'38 Chevy Pickup Hotrod

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: '38 Chevy Pickup Hotrod

Post by Stimpy »

Bedankt voor de complimenten,,ik ben zelf ook wel redelijk tevreden over het resultaat.
Ik hoop dat ik deze kwaliteit kan handhaven.
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '38 Chevy Pickup Hotrod

Post by SuperSport »

Redelijk tevreden haha, perfectionistisch zou nog een belediging zijn, diep respect voor dit project.
camino59
Posts: 708
Joined: Sun Feb 28, 2010 5:06 pm

Re: '38 Chevy Pickup Hotrod

Post by camino59 »

Wat een mooi project. Diep respect hoe je het allemaal voor elkaar bokst. :thumbs:
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: '38 Chevy Pickup Hotrod

Post by basezum »

dude wat vet!!!!

als je er strepen op wilt weet je me te vinden ;)

goed bezig man!!
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: '38 Chevy Pickup Hotrod

Post by Roy »

Heel mooie auto, wil hem wel eens in het echt zien als hij af is met zoveel oog voor detail...
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: '38 Chevy Pickup Hotrod

Post by Stimpy »

Ik probeer de kwaliteit hoog te houden omdat ik weet dat er van de 100% misschien maar 80% over blijft.
Niets wordt perfect.

De planning is geen strepen, maar misschien tussen de overgang van licht naar donker.
Maar zoals eigenlijk met alles aan de truck, dat zal ik uiteraard dan eerst zelf proberen.
Ik hoop dat je me ter zijner tijd dan van advies kunt voorzien.

Ik was ff vergeten de spiegels een plaatsje te geven, althans, ik had niet getest of de bestelde peep mirrors mooi zouden staan.
Omdat ik hele smalle naden heb rond de deur kon ik die niet over de rand monteren.(vindt ik ook niet echt fraai trouwens.
En omdat ik suicide doors heb is het niet echt handig om de spiegels aan de deur te monteren omdat deze dan telkens een tik krijgen tijdens het dicht doen van de deur.

Dus heb ik maar weer custom steunen gemaakt om de spiegels te kunnen monteren.
Ik heb het heel minimalistisch gehouden, maar vindt het wel goed gelukt.

Heeft me weer anderhalve dag gekost.
Image

Image
Steunen zijn rvs, het moet nog gepolijst worden.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: '38 Chevy Pickup Hotrod

Post by Funk »

Staat erg subtiel, past goed bij de algehele look volgens mij.

Wellicht ten overvloede; ik zou wel een stevige beugel onder het plaatwerk aanbrengen zodat niet bij de minste belasting (ook per ongeluk) van de spiegelvoet je plaatwerk verbuigt, gezien de voet nogal klein is. Mijn Impala heeft een ± 2mm plaat direct onder het buitenste plaatwerk ter versteviging.

Goed excuus trouwens die spiegels, even een stoel erin en even in je cabine te gaan zitten, right? 8)
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: '38 Chevy Pickup Hotrod

Post by Stimpy »

Ik heb de steun door de body geboord en aan het frame van de body bevestigd.
De steun gaat door een bus zodat deze alle krachten en trillingen op kan vangen.
Zo is dadelijk alleen een 10 mm stangetje zichtbaar, en geen montage te zien.

Inderdaad, moest ff zitten om te testen toch :P
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: '38 Chevy Pickup Hotrod

Post by Funk »

Ten overvloede dus :)

Altijd goed om tijdens de bouwfase even jezelf achter het stuur te wanen.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: '38 Chevy Pickup Hotrod

Post by Streetrod »

Je kunt toch ook gewoon 1 klein spiegeltje nemen laats aan 2 kanten. Je truck word super mooi respect er voor
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: '38 Chevy Pickup Hotrod

Post by Stimpy »

Streetrod wrote:Je kunt toch ook gewoon 1 klein spiegeltje nemen laats aan 2 kanten. Je truck word super mooi respect er voor
Thanks,
Ik hou van symmetrie, daarom moeten er 2 op.
Die aan de bijrijder kan ik toch niets in zien want die moet natuurlijk ook gelijk staan als die aan de bestuurderskant.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: '38 Chevy Pickup Hotrod

Post by Funk »

Vertel mij wat, volgens mij wel 2 jaar rondgekeken voor een spiegel rechts om de boel symmetrisch te krijgen, maar niet te vinden voor fatsoenlijk geld.
Uiteindelijk per toeval tegen één aangelopen en geruild voor een linkerspiegel :P
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: '38 Chevy Pickup Hotrod

Post by watahyahknow »

bijna alles op en aan de cabine is afgerond of gebogen
ik denk dat een lichte buiging naar achteren in het stangetje over de volle lengte het geheel net even mooier en vloeiender maakt , ik weet alleen niet hoe lastig dat te maken is
ik denk ook dat de gemaakte gaatjes er te voor voor naar achter zitten , de spiegels zouden bij een gebogen stangetje de deuren raken bij het openen
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: '38 Chevy Pickup Hotrod

Post by Stimpy »

watahyahknow wrote:bijna alles op en aan de cabine is afgerond of gebogen
ik denk dat een lichte buiging naar achteren in het stangetje over de volle lengte het geheel net even mooier en vloeiender maakt , ik weet alleen niet hoe lastig dat te maken is
ik denk ook dat de gemaakte gaatjes er te voor voor naar achter zitten , de spiegels zouden bij een gebogen stangetje de deuren raken bij het openen
Je hebt helemaal gelijk, dat was ook mijn bedoeling.
Maar als ik dat nu nog zou doen dan raakt de deur de spiegels. En als ik het montagepunt in de body zo ver had veranders dat ik hem wel kon buigen dan had dit niet meer mooi geweest. Dit is dus weer een compromis.
Ik heb daarom wel de al van 10 naar 7 mm laten lopen.
Enige wat ik zou kunnen doen is naar boven of naar onderen buigen. Maar dat kan altijd nog.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: '38 Chevy Pickup Hotrod

Post by rene74monte »

hey arnold , als je een streep wilt zetten dan heb ik wel een kwastje dat je kunt lenen ,
Post Reply