paul's 68 firebird 400

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
firebird400
Posts: 411
Joined: Fri Jun 25, 2004 1:12 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by firebird400 »

ziet erg goed uit Paul, mooie bird.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by paulv »

okee , we zijn niet echt veel opgeschoten de afgelopen 2 weken.
wat hebben we wel gedaan. hihfi installatie gemonteerd. mtx versterker met mtx 16" subwoofer gemonteerd op 4 speackers.
radio in het dashboardkastje gemonteerd.
alarm opnieuw aangesloten, tv kabel gemonteerd en afgesteld .
auto voorzien van nieuwe merkplaatjes (dadelijk ook nieuwe spiegels en handgrepen en ruitewissers)
achterbank met de bekleding zit er weer in .
kabeboom onder de motorkap is ook klaar,
nu alleen de kabelboom in de auto nog , beetje custom werk hier en daar , ImageImage

verder de rails voor de nieuwe stoelen maken en monteren.
en 1000 andere kleine dingen

paul
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by paulv »

hehe vandaag na 3 weken vechten met de douane eindelijk mijn nieuwe velgen en andere onderdelen gekregen.

oa march poulies
electrische fan
16" ralley 2 velgen van wheel vintiques
en wat klein spulImage

de wielen lijken een beetje klein omdat er 255-55-16 banden op gemonteerd zitten (uiteraard voor achter)
ik had de velgen nog nooit in het echt gezien , ben er wel blij mee ,maar niet echt wat ik ervan verwacht had.zeker niet als je ziet wat ze gekost hebben!!! alles behalve goedkoop geweest.. ps voor komt 225/55/16

wat vinden jullie ervan ????
ImageImage

met de electrische fan wil ik nog even wachten.
hij is van perma cool en hoort door de radiateur gemonteerd te worden.
ik hou daar niet zo van,zeker aangezien ik net een nieuwe aluminium radiateur heb. ik denk dat ik ga proberen zelf een aluminium fan schroud te maken waarop ik hem kan monteren.. volgenden winter of zo.
nieuwe march poulies komen er wel op!
Image
dit is een foto van onder de auto,hier hebben we niks aan gedaan.
ter info. nieuwe bladveren, koni's rondom ALLES PU bussen dikke stabilisator stangen V+A
2.5 " uitlaat systeem van flowmaster (american thunderkit) dempers gelijk weg gedaan (wat een troep is dat !!!) en er zitten nu rvs borla's onder!! ook de bodem is tot op het blane staal kaalgeweest (3 jaar geleden) en opnieuw gespoten.
achteras is een standaard 10 bolt met een Eaton posi en 3.55-1 gears
Taximan
Posts: 3130
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:59 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by Taximan »

paulv wrote: 16" ralley 2 velgen van wheel vintiques, ben er wel blij mee, maar niet echt wat ik ervan verwacht had
Wat had je dan verwacht?
Ik begrijp alleen je keuze voor 16" niet, ik had minimaal voor 17" gegaan
Ze kosten wat duurder dan Baggers maar dan zie je tenminste niet iedereen er mee rijden!
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by paulv »

we zijn nu volop in de auto bezig. nog steeds met de kabelboom ,klokken aan het plaatsen etc.
2 5" inch klokken in de originele gauge cluster gemonteerd. tacho met shift light . shift light komt op de stuurkolom te zitten.
de bedoeling was dat de nieuwe middenconsole door zou lopen tot in het dashboard. maar de meubelmaker die dat voor mij zou gaan maken,durft het niet meer aan, nu dat hij begrepen had dat het perfect moest worden en niet zomaar iets in elkaar moet bouwen..

we hebben nu 3 autometer klokjes gemonteerd op de plaats waar de radio origineel zat.

er komt wel een custom middenconsole waar de pro-shifter inImage komt met 2 klokken en opbergvak (zwart leer)Image

deze week gebeurt er verder niks meer, volgende week verder.

groeten paul.

we gaan wel proberen om de volgende snc te halen....maar ja met dit tempo kan het ook kerst worden..
kevin
Posts: 311
Joined: Thu Oct 11, 2007 5:00 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by kevin »

prachtbak die je daar hebt :thumbsup:
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by paulv »

de afgelopen jaren heb ik een hoop motor problemen gehad zoals het afbreken van een stud van een tuimelaar op de dyno in geldermalsen,(daar waren mijn koppen niet zo blij mee :( )
nieuwe nokassen bij het indraaien naar de klote etc etc.
dus heb ik vorig jaar een motor laten bouwen (short block) bij len williams in tulsa oklahoma ( 1 van de bekende pontiac bouwers)

aangezien ik een originele 400 ci heb en al aluminium koppen had met 65 cc kamers heb ik weer een 400 ci laten bouwen.
hier even een overzicht wat er in en aan zit.

400 ci met forged rods and pistons. compleet met arp bouten balanced and blueprinted.
diepe moroso street pan, kauffman aluminium 65 cc koppen met 2.11-1.77 ferrea kleppen , compressie 10.5-1
crower 60916 camshaft 278-289 graden en 221-229 bij 0.05" 1.65 roller tip rockers. lagere pushrods, high torq startmotor
standaard headers(klote dingen ,ik had gelijk een setje Dougs moeten kopen .die passen tenminste en slepen niet over de grond....)
rhoads lifters, custom edelbrock performer rpm intake (watercrossover cutoff) holley 750 cfm, k&n air filter met (deep pan)
HEI ontsteking van DUI en gecalibreerd speciaal voor deze motor.
blok heeft 450 pk bij ongeveer 5800 rpm (deze combo word ook zo aangeboden bij kauffman ik heb hem alleen nagebouwd met de technische hulp van jeff kaufman)

De bedoeling was om een goed all-round blok te maken en geen dragracer of race monster. mijn firebird wordt voor 80% gebruikt om te cruisen en 20% om de buurt gek te maken. ik heb er afgelopen jaar ongeveer 1000 km mee gereden en het gaat als vergif :D
ps van cruisen is weinig gekomen afgelopen jaar.... snap je dat nou 8)

van de week meer,

thanks for watching
paulImageImage
Sue
Posts: 13
Joined: Sat May 10, 2008 7:43 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by Sue »

erg mooi ding zo een firebird van 68 :D
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by Rob(firebird) »

paulv wrote:hehe vandaag na 3 weken vechten met de douane eindelijk mijn nieuwe velgen en andere onderdelen gekregen.16" ralley 2 velgen van wheel vintiques
Image

de wielen lijken een beetje klein omdat er 255-55-16 banden op gemonteerd zitten (uiteraard voor achter)
ik had de velgen nog nooit in het echt gezien , ben er wel blij mee ,maar niet echt wat ik ervan verwacht had.zeker niet als je ziet wat ze gekost hebben!!! alles behalve goedkoop geweest.. ps voor komt 225/55/16

wat vinden jullie ervan ????
Ik heb de Firebird een paar jaar geleden op een meeting in Beekbergen van Stingray'82 gezien (tenminste, volgens mij was het jouw auto) en vond toen al dat het een hele mooie auto was. Op de velgen na !!! Ik vond de velgen absoluut niet bij de auto passen.
Ik weet uiteraard niet hoe de kwaliteit van de 16"Ralley's is, maar ik vind die wielen echt super!! :thumbsup:

De rest van de auto ook trouwens.

Rob
white bird 67
Posts: 679
Joined: Thu Feb 10, 2011 11:31 pm

Re: paul's 68 firebird 400

Post by white bird 67 »

hoe staat het ervoor met deze mooi bird :thumbs:
Post Reply