paul's 68 firebird 400

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

paul's 68 firebird 400

Post by paulv »

Image


okee zoals na eelke winter zijn we in het begin van de lente nog aan het sleutelen..
dit jaar hebben we wel veel werk op de hals gehaald ...
kijk even mee.

na een paar jaar met veel vernieuwen, veel pech ,geld bloed zweet en bijna tranen
was de bedoeling om alleen een th200r4 overdrive te monteren omdat ik gek werd van het lawaai van de 450pk sterke 400ci
ik had vorig jaar al 5 setjes verschillende merken dempers gekocht omdat ik de perfecte sound wilde hebben. de stilste (en de mooiste)
waren rvs borla's die er nu onder zitten !!!
maar dat was naar mijn mening nog veel te veel lawaai . zeker op de snelweg 3400 rpm met 120 kmpuur.
dus de oplossing !! een th200 r4 en 3 dozen dynamat xtreme :lol:

Image
alles eruit halen was geen probleem.
best een hoop werk gehad om een goede baksteun te maken die paste met de bestaande uitlaten en die niet over de grond sleept.

heavy duty 2600 stall converter gemonteerd met een b&m proshifter.
gewoon een megashifter, want ik wil een BEETJE de pro street kant op. ik ben niet zo voor het pro touring gebeuren,maar ieder zijn smaak.
maar ik wil dat het een klassieke muscle car blijft.
na de vloer tot op het staal afgeborsteld te hebben (klote klus) naden afgekit ,inde loodmenie gespoten en dynamat xtreme erop!!!
Image

omdat ik ook al 2 jaar zonder verwarming rond reed hebben we gelijk de kapotte heater core vervangen en de heater box opgeknapt.
ik had vorig jaar de heater box onder de motorkap al vervangen door een airco delete box van american graffiti. en natuurlijk de dynamat tot onder het dashboard doorgeplakt en helemaal tegen de firewall... (heerlijk stil!)
nergens roest tegengekomen,maar wel wat oud laswerk (wat prima gedaan was )
Image


ok vananvond meer,

groeten paul
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by paulv »

okee , we zijn nu bezig om een nieuwe kabelboom van painless te monteren en om het alarm weer aan te sluiten.

verder komt er een custom dashboard in compleet met autometer gauges (no covan's but homemade!!)
custom middenconsole van zwart leer met 2 autometer gages met de pro shifter erin.

ik heb 2 nieuwe konig sportstoelen met 4 punts gordels
radio in het dashboard-kastje
MTX versterkers en subwoofer. in de kofferbak .

electric fan. met march aluminium poullies.

nieuwe 16" ralley 2 velgen !!(van wheel vintiques) met 225-55-16 en 245-55-16 achter .

Image
ImageImageImage

meer foto's volgen
groeten
paul
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: paul's 68 firebird 400

Post by 64Redneck »

Mooie auto Paul. Altijd een liefhebber van dat model geweest 8)
Ik had zelf een model 71 Formula 455.

Nu rijd ik in een 76 Blazer omdat ik na 7 jaar rijden en restaureren het zat was om nog meer tijd en geld uit te geven. Ik zat al op dik 10.000 euro en vond dat genoeg. Dus ingeruild voor de Blazer die er perfect uitziet En keihard is.

Succes met je plannen 8)
Birdman
Posts: 411
Joined: Wed Mar 31, 2004 11:49 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by Birdman »

Mooie Bird Paul, super bezig. Keep the pics coming!!
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by rockatansky »

Prachtige auto!!! :thumbsup: :baby:
mike
Posts: 310
Joined: Wed Jul 07, 2004 8:19 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by mike »

goed bezigggggggggggggg :thumbsup: vind de bird een pracht bak . heb je een ram air bird?
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by paulv »

hier nog een fototje van de nieuwe wielen en stoelen.

ik vond het belangrijk om de klassieke look te behouden ,maar dan wat sportiever. de bedoeling was om eerst de 17" ralley 2 velgen van
wheel vintiques te kopen (aluminium) maar in het echt lijken die niet echt op de ralley 2 's ze zijn veel te plat en er zit geen diepte in...

heb nog naar verschillende andere velgen gekeken. maar toch maar de 16x8" ralley 2 gekocht.. is over 20 jaar nog mooi!!
het zelfde met de stoelen. ik had eerst recaro leren kuipstoelen uit een 70er jaren porsche met vaste rugleuning.. stond goed ,maar er kon niemand achterin. wil graag dat mijn zoontje van 2 dadelijk ook mee kan achterin. dus op zoek naar een paar kuipstoelen met een beetje klassieke look. ik wilde absoluut niet van die moderne kuipstoelen met van die brede schouders met gaten voor gordels.. (zijn super sportstoelen, maar niet voor mij.

heb nu een setje van konig gekocht. ik ben er zelf heel blij mee. zeker om dat de hoofdsteun op de goede hoogte zit (ben zelf 1.94)
Image
Image
Image

bij de stoelen komen zwart met blauwe 4 punts gordels van recaro(had ik al)

snel meer,
groeten paul
mat350
Posts: 501
Joined: Wed Oct 06, 2004 6:22 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by mat350 »

mooie bak paul, komt dik in orde.en tevreden van de overdrive bak,lees hier nog wat vershillen daarover. :thumbsup:
Taximan
Posts: 3130
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:59 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by Taximan »

Nette Firebird, ik denk dat er onderhand meer 1st gen Firebirds dan 1st gen Camaro's in Nederland zijn.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by paulv »

we zijn nu bezig met de kabelboom zie foto..
plug and play is er niet bij... tering wat gaat hier een werk in zitten..
wel mooi spul van painless!!

ikheb er nu bijna 3 dozen (bulk pack ) dynamat xtreme inzitten... als hij nu nog niet stil is van binnen dan weet ik het ook niet meer!!Image08/paulverkleij/paulverkoop18408004.jpg[/IMG]Image
groeten paul
thanks for watching
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by roadrage david »

Taximan wrote:Nette Firebird, ik denk dat er onderhand meer 1st gen Firebirds dan 1st gen Camaro's in Nederland zijn.
Dat komt omdat we hier stijl meer waarderen!!! 8) 8) . geld ook voor de sec generation vind ik .
camaro67
Posts: 1182
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by camaro67 »

ik denk dat het komt dat zo`n pontihok veul goeiekoper is en dat zo`n
ECHTE CAMARO VOOR ECHTE KERELS IS, en niet voor watjes.
en de motoren natuurlijk veul, maar dan ook heul veul beter zijn. ( zie diverse topics)

oja en nu moet er natuurlijk een smiley bij :D
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by roadrage david »

ik denk dat als je daar over wil discuzeren dat je dan een niew topic moet begginen en dat we deze niet moeten gaan bevuilen!!, maar je zit er in iedergeval naast :lol: :lol:
camaro67
Posts: 1182
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by camaro67 »

roadrage david wrote:ik denk dat als je daar over wil discuzeren dat je dan een niew topic moet begginen en dat we deze niet moeten gaan bevuilen!!, maar je zit er in iedergeval naast :lol: :lol:
ik ga niet in discusie met een BETWETER , zonde van mijn tijd en het is veels te mooi weer :)
doeii
Sebastard
Posts: 813
Joined: Fri Apr 04, 2008 5:05 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by Sebastard »

[img]http://ken_ashford.typepad.com/photos/uncategorized/2007/09/05/popcorn.jpg[/img]
Post Reply