EL CAMINO 66 winterproject

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

EL CAMINO 66 winterproject

Post by gert »

hallo,
deze winter ga ik m'n 250 6 pitter ombouwen.

ik heb een rebuild kit van de firma CLIFFORD aangeschaft, met daarin:

flattop zuigers
grote kleppen, veren, lifters en stoterstangen
special grind nokkenas

het machinewerk is reeds gedaan en ben nu aan het monteren, het mooiste werk.

jullie zullen wel denken: waarom zo.n 6 pitter en geen dikke V8?

nou, zo'n 6 inlijn heeft alleen maar voordelen:

7 maal gelagerde krukas
tandwiel distributie (moet je bij een V8 extra voor betalen)
ontsteking gewoon goed bereikbaar
in en uitlaat spruitstukken goed bereikbaar
laag gewicht

en nu met deze kit, dubbel koppel!
war wil je nog meer?
er komen trouwens ook Clifford headers en inlaat spruitstuk op, met een 425 Impco mixer rechtstreeks op het 4-barrel gasklephuis!

Image

hier moet ie in,

Image

maar dat wordt wel pas in het voorjaar.

iemand nog tips of suggesties?
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Post by Tiki God »

mooi model :thumbsup:
verder nog plannen?
vettevirus72
Posts: 318
Joined: Sat Sep 17, 2005 4:11 pm

Post by vettevirus72 »

Ziet er gelikt uit :!:
Suggesties ja ik zou er een V8 erin doen, maar dat is gevoels matig :D

Mooie foto, nog meer van de revisie?

greezz danny 8)
MopariO
Posts: 5261
Joined: Wed Apr 21, 2004 9:50 am

Post by MopariO »

Ik ga geen hooiwagen opmerking maken :D :thumbsup:

Mooie wagen !!

MariO
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Post by gert »

meer fotos van de revisie heb ik niet, ik kon pas later een camera lenen.
tamara
Posts: 3660
Joined: Thu Feb 19, 2004 9:13 pm

Post by tamara »

jippie..........


een mede 66-er eigenaar.


Ik ga je project op de voet volgen.
:!: :!: :!:
tamara
Posts: 3660
Joined: Thu Feb 19, 2004 9:13 pm

Post by tamara »

MopariO wrote:Ik ga geen hooiwagen opmerking maken :D :thumbsup:
MariO

goed zo :thumbsup:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Post by Wilf »

Hey deze ken ik :D heb ik eens zien staan op een plek waar ook eens een customized mat zwarte police wagen stond. Een Cadillac als ik me het goed kan herinneren :D

Afgelopen zomer heb ik pakketen rondgereden door het Gooi, kwam ik veel moois tegen :)
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Post by Chucky »

gaaf dat je het met een 6 inline doet :idea: :idea:

Waarom geen 292 inline? met de juiste spullen kan je nog meer vermogen eruit prakken. :o :D

Ik ben met een 292 bezig voor in mijn bus 8) :P

succes,

Marcel.

PS: ander groot voordeel, nokkenas wordt via tandwielen aangedreven en daardoor minder slijtage gevoeling t.o.v. een kettingaangedreven :)
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Post by gert »

Wilf, dat kan kloppen, dat is waarschijnlijk mijn Mercury?

Image

is te koop overigens.

ja chucky, een 292 was nog beter geweest.maar die zijn schaarser en duurder.
de 250 heb ik geruild met een paar wielen.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Post by Wilf »

Yup dat issum, zat er deze zomer niet een witte ster op? :D

Ja ja, die laan heb ik deze zomer veel gereden ;) Klein wereldje!
4horsemen68
Posts: 92
Joined: Mon Mar 13, 2006 7:18 pm

Post by 4horsemen68 »

Zeer mooie wagen! ik heb zelf eerder ook een el camino willen hebben, en dan het liefst de modellen van 64tot 67, de 68 tot 72 modellen zijn ook mooi maar vind deze net iets mooier! Ik gooide er wel gelijk een 8 pitter in als ik jou was, mooier geluid meer pit, en die 350 kosten ook geen kloten!

Klopt het dat je een keer in Zwolle stond aan de gracht dit jaar???, ik was een proefrit aan het maken in een klant zn auto kwam deze el camino tegen! efn rustig langs heen gereden uiteraard! :wink:

Veel succes
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Post by gert »

klopt....ik ben effe in zwolle geweest, ik geloof in het voorjaar.
leuk stadje!
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Post by Chucky »

He Gert,

ik heb je een PM gestuurd met wat vragen.

kijk eens ff bovenin je schermpje :D :D :P
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: EL CAMINO 66 winterproject

Post by Frans455 »

gert wrote:hallo,
deze winter ga ik m'n 250 6 pitter ombouwen.

ik heb een rebuild kit van de firma CLIFFORD aangeschaft, met daarin:

flattop zuigers
grote kleppen, veren, lifters en stoterstangen
special grind nokkenas

het machinewerk is reeds gedaan en ben nu aan het monteren, het mooiste werk.

jullie zullen wel denken: waarom zo.n 6 pitter en geen dikke V8?

nou, zo'n 6 inlijn heeft alleen maar voordelen:

7 maal gelagerde krukas
tandwiel distributie (moet je bij een V8 extra voor betalen)
ontsteking gewoon goed bereikbaar
in en uitlaat spruitstukken goed bereikbaar
laag gewicht

en nu met deze kit, dubbel koppel!
war wil je nog meer?
er komen trouwens ook Clifford headers en inlaat spruitstuk op, met een 425 Impco mixer rechtstreeks op het 4-barrel gasklephuis!

http://i10.tinypic.com/485usyb.jpg

hier moet ie in,

http://i15.tinypic.com/2eq8bwi.jpg

maar dat wordt wel pas in het voorjaar.

iemand nog tips of suggesties?
- Dat lage gewicht is een fabeltje, een L6 Chevrolet weegt bijna net zoveel als een Chevrolet small block :arrow:
- De in- en uitlaatspruitstukken zijn bij een V8 niet minder moeilijk bereikbaar.
- Kleppen stellen gaat bij een V8 toch nog iets gemakkelijker.
- Het is goedkoper om een V8 op te peppen (verkrijgbaarheid onderdelen + vele malen goedkoper)


Maar wel leuk dat je een L6 gaat gebruiken :thumbsup:
Mooie hooiwagen :thumbsup:
Post Reply