www.AutoAlbum.nl
It is currently Sat Jan 28, 2012 4:35 am

All times are UTC [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1019 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 68  Next
Author Message
 Post subject: elcamino59 twinturbo
PostPosted: Sat Dec 08, 2007 8:27 pm 

even voorstellen ik ben jacco van der schoor en ik volg dit forum al een poosje . nu zal ik mijn project er eens op zetten .ik ben mijn 59 elcamino aan het verbouwen tot een street strip auto .om jullie een idee te geven er komt een volledig zelf gebouwd chassis onder ,met een quartermax 4 link 12 inch wilwood achterremmen ,detroit locker 35 spline moser steekassen .voor 14 inch wilwood met 6 pods klauwen .boven en onderdraagarmen van global west . nieuwstuurhuis volledige rolkooi . op straat wil ik met 20 inch achter 335-30-20 gaan rijden en voor 245 -35-18 .als ik er ooit mee ga dragracen komen er slicks onder maar dat komt later . dan de moter ik kocht een aluminium keithblack 454 daar wou ik wat leuks van bouwen een stroker met lachgas of zo . maar toen kwam ik op youtube de filmpjes tegen van nelson racing met de pontiac tempest twinturbo . toen was ik verkocht . dus dat ben ik ook gaan bouwen .het is nu een 550ci stroker .in het blok zijn snij ringen gemaakt , ook in de koppen, krukas calies magnum. drijfstangen lunnati promod rods, zuigers CP met hellfire zuigerveren .er is een speciaal gemaakte roller nokkenas gemonteerd, met isky redzone lifters , koppen afr 357 cnc met rvs inlaatkleppen en iconel uit,sce koperen koppakingen .manifold wilson cnc efi intake . met 160lbr bosch injectors. de onsteking en injectiecomputer is een electromotive tec 3 . er worden 2 turbonetics y2k 88 of 91 mm turbo,s gemonteerd met racegate wastegate,ser komt een th 400 bak achter van john kilgore .dus dat moet wel een poosje heel blijven ik hoop volgend jaar er mee de straat op te gaan ,maar of dat lukt geen idee dat zien we wel.zo hebben jullie een idee wat ik aan het doen ben. ik heb geen idee hoe ik hier foto,s plaats als iemand dat even uitlegt plaats ik wat foto,s van de motor .groeten jacco.

Last edited by elcamino59 on Sun Dec 09, 2007 7:35 pm, edited 2 times in total.

Profile  

Post subject: Re: elcamino59 twinturbo
PostPosted: Sat Dec 08, 2007 8:32 pm 

Dat zijn mooie praatjes , en nu de plaatjes.
Bij photobucket een acount aanmaken en plaatsen maar.

Zo te horen moet dat wel wat moois worden.
Ben zeker benieuwd.

Succes
Wander.

Profile  

PostPosted: Sat Dec 08, 2007 9:08 pm 

Zo, dat is een serieus project!
Wat voor eindoverbrenging en wat voor stall speed komen er in?
Wat voor tijden moet die Elky gaan neer zetten op de 1/4?

Profile  

PostPosted: Sat Dec 08, 2007 9:12 pm 

Hey Jacco, ik zag toevallig net je projectje in de KR8 staan, erg bruut. Ga 't met ongeduld naar filmpjes volgen.

Eazy :)

Profile  

PostPosted: Sat Dec 08, 2007 9:21 pm 

hier wat foto,s de elcamino kennen jullie bijna allemaal.
Image
en wat pics van de nieuwe moter.
Image
Image
Image
Image

groeten jacco.

Profile  

PostPosted: Sat Dec 08, 2007 9:55 pm 

willem ik heb geen idee wat voor tijden je hier mee gaat rijden .deze auto weegt 1900kg . maar ik zag pas ergens op dit forum een twinturbo fury en die zet hele knappe tijden neer dus wie weet.en wat voor convertor dat moet ik ook nog uitzoeken . er moet in ieder geval goed mee op straat te rijden zijn dus er komt geen korte overbrenging in . mijn plan is om 2 achterassen te maken ,een voor op straat met een detroit locker en een smallere voor op de strip met een spoel en andere gearing .groeten jacco.

Profile  

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 12:12 am 

ik heb nog wat parts onderweg een set draagarmen van globalwest echt superdik spul die zijn pas op de markt . en een mechanische pomp van racepumps.com dat is helemaal super er komen 2 regulators op mijn feulrails met een vaporlock zodat de brandstof druk niet wegzakt als je de auto wegzet..
hier wat pics.
Image
Image
Image
en
Image
Image
Image
groeten jacco.

Profile  

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 7:42 am 

Dat is een dik project!! 8)
Dat blok lijkt me in "gewone uitvoering"al erg heftig....ben benieuwd hoe t allemaal gaat uitpakken!

Martin

Profile  

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 10:54 am 

zag je al in de kr8 staan....

mooiste model camino die er is. super strak.

en helemaal als strip auto ;)

ga zo door

Profile  

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 11:41 am 

he die elkie leeft dus nog had hem allang niet meer gezien super dat hij er nog is jacco had deze in
het verleden een 396 cid onder de kap en was deze ook regelmatig op de nu verboden drag reace's
op div plekken in het land te vinden
mooi projekt ga zo door :thumbsup:

Profile  

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 11:51 am 

Ik zeg; heel mooi spul allemaal, maar Overkill

91mm is de maat turbo's waar ze in Amerika lage 6 sec@380km/uur mee gaan
Met 20" (30 serie) banden heb je geen grip op straat en op de strip
Het originele X chassis van een 59 Chevy wokkelt al als je er naar kijkt
Met 2500+pk? (550ci, EFI, twin turbo) en 1900kg zal bochtjes nemen ook niet meevallen...

Een mix van Pro Touring, Dragrace en Straatwagen werkt niet,
je zult voor het één of het ander moeten kiezen.
Anders wordt het een TrailerQueen.

Profile  

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 1:35 pm 

SS502RAT wrote:
he die elkie leeft dus nog had hem allang niet meer gezien super dat hij er nog is jacco had deze in
het verleden een 396 cid onder de kap en was deze ook regelmatig op de nu verboden drag reace's
op div plekken in het land te vinden
mooi projekt ga zo door :thumbsup:

Ja dat is 'em.

Profile  

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 2:14 pm 

taximan het orginele chassis gaat eronder vandaan want dat is helemaal niets .op het nieuwe chassis komt een rolkooi van voor tot achter , dus star wordt hij wel.en de 20 inch wielen zijn aleen om te cruisen low boost . het bochtenwerk viel met deze auto helemaal niet tegen toen ik hem kocht was er niet mee te rijden hij sleepte met de headers over de straat . toen heb ik hem op nieuwe veren gezet en verstelbare koni,s dan heb je toch een hele andere auto . ik vind het gewoon een waanzinig project om te bouwen en ik ga de auto ook niet extreem veel lichter maken het wordt geen raceauto . maar een superdikke prostreet auto die ook de strip op kan .vergelijk het maar met de boyd codington twinturbo 63 corvette .groeten jacco.

Profile  

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 3:19 pm 

Ik ben erg benieuwd hoe het afloopt

Profile  

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 5:31 pm 

Taximan wrote:

Een mix van Pro Touring, Dragrace en Straatwagen werkt niet,
je zult voor het één of het ander moeten kiezen.
Anders wordt het een TrailerQueen.

Werkt wel hoor Taximan je moet het zien als een 10 kamper dat is een zeer goede atleet die van alles wat redelijk goed kan, aleen niet individueel in 1 sport uit blinkt. maar gemiddeld beter is dat de rest.

ik ben toch ook bijna klaar met mijn project waarmee ik kan drag racen en op straat kan rijden en een rondje over het cirquit kan blazen. ok mijn wagen leent zich vanuit de ontwikeling beter voor de 3 boven genoemde dingen , dan de elcamino en met minder vermogen.

desalnietemin moet het mogelijk zijn .. ..ps dubbele achter as is niet nodig je heeft tegenwoordig assen waar je heel makelijk de ratio kan veranderen. elcamino 59 watvoor frame ga je gebruiken morrison frame!!!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1019 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 68  Next

All times are UTC [ DST ]