Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Nu mijn COE truck klaar is (zie KR8 Nr41 8) ) heb ik weer tijd om met een nieuw project bezig te gaan.
Officieel is dit nog een oud project die ik eerst aan de kant heb gezet. Het was de bedoeling om deze Jeep Wagoneer klaar te maken om er dagelijks in te rijden en nog wat te hebben om naar shows te gaan. (mijn 1/2t GMC pickup haalde ik namelijk uit elkaar voor het COE project)
Maar door steeds terugkerende technische problemen kwam het er niet van om met mijn COE truck te beginnen en was ik nog steeds bezig met de Wagoneer.
Toen de motor van de voor de derde keer mankementen had was ik er flauw van. De Wagoneer toen in een hoek van de garage gezet, om eerst maar eens mijn werkelijke droom auto te gaan maken. Dit was eind 2004.
Hier een paar foto's vanaf het begin van de bouw van de Grand Slam Wagoneer.
Zo zag de Jeep er uit toen ik hem kocht eind 2001.
Na een paar maanden werk om de wagoneer technies en opties klaar te maken,
was in mei 2002 de kenteken keuring.
Dit was het resultaat. Achter ook de spatbordrand omgezet zodat er ruimt voor de band is. Paste geen finger meer tussen.
De eerste show bij de sunday cruise inn in Groningen
Jeep bij huis.
Naar een Street Magazine Show in Hamburg Duitsland
Eerste probleem met met de motor. Kleppen kapot.
Revisie bijde koppen dan maar.
Omdat de 4x4 bak toch niet meer aangesloten zat naar de vooras, direkt ook maar een andere automaat bak. Is nu een TH200 4R. Mooi mee genomen is dat de nieuwe bak een stuk lichter is dan de th400 met 4x4 bak.
Velgen ook maar in ee betere kleur gespoten.
Inmiddels is het eind 2002 en de Grand Slam Wagoneer is klaar om weer mee te rijden.
Tot zo ver het eerste stuk over de Grand Slam Wagoneer.
Officieel is dit nog een oud project die ik eerst aan de kant heb gezet. Het was de bedoeling om deze Jeep Wagoneer klaar te maken om er dagelijks in te rijden en nog wat te hebben om naar shows te gaan. (mijn 1/2t GMC pickup haalde ik namelijk uit elkaar voor het COE project)
Maar door steeds terugkerende technische problemen kwam het er niet van om met mijn COE truck te beginnen en was ik nog steeds bezig met de Wagoneer.
Toen de motor van de voor de derde keer mankementen had was ik er flauw van. De Wagoneer toen in een hoek van de garage gezet, om eerst maar eens mijn werkelijke droom auto te gaan maken. Dit was eind 2004.
Hier een paar foto's vanaf het begin van de bouw van de Grand Slam Wagoneer.
Zo zag de Jeep er uit toen ik hem kocht eind 2001.
Na een paar maanden werk om de wagoneer technies en opties klaar te maken,
was in mei 2002 de kenteken keuring.
Dit was het resultaat. Achter ook de spatbordrand omgezet zodat er ruimt voor de band is. Paste geen finger meer tussen.
De eerste show bij de sunday cruise inn in Groningen
Jeep bij huis.
Naar een Street Magazine Show in Hamburg Duitsland
Eerste probleem met met de motor. Kleppen kapot.
Revisie bijde koppen dan maar.
Omdat de 4x4 bak toch niet meer aangesloten zat naar de vooras, direkt ook maar een andere automaat bak. Is nu een TH200 4R. Mooi mee genomen is dat de nieuwe bak een stuk lichter is dan de th400 met 4x4 bak.
Velgen ook maar in ee betere kleur gespoten.
Inmiddels is het eind 2002 en de Grand Slam Wagoneer is klaar om weer mee te rijden.
Tot zo ver het eerste stuk over de Grand Slam Wagoneer.
Last edited by kooscoe on Sat Feb 22, 2014 11:20 pm, edited 3 times in total.
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Hij is nu al mooi
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Dat komt wel goed met die Jeep
Alfred
Alfred
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Zelf de whitewalls gemaakt ?
-
- Posts: 5092
- Joined: Mon Aug 01, 2005 12:58 pm
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Is dat die wagen met origineel een Dauntless Buick 350 motor, dat blok waar jij toentertijd zoveel vragen over had ?
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Het is helaas al even geleden dat ik aan de jeep Buick motor heb gewerkt. Het is in iedergeval wel een Dauntless motor. Maar heb hem intussen verkocht.Meetingfoto's wrote:Is dat die wagen met origineel een Dauntless Buick 350 motor, dat blok waar jij toentertijd zoveel vragen over had ?
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Ja klopt. Ik heb van andere wel verhalen gehoort dat de losse flappen niet goed blijven zitten. Maar ik heb er geen last van. Breekt de wiel heel mooi vind ik.Funk wrote:Zelf de whitewalls gemaakt ?
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Hierbij een update over de Jeep Grand Slam Wagoneer.
Helaas begint het slecht. Na een back fire bij het starten is een stukje as die de gasarm vasthoud in de motor gevallen. Doordat de arm nog gewoon op zijn plek zat leek er niks aan de hand te zijn. Maar na een paar km rijden zat er geen gang meer in de Jeep.
Nu komplete revisie van de motor. Nieuwe, nokkenas, zuigerveren, krukas en 4 poorts inlaat.
Tegelijk ook 2 Volvo 850 stoelen er in gezet. Beter voor mijn rug.
Op vakantie naar Power Big Meet Zweden met sunday cruisers zomer 2003
s'morgens al wat trillingen vernomen bij het rijden. Alle wielmoeren na gekeken. Niks te vinden. Het was ook weer weg.
Met vrienden s'middags in de Jeep gestapt om naar de Saterday night cruise in Den Haag te gaan.
Maar vlak voor Hoogeveen ging het mis. Jeep begon weer te trillen en plotseling zakte hij links achter naar beneden.
Gelukkig kon ik hem onder veel lawaai en stof dat door de open achterraam naar binnen kwam op de vluchtstrook zetten.
We konden bijna niet zien wat er nu mis was. Zo laag stond de Jeep.
Anwb er bij met krik. Bleek dat de steekas gebroken was in het conisch gedeelte wat binnen in de wielnaaf zit voor het lager in de ashuis.
Naderhand had ik wel wat schade aan de binnenkant van het zijpaneel gezien. Dus de as kan bij een ongeluk wel eens een tik hebben gehad.
De krik wilde ook even mee doen.
Op de afsleep auto weer naar huis. Jammer genoeg gebeurde het niet op de terugweg. Want dan hadden we nog de cruis in Den Haag gezien.
Wachtend op de nieuwe steekas gelijk de chassis een C-section gegeven voor meer veer weg.
Oke de volgende keer wat meer over de Grand Slam Wagoneer.
Helaas begint het slecht. Na een back fire bij het starten is een stukje as die de gasarm vasthoud in de motor gevallen. Doordat de arm nog gewoon op zijn plek zat leek er niks aan de hand te zijn. Maar na een paar km rijden zat er geen gang meer in de Jeep.
Nu komplete revisie van de motor. Nieuwe, nokkenas, zuigerveren, krukas en 4 poorts inlaat.
Tegelijk ook 2 Volvo 850 stoelen er in gezet. Beter voor mijn rug.
Op vakantie naar Power Big Meet Zweden met sunday cruisers zomer 2003
s'morgens al wat trillingen vernomen bij het rijden. Alle wielmoeren na gekeken. Niks te vinden. Het was ook weer weg.
Met vrienden s'middags in de Jeep gestapt om naar de Saterday night cruise in Den Haag te gaan.
Maar vlak voor Hoogeveen ging het mis. Jeep begon weer te trillen en plotseling zakte hij links achter naar beneden.
Gelukkig kon ik hem onder veel lawaai en stof dat door de open achterraam naar binnen kwam op de vluchtstrook zetten.
We konden bijna niet zien wat er nu mis was. Zo laag stond de Jeep.
Anwb er bij met krik. Bleek dat de steekas gebroken was in het conisch gedeelte wat binnen in de wielnaaf zit voor het lager in de ashuis.
Naderhand had ik wel wat schade aan de binnenkant van het zijpaneel gezien. Dus de as kan bij een ongeluk wel eens een tik hebben gehad.
De krik wilde ook even mee doen.
Op de afsleep auto weer naar huis. Jammer genoeg gebeurde het niet op de terugweg. Want dan hadden we nog de cruis in Den Haag gezien.
Wachtend op de nieuwe steekas gelijk de chassis een C-section gegeven voor meer veer weg.
Oke de volgende keer wat meer over de Grand Slam Wagoneer.
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Heb even tijd vrij gemaakt om weer wat foto's bij te voegen.
Nadat ik een in een Engels tijdschrift, CustomCar, over het gebruik van een Jaguar vooras had gelezen, ben ik op zoek gegaan naar een Jaguar om te kijken of het zou passen onder de Jeep. Na wat meetwerk aan Jaguar en Jeep moest het zonder veel aanpassingen wel lukken.
Dus een donor auto gekocht. 1980 XJ6. Dit was 27-10 2003
Voor aanzicht as
Achter aanzicht as
Boven aanzicht. De as zit met 2 ronde rubbers aan de voorkant vast en achter rust de as met een U vormige rubber tegen de auto.
Dan volgt veel meetwerk. Beetje verzetten en weer alle belangrijke maten meten.
Als dan de as op de gewenste plek zit (hoogte onder aan het chassis, goede wielbasis en van links en rechts) De beugels ontworpen waar hij aan de voorkant mee vast komt te zitten.
Motor steun zat wel wat in de weg, Maar er kon nog wel iets af zodat de achterste beugels ook pasten.
Stabilisator stang kan er ook mooi langs
Alle benodigde beugels om as, stabilisatorstang en schokbreker vast te zetten.
15-06-2004 Nieuwe velg vanwege andere steek. De band is ook van 255 naar 235 gegaan omdat de Jaguar as breder is
De velg in kleur en Grand Slam Wagoneer kan weer naar buiten
Het is 02-08-2004 s'nacht als de Jeep eindelijk klaar is. Net op tijd om er mee op vakantie te gaan.
Helaas bij het starten van de Jeep de volgende dag begint de motor erg slecht te lopen en vervolgens stopt hij er mee.
Geen wonder als alle inlaatkleppenstoters krom zijn. Balen.
Het is 25-08-2004. Met een andere auto op vakantie geweest. Nieuwe stoter-stangen in de motor en spatbord rand wat aanpassen.
De band 235/70-15 is wat te groot in dia. Ik kom amper een rontonde om.
Het test rijden gaat goed.
Het is 26-08-2004. Helaas loopt de motor alweer niet goed. Gelukkig hebben we het nog gered naar de Sunday cruise In in Groningen.
Ook de terugreis is nog gelukt, met de aan alle kanten ratelende motor. Weer meerdere inlaat stoter-stangen krom.
Erg flauw was ik van het zoveelste technische probleem. Heb toen de Jeep in de hoek van de garage gezet en ben met mijn Truck project begonnen.
Volgende keer alle nieuwe ontwikkelingen rond de Grand Slam Wagoneer.
Nadat ik een in een Engels tijdschrift, CustomCar, over het gebruik van een Jaguar vooras had gelezen, ben ik op zoek gegaan naar een Jaguar om te kijken of het zou passen onder de Jeep. Na wat meetwerk aan Jaguar en Jeep moest het zonder veel aanpassingen wel lukken.
Dus een donor auto gekocht. 1980 XJ6. Dit was 27-10 2003
Voor aanzicht as
Achter aanzicht as
Boven aanzicht. De as zit met 2 ronde rubbers aan de voorkant vast en achter rust de as met een U vormige rubber tegen de auto.
Dan volgt veel meetwerk. Beetje verzetten en weer alle belangrijke maten meten.
Als dan de as op de gewenste plek zit (hoogte onder aan het chassis, goede wielbasis en van links en rechts) De beugels ontworpen waar hij aan de voorkant mee vast komt te zitten.
Motor steun zat wel wat in de weg, Maar er kon nog wel iets af zodat de achterste beugels ook pasten.
Stabilisator stang kan er ook mooi langs
Alle benodigde beugels om as, stabilisatorstang en schokbreker vast te zetten.
15-06-2004 Nieuwe velg vanwege andere steek. De band is ook van 255 naar 235 gegaan omdat de Jaguar as breder is
De velg in kleur en Grand Slam Wagoneer kan weer naar buiten
Het is 02-08-2004 s'nacht als de Jeep eindelijk klaar is. Net op tijd om er mee op vakantie te gaan.
Helaas bij het starten van de Jeep de volgende dag begint de motor erg slecht te lopen en vervolgens stopt hij er mee.
Geen wonder als alle inlaatkleppenstoters krom zijn. Balen.
Het is 25-08-2004. Met een andere auto op vakantie geweest. Nieuwe stoter-stangen in de motor en spatbord rand wat aanpassen.
De band 235/70-15 is wat te groot in dia. Ik kom amper een rontonde om.
Het test rijden gaat goed.
Het is 26-08-2004. Helaas loopt de motor alweer niet goed. Gelukkig hebben we het nog gered naar de Sunday cruise In in Groningen.
Ook de terugreis is nog gelukt, met de aan alle kanten ratelende motor. Weer meerdere inlaat stoter-stangen krom.
Erg flauw was ik van het zoveelste technische probleem. Heb toen de Jeep in de hoek van de garage gezet en ben met mijn Truck project begonnen.
Volgende keer alle nieuwe ontwikkelingen rond de Grand Slam Wagoneer.
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Je hebt ook veel tijd in de Jeep zitten
Ronnie
Ronnie
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
damn en dat 2 keer..
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Kwam je goed uit met de headers en de stuurinrichting van die Jaguar front-end ?
Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep
Ja echt balen. Waarschijnlijk door het stil staan van de motor en oude benzine zijn de kleppen vast gaan zitten in hun geleidingsbussen. Als hij dan koud is en je start is het raak.MopariO wrote:
damn en dat 2 keer..