1968 Impala Fastback

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by Firefly »

68Impala wrote:euh... ow.. naja, ik had wel zoiets geprobeerd, frame op bokken gezet zodat de achterwielen vrij hingen enzo, maar toen zat er nog steeds redelijk wat spanning op de ophanging dat ik dacht, als ik nu die pennen eruit trek dan krijg ik iets zwaars voor mn harses..

misschien met in elkaar zetten ff beter naar kijken ;) ik had tegen die tijd al een paar slokken JD op, dus kan mijn beoordelingsvermogen wel iets hebben aangetast :D :D
Ach, ze zijn er uit he :lol:
68Impala
Posts: 295
Joined: Tue Oct 21, 2008 1:29 pm

Re: 1968 Impala Fastback -

Post by 68Impala »

Zo, gister toch weer even zitten vechten met de stuurstangen en voorophanging. Voor die geklemde stuurstangen zooi had ik zon mooie tooltje, dus dat ging easy peasy. maar bij de voorwielophanging zat toch die verdomde veer me weer in de weg. toch maar weer een klein btje moeten comprimeren zodat de spanning eraf was.

kaal op dit hoekje na
Image

Morgenavond gaan die laatste delen eraf. Komende week alleen maar woorden als STRALEN! HOOGGLANS! :idea: :jump: :cheers: :thumbsup:

Hehehe :D :D

Ondertussen steeds meer kunnen zien en leren van jullie topics en projecten, waarvoor toch nog maar eens dank. heb een vrij duidelijk beeld hierdoor gekregen welke kant ik op wil en ben nu lijsten aan het maken met parts, ga voor het rollend chassis een haulover doen voor het blok, ophanging en remmerij. het wordt geen serieuze performance of touring, maar wel lekker stevig. afijn, jullie zien het wel.

grtz en laters, eric.
matthijs-air
Posts: 510
Joined: Thu Jun 28, 2007 8:18 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by matthijs-air »

cool project man :) ben zelf ook student 19 jaar, en toevallig ook een impala uit 68 :D beter als een opel corsa ja toch 8) als je nog goede adressen hebt voor onderdelen plaatdelen enz dan moet je t maar even laten weten, groeten matthijs.
68Impala
Posts: 295
Joined: Tue Oct 21, 2008 1:29 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by 68Impala »

EDIT: ff dubbele shit weg gehaald
Last edited by 68Impala on Wed Dec 30, 2009 5:07 pm, edited 1 time in total.
Mark.
Posts: 192
Joined: Wed May 26, 2004 10:15 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by Mark. »

Nice 8)
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 1968 Impala Fastback

Post by mercury1970 »

Neem aan dat je er nog wat overheen "smeert' tegen de steenslag of wordt dit een showcar??
68Impala
Posts: 295
Joined: Tue Oct 21, 2008 1:29 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by 68Impala »

Na enige tijd geen updates, dan nu maar ff een grote.

veel gedaan in afgelopen tijd. ook erg druk geweest, dus niet zover gekomen als ik wilde maar goed.

beginnen waar ik gestopt was:

het kale chassis gestraald
Image

en gespoten.
Image

alle armen en beugels laten poederen, idem hoogglans zwart, nieuwe bussen overal ingeperst:
Image

alle bouten en moeren van de ophanging laten passiveren
Image

mn diff gespoten, nieuwe lagers in de hubjes voor, etc etc.
toen kon de hele bende weer in elkaar en stond et karretje er zo bij
Image

goed, rollend chassis klaar, mn blokje aan de ketting gelegd en eens stevig schoon gemaakt
Image

een verse lik oranje eroverheen
Image

voor monteren nieuwe pan even schoonmaken etc
Image

mn th er weer aan gekoppeld, en de hele muk op zn voetjes in het frame gezet, met de nieuwe goodies erop en eraan
Image
Image

Image

op het moment heb ik de hele handel dun in de wd40 gezet en mooi ingepakt in de folie. komend weekend ga ik mn body schoonmaken en kan het plaatwerk beginnen.

grtz, eric.
Last edited by 68Impala on Thu Dec 31, 2009 5:31 pm, edited 1 time in total.
duff
Posts: 306
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:01 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by duff »

ruige bak!!
ik verschiet ervan hoeveel onderdelen er identiek zijn met mijn caddy deville uit 67...
riffraffmercury
Posts: 1116
Joined: Mon Jul 21, 2008 7:32 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by riffraffmercury »

duff wrote:ruige bak!!
ik verschiet ervan hoeveel onderdelen er identiek zijn met mijn caddy deville uit 67...
"verschiet" :lol: :lol: ..... shrok je :lol:
riffraffmercury
Posts: 1116
Joined: Mon Jul 21, 2008 7:32 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by riffraffmercury »

mooi werk gedaan... en een duidelijke sortering met die kopieen. ..
:thumbsup:
68Impala
Posts: 295
Joined: Tue Oct 21, 2008 1:29 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by 68Impala »

riffraffmercury wrote:mooi werk gedaan... en een duidelijke sortering met die kopieen. ..
:thumbsup:
hehe ja, vreemd genoeg kwam ik zowel boutjes en moertjes tegen die ik niet kon thuisbrengen, kwam ik er een paar tekort.. had er zelfs een paar metrische bij zitten ineens...

word blijkbaar erg netjes gewerkt bij die galvano boer..
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by Groove_Champion »

erg mooie bak!!!
keep up the good work 8)
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by fordman »

Goed bezig :thumbsup:

Ziet er prachtig uit.

Fordman
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: 1968 Impala Fastback

Post by thenewpappa »

Mooi project, en goed bezig met de details. Blokkie ziet er ook lekker vers uit. is hij dat ook van binnen?

Goed systeem met die kopieen. Ik had alles in Ziplock zakjes, kost wat minder ruimte. Maarja daar heb je met passiveren weer niets aan!
68Impala
Posts: 295
Joined: Tue Oct 21, 2008 1:29 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by 68Impala »

thenewpappa wrote:Blokkie ziet er ook lekker vers uit. is hij dat ook van binnen?
compressie is netjes, binnenwerk ziet er overal netjes uit, en een schoon filter. blok liep ook netjes dus intern heb ik niks gedaan. momenteel gewoon simpelweg geen geld voor. gaat wel een keer gebeuren, een kitje nokken-as en koppen met een matchend spruitstuk, of misschien nog wel wat zwaarders.. blijven dromen ;)
Post Reply