Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Cool die leuke reakties
Krultang72 ik zal zo verder gaan met foto's plaatsen dan zie je meer verranderingen aan de subframe van de as, om hem er minder onderuit te laten steken.
Mohmie, Mercury1970, michiel en Green-Hornet Je groeit er langzaam in om dit te gaan doen. Toen ik na mijn rijbewijs in 1989 een volvo Amazon kreeg en daar aan werkte zag ik wel amerikaanse auto's en dacht ZO wat zijn die groot zeg. Daar ga ik echt niet aan beginnen, heb je ja helemaal geen overzicht waar je beginnen moet met restaureren
Kijk nu, ik draai mijn hand er niet meer voor om om dit te doen. Het is gewoon een erg lekkere uitdaging om je idee'n die ik in mijn hoofd heb hoe een auto er Cool uit kan zien werkelijkheid te laten worden.
Chevystan67 Ik laat eerst de banden leeg lopen. Dan ga ik eerst met smalle plakband langs de rand zo diep mogelijk onder de rand en dan met bredere plakband en kranten de rest. De whitewall's zitten los van de band. Ze zitten onder de velgrand klem. Moet zeggen ze houden zich goed en gaan niet bol staan of van de band af. Wel erg voorzichtig zijn met stoepranden. Ik heb ze in 14,15,16 en 17inch gezien. Ik weet zo het merk er van niet uit mijn hoofd.
MieZ Ja de heftafel was nog wel een uitdenk werkje. Ik kan de krik er ook zo weer af halen als ik de tafel een tijd niet nodig heb.
Krultang72 ik zal zo verder gaan met foto's plaatsen dan zie je meer verranderingen aan de subframe van de as, om hem er minder onderuit te laten steken.
Mohmie, Mercury1970, michiel en Green-Hornet Je groeit er langzaam in om dit te gaan doen. Toen ik na mijn rijbewijs in 1989 een volvo Amazon kreeg en daar aan werkte zag ik wel amerikaanse auto's en dacht ZO wat zijn die groot zeg. Daar ga ik echt niet aan beginnen, heb je ja helemaal geen overzicht waar je beginnen moet met restaureren
Kijk nu, ik draai mijn hand er niet meer voor om om dit te doen. Het is gewoon een erg lekkere uitdaging om je idee'n die ik in mijn hoofd heb hoe een auto er Cool uit kan zien werkelijkheid te laten worden.
Chevystan67 Ik laat eerst de banden leeg lopen. Dan ga ik eerst met smalle plakband langs de rand zo diep mogelijk onder de rand en dan met bredere plakband en kranten de rest. De whitewall's zitten los van de band. Ze zitten onder de velgrand klem. Moet zeggen ze houden zich goed en gaan niet bol staan of van de band af. Wel erg voorzichtig zijn met stoepranden. Ik heb ze in 14,15,16 en 17inch gezien. Ik weet zo het merk er van niet uit mijn hoofd.
MieZ Ja de heftafel was nog wel een uitdenk werkje. Ik kan de krik er ook zo weer af halen als ik de tafel een tijd niet nodig heb.
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Nu verder met de foto's.
Het is eigenlijk niet perse nodig. Maar om de voorste bevestigings armen van de as subframe wat uit het zicht te halen,
heb ik ze een aantal cm naar achter en naar boven verzet.
Ik was eerst van plan om de linker en rechter onderstuk van de arm van plek te laten wisselen maar dat kon helaas niet omdat de armen nogal vreemd(niet gelijk vierkant of rond) van model zijn.
Na wat teken werk en maken van malen is dit wat er moet gebeuren. De zwarte lijn is hoe het was, de rode waar de arm heen moet. In de blauwe zie je waar er ingeslepen moet worden en wat er uit valt. Goed op letten dat de arm niet te ver naar buiten komt en er problemen met de band ontstaan en ook weer niet te ver naar achterkant as wegens de schokbreker.
De arm is niet echt mooi vierkant. Dus geen goede plek om vanaf te meten. Dus met een recht stuk hoekijzer en vlake plaat voor midden heb ik een mooie referentie punt gemaakt voor het meten.
Nu de arm met een mal afkekenen.
Alle naden slijpen.
Dan alle naden aanschuinen voor een goede las. Ik las alles co2. De arm in de goede positie gebogen.
Op 2 na de lasnaden dicht gelast. Als hij door het lassen en de warmte nog krom trekt kan ik dat in de 2 laatste naden aanpassen.
De as rondom afgelast en dan alles mooi vlak geslepen.
Nu kan de as onder de Jeep
Het is eigenlijk niet perse nodig. Maar om de voorste bevestigings armen van de as subframe wat uit het zicht te halen,
heb ik ze een aantal cm naar achter en naar boven verzet.
Ik was eerst van plan om de linker en rechter onderstuk van de arm van plek te laten wisselen maar dat kon helaas niet omdat de armen nogal vreemd(niet gelijk vierkant of rond) van model zijn.
Na wat teken werk en maken van malen is dit wat er moet gebeuren. De zwarte lijn is hoe het was, de rode waar de arm heen moet. In de blauwe zie je waar er ingeslepen moet worden en wat er uit valt. Goed op letten dat de arm niet te ver naar buiten komt en er problemen met de band ontstaan en ook weer niet te ver naar achterkant as wegens de schokbreker.
De arm is niet echt mooi vierkant. Dus geen goede plek om vanaf te meten. Dus met een recht stuk hoekijzer en vlake plaat voor midden heb ik een mooie referentie punt gemaakt voor het meten.
Nu de arm met een mal afkekenen.
Alle naden slijpen.
Dan alle naden aanschuinen voor een goede las. Ik las alles co2. De arm in de goede positie gebogen.
Op 2 na de lasnaden dicht gelast. Als hij door het lassen en de warmte nog krom trekt kan ik dat in de 2 laatste naden aanpassen.
De as rondom afgelast en dan alles mooi vlak geslepen.
Nu kan de as onder de Jeep
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Inderdaad vet...
Ziet er uit als een lastig karweitje!
Ziet er uit als een lastig karweitje!
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
goed bezig man 8)
mooie oplossing zo, die montagepunten "verleggen" , netjes!!
mooie oplossing zo, die montagepunten "verleggen" , netjes!!
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Wat een vakwerk...ik ben ontzettend jaloers 8)
-
- Posts: 363
- Joined: Sat Sep 26, 2009 11:34 pm
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Zeker een goede vakmanschap,
Hoop deze grandslam ook te zien @ autotron 8)
Hoop deze grandslam ook te zien @ autotron 8)
-
- Posts: 1184
- Joined: Sat Oct 16, 2004 2:32 pm
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
vakwerk hoor
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Respect Koos!
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Mooi Koos dat je de ophangpunten zo verbouwd hebt, je bent weer lekker bezig
Ronnie
Ronnie
-
- Posts: 10
- Joined: Mon Feb 08, 2010 8:53 pm
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Goed bezig!!
Heb je toevallig foto's van de bouw van je Coe?
Groet Roel.
Heb je toevallig foto's van de bouw van je Coe?
Groet Roel.
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Ja er staan foto's van de bouw van mijn COE op; http://rides.webshots.com/album/305656139MAggzNThe Roeller wrote:Goed bezig!!
Heb je toevallig foto's van de bouw van je Coe?
Groet Roel.
Verder staat op dit adres nog foto's; http://www.flickr.com/photos/diedelsonk ... 715426176/
Groeten koos
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Ik heb net al je foto's zitten kijken, echt super gedaan
Gr Henk
Gr Henk
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Bedankt voor de complimenten. Erg inspirerend om te lezen.
Helaas stagneert de bouw wel wat. Ik had hem voor 1 April klaar willen hebben. Mijn ouders gaan namelijk verhuizen en dan verlies ik mijn sleutelplek op 1mei. Als hij dan klaar was hoefde ik er geen stalling meer voor te regelen.
Nu zijn de plannen verranderd. Als je zelf veel doet is het bouwen van een garage in de tuin nog best te doen.
Dus op het moment druk bezig met de garage. Hij word 4x7 net binnen de mazen van de wet zodat geen vergunning nodig is. Kan ik straks in ieder geval nog door sleutelen. De rest van de spullen moet dan maar in opslag. (tot een groter huis met nog grotere schuur )
Gelukkig heb ik nog wel een achterstand in de foto's dus ik kan nog even vooruit.
Leuk om te doen was het er uit slijpen van de binnenschermen achter om ruimte te maken voor het inveren van de banden.
Nu de bladveren niet meer achter de as uit steken blijft er een grote onbenute ruimte over.
Dat deel vloer er ook mee uit gehaald. Kan daar mooi een bak om spullen uit het zicht kwijt te kunnen.
Maar voor dat ik met de binnenschermen verder kan eerst wat roest reparatie. Ik kwam direct een met een dike laag plamuur verstopte deuk tegen.
Nog even lol. Kijken hoe mijn voorband van de COE lijkt. Hij heeft de zelfde diameter 740mm als wat ik onder de Jeep wil.
Hij vult te opening mooi op.
Moet nog wel wat aan de spatbordrand verbouwd worden om de band te laten passen.
Nu eerst de roest
Zo dat ook gehad. Nu weer het leuke maar ook wel moeilijke. Het was veel meet werk. Als de Jeep nu vierkant was ging het meten een stuk makkelijker. Dit is hoe de box in de vloer er uit ziet.
Zo ziet het er uit in de vloer. Hij is ongeveer 50cm lang 25cm breed en 20cm diep.
Tot zover heb ik de foto's weer bewerkt. Als ik weer tijd het komt de volgende serie.
Helaas stagneert de bouw wel wat. Ik had hem voor 1 April klaar willen hebben. Mijn ouders gaan namelijk verhuizen en dan verlies ik mijn sleutelplek op 1mei. Als hij dan klaar was hoefde ik er geen stalling meer voor te regelen.
Nu zijn de plannen verranderd. Als je zelf veel doet is het bouwen van een garage in de tuin nog best te doen.
Dus op het moment druk bezig met de garage. Hij word 4x7 net binnen de mazen van de wet zodat geen vergunning nodig is. Kan ik straks in ieder geval nog door sleutelen. De rest van de spullen moet dan maar in opslag. (tot een groter huis met nog grotere schuur )
Gelukkig heb ik nog wel een achterstand in de foto's dus ik kan nog even vooruit.
Leuk om te doen was het er uit slijpen van de binnenschermen achter om ruimte te maken voor het inveren van de banden.
Nu de bladveren niet meer achter de as uit steken blijft er een grote onbenute ruimte over.
Dat deel vloer er ook mee uit gehaald. Kan daar mooi een bak om spullen uit het zicht kwijt te kunnen.
Maar voor dat ik met de binnenschermen verder kan eerst wat roest reparatie. Ik kwam direct een met een dike laag plamuur verstopte deuk tegen.
Nog even lol. Kijken hoe mijn voorband van de COE lijkt. Hij heeft de zelfde diameter 740mm als wat ik onder de Jeep wil.
Hij vult te opening mooi op.
Moet nog wel wat aan de spatbordrand verbouwd worden om de band te laten passen.
Nu eerst de roest
Zo dat ook gehad. Nu weer het leuke maar ook wel moeilijke. Het was veel meet werk. Als de Jeep nu vierkant was ging het meten een stuk makkelijker. Dit is hoe de box in de vloer er uit ziet.
Zo ziet het er uit in de vloer. Hij is ongeveer 50cm lang 25cm breed en 20cm diep.
Tot zover heb ik de foto's weer bewerkt. Als ik weer tijd het komt de volgende serie.