El Camino '70 SS396 ==>> ZOMER 2012 UPDATE

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: El Camino '70 SS396 ==>>Update: KLAAAAAAAAAAAAR!!!!!

Post by jelron »

Zweet , bloed en tranen . Maar uiteindelijk een zeer geslaagde restauratie , mooie ride geworden . en nu ? volgend project !?

Groet , Ronnie
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: El Camino '70 SS396 ==>>Update: KLAAAAAAAAAAAAR!!!!!

Post by thenewpappa »

Dit voorjaar de eerste grote update gedaan nadat de El Camino sinds 2010 klaar is.

Begonnen met een nieuwe ontsteking erin te zetten. Omdat ik nog steeds allergisch ben voor bedrading heb ik geprobeerd deze zoveel mogelijk weg te werken al valt dat voor de bougiekabels niet mee 8).
Image

Het MSD kastje is aan de binnenzijde van het linker voorscherm gemonteerd.
Image

Volgende update is een nieuwe koppelomvormer. Samen met Dr Trannie hebben we een 9" custom build torque converter van Protorque gekozen. Die heeft de boel lekker tot leven geroepen!

Oud vs nieuw, zoek de verschillen.
Image
Image

Vanwege de toename in temperatuur heb ik een extra bakkoeler geplaatst. Het leidingwerk heb ik verwisseld van koper naar RVS omvlochten samen met zwarte koppelingen en leidingklemmen.
Image
Image
Image

Zo is de boel nu aangesloten.
Image
Image
Image

Omdat de boel nog steeds te heet werd naar mn zin, heb ik via een tip op het Chevelles forum een andere visco koppeling (Hayden HD) geplaatst in combinatie met een 160F thermostaat. Resultaat is zo'n 20-25F verlaging.
Image
Image

En tot slot, just in case, een brandblussertje.
Image

Tot de volgende update.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: El Camino '70 SS396 ==>> ZOMER 2012 UPDATE

Post by Ranch73 »

Nice !! erg netjes ,en brandblussertje is eigenlijk voor iedere auto/oldtimer een must,liever/beter een schuimblusser i.v.m. kruipeigenschappen van het poeder op de electra van je auto,i.i.g.just in case of :)
Last edited by Ranch73 on Tue Jul 24, 2012 9:31 am, edited 1 time in total.
Johannes El Camino
Posts: 514
Joined: Sun Jun 24, 2012 7:57 am

Re: El Camino '70 SS396 ==>> ZOMER 2012 UPDATE

Post by Johannes El Camino »

is een super ride geworden hoor..gaaf en zeer netjes gedaan
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: El Camino '70 SS396 ==>> ZOMER 2012 UPDATE

Post by 69ElCamino »

So much to do and so much to learn from you!

Ziet er erg netjes uit.

Inmiddels zoals je misschien al gezien had ben ik ook begonnen aan mijn camino uit elkaar te trekken. Alles goed labelen en dan stukje bij beetje alles aanpakken.

Als je nog goede tips hebt dan hoor ik dat graag. Ik ben ook vooral geïnteresseerd in hoe je de achterklep strips hebt aan gebracht. Deze moeten er bij mij ook weer terug op komen, maar ik kan geen gaten vinden. Hoe heb jij die gaten berekend qua afstanden en uitlijning?

Ik denk dat ik het beste kan wachten totdat in uitgedeukt is en netjes alvorens ik ga meten en passen.
Ik hoop jouw auto te kunnen zien aankomende El Camino meeting, maar dat is nog even afhankelijk van de zakelijke agenda :)
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: El Camino '70 SS396 ==>> ZOMER 2012 UPDATE

Post by thenewpappa »

Thanks! :)

Ja ik heb je project gezien, je pakt het goed aan! Zie veel gelijkenissen met de mijne qua slechte plekken.
Wat je zelf al zegt...labellen, dingen noteren, veeeeeel foto's maken, werkplaatshandboek kopen etc.

Bij mij waren de gaatjes in de achterklep al geboord alleen zaten er geen strips op. Die heb ik later gekocht. Dus ik heb niets hoeven te boren wat dat betreft. De bovenzijde van de sierstrips vallen gelijk met de bovenzijde van je achterlichten, idem met onderste strip, al is dat voor een 69'er volgens mij iets anders dan voor een 70'er.
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: El Camino '70 SS396 ==>> ZOMER 2012 UPDATE

Post by chevelletje70 »

Super gave bak :thumbs:
355EL-CAMINO
Posts: 1943
Joined: Sun Feb 08, 2004 5:03 pm

Re: El Camino '70 SS396 ==>> ZOMER 2012 UPDATE

Post by 355EL-CAMINO »

zeker een mooi ding de 1na mooiste van nederland :D
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: El Camino '70 SS396 ==>> ZOMER 2012 UPDATE

Post by Detroitsteel »

Toppie heur :)

Nu de startmotortje nog een kleurtje geven :D
kruiwagen
Posts: 518
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:48 pm

Re: El Camino '70 SS396 ==>> ZOMER 2012 UPDATE

Post by kruiwagen »

:thumbs: lekker bezig.

Gr Henk
Post Reply