Projectje tussendoor.....Pontiac Bonneville

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
ebbetje
Posts: 199
Joined: Tue May 10, 2005 9:15 pm

Projectje tussendoor.....Pontiac Bonneville

Post by ebbetje »

Omdat ie toch niks te doen heeft....aahhuummm....heeft Vibbetje weer eens wat bedacht.We nemen een gewone Pontiac Bonneville Brougham bouwjaar 1979 met een (origineel)350 buick motor.We lepelen daar deze motor uit en denken dat er wel ruimte is voor een Buick 455 motor. 8) 8) 8)

Deze auto dus:

Image

Omdat de motor zo gekocht is zonder onsteking,poelies enz is het dus ff bekijken of het wel allemaal past.Met de onsteking begint al het goed want die heeft onderin het tandwieltje zitten wat NET niet past.Zoeen van een 455 is NET ietsie anders.Die maar eens geregeld dus dat gaat goedkomen.Dan komen er de motorsteunen nog bij.....tja ,je raad het al,die passen ook niet(van een 350)dus die ook maar ff nieuwe geregeld.Dan maar eerst weer eens het blokkie erin gelepeld om te kijken of we uitkomen met aandrijfas/bak en motorsteunen.Dit 455 blok is tenslotte een +/- 6cm langer dan het oude 350.Ook de hoek van de motorsteunen is anders dus die ook maar verslepen en weer gelast.Motor met bak uitgelijnd zodat alles lekker op het subframe ligt.Nieuwe gaten geboord voor de nieuwe steunen en dan krijg je dit resultaat... :smoke: :smoke:

RESULTAAT:

Image
Image

Rest ons nog een paar dingen om aan te passen:
De fanshroud verplaatsen omdat de waterpomp uit het midden zit en tevens +/- 6cm naar voren komt.Ook de radiateur wat opschuiven.
De uitlaat aanpassen en nog ff alles weer aansluiten.En als dat alles gedaan is komt er nog een andere achteras onder van een 88er Caprice met sper.... :idea: :idea:
Er komt ook nog wel een filmpje als we de motor weer laten lopen.Deze is alleen "gelubed" dus moet nog wel ff ingelopen worden.
Is die man gek of issie gek.... :roll: :roll: :roll:

Greetz Erik(aka Ebbetje)
dodge this
Posts: 1536
Joined: Wed Jan 26, 2005 12:17 pm

Post by dodge this »

dik projectje :idea: :thumbsup:

ik weet dat een hoop mensen hier niet van die Taxi modellen houden, maar ik vind ze geweldig!

moet je trouwens de versnellingsbak en achteras niet aanpassen op dat geweld? ( edit : lezen bart :roll: )
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Post by silentchaos »

Leuk hoor :D M'n oude autotje :D
Ik hou wel van die "taximodellen" :D
Meetingfoto's
Posts: 5092
Joined: Mon Aug 01, 2005 12:58 pm

Post by Meetingfoto's »

Ik heb een '83 Caprice wagon (net als jouw Bonneville een B body) met een 455 Buick, de 350 bak heb ik meteen vervangen voor een 400.
Modificatie van de firewall was hiervoor vereist, en een chassis chain omdat anders de motorkap omhoog komt bij gasgeven.

Het originele achterasje hield het precies 3 minuten uit, en de tweede 10 bolt ongeveer 1 week.
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Post by Lennard »

hoe veel heb je van die mototsteunen af moeten halen om em passend te krijgen als ik mag vragen ?
ben het namelijk ook van plan met me buick
alleen is dat model wat ik heb org ook geleverd met de 455 dus zal zeker moeten passen

maare leuk projectje
zal zeker van ze plek willen . . .

Groeten lennard
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Post by Shev Ed »

Met alle respect, maar had je niet beter eerst even je motor ruimte fatsoenlijk moeten maken ? :o

In ieder geval erg ruig :idea:
ebbetje
Posts: 199
Joined: Tue May 10, 2005 9:15 pm

Post by ebbetje »

Die motorsteunen aanpassen is iets wat gewoon ter plekke moet gebeuren.Met een beetje meten,passen,slijpen en lassen(dat rijmt lekker zeg... :wink: )kom je een heel eind.De hoek van de motorsteunen waaronder het oude 350 blok stond komt totaal niet overeen met het 455 blok.Het blokkie is er een paar keer in en uitgeweest om alles nauwkeurig te bekijken/berekenen. :?Inmiddels hangt ie er weer in zodat alles weer op z'n plek kan.Eens kijken of dat ie zaterdag wat geluid(en strepen) wil produceren.... :idea: :idea:

Greetz Erik.
MADthieu
Posts: 459
Joined: Thu Oct 06, 2005 4:42 pm

Post by MADthieu »

ik vind ze geweldig !
(alleen is de coupe mooier ...)

leuk project !
bonnevilles zijn er ook standaard met 403. dus die 455 moet ie wel trekken denk ik.

wat gebeurt er met het oude blok ?
vibbetje
Posts: 353
Joined: Sun Dec 19, 2004 8:41 pm

Post by vibbetje »

@ MADthieu, het blok je komt wel te koop het blok is op de achterste krukas kering na 100% in orde, heeft me altijd overal naar toe gebracht en loopt goed ik denk dat ik eerst de achterste krukas kering maak en de vries pluggen verv want die zijn ook heel dun maar als je zo interesse hebt in de 350 dan laat maar wat horen {pm}
ebbetje
Posts: 199
Joined: Tue May 10, 2005 9:15 pm

Post by ebbetje »

FF een update.....De 455 motor heeft ff lekker gedraaid en alles werkt.Sommige hadden het over een taxi????MAAR DIT IS WEL DE SNELSTE TAXI HOOR.. :!: :!: :idea: :idea: :lol: :lol: .


Greetz Erik.
Meetingfoto's
Posts: 5092
Joined: Mon Aug 01, 2005 12:58 pm

Post by Meetingfoto's »

MAAR DIT IS WEL DE SNELSTE TAXI HOOR..
Tuurlijk joh......... :arrow:

Image Image Image Image
Post Reply