Motor transplantatie
Posted: Thu Jan 17, 2008 8:53 pm
Deze topic gaat over de ombouw van mijn 302 naar mijn 408w.
Mijn nitrous powered 302 is nog in een goede staat, maar heeft op het einde van het seizoen gewoon te weinig pk’s. Ik weet nog niet wat ik met de 302 ga doen. Ik heb in iedergeval de olie en het filter gewisseld. De 302 moet plaatsmaken voor de door mij gebouwde 408w stroker motor. Voor de bouw van dit blok zie de volgende topic:
viewtopic.php?f=8&t=39530
De laatste run van de 302:
Laatste rit met de 302:
[youtube]UtAVeyr_Um0&rel=1[/youtube]
De plannen zijn om de 302 uit te bouwen; motor ruimte kaal te maken, schoonmaken en opnieuw spuiten; rem bekrachtiging ombouwen naar hydroboost power; Accu verhuizen naar de kofferbak; 408w inbouwen en aansluiten. Ik hoop hier in mei 2008 mee klaar te zijn zodat ik weer kan rijden.
Het eerste begin is gemaakt!!!!
Om te beginnen de auto goed wegzetten, er is namelijk erg weinig plaats in mijn hok.
Dan beginnen met alles loskoppelen en uitbouwen.
Weer een update.
Laatste dagen flink bezig geweest. Dat werd tijd, want voor je het weet is het mei.
Ik heb alles voorbereid om de 302 er uit te halen. Toch zit daar stiekem een hoop aan vast.
Eind van deze week ga ik het blok lichten.
Voor de zekerheid alles maar goed merken. Alles wat van de auto af komt gaat in zakjes en daarop schrijf ik wat het is. Na een paar maanden is het ineens niet zo voor de hand liggend.
Alle spullen gaan voorlopig op het dak en in de auto. Als het is schoongemaakt gaat het in dozen naar zolder. Een aantal dingen zullen worden hergebruikt en een aantal dingen worden vernieuwd. Denk hierbij aan de starter, de dynamo, headers, etc.
De radiateur heb ik om laten bouwen. Deze is nu uitgerust met AN16 koppelingen. Ik had vorig jaar lasbare draadstukken en koppelingen meegebracht vanaf Canada. Deze zijn dmv TIG lassen erop gezet. Een hele ingreep, maar toch gelukt Voor mij dus geen lekkende slangenklem verbindingen meer
Alle brackets en bumpersteunen moeten de straalcabine in. Ze worden netjes gespoten voordat het terug in elkaar gaat.
Ik zit alleen te kijken of ik alle bouten opnieuw zal laten behandelen (verzinken of passiveren).
Weet iemand een adres in de buurt van Tilburg of Maastricht om dit te laten doen?
Wat zal dat ongeveer kosten?
Weer een update:
Zo de 302 is uit de auto, volgende keer maar een motor sling gebruiken.
Als je hem met bak eruit trekt heb je die gewoon nodig.
Je kan dan nl het zwaartepunt verleggen zonder spanbanden.
Ik heb zelfs de vrouw zo gek gekregen dat ze me kwam helpen (kost me wel een massage
Ik heb tekeningen gemaakt voor mijn nieuwe accu bak. Die wil ik in de kofferbak plaatsen, hij is custum voor de optima accu. Ik heb een hele avond getekend.
Van deze tekeningen zijn autocad tekeningen gemaakt en is het programma geschreven voor de laser snijder. Alles wordt uit RVS plaat gelasered. Buurman bedankt!!!!
Het ontwerp heb ik van een foto, natuurlijk veranderd naar mijn wensen.
Ik ben benieuwd als hij straks af is, nog even geduld.
Morgen de versnellingsbak eraf halen en het blok monteren op het speciale karretje.
Dan zal ik wat 2 takt olie in de cilinders laten lopen en alle gaten afplakken als bescherming
Snel meer 8)
Mijn nitrous powered 302 is nog in een goede staat, maar heeft op het einde van het seizoen gewoon te weinig pk’s. Ik weet nog niet wat ik met de 302 ga doen. Ik heb in iedergeval de olie en het filter gewisseld. De 302 moet plaatsmaken voor de door mij gebouwde 408w stroker motor. Voor de bouw van dit blok zie de volgende topic:
viewtopic.php?f=8&t=39530
De laatste run van de 302:
Laatste rit met de 302:
[youtube]UtAVeyr_Um0&rel=1[/youtube]
De plannen zijn om de 302 uit te bouwen; motor ruimte kaal te maken, schoonmaken en opnieuw spuiten; rem bekrachtiging ombouwen naar hydroboost power; Accu verhuizen naar de kofferbak; 408w inbouwen en aansluiten. Ik hoop hier in mei 2008 mee klaar te zijn zodat ik weer kan rijden.
Het eerste begin is gemaakt!!!!
Om te beginnen de auto goed wegzetten, er is namelijk erg weinig plaats in mijn hok.
Dan beginnen met alles loskoppelen en uitbouwen.
Weer een update.
Laatste dagen flink bezig geweest. Dat werd tijd, want voor je het weet is het mei.
Ik heb alles voorbereid om de 302 er uit te halen. Toch zit daar stiekem een hoop aan vast.
Eind van deze week ga ik het blok lichten.
Voor de zekerheid alles maar goed merken. Alles wat van de auto af komt gaat in zakjes en daarop schrijf ik wat het is. Na een paar maanden is het ineens niet zo voor de hand liggend.
Alle spullen gaan voorlopig op het dak en in de auto. Als het is schoongemaakt gaat het in dozen naar zolder. Een aantal dingen zullen worden hergebruikt en een aantal dingen worden vernieuwd. Denk hierbij aan de starter, de dynamo, headers, etc.
De radiateur heb ik om laten bouwen. Deze is nu uitgerust met AN16 koppelingen. Ik had vorig jaar lasbare draadstukken en koppelingen meegebracht vanaf Canada. Deze zijn dmv TIG lassen erop gezet. Een hele ingreep, maar toch gelukt Voor mij dus geen lekkende slangenklem verbindingen meer
Alle brackets en bumpersteunen moeten de straalcabine in. Ze worden netjes gespoten voordat het terug in elkaar gaat.
Ik zit alleen te kijken of ik alle bouten opnieuw zal laten behandelen (verzinken of passiveren).
Weet iemand een adres in de buurt van Tilburg of Maastricht om dit te laten doen?
Wat zal dat ongeveer kosten?
Weer een update:
Zo de 302 is uit de auto, volgende keer maar een motor sling gebruiken.
Als je hem met bak eruit trekt heb je die gewoon nodig.
Je kan dan nl het zwaartepunt verleggen zonder spanbanden.
Ik heb zelfs de vrouw zo gek gekregen dat ze me kwam helpen (kost me wel een massage
Ik heb tekeningen gemaakt voor mijn nieuwe accu bak. Die wil ik in de kofferbak plaatsen, hij is custum voor de optima accu. Ik heb een hele avond getekend.
Van deze tekeningen zijn autocad tekeningen gemaakt en is het programma geschreven voor de laser snijder. Alles wordt uit RVS plaat gelasered. Buurman bedankt!!!!
Het ontwerp heb ik van een foto, natuurlijk veranderd naar mijn wensen.
Ik ben benieuwd als hij straks af is, nog even geduld.
Morgen de versnellingsbak eraf halen en het blok monteren op het speciale karretje.
Dan zal ik wat 2 takt olie in de cilinders laten lopen en alle gaten afplakken als bescherming
Snel meer 8)