Lincoln Continental Mark III 1970

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970

Post by Jeroen_Sp »

Gaat weer goed!
camino59
Posts: 708
Joined: Sun Feb 28, 2010 5:06 pm

Re: Lincoln Continental Mark III 1970

Post by camino59 »

Ik heb dit hele topic gemist. :oops:

Wat een prachtwagen! Mooi werk! :thumbs:
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Lincoln Continental Mark III 1970

Post by Continental Kid »

Pracht exemplaar, en goed bezig, Maurice! Mijn favoriete Mark. Wel mee gaan rijden, zonde om alleen maar naar te kijken.

8)
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970

Post by Maurice »

Bedankt voor de reacties! Natuurlijk ga ik er weer flink mee toeren dit jaar en zal je 'm ook nog wel eens op de Saturday Night Cruise zien in Den Haag.

Vlak voor de winterstop kwamen er vreemde tikken van onder de wagen.
Dacht eerst dat het iets van de ophanging was, maar ook op een vlakke asfaltweg bleef het tikken en nog flinke klappen ook. Bak in z'n vrij en de auto laten rollen, maar het getik bleef. Totdat ik na een keer rijden de volgende dag een soort asbest lucht rook, dat kon alleen maar betekenen dat er iets met de achterremmen was.

Aan de rechterkant waren de veertjes gebroken die de remschoenen op hun plaats moeten houden.
Image

Een remschoen was zo heet geworden dat het bevestigingsmateriaal was gaan smelten.
Image

De remschoen was over het hele oppervlak gebarsten.
Image

De remschoen was ingeslagen op de bevestigingsplaat.
Image

Het kon dus geen kwaad om alles maar te vervangen.
Zo'n set met nieuwe veertjes kost niet veel en het kan een hoop ellende schelen.
De remtrommel is gelukkig onbeschadigd gebleven.
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970

Post by Maurice »

Gisteren een klein stukje gereden en je merkt nu al een flink verschil in wegligging! :)

Binnenkort is de voorkant aan de beurt.

Nieuwe Cunifer remleidingen:
Image

Nieuwe veren, rubbers en Monroe Sensatrack schokdempers:
Image

Image
oscar
Posts: 985
Joined: Sun Aug 29, 2004 1:37 pm

Re: Lincoln Continental Mark III 1970

Post by oscar »

Maurice wrote:Gisteren een klein stukje gereden en je merkt nu al een flink verschil in wegligging! :)

Binnenkort is de voorkant aan de beurt.

Nieuwe Cunifer remleidingen:
Image

Nieuwe veren, rubbers en Monroe Sensatrack schokdempers:
Image

Image

Prachtig weer maurice :thumbs:


Ik overweeg om deze op mijn lincoln te installeren...http://www.summitracing.com/parts/aco-9 ... l/mark-iii

IK weet niet of hij ook hier op het AAP actief is of dat hij zowiezo nog zijn lincoln heeft...maar een ...jaar geleden zag ik bij the rocker ook een soort gelijke sway bar!

Hij reed alleen rally met zijn markIII en dat doen (wij) niet maar een beetje meer controle en minder overhellen zou wel prettig zijn vindt ik :!:

Groet Oscar.
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970

Post by Remon. »

Super mooie ride! Ziet er gelikt uit allemaal. Model is ook een van de mooiste die je kunt hebben.

btw: No hard feelings omtrent de mrb discussie ;)
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970

Post by Maurice »

Zou dat veel uitmaken zo'n verstevigde stabilisatorstang?
De achterkant is bij mij nu in ieder geval vele malen beter dan dat het was. Het voelt veel meer solide aan zeg maar.
Maar nu is het ook duidelijk hoe slecht de voorkant is. Daar zitten nog de originele fietspompdampers onder.

En die Mrb discussie doet me niks hoor, uiteindelijk zijn we allemaal het lul, helaas. :(
Post Reply