Ja, ik ben er nog steeds mee bezig en heb afgelopen winter niet veel gedaan.
Het gaat allemaal niet zo snel als ik zou willen, maar ik geloof dat daar meer last van hebben
Ik zal maar eens beginnen met waar ik geëindigd ben op de eerst pagina.
Nou, daar gaat ie...
Ik ben bezig geweest met de radiator support
Stralen..
In de epoxy primer gezet..
Daarna ben ik met de achteras aan de gang gegaan. Voor:
Rem gedeelte gedemonteerd, maar verder alles in elkaar laten zitten.
Buiten de achteras schoon gemaakt.
Dit heb ik met een naald hamer gedaan. Moet zeggen dat dat prima gaat. Alleen een hoop lawaai.
Resultaat:
Achteras weer in de verf gezet:
Rem gedeelte weer gemonteerd:
Wielen:
Ook de veren gestraald:
En drogen:
Dit was de oude situatie:
Na:
Ik heb de oude bouten en moeren laten passiveren:
Na:
Voorste draag armen weer gemonteerd:
Bij het monteren zijn de veren beschadigd verdorie..
Voor:
Na:
Alle draagarmen gemonteerd:
Op naar de motor. Deze heb ik niet helemaal uit elkaar gehaald.
Of dit de juiste beslissing is geweest moet nog blijken. Reden hiervoor is dat deze nog heel mooi liep, van binnen er mooi schoon uit zag, ondanks alle roest aan de buitenkant
Vacuumpomp er af. Komt er ook niet meer op. Ruimt lekker op.
Dit geld ook voor de vacuum leidingen van kop naar kop.
En hij hangt:
Intake er af..
Brandstofpomp.... Wat een bagger...
Water pomp er af...
Intake voor de gein eens gewogen. 18,6 Kg lol
Motor schoonmaken..
Distributie vervangen:
Distributie gemonteerd:
Klep seals.... Daar was dus echt niks meer van over...
Onderste rommel kwam er uit..
Of zat in de veer vast
Nieuw er in:
Rear main seal vervangen:
Front cover
Nieuwe water pomp er op:
En gemonteerd:
Natuurlijk breken de bouten af waar de uitlaat spruitstukken mee vast zitten.
En weer gerepareerd met een helicoil
Automaat; Ook daar heb ik niks aan gedaan. Uiteraard heb ik wel de filter vervangen.
In de primer:
In kleur:
Motor in kleur:
Radiator support:
Dat lompe intake weer opgefrist en gemonteerd.
Balancer gemonteerd. Daar ging steeds de seal dubbel.
Dankzij een tip hier is dat weer gefixed. Ik heb er een stukje folie tussen gedaan dat ook gebruik wordt bij het insealen van papier.
Bezig met de remleiding.. Dit was voor:
Kraagjes persen....
Prop nogwat valve gemonteerd...
Blok weer terug op chassis...
Aandrijf as gemonteerd:
O, ja in de tussen tijd heb ik ook nog een 4 koloms brug geplaatst om het werk een stuk makkelijker te maken.
Moet nu al zeggen dat ik er nu al veel gebruik van maak. Super!
Tja, Zo ver ben ik nu...
Volgende week oliepomp, ontsteking en wat klein spul monteren.
Dan ga ik verder met de body... een erg grote uitdaging.
Vooral de zij schermen zie ik een beetje tegen op...
Gr Ramon