project 1976 c10 sidestep update 10-10-2010
project 1976 c10 sidestep update 10-10-2010
zo eindelijk ff tijd om ook een topic aan temaken voor mn full resto van mn chevy c10 side step uit 1976
Gekocht 8 jaar geleden bij een bedrijf in nieuwegein .
Na wat problemen met mn achteras en mn bak besloten om de wagen helemaal testrippen en opnieuw optebouwen met wat aan passingen
zo was ie toen ik hem net had
o ja moest nog wel ff een garage naast mn huis bouwen en dan kan ie naar binnen.
Eindelijk begonnen met demonteren
helaas niet zoveel foto;s van .
ook het blok aan gepakt , eerst helemaal gestrip en weg gebracht om telaten honen e.d.
nieuwe onderdelen binnen
en we kunnen weer gaan op bouwen ,na een tijdje sleutelen is dit het rezultaat voor zover
zo en nu is de kabine aan de beurt , die heeft wel wat aandacht nodig .
dorpels en bodem lekkere gaten kaas, nieuwe onderdelen via lmc overlaten komen en lassen en slijpen maar .
Ook de kabine helemaal kaal geschuurt en in de epoxy gespoten , ff de kabine ergens anders op geslagen.
Nu is het chassis aan de beurt , eerst voor monteren van mn lucht balgen [ivm airride] en mn fourlink
en toen alles naar de stralen gebracht om te laten stralen en te poedercoaten , na een klein weekje alles weer binnen .
Zo en nu genieten van het sleutelen aan een schoon chassis met nieuwe bouten en moeren , 90% van alle bouten worden vervangen door nieuwe rvs allen bouten .
na een paar dagen sleutelen ook gelijk maar het blok er ingehangen
.
en nu ff wachten op een paar headers en radiateur en dan op bouwen naar de first fireup, ben heel benieuw hoe en of ie loopt.
maar dat duurd nog ff .
grtn hans
Gekocht 8 jaar geleden bij een bedrijf in nieuwegein .
Na wat problemen met mn achteras en mn bak besloten om de wagen helemaal testrippen en opnieuw optebouwen met wat aan passingen
zo was ie toen ik hem net had
o ja moest nog wel ff een garage naast mn huis bouwen en dan kan ie naar binnen.
Eindelijk begonnen met demonteren
helaas niet zoveel foto;s van .
ook het blok aan gepakt , eerst helemaal gestrip en weg gebracht om telaten honen e.d.
nieuwe onderdelen binnen
en we kunnen weer gaan op bouwen ,na een tijdje sleutelen is dit het rezultaat voor zover
zo en nu is de kabine aan de beurt , die heeft wel wat aandacht nodig .
dorpels en bodem lekkere gaten kaas, nieuwe onderdelen via lmc overlaten komen en lassen en slijpen maar .
Ook de kabine helemaal kaal geschuurt en in de epoxy gespoten , ff de kabine ergens anders op geslagen.
Nu is het chassis aan de beurt , eerst voor monteren van mn lucht balgen [ivm airride] en mn fourlink
en toen alles naar de stralen gebracht om te laten stralen en te poedercoaten , na een klein weekje alles weer binnen .
Zo en nu genieten van het sleutelen aan een schoon chassis met nieuwe bouten en moeren , 90% van alle bouten worden vervangen door nieuwe rvs allen bouten .
na een paar dagen sleutelen ook gelijk maar het blok er ingehangen
.
en nu ff wachten op een paar headers en radiateur en dan op bouwen naar de first fireup, ben heel benieuw hoe en of ie loopt.
maar dat duurd nog ff .
grtn hans
Last edited by twinchevy on Wed Oct 13, 2010 9:55 pm, edited 4 times in total.
Re: project resto 1976 c10 sidestep
toppie ziet er goed uit
Re: project resto 1976 c10 sidestep
Beter als nieuw
Respect, veel plezier met verder opbouwen (moet wel lukken met glimmende spullen en nieuwe boutjes ) en succes met de 1st fire up
Respect, veel plezier met verder opbouwen (moet wel lukken met glimmende spullen en nieuwe boutjes ) en succes met de 1st fire up
-
- Posts: 73
- Joined: Tue Jun 12, 2007 1:03 am
Re: project resto 1976 c10 sidestep
Mooi project suc6 ermee
toppie
Paul
toppie
Paul
Re: project 1976 c10 sidestep update 31 12 07
zo weer lekker bezig geweest de laatste weken .
radiateur binnen gekregen en ff tijdelijk op zn plek gezet [alleen voor de eerste fire up]
later ook mn headers binnen en na de nodige aan passingen gemonteerd , en ook mn uitlaat verder in elkaar gelast .
allemaal rvs 304 1.5 mm 2.5 inch.
Heb nu wel een ander probleem mn startmotor past niet meer ,toch maar zn mini starter kopen .
De demper komen later als mn body e.d. er weer op zit .
Nu eerst maar ff alles na lopen en dan klaar maken voor de eerste fire up.
radiateur binnen gekregen en ff tijdelijk op zn plek gezet [alleen voor de eerste fire up]
later ook mn headers binnen en na de nodige aan passingen gemonteerd , en ook mn uitlaat verder in elkaar gelast .
allemaal rvs 304 1.5 mm 2.5 inch.
Heb nu wel een ander probleem mn startmotor past niet meer ,toch maar zn mini starter kopen .
De demper komen later als mn body e.d. er weer op zit .
Nu eerst maar ff alles na lopen en dan klaar maken voor de eerste fire up.
Re: project 1976 c10 sidestep update 31 12 07
Applaus voor jezelf........prachtig mooi 8) 8)
-
- Posts: 450
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:40 pm
Re: project 1976 c10 sidestep update 31 12 07
mooi project hoor. 8) je heb in ieder geval zat lucht aan boord als ik zo die tank zie.
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: project 1976 c10 sidestep update 31 12 07
prachtig ga binnenkort aan de mijne beginnen ik heb er een uit 1979 en het is een rustbucket in de meest ware zin des woords ik denk dat ik beter aan een andere cabine kan zelfs als daar ook aan gelast moet worden .
hoeveel electriese kleppen heb je eigelijk in je luchtsysteem zitten ?
wat ik zo kan zien op de foto's wil je de hele auto met 2 kleppen omhoog brengen en en met 2 andere kleppen laten lozen en ik denk dat dat een probleempje gaat geven met de gewichtsverdeling links rechts
vind dat met die koperen leidingen wel erg netjes trouwens
hoeveel electriese kleppen heb je eigelijk in je luchtsysteem zitten ?
wat ik zo kan zien op de foto's wil je de hele auto met 2 kleppen omhoog brengen en en met 2 andere kleppen laten lozen en ik denk dat dat een probleempje gaat geven met de gewichtsverdeling links rechts
vind dat met die koperen leidingen wel erg netjes trouwens
Re: project 1976 c10 sidestep update 31 12 07
ik heb totaal 4 elektr kleppen , in/uit voor de voor kant en in/uit voor de achterkant .
ik heb er ook een digitale druk display bij zitten ,een sensor voor de voorkant een voor achetrkant en een voor de tank.
Er komen nog wel een paar regelaars op ivm het wat rustiger laten zaken en het geluid terug tedringen,maar dat is voor latere zorg .
Eerst maar ff zorgen dat het motortje gaat praten ,en dan daar na verder met het plaatwerk en ff flink sparen voor het spuitwerk .
ik heb er ook een digitale druk display bij zitten ,een sensor voor de voorkant een voor achetrkant en een voor de tank.
Er komen nog wel een paar regelaars op ivm het wat rustiger laten zaken en het geluid terug tedringen,maar dat is voor latere zorg .
Eerst maar ff zorgen dat het motortje gaat praten ,en dan daar na verder met het plaatwerk en ff flink sparen voor het spuitwerk .
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: project 1976 c10 sidestep update 31 12 07
het kan straks zo zijn dat de auto iets scheef staat als 1 kant meer geladen word dan de andere , ik denk dat de beste manier om dat op te lossen is 1 extra klep zodat de voorste balgen per kant bijgevuld kunnen worden bij het dumpen kun je dan alle 3 de kleppen openzetten ...........hmmmm bedenk me opeens dat dan ook de tank leegloopt je al er 2 extra nodig hebben
achter is het meestal wel te overzien met 1 klep per twee balgen
achter is het meestal wel te overzien met 1 klep per twee balgen
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: project 1976 c10 sidestep update 31 12 07
Dat ziet er zeer netjes uit allemaal!! 8)
Martin
Martin
Re: project 1976 c10 sidestep update 31 12 07
ziet er netjes uit ik ben benieuwt hoe ij loopt gr jeroen uit oosterhout nb
http://www.freewebs.com/jbranbergen/
http://www.freewebs.com/jbranbergen/
-
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
Re: project 1976 c10 sidestep update 31 12 07
wat een lelijke uitlaat.
Re: project 1976 c10 sidestep update 31 12 07
Mooi project.
Re: project 1976 c10 sidestep update 31 12 07
dat gaat echt een vet ding worden, heb zelf ook een c10
Last edited by morpheus on Wed Feb 13, 2008 12:09 pm, edited 1 time in total.