1968 Impala Fastback
1968 Impala Fastback
Halloa, vers hier op aap.com en wat ik van andere projecten zie is erg inspirerend, dus ik dacht ik gooi mijn nieuwe hobby er ook bij 8)
Eerst even wat specs;
Motor en bak: 327 (als het goed is matching numbers, bewijs hiervoor heb ik nog niet kunnen ontdekken), th400 automaat
motor is hele tijd geleden gereviseerd met nu zo'n 40.000 mijl op de teller, loopt als een zonnetje.
Heb het beest gekocht tijdens een half jaar stage in californie, zelf geimporteerd en nu te popelen om te beginnen, hij is nu nog even gestald. Ik kan gaan sleutelen in de garage van een kennis, die de boel vrij heeft over aantal weken.
Bij de 2e keer kijken :
van het stadje waar hij te koop stond naar huis gereden, ongeveer 100km. Spannendste 100km van mn leven (eerste eigen auto ) en het rammelde flink aan alle kanten. Ik had al gezien dat de rubbers van de ophanging wat aan de droge kant waren. Wist sowieso dat die vervangen moesten worden. Hij had echter een hele tijd stil gestaan, en tijdens dit ritje zijn al die rubbers nog ff ietsje geslonken. Thuis op de krik kon ik mn strut rod en control arms met een koevoetje aardig heen en weer wiebelen Ook bleek dat mn remleidingen naar achter dicht waren geslibt. Een u-turn maken bij een stoplicht met wat wielspin word dan wel een stuk leuker, maar remmen zelf was ff schrikken
hier nog wat pics:
eigenlijk was mijn plan om hem in de states te strippen, roest weghalen, body strak laten maken en spuiten. De wachtrijen daar waren echter gigantisch voor goeie bodyshops (net als hier neem ik aan) en daar had ik geen tijd voor. blijkt ook maar goed ook te zijn, ik heb niet veel goeie ervaringen gehoord over de kwaliteit van amerikaans spuitwerk..
maargoed, in afwachting van dieverse offertes toen toch maar alvast gestript, en toen bleek dat dat niet ging werken, de hele bak volgejast met onderdelen, whatever ik maar kon vinden op ebay, dumps en andere liefhebbers.
Het frame en onderkant zien er verder prima uit. hier en daar wat 'normale' oppervlakte roest, niks ernstigs. in de body zitten een aantal plekken die aangepakt moeten worden, btje de standaard plekken, wielkasten, rand van de koffer etc. Ik kon echter bijna overal nieuwe gestampte panelen voor krijgen, dus dat herstelwerk gaat niet al teveel improvisatiewerk kosten.
Vanwege mijn ietwat beperkte budget (ik weet het, slechte combo met een restauratie ) ga ik niet off-body, alhoewel ik dit wel zou willen, hou niet van half werk.. maarja.. keuzes enzo..
die bruine bagger die over de orioginele lak heen zit is een btje crappy. Ik kwam erachter dat hij daaronder ook al een keer is bijgewerkt. Er schijnt een keer op geschoten te zijn met hagel gezien de talloze gaatjes net voor mn linkerachterwiel:
al die 'wormpjes' is dus de 'bondo'pasta die door die hagelgaatjes heen is gedrukt.. kwam ik tijdens het strippen achter.. ik maak me dus een btje zorgen over het stralen van dat deel van de body.. Ik heb zon vermoeden dat het verstandiger is om die bruine troep eraf te schuren, tot op de huid waar mogelijk, maar om de pasta te laten zitten waar er veel is bijgesmeerd.. anders is er dalijk geen bijwerken meer aan...
aan de anderen kant zou het natuurlijk het netst zijn om de hele body kaal te stralen, om vervolgens de deuken bij te werken en daarna weer strak te maken.. (klinkt me wel beter)
maargoed, voorlopig is het stripwerk nog niet zover, het interieur heb ik er al wel uit, muv het dashboard.
goed, genoeg geouwehoerd. Zodra ik de boel weer kan oppakken post ik meteen meer, grtz en thnx voor et lezen en evt commentaar!
Eerst even wat specs;
Motor en bak: 327 (als het goed is matching numbers, bewijs hiervoor heb ik nog niet kunnen ontdekken), th400 automaat
motor is hele tijd geleden gereviseerd met nu zo'n 40.000 mijl op de teller, loopt als een zonnetje.
Heb het beest gekocht tijdens een half jaar stage in californie, zelf geimporteerd en nu te popelen om te beginnen, hij is nu nog even gestald. Ik kan gaan sleutelen in de garage van een kennis, die de boel vrij heeft over aantal weken.
Bij de 2e keer kijken :
van het stadje waar hij te koop stond naar huis gereden, ongeveer 100km. Spannendste 100km van mn leven (eerste eigen auto ) en het rammelde flink aan alle kanten. Ik had al gezien dat de rubbers van de ophanging wat aan de droge kant waren. Wist sowieso dat die vervangen moesten worden. Hij had echter een hele tijd stil gestaan, en tijdens dit ritje zijn al die rubbers nog ff ietsje geslonken. Thuis op de krik kon ik mn strut rod en control arms met een koevoetje aardig heen en weer wiebelen Ook bleek dat mn remleidingen naar achter dicht waren geslibt. Een u-turn maken bij een stoplicht met wat wielspin word dan wel een stuk leuker, maar remmen zelf was ff schrikken
hier nog wat pics:
eigenlijk was mijn plan om hem in de states te strippen, roest weghalen, body strak laten maken en spuiten. De wachtrijen daar waren echter gigantisch voor goeie bodyshops (net als hier neem ik aan) en daar had ik geen tijd voor. blijkt ook maar goed ook te zijn, ik heb niet veel goeie ervaringen gehoord over de kwaliteit van amerikaans spuitwerk..
maargoed, in afwachting van dieverse offertes toen toch maar alvast gestript, en toen bleek dat dat niet ging werken, de hele bak volgejast met onderdelen, whatever ik maar kon vinden op ebay, dumps en andere liefhebbers.
Het frame en onderkant zien er verder prima uit. hier en daar wat 'normale' oppervlakte roest, niks ernstigs. in de body zitten een aantal plekken die aangepakt moeten worden, btje de standaard plekken, wielkasten, rand van de koffer etc. Ik kon echter bijna overal nieuwe gestampte panelen voor krijgen, dus dat herstelwerk gaat niet al teveel improvisatiewerk kosten.
Vanwege mijn ietwat beperkte budget (ik weet het, slechte combo met een restauratie ) ga ik niet off-body, alhoewel ik dit wel zou willen, hou niet van half werk.. maarja.. keuzes enzo..
die bruine bagger die over de orioginele lak heen zit is een btje crappy. Ik kwam erachter dat hij daaronder ook al een keer is bijgewerkt. Er schijnt een keer op geschoten te zijn met hagel gezien de talloze gaatjes net voor mn linkerachterwiel:
al die 'wormpjes' is dus de 'bondo'pasta die door die hagelgaatjes heen is gedrukt.. kwam ik tijdens het strippen achter.. ik maak me dus een btje zorgen over het stralen van dat deel van de body.. Ik heb zon vermoeden dat het verstandiger is om die bruine troep eraf te schuren, tot op de huid waar mogelijk, maar om de pasta te laten zitten waar er veel is bijgesmeerd.. anders is er dalijk geen bijwerken meer aan...
aan de anderen kant zou het natuurlijk het netst zijn om de hele body kaal te stralen, om vervolgens de deuken bij te werken en daarna weer strak te maken.. (klinkt me wel beter)
maargoed, voorlopig is het stripwerk nog niet zover, het interieur heb ik er al wel uit, muv het dashboard.
goed, genoeg geouwehoerd. Zodra ik de boel weer kan oppakken post ik meteen meer, grtz en thnx voor et lezen en evt commentaar!
Re: 1968 Impala Fastback
Cool project, can't go wrong with a sixties Impala coupe 8)
Wil je hem origineel restaureren of er iets anders mee doen?
Wil je hem origineel restaureren of er iets anders mee doen?
Re: 1968 Impala Fastback
Redelijk origineel houden, alhoewel ik niet in dezelfde kleur ga spuiten. (orginele kleur is een btje minty groen, zie een vd fotos zijkant vd dorpel) maar bijv een olijfgroen metallic ofso.. interieur word zwart, heb ik al een kit voor, met veel chroom, sommige lijsten ga ik laten verchromen. Het blijft dus wel een origineel / klassiek, met hier en daar een kleine aanpassing..
Re: 1968 Impala Fastback
proficiat, zeer gewild model impala.
Succes met de wederopbouw.
Succes met de wederopbouw.
Re: 1968 Impala Fastback
erg mooi model, rijd dagelijks lang een caprice met zelfde body, erg mooi!!!
suc6!!
suc6!!
-
- Posts: 1943
- Joined: Sun Feb 08, 2004 5:03 pm
Re: 1968 Impala Fastback
zeker een mooi model, wel een projeckt die ik ga volgen suc6 en veel plezier
-
- Posts: 4280
- Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm
Re: 1968 Impala Fastback
Verdomme wat vet
Mooi model!
Vet dat je er ook ff in de States mee hebt kunnen rijden
Succes met het opknappen
Mooi model!
Vet dat je er ook ff in de States mee hebt kunnen rijden
Succes met het opknappen
Re: 1968 Impala Fastback
Die gaatjes zijn niet van de hagel.
dit wordt ginder gedaan voor een betere hechting van de plamuur.
Ik heb een 1971 trans am in californie gekocht, deze was op dezelfde manier bijgewerkt
Ik dacht zelf ook dat er met hagel op geschoten was.
dit wordt ginder gedaan voor een betere hechting van de plamuur.
Ik heb een 1971 trans am in californie gekocht, deze was op dezelfde manier bijgewerkt
Ik dacht zelf ook dat er met hagel op geschoten was.
Re: 1968 Impala Fastback
als eerste auto een Impala, dat is idd een goed gevoel
Re: 1968 Impala Fastback
Erg mooi model die 68 coupe's!! 8) succes met de restauratie!
Re: 1968 Impala Fastback
supermodel veel plezier met de restauratie
greetz joop
greetz joop
Re: 1968 Impala Fastback
mikes wrote: als eerste auto een Impala, dat is idd een goed gevoel
LOL
dat klopt
Re: 1968 Impala Fastback
hehe ah, dat verklaart.. klinkt ook wel logischer.. minder spannend alleen... ik vond onder het tapijt ook twee .22 patronen.. ik zag al Al Capone taferelen voor me..mar&lie wrote:Die gaatjes zijn niet van de hagel.
dit wordt ginder gedaan voor een betere hechting van de plamuur.
Ik heb een 1971 trans am in californie gekocht, deze was op dezelfde manier bijgewerkt
Ik dacht zelf ook dat er met hagel op geschoten was.
word! hehemikes wrote: als eerste auto een Impala, dat is idd een goed gevoel
nope, hij is nu nog gestald in een gat bij rotterdam, waar ik ook ga sleutelen. Dikke Cuda trouwens!!kan het zijn dat ik jou auto heb zien staan in de wolfskuul?
Bedankt voor jullie reacties, ik doe zsm een update, grtz!
-
- Posts: 2391
- Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm
Re: 1968 Impala Fastback
Mooi model idd , daar kan je een prachtige auto van maken!!
Succes dr mee!!
Succes dr mee!!