78-er Buick Regal

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Haarman
Posts: 69
Joined: Tue Feb 20, 2007 7:02 pm

78-er Buick Regal

Post by Haarman »

Zo... Daar gaan we. Even wat meer info kwijt hier...

Ik ben van start gegaan met de Buick die ik heb aangekocht. Eerst maar eens van binnen alles schoonmaken. En het was vies van binnen... moet nog wel het een en ander aan gebeuren maar daarvoor ga ik een stoomreiniger gebruiken.
Hieronder een kleine foto impressie.


Image

En dan een hele grote WTF.... Hier in dit gedeelte lag water... Ja, water. Geen idee hoe het er kwam maar het lag er. Dus, maar ff droog gemaakt. Wel een tegenvaller moet ik zeggen. Had ik niet verwacht.
Image
Image

De vloerbedekking die nog vervangen/gereinigd moet worden.
Image

Dit is er nu af en daarvoor in de plaats komt dat zilverachtige materiaal. Voor de hitte, etc.
Image

De zooi in de achterbak... incl de achterbank voor het drogen.
Image

En dit was ook erg smerig, maar dit is het resultaat van goed poetsen met Quick and Brite. De originele staat van de deuren en het dashboard.
Image
Image

En nog wat foto's van het blok en toebehoren... dit blok gaat er waarschijnlijk uit en wordt vervangen voor een V8 350ci blok of zoiets.

Image
Image
Image
Image


Na dit alles blijven we gewoon lekker vrolijk doorklussen en maken hem zsm af (gezien tijd en geld).
Meer info en foto's volgen als ik er weer mee bezig ben geweest.

Bye bye for now. I'll be back.
Meetingfoto's
Posts: 5092
Joined: Mon Aug 01, 2005 12:58 pm

Post by Meetingfoto's »

Dat water lekt via de omlijsting van je achterraam (of vinyl dak ???, door jouw fotografisch talent is het dak net niet zichtbaar) de wagen in en verzamelt zich onder de achterbank.

Zie ik daar in een hoek van de achterbank een stuk van de build sheet zitten ?

Wat is de VIN van die wagen ?

Wees verstandig en pak dat originele V6 blokje aan, een eerste generatie turbo Regal is zeldzaam. Het hoeft niet altijd een V8 te zijn.......... :!:

En een dashboardlichtje met Turbo Boost is ultra cool :idea:

1978 Buick brochure:
There are four turbocharged production cars in the entire world.
Two of them are Buicks.


Image Image Click thumbnails Image

.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Post by Wilf »

Gaaf, die Turbo V6! :idea: Wel eeeven wat interessanter dan 'your average Joe' 350 chubby blokje 8)
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Post by Shev Ed »

Maar een V8 is altijd gaver :P

Het is zijn eigen keus, het blijkt nu wel dat het geen 13 in een dozijn blokje is.

Persoonlijk zou ik het blok weer netjes maken/reviseren, en dan pas bepalen of je er alsnog een V8 in kiepert, of de orginele V6 erin...

Ik weet niet hoe je dan verder zit met je versnellings-bak en aandrijf-as etc. .....
Dus houd daar ook rekening mee....

Hoe dan ook, veel succes ermee 8)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Post by Wilf »

Een V8 is altijd gaver? :roll:





En deze tegen een 474 Plymouth:



Ofwel: leuk blokkie hoor :D
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Post by Shev Ed »

Geef me 8000euro en dan doe ik dat ook met een V8 :roll:

Race auto's en normale straat auto's vergelijken met hetzelfde blok slaat nergens op.

Als er wat kapot gaat aan zijn blokje zal hij moeilijker aan onderdelen kunnen komen/langer moeten wachten, als met een ''normaal'' V8 blok.
En ik weet niet hoe het met de betrouwbaarheid zit ?
Gezien het feit dat ze vrij zeldzaam zijn en nog niet zo heel erg oud, zegt dat ook wel wat....

Persoonlijk zou ik het orginele blok er lekker in laten zitten, opknappen en reviseren als dat nodig is, en lekker karren ermee.

Maar ik denk dat je er ook rekening mee moet houden dat als je pannen krijgt dat het niet snel te repareren is.

Nu weet ik weinig van je blok af, maar ik zou eens informatie zoeken over de verkrijgbaarheid van onderdelen van je blok (en de prijzen) en aan de hand daarvan beslissen of je ook echt met het blok wilt gaan rijden.

En ik blijf bij me standpunt dat een V8 gewoon ruiger is :D
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Post by Pirana »

geeft niks hoor pop,.........totdat je de stront om de oren wordt gereden door een stock GN, tegen je stock 350 bootanker :arrow:

haarman,keep the V6 .... :!:
boattail
Posts: 3691
Joined: Wed Mar 02, 2005 7:03 pm

Post by boattail »

hoe is et met jou GN plannen louis :?:
Meetingfoto's
Posts: 5092
Joined: Mon Aug 01, 2005 12:58 pm

Post by Meetingfoto's »

Wilf,
Die Regal van Chris heeft een small block Chebby V8......
Shev Ed wrote:Als er wat kapot gaat aan zijn blokje zal hij moeilijker aan onderdelen kunnen komen/langer moeten wachten, als met een ''normaal'' V8 blok.
Hoeveel 350 Buick blokken zijn er gebouwd, en hoeveel 231 even-fire V6 blokken ?
Probeer maar eens 350 Buick onderdelen te vinden, dan lacht iedereen met een 231 jou vierkant uit.

.
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Post by Lennard »

onderdelen zijn wel duurder dan een chevy 350 ( goh verrassend )
maar ik denk dat je makelijker spul vind voor een 3.8 turbo dan voor een buick 350 ( ten minste in amerika dan )
zeker als je ook wat performance wilt in de toekomst

Groeten lennard
Last edited by Lennard on Sun Mar 11, 2007 8:50 pm, edited 1 time in total.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Post by Wilf »

:oops: dat wist ik niet, Erik... Maar blijft toch een waanzinnige wagen :D

Oh en zijn stock V6 GN rijdt toch respectabele 10's :D

http://videos.streetfire.net/video/5ef3 ... fd3d9b.htm
Meetingfoto's
Posts: 5092
Joined: Mon Aug 01, 2005 12:58 pm

Post by Meetingfoto's »

Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Post by Chucky »

Leuk project!!!

Mijn mening: hou het 6-je :!: weer eens wat anders dan een v8 :wink:

succes,
Niels
Posts: 2371
Joined: Sun Apr 11, 2004 11:05 pm

Post by Niels »

Ik zeg: lozen die V6 :!:


en schuif em maar naar mij door voor twee tientjes.. :D
pruts ik em wel in mn chevy. 8)
Meetingfoto's
Posts: 5092
Joined: Mon Aug 01, 2005 12:58 pm

Post by Meetingfoto's »

Ik bied 225 Euro voor die complete motor.
Dan kan Haarman de 350 Buick van René kopen, deze wordt aangeboden voor 300 Euro.

Een 8 cilinder voor 300 Euro ?

Dat is 300 : 8 = 37,50 Euro per cilinder.
Dus voor een V6 is dat 6 x 37,50 = 225 Euro.

.
Post Reply