Motor transplantatie
Re: Motor transplantatie
Update:
Afgelopen dagen druk in de weer geweest. Een paar vrije dagen doet wonderen.
Ik heb de power rack er weer onder gehangen en de Tie rods aangesloten. De stuurkolom heb ik weer in elkaar gezet, een hele puzzel. De onderkant van de stuurkolom moest gemodificeerd worden met een teflon lager, deze moet de stuurstang ondersteunen.
Op de draaibank van mijn vader hebben we samen de rest van de koppelstukken gemaakt. Gezellig zo samen werken, alleen jammer dat de dag zo snel gaat. Perfect trouwens zo'n draaibankje!
Weer thuis gekomen heb ik alles voorzien van schroefdraad voor de borging van de flexibele koppelingen.
Het tussenstangetje moest op lengte gemaakt worden, dat was even vogelen. Moeilijk bijkomen zo. Ik had natuurlijk even het blok eruit kunnen halen om wat meer ruimte te krijgen.
Zo ziet het er nu onder de auto uit,
Een paar foto's van binnen in de auto.
Eindelijk bewegen de wielen weer als ik stuur, nu nog alle slangen op maat maken voor de bekrachtiging.
Fordman 8)
Afgelopen dagen druk in de weer geweest. Een paar vrije dagen doet wonderen.
Ik heb de power rack er weer onder gehangen en de Tie rods aangesloten. De stuurkolom heb ik weer in elkaar gezet, een hele puzzel. De onderkant van de stuurkolom moest gemodificeerd worden met een teflon lager, deze moet de stuurstang ondersteunen.
Op de draaibank van mijn vader hebben we samen de rest van de koppelstukken gemaakt. Gezellig zo samen werken, alleen jammer dat de dag zo snel gaat. Perfect trouwens zo'n draaibankje!
Weer thuis gekomen heb ik alles voorzien van schroefdraad voor de borging van de flexibele koppelingen.
Het tussenstangetje moest op lengte gemaakt worden, dat was even vogelen. Moeilijk bijkomen zo. Ik had natuurlijk even het blok eruit kunnen halen om wat meer ruimte te krijgen.
Zo ziet het er nu onder de auto uit,
Een paar foto's van binnen in de auto.
Eindelijk bewegen de wielen weer als ik stuur, nu nog alle slangen op maat maken voor de bekrachtiging.
Fordman 8)
Re: Motor transplantatie
update:
Vandaag de stuurbekrachtigings slangen en de laatste waterslang op maat gemaakt.
De stuurbekrachtigings slangen hebben een teflon binnen buis en hierbij wordt een soort drukbusje gebruikt voor de afdichting. Eerst de leiding op lengte maken, wartel erop, dan de brading oplossen. Daarna het drukbusje erop, met een tapse doorslag ruimte maken en dan kan het koppelstuk in elkaar gezet worden. Deze koppelingen kunnen een erorme hoge druk aan, het wordt oa ook toegepast bij lachgas systemen.
In totaal zijn er 4 leidingen nodig. Eén van de pomp naar de hydrobooster, één van de hydrobooster naar de powerrack, één van de powerrack terug naar de pomp. En dan nog één van de hydrobooster naar de return van de pomp.
Als alle leidingen aangesloten zijn ziet het er als volgt uit.
Alleen moeten de leidingen nog opgebonden worden, ik moet nog even nadenken hoe. Met t-wraps of met aluminium klemmetjes.
De laatste waterslang heeft een 45 graden koppeling en een 90 graden koppeling.
Ik ben zeer tevreden over het resultaat.
Fordman 8)
Vandaag de stuurbekrachtigings slangen en de laatste waterslang op maat gemaakt.
De stuurbekrachtigings slangen hebben een teflon binnen buis en hierbij wordt een soort drukbusje gebruikt voor de afdichting. Eerst de leiding op lengte maken, wartel erop, dan de brading oplossen. Daarna het drukbusje erop, met een tapse doorslag ruimte maken en dan kan het koppelstuk in elkaar gezet worden. Deze koppelingen kunnen een erorme hoge druk aan, het wordt oa ook toegepast bij lachgas systemen.
In totaal zijn er 4 leidingen nodig. Eén van de pomp naar de hydrobooster, één van de hydrobooster naar de powerrack, één van de powerrack terug naar de pomp. En dan nog één van de hydrobooster naar de return van de pomp.
Als alle leidingen aangesloten zijn ziet het er als volgt uit.
Alleen moeten de leidingen nog opgebonden worden, ik moet nog even nadenken hoe. Met t-wraps of met aluminium klemmetjes.
De laatste waterslang heeft een 45 graden koppeling en een 90 graden koppeling.
Ik ben zeer tevreden over het resultaat.
Fordman 8)
Re: Motor transplantatie
Prachtig!
Ik volg je topic met veel plezier.
Ik volg je topic met veel plezier.
Re: Motor transplantatie
Ongelofelijk wat leuk om dit forum te volgen met dit k*tweer! Helemaal gaaf!
Re: Motor transplantatie
Bedankt jongens voor de complimenten.
Er zijn van die dagen dat je beter wat anders had kunnen doen.
Vandaag had ik dus zo'n dag.
Ik dacht zal ik naar Hoogstraten gaan (naar oldtimer meeting) of zal ik mijn voorplaat gaan spuiten.
Ik keek naar het weer en zag dat er een mooie dag voorspeld was met 13 graden. het werd dus spuiten.
Voor spuiten heb je goed weer nodig (temperatuur is heel belangrijk).
Dus ik alles voorbereid, de laatste aanpassing gedaan, ding ontvet en in de primer gezet.
Daarna verf gemengd en spuitpistool gevuld en de plaat gespoten. In eerste instantie leek alles prima, het zag er flitsend uit. Ik in de garage mijn spuitpistool schoon gemaakt, kwam naar buiten en.........
De verf was gaan zakken.
Ik baal er echt van want morgen is het slecht weer en daarna zal de temperatuur waarschijnlijk nog lager worden. Het is nog wel te herstellen, maar ik moet eerst 24 uur wachten totdat de verf is doorgehard. We zullen maar zeggen dat ik een dure primer gebruikt heb.
Fordman 8)
Er zijn van die dagen dat je beter wat anders had kunnen doen.
Vandaag had ik dus zo'n dag.
Ik dacht zal ik naar Hoogstraten gaan (naar oldtimer meeting) of zal ik mijn voorplaat gaan spuiten.
Ik keek naar het weer en zag dat er een mooie dag voorspeld was met 13 graden. het werd dus spuiten.
Voor spuiten heb je goed weer nodig (temperatuur is heel belangrijk).
Dus ik alles voorbereid, de laatste aanpassing gedaan, ding ontvet en in de primer gezet.
Daarna verf gemengd en spuitpistool gevuld en de plaat gespoten. In eerste instantie leek alles prima, het zag er flitsend uit. Ik in de garage mijn spuitpistool schoon gemaakt, kwam naar buiten en.........
De verf was gaan zakken.
Ik baal er echt van want morgen is het slecht weer en daarna zal de temperatuur waarschijnlijk nog lager worden. Het is nog wel te herstellen, maar ik moet eerst 24 uur wachten totdat de verf is doorgehard. We zullen maar zeggen dat ik een dure primer gebruikt heb.
Fordman 8)
-
- Posts: 4564
- Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm
Re: Motor transplantatie
Zo hey..
Mooi project! Mooie spullen ook 8)
Mooi project! Mooie spullen ook 8)
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Motor transplantatie
Dure koppelingetjes, maar wel heel erg gaaf 8)
Re: Motor transplantatie
Update:
De voorplaat is naar wens hersteld, rubber strips voorkomt metaal op metaal contact.
Ook de stuurkolom moest er weer uit voor de laatste verf laagjes.
De voorplaat zit op zijn plaats. Let op de rubber strip op de kopse kant, dit zorgt voor een mooie afwerking.
Ook de radiator kan zijn overdruk kwijt als het nodig is via de overstort. Als het reservoir vol is gaat het over boord.
De V-snaren zijn op spanning gezet, het was even puzzelen welke maten ik nodig had.
Ik ben ook een paar keer naar de winkel terug geweest voordat ik de goede had.
Even vanaf boven gezien, dat zijn flinke gaten daar in die carburateur.
Fordman 8)
De voorplaat is naar wens hersteld, rubber strips voorkomt metaal op metaal contact.
Ook de stuurkolom moest er weer uit voor de laatste verf laagjes.
De voorplaat zit op zijn plaats. Let op de rubber strip op de kopse kant, dit zorgt voor een mooie afwerking.
Ook de radiator kan zijn overdruk kwijt als het nodig is via de overstort. Als het reservoir vol is gaat het over boord.
De V-snaren zijn op spanning gezet, het was even puzzelen welke maten ik nodig had.
Ik ben ook een paar keer naar de winkel terug geweest voordat ik de goede had.
Even vanaf boven gezien, dat zijn flinke gaten daar in die carburateur.
Fordman 8)
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Motor transplantatie
tjongejonge wel eens aan een cariere als gasfitter/loodgieter lopen denken
Re: Motor transplantatie
superdik!!!
vermogen zonder spray krijg je toch al niet meer het asvalt...
tenzij je naar drachten komt om mee te kijken welke tijd ie neerzet volgend jaar..
vermogen zonder spray krijg je toch al niet meer het asvalt...
tenzij je naar drachten komt om mee te kijken welke tijd ie neerzet volgend jaar..
Re: Motor transplantatie
die rvs leiding, koop je die op de rol? Zo ja, hoe krijg je dat weer zo super recht? Ik ben er altijd uren mee bezig en zo strak krijg ik het nooit.
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Re: Motor transplantatie
effe een andere tip.
Harry hoe heb je de retour van de hydraboost zelf zitten?? , ik zie dat je daar een T-stuk tussen hebt zitten??
das geen punt, maar van de hydraboost zelf is het slimste om deze op de rechtdoorgaande aansluiting te zetten , anders heb je kans dat je remmen blijven slepen na het remmen, kortstondig maar het is aanwezig,.. je hydraboost kan zn druk niet snel genoeg kwijt dan..
en van je stuurunit dan op de "T" aansluiting zogezegd..
verders ligt mn bek weer op straat,.. echt weer netjes!! 8)
Harry hoe heb je de retour van de hydraboost zelf zitten?? , ik zie dat je daar een T-stuk tussen hebt zitten??
das geen punt, maar van de hydraboost zelf is het slimste om deze op de rechtdoorgaande aansluiting te zetten , anders heb je kans dat je remmen blijven slepen na het remmen, kortstondig maar het is aanwezig,.. je hydraboost kan zn druk niet snel genoeg kwijt dan..
en van je stuurunit dan op de "T" aansluiting zogezegd..
verders ligt mn bek weer op straat,.. echt weer netjes!! 8)