Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten »

355EL-CAMINO wrote:hoi Maarten mooie wielen man :D en zeker een mooie camaro.
ik had deze topic al eerder gezien maar wist niet dat jij het was :oops:

maar goed ik hoop dat de wielen goed passen en dat je er een hoop plezier mee heb en mischien zie ik je nog in asten heusden.

groeten
Dank je. Wat is de wereld soms toch klein he ;)
De wielen passen er perfect onder. :lol:

Ik zal denk ik zeker ff naar Asten komen, is voor mij maar een half uurtje rijden. Ik weet niet of ik het haal met mijn eigen auto. Maar dan zie ik je misschien daar wel.

Gr Maarten
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by Funk »

ziet er super uit man! ik krijg zo helemaal weer zin om 'n matje te laten staan 8)

die BMW velgen op de achtergrond zou je voor de gein ook eens moeten passen, kunnen er zo op en ik denk dat het wel lekker staat ook 8)
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten »

@ Funk:
Dat zou ik eigenlijk voor de fun eens moeten proberen, die velgen omgooien.

En nog ff een vraag tussendoor!

Ik heb het dashboard zo goed als klaar, maar nu vroeg ik me af waar zit eigenlijk de knop voor de alarmlichten (hazard lights) ??

Of hadden ze dat toen nog niet?? Wie weet hier meer van ????????

Gr Maarten
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by Funk »

Als het goed is zit er zo'n gek toetervormig knopje wat je uit moet trekken op je stuurkolom, rechts onder of boven geloof ik.

Image
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by Corp »

Het knopje trek je niet uit maar duw je in en er hoort zo'n lastig kraagje los omheen te zitten wat het bemoeilijkt dit ding in te drukken (per ongeluk...ahum), ff flink met je vinger indrukken. Het knopje zit rechts bij het contactslot maar dan iets verder naar naar onderen. Om het ding weer af te zetten trek je simpelweg aan het kraagje.
Het knopje hierboven werd tot ergens halverwege de jaren 70 gebruikt (ik meen 77 voor het laatst) en is het type waar je aan moet trekken om de alarmlichten in te schakelen en weer induwen om ze uit te zetten
Last edited by Corp on Tue Jun 02, 2009 12:12 pm, edited 3 times in total.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by Funk »

ik wist 't niet meer :)

heb wel vaak gezien dat ze zijn afgebroken ook.
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by Caddy_v8 »

Mooi gedaan allemaal! Respect!
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten »

Ben afgelopen heel wat opgeschoten wat betreft het interieur :p Het punt dat ie de weg op kan komt nu wel erg dichtbij :dance3: :dance3:

Vorige week ff een bezoekje gebracht bij Carpetland, voor een tapijtje. en hij had nog een restpartij van verschillende stukken liggen. En daar kon ik wat van meenemen.

De hoedeplank:

eerst van hout wat gemaakt:
Image

Daarna het tapijtje op maat gemaakt:
Image

Vastegelijmt:

Image

En voila een mooi hoedeplankje, al zeg ik het zelf B)
Image

Image

Daarna geprobeerd het hemeltje zelf aan te pakken met toch wel een net resultaat vind ik
Eerst het oude er voorzichtig proberen af te halen ( pfff en dat zat vast :nut: )

Image

Image

Daarna overgetekend en uitgesneden en vastgelijmd op het hout

Image

Voila B)
Image

Daarna het interieur verder afgebouwd
Image

De middenconsole nog gespoten en gemonteerd

Image

Image

Ff de deurbekleding los erop gehangen en het ziet er ook van binnen al weer een beetje als een camaro uit :D :D

Image

Nu alleen nog wachten op die lijsten die aan de buitenkant op de deur komen met dat zachte gedeelte eraan voor de raam. Dan kunnen de deuren ook verder afgebouwd worden. Gister waren ze binnen maar ze hadden voor het model vanaf '82 besteld :wall: :wall: Dus nog ff wachten

Image

Image
Ik sta er zelf van te kijken dat het me gelukt is. Dat ie er nu zo bij staat :good:

Ik hou jullie op de hoogte

Gr Maarten
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten »

Heb vorige week de site van de RDW eens doorgesnuffeld, en er stond dat je niet verpicht bent om de RDW zelf te laten keuren :???:

Je kan dus je auto laten identificeren en that's it. Dus ik dacht laat ik dat doen. Ik heb eens gehoord dat als ze bij de rdw de auto afkeuren mag je terug komen als het goed is. En dan moet ik WEER de auto op een aanhanger er naar toe brengen (of eendagskenteken aanvragen).

En daar heb ik dus geen zin in. DUs ik naar de rdw voor mijn auto te laten identificeren en het chassisnummer laten inslaan. Ik heb dit met 2 popnageltjes in het dashboard zitten en dat alleen mag niet, het moet ergens op een vast deel van de auto zijn ingeslagen (en dat had ik niet :sad: )

Ik na half uur wachten in de wachtkamer (bloedheet dat het was) mocht ik de auto naar binnen rijden. Allemaal kijken natuurlijk :lol: :lol: . Hij stelde een paar vraagjes over de auto.

Daarna werd het chassisnummer achter in het koffer ingeslagen
Image

Wat papierwerk ingevuld en uiteraard de rekening betalen :razz:
Daarna mocht ik weer gaan en krijg de papieren thuis gestuurd (gister ook binnen gekregen) Dus morgen kentekenplaten laten maken en daarna kan ik hem gewoon bij een apk station laten keuren.

Gr Maarten
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten »

Inmiddels de ramen er in laten lijmen door [highlight=red]Veugen autoglas Venlo[/highlight]

Opgehaald bij Veugen en naar het werk gebracht
Image

Hier ff wat fotootjes , gister gemaakt in het zonnetje. 8) 8)

Image
Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Dus als de platen binnen zijn zo snel mogelijk laten keuren en dan rijden

Gr Maarten
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by Joost.... »

Wel origineel kleurtje, weer eens wat anders 8) netjes gedaan allemaal
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by Frans455 »

Hij is mooi geworden Maarten :thumbsup:
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by Martin71RS »

erg netjes geworden...! veel plezier ermee 8)
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by MarkV »

Erg strakke bak geworden; het siert je dat je 'm 'beschaafd' hebt gehouden voor wat betreft de zeer mooie velgen en uitlaten.
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by rockatansky »

Heel netjes gedaan, weer een knappe Camaro!!!!

En nou rijden met dat ding :) !
Post Reply