mijn eerste project: 1963 impala

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Rene's '63 impala
Posts: 296
Joined: Tue Oct 07, 2008 9:34 pm

mijn eerste project: 1963 impala

Post by Rene's '63 impala »

Hallo, ik ben René en ik heb 2 maand terug met hulp van mijn zwager een 1963 chevy impala gekocht in texas die afgelopen zaterdag dan eindelijk in nederland aangekomen is. Het is een '63 impala met een 283 ci (4,6 l) V8. Die ooit geleverd is door Bewley Chev Co. te greeneville, tennesee (volgens de sticker die er nog op zat :D )

We hebben de mat omhoog gehad en we hebben er ook al even onder gelegen en op het oog zag hij er keihard uit :)
Alleen waarschijnlijk is tie een keer overgespoten door een hobbybob. je kunt precies zien waar hij afgeplakt is geweest en ze hebben de ruiten er ook niet uit gehad. Vandaar rond alle ramen een randje roest :( .
Maar waarschijnlijk wordt het een body-off resto :eek: en dan wel met de bedoeling om hem op velgen, hoogte en lak na helemaal origineel te maken.
De buitenkant wordt waarschijnlijk dezelfde kleur als die er op zit (witte parelmoerlak). 4 barrel edelbrock + inlaat zit er al op. moet alleen alle pakkingen wel vervangen en ws nieuwe startmotor.
interieur was al op nieuw bekleed . daar hoeven alleen 4 nieuwe deurpaneeltjes in. ow ja en als er nog geld over is een nieuwe buitenspiegel :D daar zit nl een barst in.

Heb een heleboel foto's vandaar hier even een linkje:

http://s219.photobucket.com/albums/cc104/renecliorsi/

Sorry voor de profielnaam maar ik heb hiervoor een clio rsi gehad :)

Nog vragen, tips, (opbouwende) kritiek o.i.d. dan lees ik het wel
Last edited by Rene's '63 impala on Wed Nov 04, 2009 9:57 pm, edited 4 times in total.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: mijn eerste project: 1963 impala

Post by Funk »

Ha Rene 8)

Ziet er uit als een goede basis man, komende zomer met een zwikkie Impala's door Zwolle rollen begrijp ik dus haha, als JJ en ik ze op tijd af krijgen althans :lol:
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: mijn eerste project: 1963 impala

Post by basezum »

heb voor een zachte prijs nog achterraamrubbers liggen PM voor info


leuke bak man, mn all time favo car!!!

63/64 impalas zijn MOOI!!!
Rene's '63 impala
Posts: 296
Joined: Tue Oct 07, 2008 9:34 pm

Re: mijn eerste project: 1963 impala

Post by Rene's '63 impala »

@ Funk: aan de autokleur op je profielfoto te zien heb ik jou 2 week geleden gesproken in ommen ofnie ? Op het eerste gezicht is het idd een goede basis. Als ik hem ook op tijd afkrijg voor de zomer... :) count me in. Alleen JJ's bro even overhalen om ook een Impala te kopen :D Zal dr wel leuk uitzien. Een stoet impala's door de binnenstad van Zwolle

@ basezum: dankje, Vind het zelf ook wel de mooiste bouwjaren. Als je nog meer onderdelen hebt liggen... een motorkap bijvoorbeeld :D.
Ps: je hebt PM
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: mijn eerste project: 1963 impala

Post by rockatansky »

Das een supermooie Pimpala. Succes drmee!!
Inderdaad een van de topjaren!!! :thumbsup:
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: mijn eerste project: 1963 impala

Post by thenewpappa »

Errug mooi model!! EN ziet er ook mooi uit..! Tis een klassiek model, white walls etc maar toch met een soort racing stripe..! Leuke combi ;-)
Bun
Posts: 112
Joined: Mon Oct 29, 2007 7:25 pm

Re: mijn eerste project: 1963 impala

Post by Bun »

Mooie wagen. En zeker mooie velgen.

Veel plezier ermee :thumbsup:
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: mijn eerste project: 1963 impala

Post by Funk »

Rene's '63 impala wrote:@ Funk: aan de autokleur op je profielfoto te zien heb ik jou 2 week geleden gesproken in ommen ofnie ? Op het eerste gezicht is het idd een goede basis. Als ik hem ook op tijd afkrijg voor de zomer... :) count me in. Alleen JJ's bro even overhalen om ook een Impala te kopen :D Zal dr wel leuk uitzien. Een stoet impala's door de binnenstad van Zwolle

@ basezum: dankje, Vind het zelf ook wel de mooiste bouwjaren. Als je nog meer onderdelen hebt liggen... een motorkap bijvoorbeeld :D.
Ps: je hebt PM
Ja man, klopt. Had 't alleen met 5 min al wel gezien daar zeg :P

Maare, eerst op kenteken zetten ? Of ga je direct aan de slag ?
CM
Posts: 3247
Joined: Mon Mar 21, 2005 7:01 pm

Re: mijn eerste project: 1963 impala

Post by CM »

Ja relaxt kerel, ben druk onderdelen aan het zoeken. zondag nog ff swapmeetje pakken en als Funk nou s ff opschiet ipv het whinen over al dat werk :D then who knows 8)
Good luck kerel!
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: mijn eerste project: 1963 impala

Post by Funk »

CM wrote:Ja relaxt kerel, ben druk onderdelen aan het zoeken. zondag nog ff swapmeetje pakken en als Funk nou s ff opschiet ipv het whinen over al dat werk :D then who knows 8)
Good luck kerel!


:moony:
Rene's '63 impala
Posts: 296
Joined: Tue Oct 07, 2008 9:34 pm

Re: mijn eerste project: 1963 impala

Post by Rene's '63 impala »

Bedankt voor de complimenten. Ben ik in ieder geval niet de enige die het een mooie wagen vind :D

@ funk: die grijze ford pickup vond ik nog wel de moeite waard, maar voor de rest stond er weinig idd. ik ga er direct mee aan de slag, regen komt er aan en anders wil ik ws blijven rijden en begin ik er nooit aan :oops: . voor de zomer klaar moet wel lukken... (hoop ik :D )

@ CM: ik moet ook eerst nog een hele waslijst met onderdelen bestellen, alleen een hood, headers en doorpanels maken het zo duur, weet je toevallig nog een adresje ?
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Re: mijn eerste project: 1963 impala

Post by Tiki God »

coole wage
CM
Posts: 3247
Joined: Mon Mar 21, 2005 7:01 pm

Re: mijn eerste project: 1963 impala

Post by CM »

http://www.impalas.com/ & http://www.classicindustries.com/

ff catalogus downloaden en laat me ff weten, want ligt eraan wat, maar heb wel wat extra ruimte in m'n krat?
Rene's '63 impala
Posts: 296
Joined: Tue Oct 07, 2008 9:34 pm

Re: mijn eerste project: 1963 impala

Post by Rene's '63 impala »

dat zou wel mooi zijn. ik zl het lijstje even compleet maken en dan de kleine dingen er uit zoeken. ik laat het je nog even weten.

owja, vanavond nog even wat foto's gemaakt:

Image

linksachter

Image

linksvoor

Image

rechtsvoor

Image

rechtsachter

Image

rechtsachter

Image

rechtsvoor

Image

linksmidden

Image

linksachter

Image

denk dat ze deze er 45 jaar geleden opgezet hebben :)

Image

zo ziet al het chroom er nog uit

Image

rand van de motorkap, aan de binnenkant is de binnenplaat van de buitenplaat afgerot. komt dus ws een nieuw opomdat ie met lassen ws toch krom trekt

Image

:D :D :D :D :D :D :D bedrijf bestaat nog steeds. even vragen of ze een sticker op willen sturen voor als tie af is :D :D
Last edited by Rene's '63 impala on Sat Feb 28, 2009 12:04 pm, edited 1 time in total.
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: mijn eerste project: 1963 impala

Post by basezum »

wat voor mongool heeft dat impala logo aan de voorkant er op geplakt?

verder netjes hoor!!

is het er een met B-stijl..of is de zijkant helemaal open als je de ramen naar benden draait>?
Post Reply