El Camino '70 SS396 ==>> ZOMER 2012 UPDATE

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
355EL-CAMINO
Posts: 1943
Joined: Sun Feb 08, 2004 5:03 pm

Re: Body off El Camino 1970 SS396 UPDATE 4 November 2007

Post by 355EL-CAMINO »

ik hoop het ook voor je ik ben wel benieuwd hoor en als hijklaar is gaan we ff een paar foto`s maken met die van jou 70`r en mijne naast elkaar.
tamara
Posts: 3660
Joined: Thu Feb 19, 2004 9:13 pm

Re: Body off El Camino 1970 SS396 UPDATE 4 November 2007

Post by tamara »

thenewpappa wrote:Zomer 2008?? Forget it . helaas...
geeft toch niet.....haastige spoed is zelden goed. En deadlines zijn er om ze niet te halen... :lol:
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: Body off El Camino 1970 SS396 UPDATE 4 November 2007

Post by thenewpappa »

Een..heeeeeele kleine update van het project!! Nee echt niet beeindigd maar stond even in de vriezer... Heb mn deuren ondertussen naar de spuiter gebracht. Onderdeel voor onderdeel gaat er naartoe om uiteindelijk half mei de carrosserie te brengen!! Hehe, eindelijk!!!

Ik probeer niet te plannen maar heb tog een stiekume hoop om zomer 2009 on the road te zijn. Yeah baby, kan niet wachten om the rat weer eens te horen torren...
SS396
Posts: 214
Joined: Tue Apr 17, 2007 8:18 pm

Re: Body off El Camino 1970 SS396 UPDATE 4 November 2007

Post by SS396 »

:jump: :jump: :jump: :jump:
Jipee, er is weer leven in de tent!!
Dus als ik het goed begrijp gaan we nu weer (regelmatig) updates krijgen van je elco!
355EL-CAMINO
Posts: 1943
Joined: Sun Feb 08, 2004 5:03 pm

Re: Body off El Camino 1970 SS396 UPDATE 4 November 2007

Post by 355EL-CAMINO »

DAT IS EEN GOEDE ZAAK :thumbsup:
S i x t y e i g h t
Posts: 530
Joined: Wed Feb 11, 2004 10:50 am

Re: Body off El Camino 1970 SS396 UPDATE 4 November 2007

Post by S i x t y e i g h t »

thenewpappa wrote:Goeiedag mensen,

Al ruim een jaar bezig en eigenlijk altijd op 't Amerikaanse Chevelles/ El Camino forum actief maar vind t ook leuk om op eigen grond te laten zien waar ik mee bezig ben. Ben onder de indruk van de vele projecten die er in ons land aan de gang zijn!
Mijn auto is dus een El Camino SS396 uit 1970. Het is een originele SS. Zonder buildsheet is dit niet waterdicht maar hij heeft wel alle kenmerken. De aandrijving van motor naar achteras is ook origineel (BB402, TH400, 12 Bolt).
Momenteel is het chassis gereed voor montage, samen met een groot aantal onderdelen zoals wielophanging, motor (geboord, nieuwe zuigers, lagers, nokenas etc), automaat en achteras. Het laswerk aan carrosserie is gereed, ik ga nu starten met het bouwen van chassis waarna de body gestraald en gespoten zal worden (wat klinkt dat simpel he). Ik hoop ergens in 2008 weer on the road te zijn.

Voor aanvang van het slopen
Image

Terrorist???
Image

Wegtillen van het blok (is inmiddels al rebuild)
Image

Body op oliedrums
Image

3KG natte bladeren
Image

Rusty!
Image

Patchpanel
Image

Nieuwe stukken in de voorschermen lassen
Image

Stralen en coaten maar!
Image

Onderdeeltjes reviseren
Image
Image
Image

He daar hoort geen olie!
Image

Nieuwe Clevite lagerschaaltjes
Image

Resultaat
Image
Goed project!

Vraagje; met welke lak/coating heb je die remdelen gelakt? Ziet er erg goed uit!

Jeroen
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: Body off El Camino 1970 SS396 UPDATE 4 November 2007

Post by thenewpappa »

Sixtyeight wrote:Goed project!

Vraagje; met welke lak/coating heb je die remdelen gelakt? Ziet er erg goed uit!

Jeroen
Tnx!

Ik heb alle remdelen eerst blank gestraald in de glasparel cabine. Vervolgens met Eastwood Self Etching Primer behandeld en daarna afgemaakt met Eastwood Detail Gray. Het remvloeistofreservoir die je ziet is gedaan met Eastwood Spray Gray, dit is wat donkerder. Dit spul kan je online kopen bij Jeroen Blankers http://www.frost-auto.nl. Hij zit in Est, vlakbij Geldermalsen, niet zo heel ver bij je vandaan... In Amerika wordt Eastwood veel toegepast. Hoe het zich daarlijk houdt als de temperaturen gaan stijgen kan ik helaas nog niet beoordelen ;-)

Gr Gerard
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: Body off El Camino 1970 SS396 UPDATE 14 mei 2008 P 5

Post by thenewpappa »

Hierbij weer een kleine update van mijn 'hooiwagentje'!! Gisteren is de body + de motorkap en voorschermen naar de spuiter gegaan. Die mag vrolijk zijn gang gaan en zich uitleven!
De verwachting is dat hij rond de jaarwisseling lekker in de verf staat zodat het opbouwen kan gaan beginnen, jippie!!!

Body bij de straler eind 2007
Image

Motorkapje verfloos
Image

Body vers in de epoxy gezet!
Image

Op weg naar de spuiter!
Image

Het eerste deel van de Elcy is onder handen genomen, de deur
Image
SS396
Posts: 214
Joined: Tue Apr 17, 2007 8:18 pm

Re: Body off El Camino 1970 SS396 UPDATE 14 mei 2008 P5

Post by SS396 »

goede zaak!!
zelfde kleur???

groeten...
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: Body off El Camino 1970 SS396 UPDATE 14 mei 2008 P5

Post by thenewpappa »

Tijd voor een flinke update!!!!
Hier de eerste foto's van de El Camino bij de spuiter. Hij staat er nu een weekje of 3 en hij is al flink bezig geweest! De linkerzijkant is al voor een groot deel strak gemaakt. Er zitten nog wel oneffenheden in dus die worden nog strak gemaakt.

Deze kant ziet er al super goed uit. De andere kant is wat meer werk...
Image
Image
Image

Dit voorscherm had een flinke laag plamuur toen ik 'm kaal maakte. Heeft waarschijnlijk een aanrijding gehad. Marco (spuiter) heeft m grootendeels uitgedeukt en weer pas gemaakt op de fender extension. Het ziet er nu weer schitterend uit!! De lijn moet nog wel goed in model worden gemaakt.
Image
Image
Marco geeft ff text en uitleg. Vader en zoon kijken belangstellend toe!!!
Image

En gelukkig is hij niet te beroerd ff een handje te helpen :lol:
Image
Image
bees
Posts: 2084
Joined: Fri May 26, 2006 7:12 pm

Re: Body off El Camino 1970 SS396 NIEUWE UPDATE 9 juni P5

Post by bees »

hoi!

op de één of andere manier zie ik dit topic volgens mij voor het eerst ;-)
wat ik me afvroeg...
heb je dat remvloeistof reservoir zelf gespoten? of heb je die zo gekocht?(edit: sorry beter lezen ;-) )
want op de foto lijtk het alsof de binnenkant ook in de verf zit... en dat lijkt me toch niet de bedoeling.... :?
remvloeistof lost verf op en dat wil je niet in je systeem hebben! :!:
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

Re: Body off El Camino 1970 SS396 NIEUWE UPDATE 9 juni P5

Post by michiel »

bees wrote:wat ik me afvroeg...
heb je dat remvloeistof reservoir zelf gespoten? of heb je die zo gekocht?(edit: sorry beter lezen ;-) )
want op de foto lijtk het alsof de binnenkant ook in de verf zit... en dat lijkt me toch niet de bedoeling.... :?
remvloeistof lost verf op en dat wil je niet in je systeem hebben! :!:
volgens mij heb je daar wel een punt......


Voor de rest ziet het er supper uit! Ik wou dat ik al zo ver was...... gaat de goeie kant op, jij bent tenminste aan het opbouwen :thumbsup:
bees
Posts: 2084
Joined: Fri May 26, 2006 7:12 pm

Re: Body off El Camino 1970 SS396 NIEUWE UPDATE 9 juni P5

Post by bees »

mijn remmerij heeft er eens mee opgehouden onderweg naar mijn werk... en da's niet grappig....... :cry: neem dat maar van mij aan... vandaar dat ik af en toe een beetje ongerust ben :D
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: Body off El Camino 1970 SS396 NIEUWE UPDATE 9 juni P5

Post by thenewpappa »

Thanks!! Ja Michiel, stappie verder al he...maar nog zoooooveeeel te gaan!

Nee is niet aan de binnenkant gespoten. Ik weet dat remvloeistof lak oplost ... Lijkt idd op de foto gekleurd te zijn maar tis echt puur natuur gietijzer!
355EL-CAMINO
Posts: 1943
Joined: Sun Feb 08, 2004 5:03 pm

Re: Body off El Camino 1970 SS396 NIEUWE UPDATE 9 juni P5

Post by 355EL-CAMINO »

ik zat er van de week nog aan te denken, hoever zou hij zijn haha :)

gaat lekker gerard enne hou ons op de hoogte :thumbsup:

ik zal eerdaags ff een paar foto`s op me site veranderen.
Post Reply