Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
kooscoe
Posts: 333
Joined: Sun Jun 06, 2004 8:54 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by kooscoe »

Cool die leuke reakties :)
Krultang72 ik zal zo verder gaan met foto's plaatsen dan zie je meer verranderingen aan de subframe van de as, om hem er minder onderuit te laten steken.
Mohmie, Mercury1970, michiel en Green-Hornet Je groeit er langzaam in om dit te gaan doen. Toen ik na mijn rijbewijs in 1989 een volvo Amazon kreeg en daar aan werkte zag ik wel amerikaanse auto's en dacht ZO wat zijn die groot zeg. Daar ga ik echt niet aan beginnen, heb je ja helemaal geen overzicht waar je beginnen moet met restaureren :oops:
Kijk nu, ik draai mijn hand er niet meer voor om om dit te doen. Het is gewoon een erg lekkere uitdaging om je idee'n die ik in mijn hoofd heb hoe een auto er Cool uit kan zien werkelijkheid te laten worden.
Chevystan67 Ik laat eerst de banden leeg lopen. Dan ga ik eerst met smalle plakband langs de rand zo diep mogelijk onder de rand en dan met bredere plakband en kranten de rest. De whitewall's zitten los van de band. Ze zitten onder de velgrand klem. Moet zeggen ze houden zich goed en gaan niet bol staan of van de band af. Wel erg voorzichtig zijn met stoepranden. Ik heb ze in 14,15,16 en 17inch gezien. Ik weet zo het merk er van niet uit mijn hoofd.
MieZ Ja de heftafel was nog wel een uitdenk werkje. Ik kan de krik er ook zo weer af halen als ik de tafel een tijd niet nodig heb.
kooscoe
Posts: 333
Joined: Sun Jun 06, 2004 8:54 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by kooscoe »

Nu verder met de foto's.

Het is eigenlijk niet perse nodig. Maar om de voorste bevestigings armen van de as subframe wat uit het zicht te halen,
heb ik ze een aantal cm naar achter en naar boven verzet.
Ik was eerst van plan om de linker en rechter onderstuk van de arm van plek te laten wisselen maar dat kon helaas niet omdat de armen nogal vreemd(niet gelijk vierkant of rond) van model zijn.

ImageImage

Na wat teken werk en maken van malen is dit wat er moet gebeuren. De zwarte lijn is hoe het was, de rode waar de arm heen moet. In de blauwe zie je waar er ingeslepen moet worden en wat er uit valt. Goed op letten dat de arm niet te ver naar buiten komt en er problemen met de band ontstaan en ook weer niet te ver naar achterkant as wegens de schokbreker.
Image

De arm is niet echt mooi vierkant. Dus geen goede plek om vanaf te meten. Dus met een recht stuk hoekijzer en vlake plaat voor midden heb ik een mooie referentie punt gemaakt voor het meten.

Image

Image

Image

Nu de arm met een mal afkekenen.
Image

Alle naden slijpen.
Image

Dan alle naden aanschuinen voor een goede las. Ik las alles co2. De arm in de goede positie gebogen.
Image

Op 2 na de lasnaden dicht gelast. Als hij door het lassen en de warmte nog krom trekt kan ik dat in de 2 laatste naden aanpassen.
Image

De as rondom afgelast en dan alles mooi vlak geslepen.
Image

Image

Image

Nu kan de as onder de Jeep :P :P :P
Image
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by Funk »

vet 8)
HiP #2
Posts: 684
Joined: Mon Jan 18, 2010 12:54 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by HiP #2 »

Inderdaad vet...

Ziet er uit als een lastig karweitje! :D
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by Krultang72 »

goed bezig man 8)

mooie oplossing zo, die montagepunten "verleggen" , netjes!!
Timmie
Posts: 773
Joined: Wed Mar 18, 2009 4:43 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by Timmie »

Wat een vakwerk...ik ben ontzettend jaloers 8) :thumbsup:
mustang007
Posts: 363
Joined: Sat Sep 26, 2009 11:34 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by mustang007 »

Zeker een goede vakmanschap,

Hoop deze grandslam ook te zien @ autotron 8)
big is better
Posts: 1184
Joined: Sat Oct 16, 2004 2:32 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by big is better »

vakwerk hoor :thumbsup:
Kustom
Posts: 3048
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:34 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by Kustom »

Respect Koos! :thumbsup:
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by Streetrod »

Mooi Koos dat je de ophangpunten zo verbouwd hebt, je bent weer lekker bezig :thumbsup:

Ronnie
The Roeller
Posts: 10
Joined: Mon Feb 08, 2010 8:53 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by The Roeller »

Goed bezig!!

Heb je toevallig foto's van de bouw van je Coe? :? :?

Groet Roel.
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by Tiki God »

vakwerk :thumbsup:
kooscoe
Posts: 333
Joined: Sun Jun 06, 2004 8:54 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by kooscoe »

The Roeller wrote:Goed bezig!!

Heb je toevallig foto's van de bouw van je Coe? :? :?

Groet Roel.
Ja er staan foto's van de bouw van mijn COE op; http://rides.webshots.com/album/305656139MAggzN
Verder staat op dit adres nog foto's; http://www.flickr.com/photos/diedelsonk ... 715426176/

Groeten koos
kruiwagen
Posts: 518
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:48 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by kruiwagen »

Ik heb net al je foto's zitten kijken, echt super gedaan :thumbs:

Gr Henk
kooscoe
Posts: 333
Joined: Sun Jun 06, 2004 8:54 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by kooscoe »

Bedankt voor de complimenten. Erg inspirerend om te lezen.
Helaas stagneert de bouw wel wat. Ik had hem voor 1 April klaar willen hebben. Mijn ouders gaan namelijk verhuizen en dan verlies ik mijn sleutelplek op 1mei. Als hij dan klaar was hoefde ik er geen stalling meer voor te regelen.
Nu zijn de plannen verranderd. Als je zelf veel doet is het bouwen van een garage in de tuin nog best te doen.
Dus op het moment druk bezig met de garage. Hij word 4x7 net binnen de mazen van de wet zodat geen vergunning nodig is. Kan ik straks in ieder geval nog door sleutelen. De rest van de spullen moet dan maar in opslag. (tot een groter huis met nog grotere schuur :D :D :D )

Gelukkig heb ik nog wel een achterstand in de foto's dus ik kan nog even vooruit.


Leuk om te doen was het er uit slijpen van de binnenschermen achter om ruimte te maken voor het inveren van de banden.
Image
Image

Nu de bladveren niet meer achter de as uit steken blijft er een grote onbenute ruimte over.
Image
Image

Dat deel vloer er ook mee uit gehaald. Kan daar mooi een bak om spullen uit het zicht kwijt te kunnen.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Maar voor dat ik met de binnenschermen verder kan eerst wat roest reparatie. Ik kwam direct een met een dike laag plamuur verstopte deuk tegen.
Image
Image

Nog even lol. Kijken hoe mijn voorband van de COE lijkt. Hij heeft de zelfde diameter 740mm als wat ik onder de Jeep wil.
Hij vult te opening mooi op.

Image
Image
Image

Moet nog wel wat aan de spatbordrand verbouwd worden om de band te laten passen.
Image

Nu eerst de roest :( :( :(
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Zo dat ook gehad. Nu weer het leuke maar ook wel moeilijke. Het was veel meet werk. Als de Jeep nu vierkant was ging het meten een stuk makkelijker. Dit is hoe de box in de vloer er uit ziet.
Image
Image

Zo ziet het er uit in de vloer. Hij is ongeveer 50cm lang 25cm breed en 20cm diep.
Image
Image
Image
Image
Image

Tot zover heb ik de foto's weer bewerkt. Als ik weer tijd het komt de volgende serie.
Post Reply