Buick century 1975
hoi
ik heb weer wat nieuwe foto's
dit is het linker achterscherm waar we nu mee bezig zijn om het goed strak te maken
het beruchte raampje ( zie eerdere foto's )
stukkie wielrand
het schone schutboard
deze zijn van de voorbalk die we gedeeltelijk gestraald hebben ( moeten we nog mee verder gaan )
een groot deel van de draadboom ( is verder nog in een vrij goede staat )
het restant van de achterkant
de onderkant met de 10 bouts sper as
Dit is dus waar we nu mee bezig zijn.
het strakmaken van het achterscherm kost ons echter wel veel moeite ( en helaas veel plamuur )
helaas is met het lassen van het plaatwerk het plaatwerk veel naar binnen gevallen door niet genoeg te koelen. Dit is de reden dat we veel plamuur gbruiken. Ik doe dit niet met tin ( heb wel de lasnaden vertind ) omdat dit voor mij te duur is . . .
Ook zat er op dit achterscherm al een aardig lapie plamuur. dit komt omdat hij ooit schade heeft gehad aan deze kant.
Mijn insteek is om ook nog de andere het achter scherm te repareren en strak te maken en dan vervolgens de body er vanaf te halen ( body staat nu al los op het chassis )
Maar dit zal nog wel ff duren
Groeten Lennard
ik heb weer wat nieuwe foto's
dit is het linker achterscherm waar we nu mee bezig zijn om het goed strak te maken
het beruchte raampje ( zie eerdere foto's )
stukkie wielrand
het schone schutboard
deze zijn van de voorbalk die we gedeeltelijk gestraald hebben ( moeten we nog mee verder gaan )
een groot deel van de draadboom ( is verder nog in een vrij goede staat )
het restant van de achterkant
de onderkant met de 10 bouts sper as
Dit is dus waar we nu mee bezig zijn.
het strakmaken van het achterscherm kost ons echter wel veel moeite ( en helaas veel plamuur )
helaas is met het lassen van het plaatwerk het plaatwerk veel naar binnen gevallen door niet genoeg te koelen. Dit is de reden dat we veel plamuur gbruiken. Ik doe dit niet met tin ( heb wel de lasnaden vertind ) omdat dit voor mij te duur is . . .
Ook zat er op dit achterscherm al een aardig lapie plamuur. dit komt omdat hij ooit schade heeft gehad aan deze kant.
Mijn insteek is om ook nog de andere het achter scherm te repareren en strak te maken en dan vervolgens de body er vanaf te halen ( body staat nu al los op het chassis )
Maar dit zal nog wel ff duren
Groeten Lennard
ja ach
ik zelf vind dat ik het beter kan / moet doen
als ik kijk bij ander restauraties die hun auto helemaal laten stralen enzo vind ik dat toch wel 100x mooier dan wat ik nu doe en het is ook veel beter
dit is voor mij heel dubbelzinnig
ik weet hoe het moet om het mooiste resultaat te verkrijgen maar ik weet ook dat ik dat niet ga redden ( financieel )
bovendien zijn er voor dit type geen reparatie delen . . . .
dit maakt het restaureren van bijvoorbeeld een achterscherm ook een flink stuk lastiger omdat je alles zelf moet maken . . . .
en aangezien ik ( nog ) geen metaalbewerker ben gaat dit mij soms niet zo heel goed af . . .
gelukkig helpt een vriend van mij ( miel op dit forum ) mij hierbij.
al met al is het lastig om een amerikaan helemaal in top conditie te krijgen en heb ik veel respect voor de jongens die dit voor elkaar krijgen
maarja ik doe gewoon wat ik kan en ik maak er gewoon het beste van wat mij gaat lukken . . . . .
mooie 250ste post . . . . .
Groeten Lennard
ik zelf vind dat ik het beter kan / moet doen
als ik kijk bij ander restauraties die hun auto helemaal laten stralen enzo vind ik dat toch wel 100x mooier dan wat ik nu doe en het is ook veel beter
dit is voor mij heel dubbelzinnig
ik weet hoe het moet om het mooiste resultaat te verkrijgen maar ik weet ook dat ik dat niet ga redden ( financieel )
bovendien zijn er voor dit type geen reparatie delen . . . .
dit maakt het restaureren van bijvoorbeeld een achterscherm ook een flink stuk lastiger omdat je alles zelf moet maken . . . .
en aangezien ik ( nog ) geen metaalbewerker ben gaat dit mij soms niet zo heel goed af . . .
gelukkig helpt een vriend van mij ( miel op dit forum ) mij hierbij.
al met al is het lastig om een amerikaan helemaal in top conditie te krijgen en heb ik veel respect voor de jongens die dit voor elkaar krijgen
maarja ik doe gewoon wat ik kan en ik maak er gewoon het beste van wat mij gaat lukken . . . . .
mooie 250ste post . . . . .
Groeten Lennard
hoi '
Ik heb weer wat foto's genomen van het projectje vanmiddag en wilde deze jullie natuurlijk niet onthouden
dit is waar ik nu vooral mee bezig ben
namelijk het strak maken van het achterscherm ( nog steeds ja )
ik heb de bovenste lijn groen gemaakt zodat je op het oog goed kan zien ofdat het strak is
wat dus duidelijk niet het geval is
dit is dus het andere achterscherm
zoals jullie zien ook nog wel aardig wat werk
wat verder ingezoomd op de plek waar ooit een raam zat.
deze plek was bedekt door een plaat die hier gewoon overheen zat gelast
met dit dus als gevolg . . .
stukje achterscherm aan de onderkant achter het wiel
deze is van een voorscherm wat ( uiteraard ) ook last heeft van roest aan de onderkant.
het zelfde geld voor de deuren ( gelukkig niet zo ernstig )
jaja zou je niet zeggen als ie er ooit zo heeft uit gezien
is dus achteraf meer werk dan gedacht
Groeten Lennard
Ik heb weer wat foto's genomen van het projectje vanmiddag en wilde deze jullie natuurlijk niet onthouden
dit is waar ik nu vooral mee bezig ben
namelijk het strak maken van het achterscherm ( nog steeds ja )
ik heb de bovenste lijn groen gemaakt zodat je op het oog goed kan zien ofdat het strak is
wat dus duidelijk niet het geval is
dit is dus het andere achterscherm
zoals jullie zien ook nog wel aardig wat werk
wat verder ingezoomd op de plek waar ooit een raam zat.
deze plek was bedekt door een plaat die hier gewoon overheen zat gelast
met dit dus als gevolg . . .
stukje achterscherm aan de onderkant achter het wiel
deze is van een voorscherm wat ( uiteraard ) ook last heeft van roest aan de onderkant.
het zelfde geld voor de deuren ( gelukkig niet zo ernstig )
jaja zou je niet zeggen als ie er ooit zo heeft uit gezien
is dus achteraf meer werk dan gedacht
Groeten Lennard
zo weer wat nieuwe foto's
eers een paar van het 'nieuwe' blok
dit blok kom bij rik ( parts & stuff ) vandaan en komt uit een 73 riv schade auto met schade aan de achterkant
het blok is een 455 uit 73 met standaard 260 pk
hier een paar foto's ervan:
verder ben ik aan de andere kant bezig geweest met het achterscherm om de verotte stukken uit te slijpen en weer nieuwe stukken in te lassen
hier ook een paar foto's hiervan
nou zo zag het er uit voordat ik begon
op het volgende plaatje een nieuw stukkie wielrand ( zowel binnen kant als buitenkant )
voor het los slijpen van het stuk roest
en hier onder erna
nog wel ff werk idd
heb op de volgende foto's het resultaat van na het stralen en afslijpen van het binnen paneel
gelukkig zat hier geen roest schade ( afgezien van het onderste stuk van de wielkuip )
heb het erna gelijk in de zink spray gezet om roest te voorkomen
hier de foto's van er na.
morgen zal ik eerst verder gaan met de binnen wiel kuip en dan vervolgens het gemaakte paneel er in te gaan lassen.
Groeten Lennard
eers een paar van het 'nieuwe' blok
dit blok kom bij rik ( parts & stuff ) vandaan en komt uit een 73 riv schade auto met schade aan de achterkant
het blok is een 455 uit 73 met standaard 260 pk
hier een paar foto's ervan:
verder ben ik aan de andere kant bezig geweest met het achterscherm om de verotte stukken uit te slijpen en weer nieuwe stukken in te lassen
hier ook een paar foto's hiervan
nou zo zag het er uit voordat ik begon
op het volgende plaatje een nieuw stukkie wielrand ( zowel binnen kant als buitenkant )
voor het los slijpen van het stuk roest
en hier onder erna
nog wel ff werk idd
heb op de volgende foto's het resultaat van na het stralen en afslijpen van het binnen paneel
gelukkig zat hier geen roest schade ( afgezien van het onderste stuk van de wielkuip )
heb het erna gelijk in de zink spray gezet om roest te voorkomen
hier de foto's van er na.
morgen zal ik eerst verder gaan met de binnen wiel kuip en dan vervolgens het gemaakte paneel er in te gaan lassen.
Groeten Lennard
nee het maken van al die stukkies enzo is idd klote om te doen.
Echter kom je met een setje klophamers en tasjes al een heel eind.
ik moet eerlijk bekennen dat het meeste geklopt is door Emiel ( miel op dit forum en op het mopar ook )
en het inlassen enzo vind ik wel leuk ( mits het goed gaat )
maar dat klote strak maken is zo'n tering werk das echt niks voor mij.
enne geef mij maar een blokkie of een chasis om aan te werken ligt mij veel beter
enne dat plezier komt helemaal goed als ie ooit af is
zeker met de 455 en de sper as
Groeten Lennard
Echter kom je met een setje klophamers en tasjes al een heel eind.
ik moet eerlijk bekennen dat het meeste geklopt is door Emiel ( miel op dit forum en op het mopar ook )
en het inlassen enzo vind ik wel leuk ( mits het goed gaat )
maar dat klote strak maken is zo'n tering werk das echt niks voor mij.
enne geef mij maar een blokkie of een chasis om aan te werken ligt mij veel beter
enne dat plezier komt helemaal goed als ie ooit af is
zeker met de 455 en de sper as
Groeten Lennard
Das waar, maar het is wel een leuke bijkomstigheid.sjak_brak wrote:Als het iemand alleen om het rendement gaat dan is ie met de verkeerde hobby bezig.
Voor mij bestaat een gedeelte van de hobby er uit om steeds een stappie verder te komen.
Daar bedoel ik mee een bijzonderder en/of duurder model te bezitten. 4 dr sedan---> coupe--->convertible
Ik heb over het algemeen altijd mijn auto's goed verkocht,
ik ben weer zo dom om te gaan racen (dat kost alleeen maar geld)