Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
Dat is weer een hele mooie auto aan het worden!
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
netjes, mooie kleurcombinaties
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
mooie auto ik ben benieuwd als ie af is
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
de startmotor onder handen genomen:
Zo zag ie eruit:
Daarna helemaal uit elkaar gedraaid
Voor de startmotor heb ik zo'n revisiesetje gekocht met o.a. een nieuw tandwiel, een paar busjes waar de as in draait, koolborstels en een paar ringen en zo
Oud en nieuw langs elkaar:
De elektromotor schoon gemaakt en waar de koolborstels op liggen een beetje opgeschuurd.
De rest ook schoongemaakt en een beetje gepolijst
Het nieuwe tandwiel erop gezet en weer in het huis geschoven
De rest opgeschuurd en zwart gemaakt:
Nieuwe koolborstels gemonteerd en de motor er weer in:
En verder opgebouwd en voila weer een nieuwe startmotor
Zo zag ie eruit:
Daarna helemaal uit elkaar gedraaid
Voor de startmotor heb ik zo'n revisiesetje gekocht met o.a. een nieuw tandwiel, een paar busjes waar de as in draait, koolborstels en een paar ringen en zo
Oud en nieuw langs elkaar:
De elektromotor schoon gemaakt en waar de koolborstels op liggen een beetje opgeschuurd.
De rest ook schoongemaakt en een beetje gepolijst
Het nieuwe tandwiel erop gezet en weer in het huis geschoven
De rest opgeschuurd en zwart gemaakt:
Nieuwe koolborstels gemonteerd en de motor er weer in:
En verder opgebouwd en voila weer een nieuwe startmotor
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
Afgelopen week wat onderdelen opgehaald
Het onderste grilletje voor de voorbumper
En daarna doorgereden voor een binnenspatbord
En toen ik het spatbord ophaalde had hij nog wat liggen wat ik kon gebruiken, de middenconsole.
Bij de mijne hadden ze er zo'n cassettebandjes houder in gemaakt, En niet echt zo mooi, volgens mij er gewoon in gesneden
Maar deze is in een betere staat ;-)
Vandaag het spatbord onder handen genomen, op een paar plaatsjes doorgerot. Dus aan de slag maar
Zoek de verschillen Bij de mijne (links) was echt niks meer over, er was al een keer gewoon een stuk overheen gelast en dat was weer gaan rotten ??: ??:
De rechter beduidend beter
het oude stuk eruit gesneden en een nieuw erin gezet
En ook aan de voorkant twee nieuwe stukjes ingezet
En nog een klein probleempje ??:
De spatborden zijn verder precies hetzelfde alleen de gaten voor het monteren waren anders. Kan het zijn dat deze van een Firebird af komt of zo :think :think
Was verder geen probleem gewoon de gaten dichtgelast en 2 nieuwe gemaakt ;-) ;-)
Komende week nog wat losse delen spuiten en dan weer monteren :dance
Zo staat ie er nu bij
Langzaam begint het weer op een auto te lijken
Gr Maarten
Het onderste grilletje voor de voorbumper
En daarna doorgereden voor een binnenspatbord
En toen ik het spatbord ophaalde had hij nog wat liggen wat ik kon gebruiken, de middenconsole.
Bij de mijne hadden ze er zo'n cassettebandjes houder in gemaakt, En niet echt zo mooi, volgens mij er gewoon in gesneden
Maar deze is in een betere staat ;-)
Vandaag het spatbord onder handen genomen, op een paar plaatsjes doorgerot. Dus aan de slag maar
Zoek de verschillen Bij de mijne (links) was echt niks meer over, er was al een keer gewoon een stuk overheen gelast en dat was weer gaan rotten ??: ??:
De rechter beduidend beter
het oude stuk eruit gesneden en een nieuw erin gezet
En ook aan de voorkant twee nieuwe stukjes ingezet
En nog een klein probleempje ??:
De spatborden zijn verder precies hetzelfde alleen de gaten voor het monteren waren anders. Kan het zijn dat deze van een Firebird af komt of zo :think :think
Was verder geen probleem gewoon de gaten dichtgelast en 2 nieuwe gemaakt ;-) ;-)
Komende week nog wat losse delen spuiten en dan weer monteren :dance
Zo staat ie er nu bij
Langzaam begint het weer op een auto te lijken
Gr Maarten
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
ziet er erg netjes uit
-
- Posts: 2391
- Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
ziet er erg netjes uit
x2!!
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
En de remleidingen ga ik toch zelf doen, Ik ga de leidingen gewoon op de rol kopen. Het gereedschap voor dit te maken kan ik van iemand lenen.
En vele zeggen dat als je een beetje handig bent dat dit goed zelf te doen is. Ik zal jullie op de hoogte houden met foto's als ik er aan begin ;-) ;-)
Ben nu bezig met dat binnenspatbord. Ik weet niet hoe het origineel gemonteerd zit, maar ik heb er zelf iets op gemaakt. Als ik het vast las kom ik volgens mij niet goed bij die onderste voorste bout om het spatbord aan het front vast te zetten
Dus heb ik zelf een beugel gemaakt met 3 moeren aan de onderkant zodat ik de accubak er later in kan schroeven.
Spatbord gezandstraalt en in de primer gespoten:
RVS accubak met begin van beugel:
Daarna beugel op maat gemaakt en 2 moeren aan de onderkant gelast:
Daarna het zaakje vast gelast en afgekit:
Nu kan ik als laatste dadelijk in de auto de accubak er los in schroeven:
Morgen of vrijdag allebei de spatborden zwart spuiten en dan is dat ook weet klaar en kunnen we met de remleidingen beginnen
En vele zeggen dat als je een beetje handig bent dat dit goed zelf te doen is. Ik zal jullie op de hoogte houden met foto's als ik er aan begin ;-) ;-)
Ben nu bezig met dat binnenspatbord. Ik weet niet hoe het origineel gemonteerd zit, maar ik heb er zelf iets op gemaakt. Als ik het vast las kom ik volgens mij niet goed bij die onderste voorste bout om het spatbord aan het front vast te zetten
Dus heb ik zelf een beugel gemaakt met 3 moeren aan de onderkant zodat ik de accubak er later in kan schroeven.
Spatbord gezandstraalt en in de primer gespoten:
RVS accubak met begin van beugel:
Daarna beugel op maat gemaakt en 2 moeren aan de onderkant gelast:
Daarna het zaakje vast gelast en afgekit:
Nu kan ik als laatste dadelijk in de auto de accubak er los in schroeven:
Morgen of vrijdag allebei de spatborden zwart spuiten en dan is dat ook weet klaar en kunnen we met de remleidingen beginnen
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
De wielkasten zijn inmiddels zwart gespoten.
Heb gister nieuwe remleidingen gehaald en daar ga ik in het weekend mee knutselen
Heb gister nieuwe remleidingen gehaald en daar ga ik in het weekend mee knutselen
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
koper nikkel , das het goeie spul , wel iets stugger .
probeer dit eens om de leidingen recht te maken : de rol afrollen een kant een klein stukje in de bankschroef en het andere eind vast houden met de griptang , even een keer strak swepen en hij is kaarsrecht wel even met iemand anders vasthouden en op de grond leggen want die lengte houd je niet in je eentje recht .
probeer dit eens om de leidingen recht te maken : de rol afrollen een kant een klein stukje in de bankschroef en het andere eind vast houden met de griptang , even een keer strak swepen en hij is kaarsrecht wel even met iemand anders vasthouden en op de grond leggen want die lengte houd je niet in je eentje recht .
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
netjes allemaal, ben alleen benieuwd of je accu niet te hoog staat. originele accubak zit met 2 of 3 boutjes vanal de onderkant vast en zit een paar centimeter lager dan jij t nu hebt... ik weet niet of je accu dan met je fender brace in aanraking komt....
Martin
Martin
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
Ik heb dit gepast en als het goed is moet dit wel passen. En anders terug naar de tekentafel
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
Ben gister eens bezig geweest met de remleidingen en het is me vrij aardig gelukt vind ik ;-)
Het is eigenlijk gewoon een kwestie van de oude nabuigen:
Daarna in het felsapparaat en het uiteinde maken
En dan is het klaar:
Zo heb ik het met alle leidingen gedaan:
En het past ook nog:
Ondertussen begint het al aardig op een mooi blokkie te lijken:
Nu de brandstofleidingen nog buigen en monteren
Gr Maarten
Het is eigenlijk gewoon een kwestie van de oude nabuigen:
Daarna in het felsapparaat en het uiteinde maken
En dan is het klaar:
Zo heb ik het met alle leidingen gedaan:
En het past ook nog:
Ondertussen begint het al aardig op een mooi blokkie te lijken:
Nu de brandstofleidingen nog buigen en monteren
Gr Maarten
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
vakwerk en gelukkig niet vergeten de nippels erop te schruiven voor je de vels maakte (hoe vaak mij dat gebeurt is .........)
-
- Posts: 662
- Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am
Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
super strak project, ik had m nog niet gezien!! Ik herken veel, o.a. het buigen van die leidingen. Is dat Cunifer? Ik vond het goed te verwerken, alleen de brandstofleiding was een flinke klus, veel over de duimen buigen, had geen fikken meer over eind van de dag.
Anyway, mooie resto, goed aangepakt! Succes verder.
Anyway, mooie resto, goed aangepakt! Succes verder.