1968 Impala Fastback

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
68Impala
Posts: 295
Joined: Tue Oct 21, 2008 1:29 pm

1968 Impala Fastback

Post by 68Impala »

Halloa, vers hier op aap.com en wat ik van andere projecten zie is erg inspirerend, dus ik dacht ik gooi mijn nieuwe hobby er ook bij 8)

Eerst even wat specs;
Motor en bak: 327 (als het goed is matching numbers, bewijs hiervoor heb ik nog niet kunnen ontdekken), th400 automaat
motor is hele tijd geleden gereviseerd met nu zo'n 40.000 mijl op de teller, loopt als een zonnetje.

Heb het beest gekocht tijdens een half jaar stage in californie, zelf geimporteerd en nu te popelen om te beginnen, hij is nu nog even gestald. Ik kan gaan sleutelen in de garage van een kennis, die de boel vrij heeft over aantal weken.

Bij de 2e keer kijken :):
Image

Image

van het stadje waar hij te koop stond naar huis gereden, ongeveer 100km. Spannendste 100km van mn leven (eerste eigen auto :)) en het rammelde flink aan alle kanten. Ik had al gezien dat de rubbers van de ophanging wat aan de droge kant waren. Wist sowieso dat die vervangen moesten worden. Hij had echter een hele tijd stil gestaan, en tijdens dit ritje zijn al die rubbers nog ff ietsje geslonken. Thuis op de krik kon ik mn strut rod en control arms met een koevoetje aardig heen en weer wiebelen :oops: Ook bleek dat mn remleidingen naar achter dicht waren geslibt. Een u-turn maken bij een stoplicht met wat wielspin word dan wel een stuk leuker, maar remmen zelf was ff schrikken :?

hier nog wat pics:
Image

Image

eigenlijk was mijn plan om hem in de states te strippen, roest weghalen, body strak laten maken en spuiten. De wachtrijen daar waren echter gigantisch voor goeie bodyshops (net als hier neem ik aan) en daar had ik geen tijd voor. blijkt ook maar goed ook te zijn, ik heb niet veel goeie ervaringen gehoord over de kwaliteit van amerikaans spuitwerk..

maargoed, in afwachting van dieverse offertes toen toch maar alvast gestript, en toen bleek dat dat niet ging werken, de hele bak volgejast met onderdelen, whatever ik maar kon vinden op ebay, dumps en andere liefhebbers.

Image

Image


Het frame en onderkant zien er verder prima uit. hier en daar wat 'normale' oppervlakte roest, niks ernstigs. in de body zitten een aantal plekken die aangepakt moeten worden, btje de standaard plekken, wielkasten, rand van de koffer etc. Ik kon echter bijna overal nieuwe gestampte panelen voor krijgen, dus dat herstelwerk gaat niet al teveel improvisatiewerk kosten.
Vanwege mijn ietwat beperkte budget (ik weet het, slechte combo met een restauratie :)) ga ik niet off-body, alhoewel ik dit wel zou willen, hou niet van half werk.. maarja.. keuzes enzo..

die bruine bagger die over de orioginele lak heen zit is een btje crappy. Ik kwam erachter dat hij daaronder ook al een keer is bijgewerkt. Er schijnt een keer op geschoten te zijn met hagel gezien de talloze gaatjes net voor mn linkerachterwiel:

Image

al die 'wormpjes' is dus de 'bondo'pasta die door die hagelgaatjes heen is gedrukt.. kwam ik tijdens het strippen achter.. ik maak me dus een btje zorgen over het stralen van dat deel van de body.. Ik heb zon vermoeden dat het verstandiger is om die bruine troep eraf te schuren, tot op de huid waar mogelijk, maar om de pasta te laten zitten waar er veel is bijgesmeerd.. anders is er dalijk geen bijwerken meer aan...
aan de anderen kant zou het natuurlijk het netst zijn om de hele body kaal te stralen, om vervolgens de deuken bij te werken en daarna weer strak te maken.. (klinkt me wel beter)

maargoed, voorlopig is het stripwerk nog niet zover, het interieur heb ik er al wel uit, muv het dashboard.

goed, genoeg geouwehoerd. Zodra ik de boel weer kan oppakken post ik meteen meer, grtz en thnx voor et lezen en evt commentaar! :cheers:
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by Funk »

Cool, mooi model man :thumbsup:
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by Firefly »

Cool project, can't go wrong with a sixties Impala coupe 8)

Wil je hem origineel restaureren of er iets anders mee doen?
68Impala
Posts: 295
Joined: Tue Oct 21, 2008 1:29 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by 68Impala »

Redelijk origineel houden, alhoewel ik niet in dezelfde kleur ga spuiten. (orginele kleur is een btje minty groen, zie een vd fotos zijkant vd dorpel) maar bijv een olijfgroen metallic ofso.. interieur word zwart, heb ik al een kit voor, met veel chroom, sommige lijsten ga ik laten verchromen. Het blijft dus wel een origineel / klassiek, met hier en daar een kleine aanpassing..
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by V8 Angel »

proficiat, zeer gewild model impala.
Succes met de wederopbouw.
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by basezum »

erg mooi model, rijd dagelijks lang een caprice met zelfde body, erg mooi!!!

suc6!!

:D
355EL-CAMINO
Posts: 1943
Joined: Sun Feb 08, 2004 5:03 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by 355EL-CAMINO »

zeker een mooi model, wel een projeckt die ik ga volgen suc6 en veel plezier
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by silentchaos »

Verdomme wat vet :D

Mooi model! :thumbsup:

Vet dat je er ook ff in de States mee hebt kunnen rijden :D

Succes met het opknappen :)
mar&lie
Posts: 323
Joined: Tue Jun 14, 2005 6:31 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by mar&lie »

Die gaatjes zijn niet van de hagel.
dit wordt ginder gedaan voor een betere hechting van de plamuur.
Ik heb een 1971 trans am in californie gekocht, deze was op dezelfde manier bijgewerkt
Ik dacht zelf ook dat er met hagel op geschoten was.
:lol: :lol:
mikes
Posts: 658
Joined: Sat Jun 03, 2006 6:03 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by mikes »

:D als eerste auto een Impala, dat is idd een goed gevoel :D
Mark.
Posts: 192
Joined: Wed May 26, 2004 10:15 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by Mark. »

Erg mooi model die 68 coupe's!! 8) succes met de restauratie!
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by camaro67 »

supermodel :baby: veel plezier met de restauratie :thumbsup:

greetz joop
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by basezum »

mikes wrote::D als eerste auto een Impala, dat is idd een goed gevoel :D

LOL

dat klopt :)
68Impala
Posts: 295
Joined: Tue Oct 21, 2008 1:29 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by 68Impala »

mar&lie wrote:Die gaatjes zijn niet van de hagel.
dit wordt ginder gedaan voor een betere hechting van de plamuur.
Ik heb een 1971 trans am in californie gekocht, deze was op dezelfde manier bijgewerkt
Ik dacht zelf ook dat er met hagel op geschoten was.
:lol: :lol:
hehe ah, dat verklaart.. klinkt ook wel logischer.. minder spannend alleen... ik vond onder het tapijt ook twee .22 patronen.. ik zag al Al Capone taferelen voor me.. :smoke:
mikes wrote::D als eerste auto een Impala, dat is idd een goed gevoel :D
word! :!: hehe :thumbsup:
kan het zijn dat ik jou auto heb zien staan in de wolfskuul?
nope, hij is nu nog gestald in een gat bij rotterdam, waar ik ook ga sleutelen. Dikke Cuda trouwens!!

Bedankt voor jullie reacties, ik doe zsm een update, grtz!
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by rockatansky »

Mooi model idd :thumbsup: , daar kan je een prachtige auto van maken!!

Succes dr mee!!
Post Reply