Motor transplantatie

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: Motor transplantatie

Post by fordman »

Update:

Afgelopen dagen druk in de weer geweest. Een paar vrije dagen doet wonderen.

Ik heb de power rack er weer onder gehangen en de Tie rods aangesloten. De stuurkolom heb ik weer in elkaar gezet, een hele puzzel. De onderkant van de stuurkolom moest gemodificeerd worden met een teflon lager, deze moet de stuurstang ondersteunen.

Image

Image

Image


Op de draaibank van mijn vader hebben we samen de rest van de koppelstukken gemaakt. Gezellig zo samen werken, alleen jammer dat de dag zo snel gaat. Perfect trouwens zo'n draaibankje!

Image

Image


Weer thuis gekomen heb ik alles voorzien van schroefdraad voor de borging van de flexibele koppelingen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Het tussenstangetje moest op lengte gemaakt worden, dat was even vogelen. Moeilijk bijkomen zo. Ik had natuurlijk even het blok eruit kunnen halen om wat meer ruimte te krijgen. :lol:

Image

Zo ziet het er nu onder de auto uit,

Image

Image

Image

Een paar foto's van binnen in de auto.

Image

Image


Eindelijk bewegen de wielen weer als ik stuur, nu nog alle slangen op maat maken voor de bekrachtiging.



Fordman 8)
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: Motor transplantatie

Post by fordman »

update:

Vandaag de stuurbekrachtigings slangen en de laatste waterslang op maat gemaakt.
De stuurbekrachtigings slangen hebben een teflon binnen buis en hierbij wordt een soort drukbusje gebruikt voor de afdichting. Eerst de leiding op lengte maken, wartel erop, dan de brading oplossen. Daarna het drukbusje erop, met een tapse doorslag ruimte maken en dan kan het koppelstuk in elkaar gezet worden. Deze koppelingen kunnen een erorme hoge druk aan, het wordt oa ook toegepast bij lachgas systemen.

Image

Image

Image

In totaal zijn er 4 leidingen nodig. Eén van de pomp naar de hydrobooster, één van de hydrobooster naar de powerrack, één van de powerrack terug naar de pomp. En dan nog één van de hydrobooster naar de return van de pomp.
Als alle leidingen aangesloten zijn ziet het er als volgt uit.

Image

Image

Alleen moeten de leidingen nog opgebonden worden, ik moet nog even nadenken hoe. Met t-wraps of met aluminium klemmetjes.
De laatste waterslang heeft een 45 graden koppeling en een 90 graden koppeling.
Ik ben zeer tevreden over het resultaat.

Image

Image

Image



Fordman 8)
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: Motor transplantatie

Post by Firefly »

Prachtig!

Ik volg je topic met veel plezier.
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

Re: Motor transplantatie

Post by mohmie »

Ongelofelijk wat leuk om dit forum te volgen met dit k*tweer! Helemaal gaaf!
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: Motor transplantatie

Post by fordman »

Bedankt jongens voor de complimenten.




Er zijn van die dagen dat je beter wat anders had kunnen doen.
Vandaag had ik dus zo'n dag.
Ik dacht zal ik naar Hoogstraten gaan (naar oldtimer meeting) of zal ik mijn voorplaat gaan spuiten.
Ik keek naar het weer en zag dat er een mooie dag voorspeld was met 13 graden. het werd dus spuiten.
Voor spuiten heb je goed weer nodig (temperatuur is heel belangrijk).
Dus ik alles voorbereid, de laatste aanpassing gedaan, ding ontvet en in de primer gezet.
Daarna verf gemengd en spuitpistool gevuld en de plaat gespoten. In eerste instantie leek alles prima, het zag er flitsend uit. Ik in de garage mijn spuitpistool schoon gemaakt, kwam naar buiten en......... :cry:
De verf was gaan zakken. :boos:
Ik baal er echt van want morgen is het slecht weer en daarna zal de temperatuur waarschijnlijk nog lager worden. Het is nog wel te herstellen, maar ik moet eerst 24 uur wachten totdat de verf is doorgehard. We zullen maar zeggen dat ik een dure primer gebruikt heb.

Image

Image

Image


Fordman 8)
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Re: Motor transplantatie

Post by themidnightcruiser »

Zo hey..

Mooi project! Mooie spullen ook 8)
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Motor transplantatie

Post by Pavement Pounder »

Dure koppelingetjes, maar wel heel erg gaaf 8)
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: Motor transplantatie

Post by fordman »

Update:


De voorplaat is naar wens hersteld, rubber strips voorkomt metaal op metaal contact.

Image


Ook de stuurkolom moest er weer uit voor de laatste verf laagjes.

Image


De voorplaat zit op zijn plaats. Let op de rubber strip op de kopse kant, dit zorgt voor een mooie afwerking.

Image

Ook de radiator kan zijn overdruk kwijt als het nodig is via de overstort. Als het reservoir vol is gaat het over boord.

Image


De V-snaren zijn op spanning gezet, het was even puzzelen welke maten ik nodig had.
Ik ben ook een paar keer naar de winkel terug geweest voordat ik de goede had.

Image


Even vanaf boven gezien, dat zijn flinke gaten daar in die carburateur. :holy:

Image



Fordman 8)
Haakert
Posts: 1699
Joined: Tue Apr 10, 2007 3:55 pm

Re: Motor transplantatie

Post by Haakert »

Nice! 8)
retro
Posts: 613
Joined: Tue Jun 05, 2007 11:42 pm

Re: Motor transplantatie

Post by retro »

Respect Fordman 8)
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Motor transplantatie

Post by watahyahknow »

tjongejonge wel eens aan een cariere als gasfitter/loodgieter lopen denken :P
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Motor transplantatie

Post by Thing »

superdik!!!

vermogen zonder spray krijg je toch al niet meer het asvalt...

tenzij je naar drachten komt om mee te kijken welke tijd ie neerzet volgend jaar.. :D :D
maui
Posts: 1145
Joined: Fri Oct 01, 2004 12:37 pm

Re: Motor transplantatie

Post by maui »

mooi spul hoor!
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Motor transplantatie

Post by Corp »

die rvs leiding, koop je die op de rol? Zo ja, hoe krijg je dat weer zo super recht? Ik ben er altijd uren mee bezig en zo strak krijg ik het nooit.
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: Motor transplantatie

Post by Krultang72 »

effe een andere tip.

Harry hoe heb je de retour van de hydraboost zelf zitten?? , ik zie dat je daar een T-stuk tussen hebt zitten??

das geen punt, maar van de hydraboost zelf is het slimste om deze op de rechtdoorgaande aansluiting te zetten , anders heb je kans dat je remmen blijven slepen na het remmen, kortstondig maar het is aanwezig,.. je hydraboost kan zn druk niet snel genoeg kwijt dan..

en van je stuurunit dan op de "T" aansluiting zogezegd..

verders ligt mn bek weer op straat,.. echt weer netjes!! 8)
Post Reply