C10 1969

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: C10 1969

Post by Martin71RS »

netjes!! 8)
(vieze) Freek
Posts: 209
Joined: Sat Feb 07, 2004 10:21 pm

Re: C10 1969

Post by (vieze) Freek »

Ed wrote:Waar ik echt van baal is dat mijn originele stalen velgen niet over de nieuwe remklauwen passen en ik juist hiervoor de 6 lugs versie had besteld
je maakt het jezelf wel moeilijk met die 6 bouts schijven
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: C10 1969

Post by boyanka »

[quote="Ed"]Zo, voorkant weer opgebouwd. Alles nieuw, nu het uit elkaar ligt en het toch in de dozen zat die ik jaren geleden had besteld :lol:. Ook de conversie van trommels naar schijven lagen al een tijdje te wachten. Een soort van verlaat sinterklaas cadeau ( oude spelling).
Waar ik echt van baal is dat mijn originele stalen velgen niet over de nieuwe remklauwen passen, en ik juist hiervoor de 6 lugs versie had besteldm :? Nu weet ik het even niet.
Wilde de springs schoonmaken en in de verf spuiten, blijk ik gewoon nieuwe te hebben liggen ;) :roll: :roll:
Wel een worsteling gehad met de pitmanarm, uiteindelijk gewonnen :D de hufter.
Volgende stap, de nieuwe shocks plaatsen en de motor netjes maken. De motor zal zich rot schrikken.....heb nog wat enginepaint staan in de godsmooie kleur Mopar-orange :lol: :lol:

Waarom heb je de pickup niet omgebouwd naar 5 gaats? Zodra je wat aan je ophanging wilt doen kwa aanpassen enz kan je juist veel makkelijker aan 5 gaats spul komen
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: C10 1969

Post by boyanka »

[quote="Ed"]Zo, voorkant weer opgebouwd. Alles nieuw, nu het uit elkaar ligt en het toch in de dozen zat die ik jaren geleden had besteld :lol:. Ook de conversie van trommels naar schijven lagen al een tijdje te wachten. Een soort van verlaat sinterklaas cadeau ( oude spelling).
Waar ik echt van baal is dat mijn originele stalen velgen niet over de nieuwe remklauwen passen, en ik juist hiervoor de 6 lugs versie had besteldm :? Nu weet ik het even niet.
Wilde de springs schoonmaken en in de verf spuiten, blijk ik gewoon nieuwe te hebben liggen ;) :roll: :roll:
Wel een worsteling gehad met de pitmanarm, uiteindelijk gewonnen :D de hufter.
Volgende stap, de nieuwe shocks plaatsen en de motor netjes maken. De motor zal zich rot schrikken.....heb nog wat enginepaint staan in de godsmooie kleur Mopar-orange :lol: :lol:

Waarom heb je de pickup niet omgebouwd naar 5 gaats? Zodra je wat aan je ophanging wilt doen kwa aanpassen enz kan je juist veel makkelijker aan 5 gaats spul komen
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: C10 1969

Post by BigBlockMopar »

Moeilijk he, zo'n internet-forum... :P :lol:
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Re: C10 1969

Post by Ed »

boyanka wrote: Waarom heb je de pickup niet omgebouwd naar 5 gaats? Zodra je wat aan je ophanging wilt doen kwa aanpassen enz kan je juist veel makkelijker aan 5 gaats spul komen
Ik heb een setje orginele stalen velgen liggen, en die zijn 6 gaats. Vandaar deze keus, maar heb gezien dat een kleine spacer het probleem kan oplossen. Misschien dus toch de stalen velgen er onder.

Ik begrijp alleen het ophanging/aanpassen verhaal niet zo. 5 of 6 lugs is 1 gaatje meer of minder in de velg.
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: C10 1969

Post by SuperSport »

Ik heb een setje orginele stalen velgen liggen, en die zijn 6 gaats. Vandaar deze keus, maar heb gezien dat een kleine spacer het probleem kan oplossen. Misschien dus toch de stalen velgen er onder.

Ik begrijp alleen het ophanging/aanpassen verhaal niet zo. 5 of 6 lugs is 1 gaatje meer of minder in de velg.[/quote]

De keuze voor 5 gaats velgen is veel groter 8)
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Re: C10 1969

Post by Ed »

Aha, maar ik wil geen keus. Ik wil 6 gaats stalen velgen :D
chevyron
Posts: 150
Joined: Wed Sep 01, 2010 7:22 pm

Re: C10 1969

Post by chevyron »

Ed wrote:Aha, maar ik wil geen keus. Ik wil 6 gaats stalen velgen :D

kijk een man met principe's :) :)
mooi truckje ed


ron
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: C10 1969

Post by boyanka »

Ik begrijp alleen het ophanging/aanpassen verhaal niet zo. 5 of 6 lugs is 1 gaatje meer of minder in de velg.[/quote]

8) ik had eens naven nodig voor van voren en dat was een grote ramp, terwijl overal de naven van een 5 gaats zo op de plank lagen
Gerwin
Posts: 1481
Joined: Sat May 05, 2007 8:20 pm

Re: C10 1969

Post by Gerwin »

8) long time ago.....

Image

:D
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: C10 1969

Post by BigBlockMopar »

Toen ie nog kuisverroest was met al die ellende in de dorpels enzo bedoel je? :D :D
Gerwin
Posts: 1481
Joined: Sat May 05, 2007 8:20 pm

Re: C10 1969

Post by Gerwin »

:lol: :lol:
een beetje roest maakt nog geen slechte wagen 8)
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Re: C10 1969

Post by Ed »

Nou Gerwin........blok los in de motorsteunen :roll:
Dwarsbalk transmissie............slappe keek :roll:
Zo'n beetje alles rot wat rot kan zijn :roll:
Dan ziet hij er op de foto toch super uit onder 20 kg plamuur :lol: :lol: :lol:
Maar het blijft een stoer gebakje.

Druk dagje vandaag 8)

Blok er weer in, en nu wel vast, dat neemt een verkeersdrempel wat veiliger.

Image

Achterruit er gelijk maar in, dat staat ineens heel anders.

Image

Image

En als je dan toch lekker gaat, dan ook de voorruit maar :D

Image

Mijn handige verkleumde hulp :lol:

Image

Image

Morgen de cabine omhoog met de brug, onderkant coaten, en de cabine op nieuwe rubbers plaatsen. Dan kan ik weer gaan opbouwen :jump:
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Re: C10 1969

Post by Ed »

chevyron wrote:

kijk een man met principe's :) :)
mooi truckje ed


ron
Thanks
Post Reply