project stroker 408

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Post by MotiV8 »

31blownford wrote: bel hier eens heen 0495545662,vragen staat vrij ,huub ritzen [engine devolopment]

goodluck :D
Kweet het niet Joris.............als hij hier naar toe gaat weet ik op zeker dat hij zometeen iedereen het snot voor de ogen rijdt.
Kweet niet of iedereen hier op zit te wachten.
31blownford

Post by 31blownford »

ja we hebben iets gezien op het papiertje he ,,lag op z,n racetafel met een glazenplaat ervoor :D ,,, :eek: :eek:


een 350 voor in de boot :D :D


zou het weleens willen horen ,hoe zoiets op het water klinkt jp :?:



dubbele 350 met 1500 liter tank :( :(
Madman
Posts: 658
Joined: Tue Feb 03, 2004 9:08 pm

Re: project stroker 408

Post by Madman »

mustang65 wrote:de basis is gelegd, het belangrijkste onderdeel is binnen!!! het kale onderblok. :idea:

moet nog foto's maken, maar is niet echt interessant nog.

idee is leuker;
351W uit 1969 stroken naar 408
doel: stabiele power lijn (zowel pk als torque) hierbij de grafiek

http://musclemustangfastfords.com/tech/ ... dex3.html#


vanwege de opzet en levensduur die het geheel moet gaan krijgen zal het top end rond de 600 gaan liggen en de torque-lijn tegen de 550 alles N/A.
ook de compressie zal wat lager gaan liggen ivm mogelijkheid voor NOS.

onderdelen moeten allemaal nog op het gemak ($) aangeschaft worden in de komende paar jaar (alles forged, en AFR 225)

waarom nou juist een 69 blok?
nikkelgehalte is hoger, dus sterker blok
main caps zijn breder/groter, dus minder gewiebel van de krukas :arrow: op de centers komen nog wel 4 bolt caps.


als iemand nog tips heeft, altijd welkom, update laat nog wel lang op zich wachten, eerst lijsten maken en heeeel langzaam gaan bestellen. (en meenemen tijdens vakanties....)

voor de geintresseerden naar mijn voorbeeld:
http://musclemustangfastfords.com/tech/ ... index.html

heb wel meer aanpassingen; deck hoogte is bij mij geen 3.500 maar 3.4800, heb 0.30 overmaat en kom nog wel wat tegen.
:!: Fordman is ook met een '69 351W stroker bezig.
mustang65
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:01 pm

Re: project stroker 408

Post by mustang65 »

Madman wrote:[..]


:!: Fordman is ook met een '69 351W stroker bezig.
i know, maar iets rustigere basis.

is ook al een hele tijd aan het shoppen, maar hij is bijna klaar!!
mustang65
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:01 pm

Post by mustang65 »

31blownford wrote:[..]



bel hier eens heen 0495545662,vragen staat vrij ,huub ritzen [engine devolopment]

goodluck :D
wie is huub? werkt hij als motorbouwer of ook een uit de hand gelopen hobby?

voorlopig spreek ik alles door met clemmy, moet ook wel goedkomen...

maar denk dat deze combo het meest streetable en tegelijk stripable is. :wink:
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing »

mustang65 wrote:[..]

voorlopig spreek ik alles door met clemmy, moet ook wel goedkomen...
op zijn visite kaartje staat niet voor niets DR.Performance...
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

ritzen

Post by mercury1970 »

Huub Ritzen is een vakman die van zijn hobby zijn beroep heeft gemaakt; ga er niet voor koopjes, maar als je het wiel niet opnieuw uit wil vinden en een budget hebt kun je het daar met een gerust hart kwijt.
Huub heeft mijn onderblok van de 351W klaargemaakt en die draait nog steeds als een tierelier :!:
Hij heeft vooral veel Ford-ervaring (wat eigenlijk vreemd is want die gaan toch bijna nooit kapot :D ) Suc6, E.
31blownford

Post by 31blownford »

ken huub al jaren werkte vroeger bij het top fuel team ,,showtime als cilinder koppen nerd :D :D en is later voor z,n eigen begonnen .

wilde je alleen een advies geven :?:



succes
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Post by roadrage david »

mustang65 wrote:goeie tips!! thanks

ik hoorde dat in Dronten een goede shop zit.
ik laat dan ook gelijk de hoekjes voor de krukas weghalen en een spin voor de roller lifters boren.

en vanwege de hoge kosten gaat het lang duren... :(

ben al wel bezig met de aanpassingen aan de auto (zie ander project topic; de shelby recreation) maar alles op z'n tijd.

liever een jaar later klaar dan in 1 seizoen kapot.
plaats het project alvast om ook tips en tech te verzamelen.

effe schrikken: forged stroker kit 1500-1950$, AFR 225 1999$, etc.
(gelukkig heb ik al een 9-inch as)
stang 65 wat noem jy hoge kosten!!!!!
mustang65
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:01 pm

Post by mustang65 »

roadrage david wrote:[..]
stang 65 wat noem jy hoge kosten!!!!!
krukaskitje 2000$
AFR 225 koppen 2000$
rollernokkenas met lifters en ellende 1000-1500 euro
electr. waterpomp 300$
intake en carb 7-800$
aanpassing benzinesysteem tank pomp en leidingwerk 1/2"
radiator en electr vin

machinewerk ?

aanpassingen aan bak en driveline
mustang65
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:01 pm

Post by mustang65 »

31blownford wrote:ken huub al jaren werkte vroeger bij het top fuel team ,,showtime als cilinder koppen nerd :D :D en is later voor z,n eigen begonnen .

wilde je alleen een advies geven :?:



succes
dank je, ik hou er rekening mee. vragen kan nooit kwaad toch?
als ik mijn verlanglijstje met specs klaar heb zal ilk hem ook om zijn mening vragen. 3 weten meer dan 1 nono :D
mustang65
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:01 pm

Post by mustang65 »

hierbij de fotos;

het kale blok, nog niet geschoond, wel in het vet!!

Image

hier kun je goed zien dat de deck hoogte anders is dan de 302, daar zitten die 49ci in. beide blokken gebruiken namelijk dezelfde timing chain cover.
Image

hier zie je de dikke/brede main caps goed. dit type heeft alleen nog een main girdle nodig, 4-bolt is niet essentieel.
Image

en ja, de goeie nummers!!!!
Image

nog even aan het polijsten geweest.
Image
Sergio Z28
Posts: 1698
Joined: Mon May 23, 2005 11:54 am

Post by Sergio Z28 »

ARP main studs gebruiken ipv bolts, wordt het bottom gedeelte nog sterker !
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing »

Sergio Z28 wrote:ARP main studs gebruiken ipv bolts, wordt het bottom gedeelte nog sterker !
sergio..
dat weet degene wel die t bouwt hoor.. hij kan zeggen dat ie 40 jaar drag-race en motor(bouw) ervaring heeft...

(ik neem aan dat clemmy je blok gaat bouwen)
Sergio Z28
Posts: 1698
Joined: Mon May 23, 2005 11:54 am

Post by Sergio Z28 »

Was maar een advies ... Ging ervan uit dat de topic starter het zelf ging doen.
Post Reply