'38 Chevy Pickup Hotrod
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
Arnold,
grappig ik had deze filmpjes nog niet gezien voordat ik je antwoord op je vraag had gegeven...maar klopt precies
nice work m8..thx for the props..!
denk er wel ff om dat je je garage top omgebouwd heb als spuitcabine,maar omdat je geen invoer maar alleen afvoer hebt moet je met de cabine miss overwegen iets meer ventilatie in te brengen om de dampen sneller te laten verdwijnen (raam/deur op een kier?)
miss iets meer last van stof of spinnetjes ( ) maar polijsten doe je warschijnlijk erna toch wel..dus dat dan maar op te koop toe nemen i.p.v. mat slaan van je lak!!
komt goed..perfectionist..!
keep posting plz..! 8)
grappig ik had deze filmpjes nog niet gezien voordat ik je antwoord op je vraag had gegeven...maar klopt precies
nice work m8..thx for the props..!
denk er wel ff om dat je je garage top omgebouwd heb als spuitcabine,maar omdat je geen invoer maar alleen afvoer hebt moet je met de cabine miss overwegen iets meer ventilatie in te brengen om de dampen sneller te laten verdwijnen (raam/deur op een kier?)
miss iets meer last van stof of spinnetjes ( ) maar polijsten doe je warschijnlijk erna toch wel..dus dat dan maar op te koop toe nemen i.p.v. mat slaan van je lak!!
komt goed..perfectionist..!
keep posting plz..! 8)
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
wat hij zou kunnen doen is een paar deur-inserts maken van balkjes en kippegaas en daar stoffilters overheen nieten en plakken deur open insert er in misschien een beetje vastklemmen met een paar plankjes en gaan voor de leklucht kun je van dat schuimrubber tochtstrip gebruiken of van die deurbezems
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
Ik heb nu een grote ventilator op zolder staan die lucht in de cabine blaast.
En ik heb een extra afzuiger er tegen over staan die lucht uit de cabine zuigt.
Uiteraard moet je altijd overdruk houden in de cabine, en dat heb ik nu zo op elkaar afgestemd dat dit ook het geval is.
Als ik de toegang deur niet in het slot heb dan gaat de uit zichzelf op een kier.
Zou ik nu bijvoorbeeld een raam open zetten of de de toegang deur niet in de grendel doen dan heb ik nagenoeg geen overdruk meer.
Op zich gaan de dampen redelijk snel weg trouwens, dit levert mij eigenlijk geen problemen op behalve dan dat ik soms ff een paar seconden moet wachten als ik veel in hoekjes heb gespoten.
Mijn home made cabine ben ik wel tevreden over, je hoort me verder niet klagen behalve de naar mijn idee iets te veel stofjes.
Enige wat ik nog zou moeten kunnen controleren is de verwarming.
Ik kan de verwarming in de garage op stoken, maar zodra ik de afzuiging aan zet dan is het maar even en dan is de warmte weg.
Goede (Betaalbare)suggesties daar voor zijn welkom.
En ik heb een extra afzuiger er tegen over staan die lucht uit de cabine zuigt.
Uiteraard moet je altijd overdruk houden in de cabine, en dat heb ik nu zo op elkaar afgestemd dat dit ook het geval is.
Als ik de toegang deur niet in het slot heb dan gaat de uit zichzelf op een kier.
Zou ik nu bijvoorbeeld een raam open zetten of de de toegang deur niet in de grendel doen dan heb ik nagenoeg geen overdruk meer.
Op zich gaan de dampen redelijk snel weg trouwens, dit levert mij eigenlijk geen problemen op behalve dan dat ik soms ff een paar seconden moet wachten als ik veel in hoekjes heb gespoten.
Mijn home made cabine ben ik wel tevreden over, je hoort me verder niet klagen behalve de naar mijn idee iets te veel stofjes.
Enige wat ik nog zou moeten kunnen controleren is de verwarming.
Ik kan de verwarming in de garage op stoken, maar zodra ik de afzuiging aan zet dan is het maar even en dan is de warmte weg.
Goede (Betaalbare)suggesties daar voor zijn welkom.
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
Wat voor verwarming gebruik je? Misschien is infraroodverwarming iets voor je. Dat verwarmt niet de lucht maar het oppervlak (bijvoorbeeld je stenen muur). Dat is dus stralingswarmte zoals die van een houtkachel. Dat zal beter werken dan een elektrische of cv die de lucht, die je afzuigt, opwarmen.
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
Ik heb in de cabine een gas kachel, maar die zorgt me voor te veel luchtstroming als ik die tijdens het spuiten aan heb.
Hierbij is de flam ook afgesloten van de lucht in de cabine, met al die ontvlambare gassen wil je daar geen open vuurtje.
Als het spuitwerk eenmaal stofdroog is dan durf ik die wel aan te doen voor het uitharden.
En om voor die tijd op te warmen ook wel.
Ik ben warmte nodig die eigenlijk de ingeblazen lucht al heeft verwarmt.
Hierbij is de flam ook afgesloten van de lucht in de cabine, met al die ontvlambare gassen wil je daar geen open vuurtje.
Als het spuitwerk eenmaal stofdroog is dan durf ik die wel aan te doen voor het uitharden.
En om voor die tijd op te warmen ook wel.
Ik ben warmte nodig die eigenlijk de ingeblazen lucht al heeft verwarmt.
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
In plaats van een standaard ventilator kan je voor de aanblazing ook een (industriële) warmeluchtblazer gebruiken wellicht. Van die op een turbo/slakkenhuis gelijkende blazers met verwarmingselement erin. De betere versies kan je vrij precies instellen en zorgen dus voor een constante instroom warme lucht.
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
cv ketel ergens buiten het spuithok en een water to air heteluchtkachel binnen in het hok , misschien zelfs achter de inblaas zodat je een warme luchtstroom hebt
er is een soort verf verkrijgbaar die je op de muren kan spuiten en kleverig blijft dat houd een hoop stof vast mischien kun je de plastic muurbedekking een beetje staties maken , dat zou ook helpen
er is een soort verf verkrijgbaar die je op de muren kan spuiten en kleverig blijft dat houd een hoop stof vast mischien kun je de plastic muurbedekking een beetje staties maken , dat zou ook helpen
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
Hey Arnold,
Gaat lekker he, lekker om naar te kijken zo en het geeft mij meteen weer zin om verder te gaan aan mijn projectje.
Top werk!!!!
Gr
Gaat lekker he, lekker om naar te kijken zo en het geeft mij meteen weer zin om verder te gaan aan mijn projectje.
Top werk!!!!
Gr
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
Volgend jaar weer een update ?? Wat minder op dat scheurijzer onder de carport zitten
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
Arnold,
je hebt het goed voor elkaar..lekker zo houden en komt goed..ben ik van overtuigd!!
je hebt het goed voor elkaar..lekker zo houden en komt goed..ben ik van overtuigd!!
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
voor je ventilator op zolder een sepentin maken en die aansluiten op je -een cv installatie,dezelfde manier als een warmeluchtblazer in een werkplaats,of als je gas hebt in je garage meteen zoiets zetten als aanvoer van je lucht
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
Hoi Arnold,
Volg je topic al een tijdje, ziet er echt super uit.
Voor wat betreft je verwarming: is een indirecte diesel gestookte Master Heater misschien een optie?
Diesel stank/damp gaat via uitlaat naar buiten en schone verwarmde lucht kun je je spuitcabine in blazen.
Hier een link waar er een aantal op staan (nieuw):
http://www.toolnation.nl/machine/verwar ... oCWFnw_wcB
Op MP staat ook nog een grote gebruikte:
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zel ... OmTx8etsMg
Bij het verbranden van gas zoals je nu doet komt trouwens ook veel vocht vrij.
Succes met optimaliseren van je spuitcabine!
Volg je topic al een tijdje, ziet er echt super uit.
Voor wat betreft je verwarming: is een indirecte diesel gestookte Master Heater misschien een optie?
Diesel stank/damp gaat via uitlaat naar buiten en schone verwarmde lucht kun je je spuitcabine in blazen.
Hier een link waar er een aantal op staan (nieuw):
http://www.toolnation.nl/machine/verwar ... oCWFnw_wcB
Op MP staat ook nog een grote gebruikte:
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zel ... OmTx8etsMg
Bij het verbranden van gas zoals je nu doet komt trouwens ook veel vocht vrij.
Succes met optimaliseren van je spuitcabine!
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
oppassen met diesel die geeft olie en vettigheid af op je spuitwerk...ik denk dat je beter geen brander in de cabine kan gebruiken.
zorg dat je object op goede temperatuur is,dat bevoorderd de doordroging..hechting en vloeiing..
liever warm plaatwerk dan een open vlam met thinner dampen..
maar zoals gezegd..op deze manier kom je er ook..gaat goed!
succes
zorg dat je object op goede temperatuur is,dat bevoorderd de doordroging..hechting en vloeiing..
liever warm plaatwerk dan een open vlam met thinner dampen..
maar zoals gezegd..op deze manier kom je er ook..gaat goed!
succes
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
Daarom ook geen houtkachel in de garage.
Ik heb een cv ketel hangen, die moet ik alleen nog aansluiten, daar hou ik het bij.
Ben momenteel druk om de cabine met neus en zijpanelen zo ver te krijgen dat daar de kleur op kan.
Dit moet me nog lukken voor de echte kou in valt.
Ik heb een cv ketel hangen, die moet ik alleen nog aansluiten, daar hou ik het bij.
Ben momenteel druk om de cabine met neus en zijpanelen zo ver te krijgen dat daar de kleur op kan.
Dit moet me nog lukken voor de echte kou in valt.