FIREBIRD ROADRGE DEEL...... UPDATE UPDATE UPDATE [in post nr

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
j-stingray=NR100!!
Posts: 3217
Joined: Wed Feb 04, 2004 4:18 pm

FIREBIRD ROADRGE DEEL...... UPDATE UPDATE UPDATE [in post nr

Post by j-stingray=NR100!! »

meer foto`s
dave geeft zelf het commentaar:

1:

Image

2:

Image

3

Image

4

Image

5

Image

6

Image

7

Image

8

Image

9

Image

10

Image

11

Image

12

Image

13

Image

14

Image

15

Image

16

Image

17

Image

18

Image

19

Image

20

Image

greetzz jeff stingray

update nr 2:

21

Image

22

Image

23

Image

24

Image

25

Image

26

Image

27

Image

28

Image

29

Image

30

Image

31

Image

32

Image

33

Image

dat was em weer :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

ziet er goed uit dave :thumbsup:

greetzz jeff
Last edited by j-stingray=NR100!! on Thu Nov 29, 2007 12:04 pm, edited 3 times in total.
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL......

Post by smokey »

Ziet er netjes uit! :thumbsup:

Jammer dat het onder een Pontiac hangt... :P
Ben Stark

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL......

Post by Ben Stark »

Ziet er goed uit :) ,maar ik heb wel eens gehoord van problemen met de automaatbak(oververhitting) omdat de uitlaat er te dicht langs liep,hebben jullie daar geen last mee?
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL......

Post by roadrage david »

thanks jeff!!!!..smokey :thumbsup: :smack: .... Ben er zit een diepere olie pan onder die 2 liter meer capasietijd heeft ook is deze van aluminium dat wel meer warmte opneemt maar ook meer warmte af geeft.plus er zit aan de voorkant van de auto een olie koeler met elect fan en de slangen die er heen lopen met de diepe pan en olie koeler geven bij elkaar zo,n 2 1/2 liter meer olie dus plenty koeling .

de uitlaat is nu een hybrid 8) :D . we hadden een 3 inch X pipe gekocht bij performance years. deze op gestuurt naar termal tech en termies laten coaten. de headers zijn de best flowende die we konden krijgen van Indian adventures met 2 inch primarys en 3 1/2 inch colectors. ook deze zijn met een termal barrier van termal tech gecoat ,
maar!!!! de ground clearens van deze mega headers zijn voor een pro-touring G-mashine gewoon te laag.. plus kwam de uitlaat nog lager, en de pas fit was hierdoor niet goed . dus moest er een oplosing worden gevonden. eerste instantie was te gaan voor Doug headers. die hebben de beste ground clearens, MAAR hebben van die mieterige dunne primarys!!!! die dus een stuk minder flowen , dus minder vermogen geven en zeker niet geschikt zijn om later het V-TECH aka Vari lift systeem kunnen voeden die rond de 600/625 hp gaat leveren

. dus hebben we Jeroen gebeld om voor dit dilema even uit zijn tijdelijke verplichte retiredmend te komen en ons te helpen.
(Jeroen kunnen we al jaren en de broer van zijn vriend woont bij mij om de hoek waar ik zijn eerste werk jaren geleden al had gezien plan was ook altijd al om de uitlaat door hem te laten doen, maar het bouwen van zijn huis verplichte hem om het uitlaat gebeuren tijdelijk te stoppen)
. oplossing was dus om direct na de headers 5 cm omhoog te gaan en een nieuwe stainless steel X te lassen tot en met de mufflers die ook termal gecoat zijn en op de resterende eveneens gecoate uitaat zitten.

de ground clearens begint dus aan het eind van de headers wat ongeveer in het midden van de deur zit waar je meestal op vastloop bij korte vluchtheuvels . dus we hebben eeen klein beetje mobiliteid moeten inleveren, maar wel voor een goed doel HORSE POWER 8) . Het werk van jeroen is top notch en voor de X had hij toch wel 7 uur nodig!!! waarvan hij er 2 gelult heeft( hij houd zoals de meeste van ons wel van een vlotte babbel) desalnietemin zit er 5 uur werk in, de foto,s die Jeff heft bijgevoegt tonen de super qualitijd van Jeroen aan , en dat er toch wel een paar blemis foutjes in het systeem van performance years zaten..........hope you guys like it PS Jeff mijn auto staat op pagina 5 van projecten forum, mischien kan je dit daar bij voegen .
Last edited by roadrage david on Sun Nov 18, 2007 9:21 am, edited 1 time in total.
the shinyman
Posts: 326
Joined: Sun Jul 10, 2005 8:36 am

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL......

Post by the shinyman »

Hey Dave big brother zoals ik van je gewend bent ``vakwerk`` mooi in rvs klasse man !!!
Ik sta toch nog wel op de 1ste plaats qua lokatie voor de first long drive from ``the green dream-machine`` .
Ik heb inmiddels weer een chevelle coupe`71 gehad en op dit moment een corvette `84 veel koppel .
Wij horen van je !

Greetz Fam.Bieling
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL......

Post by Krultang72 »

nou ff eerlijk Dave,

het zal eerder 5 uur lullen geweest zijn en 2 uurtjes werk..


ik ken Jeroen namelijk ook :D

maar netjes,.. Jeroen zn werk is netjes, ik heb ook 1 van zn X-pijpen onder mn auto, alleen de rest heb ik zelf gelast..
Olds Willem
Posts: 2123
Joined: Sun May 07, 2006 5:16 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL......

Post by Olds Willem »

Dave, wat voor dempers gaan er onder?
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL......

Post by roadrage david »

Shiny man afspraak is afspraak 8) .. enne ik denk dat de naam Thunder struck meer staat bij deze auto :lol: . krultang hij kan inderdaad lullen als brugman. maar zijn werk is second to none. hij gaat nog een paar HEELE toffe eindstukken voor mij maken!!!... Willem wat kan ik zeggen de beste hahahaha ze flowen nog beter dan een open pijp zonder mufflers. ik heb toen dezelfde voor Juri Formula ook gehaalt...
400V8
Posts: 460
Joined: Thu Jul 15, 2004 8:29 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL......

Post by 400V8 »

Oké ik hou wel van een Ouwehoertje dat weet ik :lol: maar het was wel Gezellig. het is een Schitterende auto en nu heeft hij ook nog een mooi x pijpje :lol: . maar over de warmte van de uitlaat tegenover de bak hoef je je niet druk te maken wand als je goed kijkt Begint de RvS uitlaat na de olie pan van de bak. dus de Straling van de warmte die van de uitlaat komt dat zal geen Problemen gaan geven.
Last edited by 400V8 on Mon Nov 19, 2007 8:41 pm, edited 1 time in total.
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL......

Post by Frans455 »

Mooie plaatjes weer Dave :thumbsup:
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL......

Post by roadrage david »

400V8 wrote: maar over de warmte van de uitlaat tegenover de bak hoef je je niet druk te maken wand als je goed kijkt Begint de RvS uitlaat na de olie pan van de bak. dus de Straling van de warmte die van de uitlaat komt dat zal geen Problemen gaan geven.

Presies ook de termal barrier van de headers houden de hitte vast in de pijp zeg maar.ook doordat het de best flowende headers voor pontiac zijn zijn ze erg lang!!! en was de termal barrier coating een must. de geheele bodem is ook nog eens gepowdercoat en een compleete 1 1/3 cm dikke plakbare termal deken uit de ofshore scheepsbouw zit aan de binnen kant op de bodem geplakt tot en met de Firewall tegen de hitte en kou!!.... Frans er is alweer wat gedaan sins we met ze tween langs zijn gegaan.. volgende keer als je tijd heeft kan ik je weer effe oppikken als je zin heb 8) ........
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL......

Post by Wilf »

Wauw, uitlaatje! :thumbsup: geile shit! 8)
tamara
Posts: 3660
Joined: Thu Feb 19, 2004 9:13 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL......

Post by tamara »

so.......die is goed.....met uitlaten :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL......

Post by smokey »

"Eerste instantie was te gaan voor Doug headers. die hebben de beste ground clearens, MAAR hebben van die mieterige dunne primarys!!!! die dus een stuk minder flowen , dus minder vermogen geven en zeker niet geschikt zijn om later het V-TECH aka Vari lift systeem kunnen voeden die rond de 600/625 hp gaat leveren."

:?: Wat voeden de headers Dave?
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL......

Post by roadrage david »

smokey wrote:"Eerste instantie was te gaan voor Doug headers. die hebben de beste ground clearens, MAAR hebben van die mieterige dunne primarys!!!! die dus een stuk minder flowen , dus minder vermogen geven en zeker niet geschikt zijn om later het V-TECH aka Vari lift systeem kunnen voeden die rond de 600/625 hp gaat leveren."

:?: Wat voeden de headers Dave?
de exstra of grotere stroom uitlaatgassen die het systeem met de custom grind cam gaat leveren, bij 75/100 pk meer . wat de Doug headers niet aan kunnen... ja je heeft gelijk ik had het anders moeten formuleren :oops: :P :lol: ..........
Post Reply