Lincoln Continental Mark III 1970
Re: Lincoln Continental Mark III 1970
Gaat weer goed!
Re: Lincoln Continental Mark III 1970
Ik heb dit hele topic gemist.
Wat een prachtwagen! Mooi werk!
Wat een prachtwagen! Mooi werk!
-
- Posts: 905
- Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm
Re: Lincoln Continental Mark III 1970
Pracht exemplaar, en goed bezig, Maurice! Mijn favoriete Mark. Wel mee gaan rijden, zonde om alleen maar naar te kijken.
8)
8)
Re: Lincoln Continental Mark III 1970
Bedankt voor de reacties! Natuurlijk ga ik er weer flink mee toeren dit jaar en zal je 'm ook nog wel eens op de Saturday Night Cruise zien in Den Haag.
Vlak voor de winterstop kwamen er vreemde tikken van onder de wagen.
Dacht eerst dat het iets van de ophanging was, maar ook op een vlakke asfaltweg bleef het tikken en nog flinke klappen ook. Bak in z'n vrij en de auto laten rollen, maar het getik bleef. Totdat ik na een keer rijden de volgende dag een soort asbest lucht rook, dat kon alleen maar betekenen dat er iets met de achterremmen was.
Aan de rechterkant waren de veertjes gebroken die de remschoenen op hun plaats moeten houden.
Een remschoen was zo heet geworden dat het bevestigingsmateriaal was gaan smelten.
De remschoen was over het hele oppervlak gebarsten.
De remschoen was ingeslagen op de bevestigingsplaat.
Het kon dus geen kwaad om alles maar te vervangen.
Zo'n set met nieuwe veertjes kost niet veel en het kan een hoop ellende schelen.
De remtrommel is gelukkig onbeschadigd gebleven.
Vlak voor de winterstop kwamen er vreemde tikken van onder de wagen.
Dacht eerst dat het iets van de ophanging was, maar ook op een vlakke asfaltweg bleef het tikken en nog flinke klappen ook. Bak in z'n vrij en de auto laten rollen, maar het getik bleef. Totdat ik na een keer rijden de volgende dag een soort asbest lucht rook, dat kon alleen maar betekenen dat er iets met de achterremmen was.
Aan de rechterkant waren de veertjes gebroken die de remschoenen op hun plaats moeten houden.
Een remschoen was zo heet geworden dat het bevestigingsmateriaal was gaan smelten.
De remschoen was over het hele oppervlak gebarsten.
De remschoen was ingeslagen op de bevestigingsplaat.
Het kon dus geen kwaad om alles maar te vervangen.
Zo'n set met nieuwe veertjes kost niet veel en het kan een hoop ellende schelen.
De remtrommel is gelukkig onbeschadigd gebleven.
Re: Lincoln Continental Mark III 1970
Prachtig weer maurice
Ik overweeg om deze op mijn lincoln te installeren...http://www.summitracing.com/parts/aco-9 ... l/mark-iii
IK weet niet of hij ook hier op het AAP actief is of dat hij zowiezo nog zijn lincoln heeft...maar een ...jaar geleden zag ik bij the rocker ook een soort gelijke sway bar!
Hij reed alleen rally met zijn markIII en dat doen (wij) niet maar een beetje meer controle en minder overhellen zou wel prettig zijn vindt ik
Groet Oscar.
Re: Lincoln Continental Mark III 1970
Super mooie ride! Ziet er gelikt uit allemaal. Model is ook een van de mooiste die je kunt hebben.
btw: No hard feelings omtrent de mrb discussie
btw: No hard feelings omtrent de mrb discussie
Re: Lincoln Continental Mark III 1970
Zou dat veel uitmaken zo'n verstevigde stabilisatorstang?
De achterkant is bij mij nu in ieder geval vele malen beter dan dat het was. Het voelt veel meer solide aan zeg maar.
Maar nu is het ook duidelijk hoe slecht de voorkant is. Daar zitten nog de originele fietspompdampers onder.
En die Mrb discussie doet me niks hoor, uiteindelijk zijn we allemaal het lul, helaas.
De achterkant is bij mij nu in ieder geval vele malen beter dan dat het was. Het voelt veel meer solide aan zeg maar.
Maar nu is het ook duidelijk hoe slecht de voorkant is. Daar zitten nog de originele fietspompdampers onder.
En die Mrb discussie doet me niks hoor, uiteindelijk zijn we allemaal het lul, helaas.