EL CAMINO 66 winterproject
EL CAMINO 66 winterproject
hallo,
deze winter ga ik m'n 250 6 pitter ombouwen.
ik heb een rebuild kit van de firma CLIFFORD aangeschaft, met daarin:
flattop zuigers
grote kleppen, veren, lifters en stoterstangen
special grind nokkenas
het machinewerk is reeds gedaan en ben nu aan het monteren, het mooiste werk.
jullie zullen wel denken: waarom zo.n 6 pitter en geen dikke V8?
nou, zo'n 6 inlijn heeft alleen maar voordelen:
7 maal gelagerde krukas
tandwiel distributie (moet je bij een V8 extra voor betalen)
ontsteking gewoon goed bereikbaar
in en uitlaat spruitstukken goed bereikbaar
laag gewicht
en nu met deze kit, dubbel koppel!
war wil je nog meer?
er komen trouwens ook Clifford headers en inlaat spruitstuk op, met een 425 Impco mixer rechtstreeks op het 4-barrel gasklephuis!
hier moet ie in,
maar dat wordt wel pas in het voorjaar.
iemand nog tips of suggesties?
deze winter ga ik m'n 250 6 pitter ombouwen.
ik heb een rebuild kit van de firma CLIFFORD aangeschaft, met daarin:
flattop zuigers
grote kleppen, veren, lifters en stoterstangen
special grind nokkenas
het machinewerk is reeds gedaan en ben nu aan het monteren, het mooiste werk.
jullie zullen wel denken: waarom zo.n 6 pitter en geen dikke V8?
nou, zo'n 6 inlijn heeft alleen maar voordelen:
7 maal gelagerde krukas
tandwiel distributie (moet je bij een V8 extra voor betalen)
ontsteking gewoon goed bereikbaar
in en uitlaat spruitstukken goed bereikbaar
laag gewicht
en nu met deze kit, dubbel koppel!
war wil je nog meer?
er komen trouwens ook Clifford headers en inlaat spruitstuk op, met een 425 Impco mixer rechtstreeks op het 4-barrel gasklephuis!
hier moet ie in,
maar dat wordt wel pas in het voorjaar.
iemand nog tips of suggesties?
-
- Posts: 318
- Joined: Sat Sep 17, 2005 4:11 pm
gaaf dat je het met een 6 inline doet
Waarom geen 292 inline? met de juiste spullen kan je nog meer vermogen eruit prakken.
Ik ben met een 292 bezig voor in mijn bus 8)
succes,
Marcel.
PS: ander groot voordeel, nokkenas wordt via tandwielen aangedreven en daardoor minder slijtage gevoeling t.o.v. een kettingaangedreven
Waarom geen 292 inline? met de juiste spullen kan je nog meer vermogen eruit prakken.
Ik ben met een 292 bezig voor in mijn bus 8)
succes,
Marcel.
PS: ander groot voordeel, nokkenas wordt via tandwielen aangedreven en daardoor minder slijtage gevoeling t.o.v. een kettingaangedreven
-
- Posts: 92
- Joined: Mon Mar 13, 2006 7:18 pm
Zeer mooie wagen! ik heb zelf eerder ook een el camino willen hebben, en dan het liefst de modellen van 64tot 67, de 68 tot 72 modellen zijn ook mooi maar vind deze net iets mooier! Ik gooide er wel gelijk een 8 pitter in als ik jou was, mooier geluid meer pit, en die 350 kosten ook geen kloten!
Klopt het dat je een keer in Zwolle stond aan de gracht dit jaar???, ik was een proefrit aan het maken in een klant zn auto kwam deze el camino tegen! efn rustig langs heen gereden uiteraard!
Veel succes
Klopt het dat je een keer in Zwolle stond aan de gracht dit jaar???, ik was een proefrit aan het maken in een klant zn auto kwam deze el camino tegen! efn rustig langs heen gereden uiteraard!
Veel succes
Re: EL CAMINO 66 winterproject
- Dat lage gewicht is een fabeltje, een L6 Chevrolet weegt bijna net zoveel als een Chevrolet small block :arrow:gert wrote:hallo,
deze winter ga ik m'n 250 6 pitter ombouwen.
ik heb een rebuild kit van de firma CLIFFORD aangeschaft, met daarin:
flattop zuigers
grote kleppen, veren, lifters en stoterstangen
special grind nokkenas
het machinewerk is reeds gedaan en ben nu aan het monteren, het mooiste werk.
jullie zullen wel denken: waarom zo.n 6 pitter en geen dikke V8?
nou, zo'n 6 inlijn heeft alleen maar voordelen:
7 maal gelagerde krukas
tandwiel distributie (moet je bij een V8 extra voor betalen)
ontsteking gewoon goed bereikbaar
in en uitlaat spruitstukken goed bereikbaar
laag gewicht
en nu met deze kit, dubbel koppel!
war wil je nog meer?
er komen trouwens ook Clifford headers en inlaat spruitstuk op, met een 425 Impco mixer rechtstreeks op het 4-barrel gasklephuis!
http://i10.tinypic.com/485usyb.jpg
hier moet ie in,
http://i15.tinypic.com/2eq8bwi.jpg
maar dat wordt wel pas in het voorjaar.
iemand nog tips of suggesties?
- De in- en uitlaatspruitstukken zijn bij een V8 niet minder moeilijk bereikbaar.
- Kleppen stellen gaat bij een V8 toch nog iets gemakkelijker.
- Het is goedkoper om een V8 op te peppen (verkrijgbaarheid onderdelen + vele malen goedkoper)
Maar wel leuk dat je een L6 gaat gebruiken
Mooie hooiwagen