Impala 1962 SS Convertible update 15-06-09 (pics)

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Impala 1962 SS Convertible update 15-06-09 (pics)

Post by V8 Angel »

Zoals sommige al hebben kunnen lezen hebben mijn vader en ik een impala op de kop kunnen tikken in amerika.
deze bleek bij binnenkomst toch wat meer geleden te hebben als gedacht.
Heb hem zelf wel mogen rijden in the US ( paar blokjes rond) en toen loeg de enthousiasme beetje door bij mij haha.
Bij binnenkomst was helaas het lak zwaar geblisterd door te lang in de container gestaan te hebben in de zinderende hitte van LA en Houston.
tevens bleek er technisch toch wat meer aan de han dte zijn dan gedacht.

1 week nadat we hem hadden zijn de nodige engelse sleutels weer bewogen en ligt de wagen nu voor een groot deel al uit elkaar om weer helemaal netjes gemaakt te worden.

Gekozen is voor een echte frame-off restauratie maar niet met al te veel poespas.

Airride is erg leuk en rijdt comfortabel maar kan ook goed zijn dat we hem gewoon een paar inch verlagen ( bij de bel air ook gedaan, ziet er laag uit maar kan toch elke drempel hebben zonder erbij na te denken) ligt ook aan budget natuurlijk dit was namelijk niet voorzien maar ja met welk projekt is dat wel :D

kleur wordt een zeer diepe rode metallic kleur waarschijnlijk maar alle opties staan nog open.
Tevens had mijn pa zoiets van " kunnen we niet proberen voor de convertible ook een afneembare hardtop dak te maken , dat zou wel iets gaafs zijn " prima dan ook voor de wintermaanden om mee te rijden :D

Image
Image
Image
Image
Image

meerdere foto's volgen de komende tijd. eerst wat boekwerk verzamelen / catalogussen en adressen en dan er weer tegenaan. :D

Hier komt wel een LPG installatie in maar we gaan wel even bekijken hoe en waar we de tank laten want daarvoor is er maar weinig plek in de kofferbak , vooral omdat de hydraliekmotor van de kap bereikbaar moet zijn. De verdamper gaan we denk ik proberen te " verstoppen onder het scherm, de luchtfilter gaan we dusdanig aanpassen dat deze echt de lucht van buiten krijgt en niet vanuit de motorruimte zelf die van zich erg warm wordt.
( stond ergens een artikel in de chroom en vlammen van een 64'er mercedes coupe met een 5.7 liter v8, die zat een hele mooie luchtfilterhuis in)
Last edited by V8 Angel on Mon Jun 15, 2009 10:44 am, edited 2 times in total.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Impala 1962 SS Convertible

Post by Funk »

Verdamper moet prima weg te werken zijn, evenals de mixer.
LPG tank op de plek van de benzinetank? Of wil je 'm nog op benzine houden ?

Nogmaals, erg mooi man, één van m'n favoriete Impala's :thumbsup:
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Re: Impala 1962 SS Convertible

Post by V8 Angel »

Ja moet op zowel benzine als plg kunnen lopen, de tank is nogal erg vlak dus dan een lpg tank eronder leggen zal niet eenvoudig zijn vooral ivm de aankomende bodemhoogte.
Heb hier op forum wel paar foto's gezien van 2 kleine tanks die aan de zijkanten worden gemonteerd, dat zou mischien een optie zijn.

ideeen komen er elke dag weer bij , pest is alleen dat de portemonee er niet voller door wordt ha ha.

Kunt met dit model nauurlijk ontzettend ver gaan betreft het opknappen.

de body gaat wel van het chassis af dus moeten we ook even kijken hoe de kokers te plaatsen en waar aan de body vast te lassen ivm torsen daar het een convertible is.
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Impala 1962 SS Convertible

Post by Joost.... »

Erg nice project, als je restauratietips nodig hebt laat maar horen, ik werk in een restauratiebedrijf
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: Impala 1962 SS Convertible

Post by elcamino59 »

waanzinige auto je Impala ss 1962 ik vind die louvrers in de moterkap ook heel erg vet .en het chassis hoef je volgens mij niet aan te passen want ik denk dat er een zelfde chassis als een coupe of 4 deurs onder zit . ik heb zelf een 59 er . en de chassis van 58 to 64 zijn vrijwel hetzelfde .dit chassis tordeert heel erg en dat lost je niet zomaar op. ik ga voor mijn auto ook een nieuw chassis bouwen omdat het heel slap is .maar voor straat gebruik niets mis mee. let maar eens op als je je auto net achter de voorbumper op krikt ,dan komt de eerst meter van het chassiseen paar cm omhoog voor dat de rest mee komt. erg slap dus.ik zou er aleen draagarmen op zetten van global west voor en achter .en stabilisator stangen .want orgineel is het zwaar klote . en een saginwah 605 stuurhuis en hij rijdt als een droom . nederland is weer een hele dikke showcar rijker .veel sucses ermee greets jacco.
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: Impala 1962 SS Convertible

Post by Firefly »

elcamino59 wrote:waanzinige auto je Impala ss 1962 ik vind die louvrers in de moterkap ook heel erg vet .en het chassis hoef je volgens mij niet aan te passen want ik denk dat er een zelfde chassis als een coupe of 4 deurs onder zit . ik heb zelf een 59 er . en de chassis van 58 to 64 zijn vrijwel hetzelfde .dit chassis tordeert heel erg en dat lost je niet zomaar op. ik ga voor mijn auto ook een nieuw chassis bouwen omdat het heel slap is .maar voor straat gebruik niets mis mee. let maar eens op als je je auto net achter de voorbumper op krikt ,dan komt de eerst meter van het chassiseen paar cm omhoog voor dat de rest mee komt. erg slap dus.ik zou er aleen draagarmen op zetten van global west voor en achter .en stabilisator stangen .want orgineel is het zwaar klote . en een saginwah 605 stuurhuis en hij rijdt als een droom . nederland is weer een hele dikke showcar rijker .veel sucses ermee greets jacco.
Met het verschil dat er bij een convertible extra bodymounts op het frame zitten!
robert64impala
Posts: 201
Joined: Wed Dec 01, 2004 8:40 pm

Re: Impala 1962 SS Convertible

Post by robert64impala »

niet geheel waar dat frames van 1958 tot 1964 hetzelfde zijn
veel details zijn anders ivm bak en motor modificaties
en aan vuurvliegje; er zitten niet alleen extra bodymounts op,
maar ook extra verstevigings strips op de achterbogen en voor de vooras er op gelast,
om ook daar het doorbuigen van de carroserie te voorkomen
en op de dorpels van de carroserie zit ook extra hoekijzer gelast
dus een conv onderstel is stijver dan een sedan en of coupe' en elcamino

maar ff ontopic !!
klasse ride en een waanzinnig model :thumbsup:

Robert
ThA CoPyCaT©
Posts: 2219
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Impala 1962 SS Convertible

Post by ThA CoPyCaT© »

robert64impala wrote:niet geheel waar dat frames van 1958 tot 1964 hetzelfde zijn
veel details zijn anders ivm bak en motor modificaties
en aan vuurvliegje; er zitten niet alleen extra bodymounts op,
maar ook extra verstevigings strips op de achterbogen en voor de vooras er op gelast,
om ook daar het doorbuigen van de carroserie te voorkomen
en op de dorpels van de carroserie zit ook extra hoekijzer gelast
dus een conv onderstel is stijver dan een sedan en of coupe' en elcamino

maar ff ontopic !!
klasse ride en een waanzinnig model :thumbsup:

Robert
Onze doctor Impala... :thumbsup:
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Impala 1962 SS Convertible

Post by basezum »

ThA CoPyCaT© wrote:
Onze doctor Impala... :thumbsup:

whazzzzzzz up DOC :P
robert64impala
Posts: 201
Joined: Wed Dec 01, 2004 8:40 pm

Re: Impala 1962 SS Convertible

Post by robert64impala »

:D :thumbsup:
keessimpala65
Posts: 354
Joined: Thu Aug 31, 2006 12:41 pm

Re: Impala 1962 SS Convertible

Post by keessimpala65 »

Mooie wagen een 62. Succes met de werkzaamheden
Gerwin
Posts: 1481
Joined: Sat May 05, 2007 8:20 pm

Re: Impala 1962 SS Convertible

Post by Gerwin »

8) very nice, waar heb je hem staan?
anders kom ik binnenkort ff langs om em in het echie te aanschouwen.
tamara
Posts: 3660
Joined: Thu Feb 19, 2004 9:13 pm

Re: Impala 1962 SS Convertible

Post by tamara »

en weeeer een aanwinst voor nederland :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:


goed bezig, mooie wagen :D
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Re: Impala 1962 SS Convertible update 03-11-08 (pics)

Post by V8 Angel »

Laatste tijd ivm tijd te kort weinig gedaan en te weinig foto's gemaakt maarop dit moment staat de impala er zo bij (zie pics).
In de tussentijd heeft mijn vader op het werk in zijn vrije uurtjes een afsluitbare ruimte gebouwd in de hal met mooie sandwich panelen en een rolluik, Nu kunnen we meer rommel maken en schuren is dan fijner onder dat alles in de hal onder komt te zitten.

Helaas is bij demonteren de voorruit gesneuveld maar goed zoiets gebeurt nou eenmaal dus wordt weer wat langer sparen :( .
Dit wordt geen 1 jaars projekt ha ha daar zijn we nu al in uit.
De "firewall"willen we glad gaan maken en zoveel mogelijk kabels uit het zicht halen .

We hebben helaas ook ontdekt dat er over een achterscherm een andere scherm is gezet.
De wagen moet schade hebben gehad aangezien ook de cabrioframe niet helemaal is zoals die zou moeten zijn.

toegegeven met aankoop ben ik een beetje te enthousiast geweest :oops: ik had beter moeten weten, maar ja gedane zaken zijn gedane zaken.

De schermen liggen inmiddels klaar om opgestuurd te worden samen met nog wat andere kleine onderdelen. Als die binnen zijn kan het echte werk beginnen...snijden maar.

De body wordt als die van het frame gehaald is in een bad gedaan om te beitsen.
Hier zijn veel voor en tegenstanders van , vooral betreft kleine hoekjes en gaatjes waar dan de beits niet goed wegvloeit echter de body heel goed reinigen daarna dan moet het goedkomen. Met stralen heb je weer als nadeel dat er dan na maanden straalgrit uit hoekjes en naadjes komt en die zijn niet makkelijk weg te spoelen.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Impala 1962 SS Convertible update 03-11-08 (pics)

Post by Funk »

Toch lijkt 't niet slecht hoor! En anders heb ik nog wel een '64 Wagon voor je in de ruil ;)

Succes iig, ik blijf 'm volgen. Gruwelijk vet model 8)
Post Reply