Cadillac coupe deville 79 op naar de SPUITER einde nadert
Cadillac coupe deville 79 op naar de SPUITER einde nadert
Het is zover gekomen,ik ga mijn caddy weer als nieuw maken.
De bedoeling is voor dec klaar,maar het is een hobby en het moet wel netjes,dus het zou wat langer kunnen duren.
Ik ben nu begonnen met de motor.
[IMG]http://i151.photobucket" target="_blank
Ja slopen kunnen we allemaal
front verwijdert.
Na 20 uur demontage,wat collaga,s bereid gevonden,om blok en bak uit de caddy te takelen.
[IMG]http://i151.photobucket" target="_blank
En jawel de 425 cui is eruit om herboren te worden.
De bedoeling is voor dec klaar,maar het is een hobby en het moet wel netjes,dus het zou wat langer kunnen duren.
Ik ben nu begonnen met de motor.
[IMG]http://i151.photobucket" target="_blank
Ja slopen kunnen we allemaal
front verwijdert.
Na 20 uur demontage,wat collaga,s bereid gevonden,om blok en bak uit de caddy te takelen.
[IMG]http://i151.photobucket" target="_blank
En jawel de 425 cui is eruit om herboren te worden.
Last edited by caddy123 on Fri Sep 19, 2008 7:56 pm, edited 13 times in total.
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
vorige week het blok ontdaan van vet,en de meeste verf.
\
Gister moest werken op koninginnedag,maar is niet erg kan ik weer ff hobby,en.
Blok gedemonteerrd de deksels en intake verwijderd.
Blok ziet er vanbinnen schoon uit heel weinig aangekoekte troep,dus dat wil zeggen goede olie gebruikt!(vorige eigenaar).
Maar dit vond ik in me carterpan en aanzuig filter van de oliepomp
Allemaal resten verharde pakkingkit,hebben veelsteveel kit gebruikt op de pan!! ben blij dat ik het blok optijd uitelkaar haal anders was hij echt in de soep gelopen
Nu alvast begonnen met netjes de koppakingen te verwijderen.
.
Vanavond ga ik kijken met een monteur van een revisie bedrijf,krukas heeft wel 3mm axiale speling,ff kijken wat er vervangen moet worden.
\
Gister moest werken op koninginnedag,maar is niet erg kan ik weer ff hobby,en.
Blok gedemonteerrd de deksels en intake verwijderd.
Blok ziet er vanbinnen schoon uit heel weinig aangekoekte troep,dus dat wil zeggen goede olie gebruikt!(vorige eigenaar).
Maar dit vond ik in me carterpan en aanzuig filter van de oliepomp
Allemaal resten verharde pakkingkit,hebben veelsteveel kit gebruikt op de pan!! ben blij dat ik het blok optijd uitelkaar haal anders was hij echt in de soep gelopen
Nu alvast begonnen met netjes de koppakingen te verwijderen.
.
Vanavond ga ik kijken met een monteur van een revisie bedrijf,krukas heeft wel 3mm axiale speling,ff kijken wat er vervangen moet worden.
Zo weer ff een stukkie verder,kachel verwijdert en schoongemaakt en opnieuw afgekit en nergens roest gevonden alles nog in goede staat!
Alleen ff kaalgemaakt en opnieuw in de verf.
verder chassis kaalgemaakt en in de fluidfilm gezet.
rembooster metteen ff goud gemaakt.
Daarna de spindels en draagarmen kaalgemaakt,en de veren,en hier ook weer nieuwe paint op.
Alles er onder gemonteerd,en nu verder de bodem kaalmaken.
Rotklus maar ben nu toch bezig,blok word nu gevlakt en gehoond,en de nieuwe krukas,klepveren,nokkenaslagers,zuigerveren,timingset,oliepomp,en pakkingset zijn onderweg
Ik heb alvast een blok erin gezet voor het oog
Alleen ff kaalgemaakt en opnieuw in de verf.
verder chassis kaalgemaakt en in de fluidfilm gezet.
rembooster metteen ff goud gemaakt.
Daarna de spindels en draagarmen kaalgemaakt,en de veren,en hier ook weer nieuwe paint op.
Alles er onder gemonteerd,en nu verder de bodem kaalmaken.
Rotklus maar ben nu toch bezig,blok word nu gevlakt en gehoond,en de nieuwe krukas,klepveren,nokkenaslagers,zuigerveren,timingset,oliepomp,en pakkingset zijn onderweg
Ik heb alvast een blok erin gezet voor het oog
Re: Cadillac coup deville 1979 body on rest
Ik heb nu de achteras eronder vandaan en de benzine tank.
Alles aan het kaalmaken en weer onieuw in de tectyl,hier gebruik ik permafilm voor.
Ik heb nu het diff uitelkaar alles ontvetten en alle lager controleren,fotos volgen.
Alles aan het kaalmaken en weer onieuw in de tectyl,hier gebruik ik permafilm voor.
Ik heb nu het diff uitelkaar alles ontvetten en alle lager controleren,fotos volgen.
Re: Cadillac coup deville 1979 body on rest
Mooi werkplekje!
En wat een werk zal er gezeten hebben in die brandstoftank afkrabben!!
Maar het resultaat mag er dan wezen ook toch.
Lekker,een niet al te dikke laag permafilm erop,zodat de body zelf ook nog wel te zien is..
De meesten weten niet hoe dik ze t erop moeten zetten,om plekken te verbergen!!
En wat een werk zal er gezeten hebben in die brandstoftank afkrabben!!
Maar het resultaat mag er dan wezen ook toch.
Lekker,een niet al te dikke laag permafilm erop,zodat de body zelf ook nog wel te zien is..
De meesten weten niet hoe dik ze t erop moeten zetten,om plekken te verbergen!!
Re: Cadillac coup deville 1979 body on rest
Daarom maak ik er ook fotos van zodat je voor het behandelen kan zien dat de auto nog gaaf is.
Dat doe ik voor de taxatie straks.
Ps ik heb er nu 2 lagen op dan zie je hier en daar nog het plaatwerk erdoor schemeren,ik wilde er eigenlijk nog een laag op aanbrengen,is dat te dik?
De tank kaalmaken was best een karwei,maar de auto aan de onderkant met een beitel afkrabben boven je hoofd is echt een ramp!!!
Maar als je iets moois wilt moet je ook de kut klussen doen he.
Dat doe ik voor de taxatie straks.
Ps ik heb er nu 2 lagen op dan zie je hier en daar nog het plaatwerk erdoor schemeren,ik wilde er eigenlijk nog een laag op aanbrengen,is dat te dik?
De tank kaalmaken was best een karwei,maar de auto aan de onderkant met een beitel afkrabben boven je hoofd is echt een ramp!!!
Maar als je iets moois wilt moet je ook de kut klussen doen he.
Re: Cadillac coup deville 1979 body on rest
Ik heb de achteras uitelkaar gehaald,vorige eigenaar heeft te lang doorgereden met een oud lager steekas ingesleten en een ander type lager erin gezet.
De keering lekte dus meteen nieuwe lagers bestelkd en natuurlijk de originele +keeringen.
En mijn as woord nu met hardchroom opgespoten en weer afgedraait.
Alles kaalgemaakt en opnieuw in de verf,ik heb ook het diff eruitgehaald want er zaten allemaal splinters metaal van het oude steekaslager in de klok,en je raad het al 1 lager aangetast dus meteen nieuwe lagers erin,en de as en de klok gespoelt.
As er weer onder gezet en de bezine tank,en daarna begonnen met de rest van de bodem schoon te krabben.
gelukkig kwam ik geen rottigheid tegen dus valt weer mee.
Daarna met roterendestaalborstel alles schoongemaakt en daarna alles ontvet.
Morgen gaat de bodem in de perma film.
De keering lekte dus meteen nieuwe lagers bestelkd en natuurlijk de originele +keeringen.
En mijn as woord nu met hardchroom opgespoten en weer afgedraait.
Alles kaalgemaakt en opnieuw in de verf,ik heb ook het diff eruitgehaald want er zaten allemaal splinters metaal van het oude steekaslager in de klok,en je raad het al 1 lager aangetast dus meteen nieuwe lagers erin,en de as en de klok gespoelt.
As er weer onder gezet en de bezine tank,en daarna begonnen met de rest van de bodem schoon te krabben.
gelukkig kwam ik geen rottigheid tegen dus valt weer mee.
Daarna met roterendestaalborstel alles schoongemaakt en daarna alles ontvet.
Morgen gaat de bodem in de perma film.
Re: Cadillac coup deville 1979 body on rest
Kijk Metabo werkt als een tiet !!
MariO
Re: Cadillac coup deville 1979 body on rest
Hier heb ik de nieuwe remleidingen getrokken en brandstofleidingen.
Onderkant van de auto bijna klaar alleen nog de steekassen erin, remschoenen achter plaatsen en nieuwe verse remolie erin.
Hier ben ik alvast de zuiger aan het schoonmaken, er komen straks nieuw olieschraap en compressieveren op.
Hier de ouwe veren.
Onderkant van de auto bijna klaar alleen nog de steekassen erin, remschoenen achter plaatsen en nieuwe verse remolie erin.
Hier ben ik alvast de zuiger aan het schoonmaken, er komen straks nieuw olieschraap en compressieveren op.
Hier de ouwe veren.