Taunus V8 project

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Taunus V8 project

Post by Funk »

some serious shit mayne 8)
johnvanschoubroek
Posts: 14
Joined: Fri Apr 27, 2007 12:20 pm

Re: Taunus V8 project

Post by johnvanschoubroek »

Heb nog eens de tijd genomen om de website een update te geven, nu wordt het voor de jongens met een 8.8 achteras ook wel interesant om volgen :-)

Heb de deroit trutrac and 31 spline steekassen gemonteerd, en daarna de wilwood rear brake kit, binnenkort volgt er meer.

Enjoy http://www.extremefordtaunusproject.net

Gr John
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: Taunus V8 project

Post by Krultang72 »

8) 8) 8)

looking good John!! 8)
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Re: Taunus V8 project

Post by themidnightcruiser »

Serious shit man!
HEMIRAM
Posts: 1861
Joined: Mon Nov 01, 2004 8:10 pm

Re: Taunus V8 project

Post by HEMIRAM »

petje af hoor :thumbsup: :thumbsup:
.
Robsøn
Posts: 490
Joined: Thu Sep 29, 2005 5:29 pm

Re: Taunus V8 project

Post by Robsøn »

:idea: :idea: :evil: :thumbsup: :smoke: :pimp: enz enz enz!!!
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Taunus V8 project

Post by watahyahknow »

schitterend , ik heb ooit eens in een duits blad een opel kadett gezien die ze hadden verbreed en een corvette onderstel onder gebouwd , maar dit is toch andere koek .
een buurman van mij heeft ooit eens zo'n taunus gechopt is zwart geweest en later knalgeel
Taximan
Posts: 3130
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:59 pm

Re: Taunus V8 project

Post by Taximan »

Een hoop werk en netjes gedaan.
Ik zou alleen nog voor een paar grotere (naar binnen verbrede) wielkasten gaan achter,
anders kun je later niet voldoende rubber kwijt ---->460ci + Taunus will GO!

In de UK is een gast Jon "Moose" Hollingworth die ook een 9 sec. 460ci Taunus heeft
Image

In Australië gaan ze 7.32@308km/uur met een (twin turbo) more door Taunus...
johnvanschoubroek
Posts: 14
Joined: Fri Apr 27, 2007 12:20 pm

Re: Taunus V8 project

Post by johnvanschoubroek »

Heb het bekeken om de wiel kassen te verbreden maar het was onbegonnen werk, de originele chassis balken zitten in de weg, binnen een paar jaar bij de ombouw naar een buizen frame zal ik dat wel aanpakken :-)

achter zit ik met 10" breede wielen. Ik kan tot 225 banden kwijt in de wielkassen, er komen sliks of street slicks op dus dat kan ook al tellen, zal toch voorzichtig moeten zijn bij het indrukken van het gas pedaal, zeker in het begin!!!

Gr John

PS leuk filmpje als je er zo nog tegen komt post je ze hier maar!!!
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Taunus V8 project

Post by watahyahknow »

ik heb wel eens foto's gezien van een 69er camaro waar ze de achterste framerailsaan de buitenkanten 2,5 cm smaller hadden gemaakt en er wat dikker metaal in teruglasten
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Taunus V8 project

Post by Corp »

watahyahknow wrote:schitterend , ik heb ooit eens in een duits blad een opel kadett gezien die ze hadden verbreed en een corvette onderstel onder gebouwd , maar dit is toch andere koek .
een buurman van mij heeft ooit eens zo'n taunus gechopt is zwart geweest en later knalgeel
deze:

Image

Image
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Taunus V8 project

Post by watahyahknow »

yup thats the one
er is er trouwens ook eentje bezig om een onderstel van een corvette compleet met motor in een honda civic te planten .... i kid you not hij heeft de carroserie er alweer omheen en moest er de spoorbreedte van de corvette componenten voor aanpassen
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Taunus V8 project

Post by Corp »

er is in zwitsreland ook een opel rekord C met viper onderstel, persoonlijk vind ik dit nog de mooiste tot nu toe, lekker rauw

http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/imag ... age_01.htm
johnvanschoubroek
Posts: 14
Joined: Fri Apr 27, 2007 12:20 pm

Re: Taunus V8 project

Post by johnvanschoubroek »

Er zijn 2 pagina's bijgevoegd op de website, project pag. 23 en 24,
De carrosserie is eindelijk tot bij de straler geraakt,deuren en kofferdeksel zijn al gedaan, heb het allu interieur klaar,... je moet maar eens een bezoekje brengen aan [link]http://www.extremefordtaunusproject.net[/link]

Enjoy, Gr John
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Taunus V8 project

Post by mercury1970 »

Ziet er goed uit, John !
Het is mij niet helemaal duidelijk welke motor je nu hebt; op je site staat de 351 nog, maar je was toch bezig met een 460?
hoe staat het daar mee, foto's??
Post Reply