Motor transplantatie

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Wimmel
Posts: 467
Joined: Fri May 26, 2006 10:37 pm

Re: Motor transplantatie

Post by Wimmel »

Thing wrote:misschien ook wel handig om er een 160 graden in te gooien...

scheelt ook wat met evt pingel gezwets enzo..(hoge toeren pingel)
Koelwater op 70 graden?? dat wil je toch niet met aluminium koppen 8)
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Motor transplantatie

Post by Thing »

waarom niet dan...
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: Motor transplantatie

Post by fordman »

Fordman leeft nog hoor!!

Ik ben alleen heel erg druk geweest met alles en nog wat (niks met mustangen te maken helaas).
Gisteren Ik heb eindelijk pas mijn "laatste"spullen binnen gekregen. Dat is een nieuw record, begin Augustus besteld, eind September pas in huis, bedankt USPS!!! :x

Ik heb de mustang al een paar keer "uitgelaten" de laatste maanden. Ik moet echt wennen aan het vermogen, heel bruut allemaal.
Koeling werkt trouwens perfect, de fan gaat nu ook af en toe uit tijdens het file rijden. Dit zegt mij dat er voldoende capaciteit aanwezig is.

Door mijn bumpsteer probleem kan ik niet te hard rijden zonder te moeten sturen voor mijn leven. Als ik gas geef komt mijn neus omhoog, hierdoor zakken de schokbreekers uit en als dit gebeurd, krijgen mijn wielen toe in.
De auto wordt dan heel zoekerig.

Ik ga dit oplossen door het aangrijppunt en mogelijk de lengte van de stuurstangen te veranderen. Ik heb er het één en ander over gelezen, dit zal tijdrovend zijn. Het nieuwe punt zal ik proefondervindelijk bepalen door de wielen vanaf rijhoogte een paar inch omhoog en omlaag te bewegen. Het beste kan dat zonder de veren, die moeten er dus eerst uit. Het punt is gevonden als de wielen niet meer sturen tijdens dit in en uit veren.
De oude stangen en stuurkogels worden vervangen door nieuwe stangen en rod ends.
Half Oktober ga ik hieraan beginnen, tenminste dat is mijn planning.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Motor transplantatie

Post by Ranch73 »

Mooi man,erg goed bezig!(en bedank helaas tnt/douane ook maar voor het lange wachten,ditto hier,pakket 4 weken bij tnt gelegen :( )
mustang007
Posts: 363
Joined: Sat Sep 26, 2009 11:34 pm

Re: Motor transplantatie

Post by mustang007 »

Echt een hele mooie Mustang.

Het is en blijft mijn favoriete auto:D
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Motor transplantatie

Post by roadrage david »

fordman wrote:Fordman leeft nog hoor!!

Ik ben alleen heel erg druk geweest met alles en nog wat (niks met mustangen te maken helaas).
Gisteren Ik heb eindelijk pas mijn "laatste"spullen binnen gekregen. Dat is een nieuw record, begin Augustus besteld, eind September pas in huis, bedankt USPS!!! :x

Ik heb de mustang al een paar keer "uitgelaten" de laatste maanden. Ik moet echt wennen aan het vermogen, heel bruut allemaal.
Koeling werkt trouwens perfect, de fan gaat nu ook af en toe uit tijdens het file rijden. Dit zegt mij dat er voldoende capaciteit aanwezig is.

Door mijn bumpsteer probleem kan ik niet te hard rijden zonder te moeten sturen voor mijn leven. Als ik gas geef komt mijn neus omhoog, hierdoor zakken de schokbreekers uit en als dit gebeurd, krijgen mijn wielen toe in.
De auto wordt dan heel zoekerig.

Ik ga dit oplossen door het aangrijppunt en mogelijk de lengte van de stuurstangen te veranderen. Ik heb er het één en ander over gelezen, dit zal tijdrovend zijn. Het nieuwe punt zal ik proefondervindelijk bepalen door de wielen vanaf rijhoogte een paar inch omhoog en omlaag te bewegen. Het beste kan dat zonder de veren, die moeten er dus eerst uit. Het punt is gevonden als de wielen niet meer sturen tijdens dit in en uit veren.
De oude stangen en stuurkogels worden vervangen door nieuwe stangen en rod ends.
Half Oktober ga ik hieraan beginnen, tenminste dat is mijn planning.
Als je van het weekend maar naast Mij Martin en Peet staat op 100% Tunning vind ik het best :lol: :lol: :lol: heb aardig over je auto lopen bluffen!!!! .. ik had in het begin ook een klein beetje last van bump stear. toen ben ik naar Steve van reedijk banden gereden die heeft het verholpen en hij heeft er toen gelijk een semi straat / cirquit afstelling in gezet. dat was gelijk het vershil tussen een volkswagen naar een porshe..qua wegligging
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: Motor transplantatie

Post by Pirana »

Wat zijn de specs van je uitlijning Dave?


@ fordman,check de lengte van de korte armen van de stabilisatorstang,wellicht zijn die te lang.
Hoe is je set-up van je bovenste tov van de onderste draagarm.
Is ie al uitgelijnd?

Zit je stuurhuis waterpas ?
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Motor transplantatie

Post by roadrage david »

Pirana ben het papiertje kwijt , maar hij staat bij reedijk banden in de pc!!!!.....
ampcamaros
Posts: 49
Joined: Sun Feb 08, 2004 3:02 pm

Re: Motor transplantatie

Post by ampcamaros »

Hoi ,dit word wel een erg mooie wagen zeg.
Ben zelf niet zo vaak op een forum te vinden maar wou dit wel even kwijt. TOP.

En dave waneer ga je een keer mee naar het circuit van Zolder????

Gr. Mike AMP.
akaQ
Posts: 322
Joined: Wed Jun 17, 2009 8:13 pm

Re: Motor transplantatie

Post by akaQ »

Dat is echt een dikke wagen/motor.
Vol bewondering het hele topic doorgelezen, echt vakwerk :)

Waar heb je btw die mooie flexibele radiateur slangen vandaan, ziet er echt strak uit zo.
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: Motor transplantatie

Post by fordman »

Mannen, bedankt voor de complimenten!
akaQ wrote: Waar heb je btw die mooie flexibele radiateur slangen vandaan, ziet er echt strak uit zo.
Slangen zijn van Aeroquip, deze worden in de luchtvaart en de racerij gebruikt.
Ze moeten zelf in elkaar gezet worden, dus je kan ze op elke lengte maken.
De slangen zijn in verschillende diameters te krijgen en kunnen hoge druk aan.

Fordman 8)
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Motor transplantatie

Post by Maurice »

Fordman, ik kwam dit project toevallig weer eens tegen en vroeg me af wat er gebeurd is? Heb je 'm nog verder afgebouwd of wat?
Ik liet je strokerproject op het werk aan wat jongens zien en vroeg het me af hoe de zaken er nu bijstaan.
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: Motor transplantatie

Post by fordman »

Maurice,

Zeker is er een vervolg op, maar ik ben actiever op ons eigen forum.
Hier staat het vervolg gepost:

http://www.forum.mikes-amp.nl/index.php ... id=7&id=75

Fordman
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Motor transplantatie

Post by Martin71RS »

die doet t prima hoor!
heb er naast gezeten op circuit Lelystad.... 8)

Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Motor transplantatie

Post by Maurice »

Ah, goed om te lezen, blijf dit een fantastisch project (zonder einde) vinden! :thumbs:
Post Reply