Pontiac Firebird Formula 1986 2.8L V6

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Emalio

Pontiac Firebird Formula 1986 2.8L V6

Post by Emalio »

Ik moet mij nog altijd oven voorstellen dus bij deze:

Frans Lurvink
20 jaartjes jong, fan van Pontiac Firebirds.. :smoke:
Wonende in de achterhoek (ruimte zat dus voor een mooie Yank)

Ik heb mijn auto afgelopen zomer gekocht,

Een Pontiac Firebird Formula K6 2.8L, geboortejaar 1986

Elecktrisch en Motorisch was ze goed in orde, alleen de lak was slecht.
nadat ik contact had gehad met de handelaar waar hij stond er op een zaterdag naar toe gereden (zonder te zeggen dat ik kwam zodat hij hem niet ff 'mooi' kon maken, dankzij dit een nieuwe accu meegekregen en een prijs verlaging.. :wink: )


Helaas loopt ze momenteel niet omdat de startmoter niet wil. ben al wel iets met het schuren begonnen.

Image
Hier had ik haar net, even een paar leuke foto's nemen bij ons achter

Image
Ziet er toch wel mooi uit dacht ik zelf! mooie rally velgjes eronder (heb maar 1 center cap, er zijn er 3 bij besteld.. 8) )

Image
de achterkant

Image
Hier zie je de auto van boven, als je op de foto klikt voor de grotere foto kun je duidelijk zien dat de lak slecht is (ik heb ook al het interieur er al uit gehad want er zat iets vocht onder de vloerbedeking)

Image
ook een leuke 'show' foto

Image
op deze plek is nu onze garage gebouwd

Image
heb er al wel iets aan gedaan en nu sta ik er ook nog warm bij in de garage.. :D

Image
We hebben ook een afzuiging ingebouwd

dat was het zover zal er meer foto's op zetten als ik er verder mee ben.
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Post by 64Redneck »

Knightrider bak :)

Welke kleur gaat ie worden?

Succes met het herstelwerk (been there done that ) 8)
Emalio

Post by Emalio »

Metalic Blauw, (zelfde dus) en dan een witte vogel op de moterkap.. :D
Emalio

Post by Emalio »

nou zaterdag ff bezig geweest:

Image
ik onder de auto de startmoter aan het losprutsen

Image
er ligt gewoon een 'nardi' stuur in (een Italiaan) dat kan natuurlijk niet! dus heb al een ander orgineel pontiac stuurtje besteld..

Image
euhm, er ligt gereedschap bij dat niet gebruikt wordt voor de auto hoor.. :P en 2 blokken hout voor als de stutten het begeven krijg liever niet 1420 kilo op mijn flikker

Image
de moter, heb geen band op de airco liggen (dan zuipt ie toch meer) maar ik wil er wel een keer 1 op hebben om te kijken of die het nog doet.. mischien ergens het koelvloeistof bijvullen, maar ik weet niet of dat nog kan omdat wer volgens mij gas inzit dat je niet meer mag bijvullen..
Emalio

Post by Emalio »

Weet iemand trouwens een goed adres voor gasveren? (die de moterkap en achterklep omhoog houden) bij mij zijn beide setjes kapot.
phoxetis
Posts: 166
Joined: Fri Jan 20, 2006 5:18 pm

Post by phoxetis »

hey, is dat die bak die 100 jaar bij zo'n corvette-center te koop heeft gestaan ? uden ofzo?
Emalio

Post by Emalio »

ja inderdaad, in udenhoutm snap niet dat ie niet eerder weg was auto is in een goede staat..
blackbeauty
Posts: 632
Joined: Tue Mar 16, 2004 10:08 am

Post by blackbeauty »

Gewoon deze dingen?
http://info.rockauto.com/ACDelco/Detail ... upport.jpg

Kun je bij een beetje brezan of collega wel vinden... neem een oude gewoon mee voor de juiste lengte.
Emalio

Post by Emalio »

ja die dingen ja..
denzzl
Posts: 943
Joined: Sun Oct 30, 2005 5:36 pm

Post by denzzl »

die dingen zijn wel duur, hou er rekening mee.
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Post by Bassie »

nou sterkte met het weer 'nieuw' maken van je wagen!!!!

al mooi begin,
groeten
Post Reply