Motor transplantatie

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: Motor transplantatie

Post by fordman »

8)
Last edited by fordman on Tue Feb 05, 2008 9:51 pm, edited 1 time in total.
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: Motor transplantatie

Post by fordman »

Ik ging verf kopen, tjonge wat is dat spul duur. Ik was 70 euro kwijt voor een liter (en dan moet je het nog zelf mengen ook :cry: )
Maar het werk wel mooi af. Alles is nu zwart.

Image

Image

Image

Image
Last edited by fordman on Tue Feb 05, 2008 9:53 pm, edited 1 time in total.
caiman
Posts: 390
Joined: Mon Jan 07, 2008 7:02 pm

Re: Motor transplantatie

Post by caiman »

Je bent al een eind, doe zo voort.
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Re: Motor transplantatie

Post by themidnightcruiser »

Image

Image

Whoeaaaaa!! 8)

Die zijn echt Übergeil! Meer info please!
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: Motor transplantatie

Post by fordman »

themidnightcruiser wrote: Whoeaaaaa!! 8)
Die zijn echt Übergeil! Meer info please!
De scharnieren zijn van de ringbrothers. Customizers, die een aantal bekende auto's hebben gemaakt.

Roadrage david heeft ze aan me verkocht, deze stonden al een tijdje op mijn verlanglijstje.




Vandaag weer een slingertje gegeven.
Hoofdremcilinder, bekrachtiger, motorkap scharnieren en spatbord eraf.

Image

Image

Image

Image

Image

Morgen ga ik het voorste radiator support eraf zagen. De nieuwe wordt gemaakt van aluminium.
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: Motor transplantatie

Post by fordman »

Lekker een week vrij, dat wordt meters maken.
Na vele uren zwoegen:


Image

Ideaal zo’n ding van 3M. Ik had ooit eens op een beurs in Rosmalen een berg van die dingen gekocht. Ik heb spijt dat ik er toen niet meer genomen heb, ze waren toen 3 euro per stuk.
Super dingen voor deze klus.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Nog even door bijten!
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: Motor transplantatie

Post by fordman »

Vandaag was het prachtig weer. Tijd om de mustang eens te luchten.
Ik moest wel naar buiten, want binnen kreeg ik het rechter spatbord er niet af.
Met de mustang buiten kon ik de garage eens uitzuigen en opruimen, er komt genoeg stof vrij met die 3M disks.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

In het raam spiegelt de daily driver, leuke foto zo.

Image

Image

Image


Ik ben gisteren bezig geweest met de hydroboost rem bekrachtiging.
Kijken hoe de passing is met de hoofd remcilinder erop. Het is krap, want de ruimte tussen schutbord en shock tower is beperkt. Als ik hem iets scheef zet kan het spul er net tussen.
Ik ben er nog niet helemaal uit, nog even brainstormen hierover.
Verder heb ik alle nippels uitgezocht die op de stuur bekrachtigings pomp, hydrobooster en de power rack komen. Een echte puzzel, maar ik ben er uit.

Hier een link naar een mooie site met uitleg over zo’n systeem.
http://hydratechbraking.com/products/



Later meer!
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: Motor transplantatie

Post by fordman »

Gisteren de dag gevuld met gaatjes dicht lassen.
Eerst mijn vader geholpen met het passen van zijn spitfire motorkap, hij had wat modificaties gedaan (grotere radiateur). Daarna met het lasapparaat naar Tilburg. Het waren behoorlijk wat gaatjes die in de 40 jaar tijd geboord zijn, dus het was dagvullend.
Vandaag heb ik de meeste lassen vlakgeslepen en nu wacht ik op een nieuwe slijptol voor het fijne werk. Ik heb me nog wat verdiept in de hydrobooster setup en ik ben eruit wat de ophanging aangaat. Ik heb hem een klein beetje gemodificeerd en nu gaat het passen. (binnen kort konen hier wat foto’s van). Hij moet samen werken met en aluminium mastercilinder van wilwood.

Hier wat pic’s van het las werk:

Image

Image

Image

Image

Image
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: Motor transplantatie

Post by fordman »

Vandaag kwam de buurman langs met een kadootje.
Laser gesneden, gestraald en gepolijst. Mooi stukje werk.

Image

Image
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: Motor transplantatie

Post by fordman »

Vandaag lekker bezig geweest, het was prachtig weer dus naar buiten en genieten.
Het was tijd om het nieuwe voorfront te maken. Het voordeel hiervan is dat mijn radiateur iets verder naar voor komt en ik kan makkelijker mijn blok wisselen. Gewoon een paar bouten los en het voorfront komt met radiateur en al eruit. Daarna kan het blok gewoon rechtdoor erin en eruit. Nog een voordeel hiervan is dat de motorkap er niet meer af hoeft. Het is een aluminium plaat van 7075 legering van een kwart inch dikte (6,35mm), super sterk spul.
Het aluminium heeft door de toevoeging van koper en zink een hele hoge treksterkte en is super licht.
Ik heb de plaat van plakband voorzien om beschadigingen te voorkomen.

Image

Image

Ik ben al aardig op weg met kaal maken, er gaat veel tijd zitten in de hoekjes en randjes.
Rustig verder gaan en verstand op nul.

Image

Image


Image

De plaat afgetekend en met de decoupeerzaag netjes uitgezaagd. Wel een metaal zaagje erin natuurlijk.

Image

Image

Image

Image

Even de radiateur passen om het gat te bepalen. Deze ook met de decoupeerzaag erin gezaagd.

Image

Image

Image

Image

Rest alleen nog het afwerken van de zaagsneden en het maken van een paar beugels waar de gril en motorkap bumpers op vastzitten.
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Motor transplantatie

Post by roadrage david »

helemaal geweldig :thumbsup: heb mij ringbrother hood hinges ook al weer een tijdje(de juiste) ps tegen die tijd dat je mischien andere schokbrekertjes gaat bestellen heb ik wel intresse in die geene die je nu heeft , heb er een leuk doel voor .
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: Motor transplantatie

Post by Krultang72 »

8) 8) 8) zeer mooie accubak Harry!!

het idee van je voorfront is ook zeer apart, is dat front los te halen met bouten en moeren origineel??

bij mij niet..
39 LaSalle
Posts: 2286
Joined: Sat Mar 06, 2004 7:07 pm

Re: Motor transplantatie

Post by 39 LaSalle »

Doe A.U.B. aparte beugels maken voor je transmissie koeler.
Anders is het op een gegeven moment zonde van je alu. radiator.


Wander.
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: Motor transplantatie

Post by fordman »

Krultang72 wrote:het idee van je voorfront is ook zeer apart, is dat front los te halen met bouten en moeren origineel??

bij mij niet..

Nee, de orginele zit gepuntlast, ik heb die voorkant eruit gezaagd. De nieuwe komt met bouten vast te zitten.
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: Motor transplantatie

Post by Krultang72 »

fordman wrote:
Nee, de orginele zit gepuntlast, ik heb die voorkant eruit gezaagd. De nieuwe komt met bouten vast te zitten.
aha, zelfde als bij mij dan, meet alles wel goed na voordat je het terug bouwt, ik had toen mn bovenste rad-support weggezaagd, de shocktowers waren na een paar maanden 3cm naar binnengekomen,en er zat geen motor in!, met de pers alles teruggperst en de support weer gelijk teruggezet.. dan de motor er maar overheen takelen :oops:
Post Reply