Lincoln Continental 1964

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
reijer
Posts: 248
Joined: Tue Aug 22, 2006 4:33 pm

Re: Motorrevisie MEL 462 Lincoln Continental 1964

Post by reijer »

Nieuwe stalling gevonden bij mij in de straat. Groot genoeg (3 bij 8 meter), droog en veel daglicht. Van groter belang: geen caravans.
Image

De auto staat nog steeds te wachten op twee sierlijsten uit de VS. Hopelijk dit weekend klaar om te rijden.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Motorrevisie MEL 462 Lincoln Continental 1964

Post by watahyahknow »

netjes , de ruimte is hoog genoeg voor een brug ook
reijer
Posts: 248
Joined: Tue Aug 22, 2006 4:33 pm

Re: Motorrevisie MEL 462 Lincoln Continental 1964

Post by reijer »

Nou... net wel of net niet. De deur gaat in z'n geheel omhoog (ligt dan horizontaal) en aan de andere kant loopt het dak schuin af. Ik denk dat een full size auto niet gaat passen maar iets kleiners misschien wel.
reijer
Posts: 248
Joined: Tue Aug 22, 2006 4:33 pm

Re: Motorrevisie MEL 462 Lincoln Continental 1964

Post by reijer »

Ranch73 was zo aardig mij erop te wijzen dat betonnen vloeren last kunnen hebben van optrekkend vocht en adviseerde een dampwerend zeil of tapijt neer te leggen. Goed advies. Het pand waar deze stalling deel van uitmaakt staat er zeker al 35 a 40 jaar, ik denk dat er niks tussen de grond en het beton is geplaatst.

Leuk me goed anderen hier ook op te wijzen.

In de vorige (koeien)stalling was optrekkend vocht geen probleem omdat onder de betonnen platen een gierput zat van een paar meter diep. Da's mooi aangezien de auto daar acht jaar heeft gestaan.
reijer
Posts: 248
Joined: Tue Aug 22, 2006 4:33 pm

Re: Motorrevisie MEL 462 Lincoln Continental 1964

Post by reijer »

Auto opgehaald bij het schadeherstelbedrijf. Mooi werk.

Image

Image

Hij staat nu in de nieuwe stalling. Genoeg ruimte om eraan te werken. Ik heb een dampwerende folie neergelegd en leg daar later nog een paar stukken oud tapijt op, dat ligt wat comfortabeler.

Image
reijer
Posts: 248
Joined: Tue Aug 22, 2006 4:33 pm

Re: Lincoln Continental 1964

Post by reijer »

Ik zag vorige week dat een hydraulische slang/leiding tussen stuurhuis en ruitenwisser (jawel) lekte bij de fitting in het stuurhuis. Omdat het 50 jaar oud is en rubber niet eeuwig goed blijft, heb ik 'm naar Pirtek in Groningen gebracht. Bij een vorige hydraulische slang/leiding konden ze het verchroomde stuk leiding hergebruiken maar nu ging dat niet wegens metrisch vs. imperial maten van de leiding.

Ik kreeg een metrische slang mee met twee losse fittingen, die aan de ene kant metrisch zijn en aan de andere kant imperial. Past prima en het is weer mooi dicht. Niet OEM correct maar dat kan mij weinig schelen. Mijn auto is mooie driver, geen concours stuk.

Image
Last edited by reijer on Fri Jul 25, 2014 7:46 pm, edited 1 time in total.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Lincoln Continental 1964

Post by mercury1970 »

Dat is natuurlijk het voordeel van een zeiltje onder je auto, elk spettertje olie zie je ! :D
reijer
Posts: 248
Joined: Tue Aug 22, 2006 4:33 pm

Re: Lincoln Continental 1964

Post by reijer »

Inderdaad. :lol:
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Lincoln Continental 1964

Post by sjak_brak »

reijer wrote:Mijn auto is mooie driver, geen concours stuk.
Bescheiden ben je ook 8)
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Lincoln Continental 1964

Post by watahyahknow »

tis een 5 meter auto....... ziet er fantasties uit vanaf vijf meter en verder weg
reijer
Posts: 248
Joined: Tue Aug 22, 2006 4:33 pm

Re: Lincoln Continental 1964

Post by reijer »

Weer een klusje afgevinkt.

De originele grijze bekleding in de achterbak is door de vorige eigenaar vervangen door een zelfbouw setje in dezelfde kleur als het interieur. Het zag er rommelig, slecht afgewerkt en groezelig uit. Bij Leather Restorations heb ik een 'trunk liner kit' besteld. Eigenaar Jim Wallace is de enige die vervangende bekleding en tapijt levert dat correct en van grote kwaliteit is. Hij levert aan Lincoln Land, Baker's Auto etc. Ik heb extra materiaal bijbesteld om een behuizing van de twee LPG tanks te kunnen bekleden.

Nadat het oude spul was verwijderd trof ik gelukkig al het plaatstaal in goede conditie aan. Wat vliegroest op het laagst gelegen deel, maar dat was het dan wel. Van de achterbumper tot de achterbank en tot in de wielkasten heb ik alles behandeld met Caprotech RX5. Daarna heb ik behuizingen gemaakt voor de twee LPG tanks van hardboard, Duct Tape en PVC buis (voor de afgeronde hoeken). Veel passen en meten maar het lukte prima. Vervolgens de bekleding voor de twee LPG tank behuizingen op maat geknipt en met een Engelse naad aan elkaar laten naaien (door mijn moeder :D). Het materiaal kan (net) met een gewone naaimachine worden gedaan. Tot slot op mijn gemak alles droog gepast en gelijmd met een spuitbus van 3M. Het is prima gelukt, de meeste LPG rommel is nu verborgen. Nu nog een grote oude reiskoffer o.i.d. zoeken om in de achterbak te plaatsen zodat ik alles daarin netjes kan opbergen.

Image

Image

Image

Image

Image


Omdat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om roestige onderdelen terug te plaatsen, heb ik de krik opgeknapt. Zo'n krik is natuurlijk meer een geinig accessoire dan iets wat je werkelijk zult gebruiken. Als dat wel zo was had ik het laten poeder coaten (want verf uit een spuitbusje kan meestal niet tegen stoten en schrapen). Maar dan mis je natuurlijk weer het plezier van zo'n simpel schoonmaak & opknap klusje.
Image

Image


Hier nog wat foto's van de 'trunk liner kit' van Leather Restorations. Mooi materiaal, heel netjes afgewerkt en het past perfect.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by reijer on Sat Oct 18, 2014 6:01 pm, edited 1 time in total.
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Lincoln Continental 1964

Post by Maurice »

Ziet er zeker netjes uit! :thumbs:
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Lincoln Continental 1964

Post by Crash »

Netjes hoor
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Lincoln Continental 1964

Post by watahyahknow »

ziet er erg netjes uit , het materiaal lijkt een beetje op dat vilt waar ze speakerboxen mee bekleden
Image
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Lincoln Continental 1964

Post by mercury1970 »

Strak gedaan, mij valt op dat je de 2 gastanken op de meest ongunstige plek hebt moeten monteren, heb je daar nog je vering voor aan moeten passen en de auto zal toch ook wel "kontomgooigevoeliger" zijn zo, of valt dat nog mee ?
Post Reply