Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
je hebt beslist overwogen om ook de Jag achteras te monteren, waarom niet; kon je op zijn minst 4 Chevy velgen monteren !
Je hebt alleen de verkeerde Jag gekozen omdat de XJ6 geen sper heeft..... maar daarom heb je niet de Ford as gepakt, toch ?
Je hebt alleen de verkeerde Jag gekozen omdat de XJ6 geen sper heeft..... maar daarom heb je niet de Ford as gepakt, toch ?
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Inderdaad De Jag as had ook gekund met de IRS. Maar deze heeft aan bijde kanten 2 schokbrekers met veren er om.mercury1970 wrote:je hebt beslist overwogen om ook de Jag achteras te monteren, waarom niet; kon je op zijn minst 4 Chevy velgen monteren !
Je hebt alleen de verkeerde Jag gekozen omdat de XJ6 geen sper heeft..... maar daarom heb je niet de Ford as gepakt, toch ?
Dit is minder handig om luchtbalgen op te monteren. De Bird As heeft schroefveren en schokbreker aan de andere kant van arm.
Gelukkig Nieuw Jaar. Koos
-
- Posts: 1184
- Joined: Sat Oct 16, 2004 2:32 pm
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
[quote="kooscoe"]De aansluiting is van een Renault Trafic oud model (eind jaren 80). Hij kan mooi in en uit schuiven.
Is inderdaad een minpunt dat de as breder is. Heb helaas nog maar weinig km met deze as kunnen rijden.
Achteraf was een Mustang II setup ook wel makkelijk geweest.
dus een stuurstang van een traffic past op het jaguar stuurhuis ?
mooi om te weten.
Is inderdaad een minpunt dat de as breder is. Heb helaas nog maar weinig km met deze as kunnen rijden.
Achteraf was een Mustang II setup ook wel makkelijk geweest.
dus een stuurstang van een traffic past op het jaguar stuurhuis ?
mooi om te weten.
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Was de achteras van die jag geen optie? Had je weer een donor auto gescheeld 8)
Gezien dat die Jaguar niet helemaal fris was, denk ik dat je straks als ie weer gaat rijden geheid speling op t stuurhuis gaat krijgen. Dat stuurhuis hangt in rubberen busjes die los scheuren waardoor t stuurhuis een cm of 2 heen en weer kan gaan schuiven bij t sturen...
Gezien dat die Jaguar niet helemaal fris was, denk ik dat je straks als ie weer gaat rijden geheid speling op t stuurhuis gaat krijgen. Dat stuurhuis hangt in rubberen busjes die los scheuren waardoor t stuurhuis een cm of 2 heen en weer kan gaan schuiven bij t sturen...
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Bedankt voor de info. Het stuur huis lekt ook al olie. Zal een reviesie worden.MieZ wrote:Was de achteras van die jag geen optie? Had je weer een donor auto gescheeld 8)
Gezien dat die Jaguar niet helemaal fris was, denk ik dat je straks als ie weer gaat rijden geheid speling op t stuurhuis gaat krijgen. Dat stuurhuis hangt in rubberen busjes die los scheuren waardoor t stuurhuis een cm of 2 heen en weer kan gaan schuiven bij t sturen...
Inderdaad De Jag as had ook gekund met de IRS. Maar deze heeft aan bijde kanten 2 schokbrekers met veren er om.
Dit is minder handig om luchtbalgen op te monteren. De Bird As heeft schroefveren en schokbreker aan de andere kant van arm.
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
lekker bezig!
je weet trouwens dat die bird geen 5x4.5 steek heeft maar 5x4.25,... dat is euro ford/volvo/jag steek
je weet trouwens dat die bird geen 5x4.5 steek heeft maar 5x4.25,... dat is euro ford/volvo/jag steek
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Ja is mij bekend. Of nieuwe steek boren of schijven van een Ford Muctang Cobra gebruiken. Die hebben wel 5x4.5Krultang72 wrote:lekker bezig!
je weet trouwens dat die bird geen 5x4.5 steek heeft maar 5x4.25,... dat is euro ford/volvo/jag steek
Op mijn jaguar vooras zit wel 5x4.75 steek. Ben nog aan het kijken of de Mustang Cobra schijven ook een groter steek aan kunnen.
Bedankt Koos
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Hoogste tijd om weer een updat te doen.
Ik heb een apart heftafeltje gemaakt om de as rechtstandig omhoog te kunnen krikken. Dit werkt een stuk makkelijker
Nu kijken of het wat uitkomt met de as. Dit is de ruimte die ik heb
De as op globaal plek.
De achterste montage plek is te breed.
Voor komt die heel mooi uit. De montage plek steekt net genoeg buiten het chassis en heeft geen last van de de chassis balk.
De rubber uit de achterste montage plek.
Langs de witte lijn slijpen. As moet smaller achter om tussen chassis te passen.
Nu past de as tussen het chassis en kan nu zo hoog dat cardanklok tegen vloer komt.
Voor past hij mooi.
Hoek uit binnensparbord. Bovenste draagarm wil er door.
De inveerhoogte word geremd doordat onderste draagarm tegen chassis komt.
As wat lager gezet. Maar het maakt niet veel verschil. De inveerhoogte blijft ongeveer gelijk.
Het kan alleen verrandert worden door chassis aan te passen.
Ik vind het nog wel jammer dat de voorste montagepunt nog ver onder het chassis door steekt
Zo ziet het er uit met de velg van Thunderbird op de as. Het wiel die er uiteindelijk op komt is veel groter.
De dia daar van is 740mm dit is 255-70/15 maar de droom is 255-45/20
Zo ziet het er uit als het wiel er af is en as volledig is ingeveerd.
Dit is de grote van de toekomstige band. Een karton mal om te kijken hoeveel ruimte ik heb of moet maken voor deze band
Oké dit was het eerst weer voor deze keer. Binnenkort meer
Ik heb een apart heftafeltje gemaakt om de as rechtstandig omhoog te kunnen krikken. Dit werkt een stuk makkelijker
Nu kijken of het wat uitkomt met de as. Dit is de ruimte die ik heb
De as op globaal plek.
De achterste montage plek is te breed.
Voor komt die heel mooi uit. De montage plek steekt net genoeg buiten het chassis en heeft geen last van de de chassis balk.
De rubber uit de achterste montage plek.
Langs de witte lijn slijpen. As moet smaller achter om tussen chassis te passen.
Nu past de as tussen het chassis en kan nu zo hoog dat cardanklok tegen vloer komt.
Voor past hij mooi.
Hoek uit binnensparbord. Bovenste draagarm wil er door.
De inveerhoogte word geremd doordat onderste draagarm tegen chassis komt.
As wat lager gezet. Maar het maakt niet veel verschil. De inveerhoogte blijft ongeveer gelijk.
Het kan alleen verrandert worden door chassis aan te passen.
Ik vind het nog wel jammer dat de voorste montagepunt nog ver onder het chassis door steekt
Zo ziet het er uit met de velg van Thunderbird op de as. Het wiel die er uiteindelijk op komt is veel groter.
De dia daar van is 740mm dit is 255-70/15 maar de droom is 255-45/20
Zo ziet het er uit als het wiel er af is en as volledig is ingeveerd.
Dit is de grote van de toekomstige band. Een karton mal om te kijken hoeveel ruimte ik heb of moet maken voor deze band
Oké dit was het eerst weer voor deze keer. Binnenkort meer
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
kooscoe wrote:Hoogste tijd om weer een updat te doen.
Ik heb een apart heftafeltje gemaakt om de as rechtstandig omhoog te kunnen krikken. Dit werkt een stuk makkelijker
Zo ziet het er uit met de velg van Thunderbird op de as. Het wiel die er uiteindelijk op komt is veel groter.
De dia daar van is 740mm dit is 255-70/15 maar de droom is 255-45/20
Oké dit was het eerst weer voor deze keer. Binnenkort meer
dit blijft kicke om te zien, een wiel zo diep in de wielkuip.. 8)
maar bij deze assen heb je losse schijven, je zult of de hubs dus moeten bewerken of Mustang IRS-hubs erop zetten, is niet zo heeft veel werk.. hubs kun je wel scoren op Ebay..
http://members.tccoa.com/dlf/Article.html
maar het is idd wel jammer dat je as zover erondervandaan komt,.. wellicht je frame bewerken zodat je as iets omhoog kan? of breng je dan je rijhoogte weer in gevaar???
verders, moot werk!
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Jezus... dit is wel erg gaaf om te zien zeg! Heeft er 1 een technisch IQ... Gaaf hoor, die banden zo diep!
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Dit is Hotrodding in NL; dingen inbouwen die niet bedoeld zijn voor het betreffende voertuig met het doel om beter of sneller te rijden, Hell yeah !!
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Heel erg gaaf dit!!! niet zeiken maar gewoon doen
Ik wou dat ik het lef en de kennis had......
Ik wou dat ik het lef en de kennis had......
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
kooscoe wrote:Hoogste tijd om weer een updat te doen.
Ik heb een apart heftafeltje gemaakt om de as rechtstandig omhoog te kunnen krikken. Dit werkt een stuk makkelijker
Zo dan...heb je hier ook een topic voor geopend? Een projectje op zich
-
- Posts: 569
- Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Nou,nou,knap hoor,................dat je daar zin hebt.
Word al gek als ik het zo allemaal al zie
Word al gek als ik het zo allemaal al zie
-
- Posts: 1418
- Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
ik zie dat je de velgen hebt gespoten met de banden er nog om, mag ik vragen hoe je die kranten er zo strak omheen hebt gekregen ?
en zijn dat originele brede whitewall banden, of zelf gedaan, vind het er wel supergaaf uitzien.
en zijn dat originele brede whitewall banden, of zelf gedaan, vind het er wel supergaaf uitzien.