de tank: Imperial LeBaron 4-deurs hardtop.(tekoop, zie p4)
Re: mn nieuwe project: Imperial LeBaron 4-deurs hardtop.
eheh
hij is inmiddels bijna klaar voor de APK, enkel wachten nog op het kentekenbewijs, wat onderweg is via de post :S
zodra dat er is kan ik m in principe wel afmelden.
gisteren zou ik nog "even" met het ding bezig, kijk ik er onder, allemaal olie dr onder.... jawel:
remklauw links voor zo lek als een vergiet.
remmen hoeven dus niet ontlucht te worden, is gewoon lek. gewoon n straaltje remolie als ik op de rem trapte :S
hele avond mee zoet geweest:
remklauw er af gehaald, de 2 gedeelten van elkaar afgehaald, en alle zuigertjes en cupjes er uit gehaald. deze remklauwen hebben 4 zuigertjes per wiel.... had ik nog nooit eerder gezien zo veel :p mag natuurlijk ook wel, om zo'n tank tot stilstand te brenegn is flink druk nodig
nou bleek het ding te lekken doordat de wanden van de cilindertjes voorzien waren van n laagje roest.
dit heb ik dus allemaal weg gehaald, door middel van schuurpapier korrel 100, neteen daarna de hele cilinderjtes gedaan met korrel 400, en als laatst weer alle cilindertjes gedaan met korrel 800 (dan zie je geen schuurkrasjes meer ook, glimt gewoon)
alle cupjes bleken nog heel (!) en omdat ik de wagen zsm rijdend wil hebben, de oude cupjes terug gezet, met wat remcilindervet. ook de cilinderwandjes netjes ingevet.
ontluchtingsnippel wou wonderbaar gewoon goed draaien.
alles weer gemonteerd, en met behulp van een collega ontlucht, en voila, de klauw is zo dicht als n koffiemok aan de onderkant. gewoon dicht dus.
hier n foto van toen de klauw helemaal uitmekaar lag, op de werkbank... let wel, dit is maar een, gedemonteerde, remklauw. sommige van mn collega's meenden dat het er 2 waren.
en nou is t wachten op die papieren....
wil t ding als het een beetje kan zowiezo voor oud en nieuw nog afmelden
gr frans
hij is inmiddels bijna klaar voor de APK, enkel wachten nog op het kentekenbewijs, wat onderweg is via de post :S
zodra dat er is kan ik m in principe wel afmelden.
gisteren zou ik nog "even" met het ding bezig, kijk ik er onder, allemaal olie dr onder.... jawel:
remklauw links voor zo lek als een vergiet.
remmen hoeven dus niet ontlucht te worden, is gewoon lek. gewoon n straaltje remolie als ik op de rem trapte :S
hele avond mee zoet geweest:
remklauw er af gehaald, de 2 gedeelten van elkaar afgehaald, en alle zuigertjes en cupjes er uit gehaald. deze remklauwen hebben 4 zuigertjes per wiel.... had ik nog nooit eerder gezien zo veel :p mag natuurlijk ook wel, om zo'n tank tot stilstand te brenegn is flink druk nodig
nou bleek het ding te lekken doordat de wanden van de cilindertjes voorzien waren van n laagje roest.
dit heb ik dus allemaal weg gehaald, door middel van schuurpapier korrel 100, neteen daarna de hele cilinderjtes gedaan met korrel 400, en als laatst weer alle cilindertjes gedaan met korrel 800 (dan zie je geen schuurkrasjes meer ook, glimt gewoon)
alle cupjes bleken nog heel (!) en omdat ik de wagen zsm rijdend wil hebben, de oude cupjes terug gezet, met wat remcilindervet. ook de cilinderwandjes netjes ingevet.
ontluchtingsnippel wou wonderbaar gewoon goed draaien.
alles weer gemonteerd, en met behulp van een collega ontlucht, en voila, de klauw is zo dicht als n koffiemok aan de onderkant. gewoon dicht dus.
hier n foto van toen de klauw helemaal uitmekaar lag, op de werkbank... let wel, dit is maar een, gedemonteerde, remklauw. sommige van mn collega's meenden dat het er 2 waren.
en nou is t wachten op die papieren....
wil t ding als het een beetje kan zowiezo voor oud en nieuw nog afmelden
gr frans
Re: de tank: Imperial LeBaron 4-deurs hardtop.(upd. 18-12-07)
en vanochtend, was het dan zo ver, ik heb m even over de remmebank getrokken, en jawohl, hij remt goed.
dus meteen afgemeld, geen steekproef gekrege.... meteen naar huis gereden met t ding...
past precies inde garage, heb aan beide kanten minder dan 5 cm over
is dus wat lastig parkeren.
dus meteen afgemeld, geen steekproef gekrege.... meteen naar huis gereden met t ding...
past precies inde garage, heb aan beide kanten minder dan 5 cm over
is dus wat lastig parkeren.
Re: de tank: Imperial LeBaron 4-deurs hardtop.(upd. 18-12-07)
hoe stap je uit dan?
Re: de tank: Imperial LeBaron 4-deurs hardtop.(upd. 18-12-07)
wees blij dat je een 69er hebt en geen 73erBobyrix wrote:past precies inde garage, heb aan beide kanten minder dan 5 cm over
Re: de tank: Imperial LeBaron 4-deurs hardtop.(upd. 18-12-07)
door de garagedeur bedoelde ik.....
mijn garage is even breed als ie lang is, 2 deuren naast mekaar. en de garage is zowiezo nog n stuk breder dan de doorgangen.
ben er iig al achtergekomen, hoe nauw t komt met in de garage zetten, ik heb het al gepresteerd om de rechter buitenspiegel er af te rijden.... helemaal aan gort
mijn garage is even breed als ie lang is, 2 deuren naast mekaar. en de garage is zowiezo nog n stuk breder dan de doorgangen.
ben er iig al achtergekomen, hoe nauw t komt met in de garage zetten, ik heb het al gepresteerd om de rechter buitenspiegel er af te rijden.... helemaal aan gort
Re: de tank: Imperial LeBaron 4-deurs hardtop.(upd. 18-12-07)
Ach, die heb je toch niet nodig. Overigens best knap, want die spiegel steekt niet uit tov de body (althans niet op mijn wagen) Trouwens wel moeilijk te vinden, vervangende rechter spiegel...
Re: de tank: Imperial LeBaron 4-deurs hardtop.(upd. 18-12-07)
spiegels steken bij mij wel een paar cm uit t.o.v. de body.
en ik wil dr wel graag weer eentje op hebben, aangezien ik altijd op de buitenspiegels achteruit rij (ook inparkeer dus)
rechterspiegel is bijna letterlijk een stuk glas met n koepeltje wat vastzit met welgeteld 1 boutje. de steun e.d. is verder nog wel heel.....
maar hoezo blij zijn da'k geen 73'er heb? zijn die breder dan?
en ik wil dr wel graag weer eentje op hebben, aangezien ik altijd op de buitenspiegels achteruit rij (ook inparkeer dus)
rechterspiegel is bijna letterlijk een stuk glas met n koepeltje wat vastzit met welgeteld 1 boutje. de steun e.d. is verder nog wel heel.....
maar hoezo blij zijn da'k geen 73'er heb? zijn die breder dan?
Re: de tank: Imperial LeBaron 4-deurs hardtop.(upd. 18-12-07)
och... de lengte is niet zozeer t probleem...
heb nog ongeveer 80 cm over in mn garage qua lengte
maarre... die extra lengte van jouw bak... zei je niet, dat dat puur kwam door die bumpergards?
heb nog ongeveer 80 cm over in mn garage qua lengte
maarre... die extra lengte van jouw bak... zei je niet, dat dat puur kwam door die bumpergards?
-
- Posts: 1140
- Joined: Sat Apr 29, 2006 2:17 pm
Re: de tank: Imperial LeBaron 4-deurs hardtop.(upd. 18-12-07)
1973 is 6 inch langer, niet?
Re: de tank: Imperial LeBaron 4-deurs hardtop.(upd. 18-12-07)
ik dacht in je eerdere post dat de lengte van de garage t probleem was, vandaar...Bobyrix wrote:och... de lengte is niet zozeer t probleem...
meeste komt idd van de bumpergards, en de voorschermen van 72/73 zijn volgens mij ook net iets groter
Re: de tank: Imperial LeBaron 4-deurs hardtop.(upd. 18-12-07)
er is geen probleem qua garage....
in de lengte heb ik +/- 80 cm over, in de breedte +/- 8 cm *dus 4 cm per kant. de breedte gaat om de garagedeur. de garage zelf is wat breder...
in de lengte heb ik +/- 80 cm over, in de breedte +/- 8 cm *dus 4 cm per kant. de breedte gaat om de garagedeur. de garage zelf is wat breder...
Re: de tank: Imperial LeBaron 4-deurs hardtop.(upd. 18-12-07)
succes,ermee!!!ben ook al tijdje op zoek naar rechterspiegel,voor mijn 1974 imperial le baron.Bobyrix wrote:spiegels steken bij mij wel een paar cm uit t.o.v. de body.
en ik wil dr wel graag weer eentje op hebben, aangezien ik altijd op de buitenspiegels achteruit rij (ook inparkeer dus)
rechterspiegel is bijna letterlijk een stuk glas met n koepeltje wat vastzit met welgeteld 1 boutje. de steun e.d. is verder nog wel heel.....
maar hoezo blij zijn da'k geen 73'er heb? zijn die breder dan?
niet te vinden,op e-bay gezocht,live in america gezocht..mission impossible.
dus als jij een adresje weet te vinden......laat dan ff weten
Re: de tank: Imperial LeBaron 4-deurs hardtop.(upd. 18-12-07)
Die spiegels zijn dezelfde als voor chryslers, en je kan ze het beste zoeken op gespecialiseerde sloperijen.
Re: de tank: Imperial LeBaron 4-deurs hardtop.(upd. 18-12-07)
Ik heb de imperial voorlopig even in een hoek geschoven,
en ik probeer t uit alle macht te voorkomen, maar er bestaat een kans dat ik genoodzaakt ben om t ding te verkopen.
als het niet absoluut moet, dan blijft ie natuurlijk. vind t een geweldige bak....
we shall see....
en ik probeer t uit alle macht te voorkomen, maar er bestaat een kans dat ik genoodzaakt ben om t ding te verkopen.
als het niet absoluut moet, dan blijft ie natuurlijk. vind t een geweldige bak....
we shall see....