Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by Martin71RS »

de "A" staat voor automaat....ik heb ook een originele NL folder van 62 voor de chevy II (nova), 3speed manual was (hier tenminste) standaard en automaat extra.

04 = Chevy II Nova 400, L6 (note 2)(note 2) if body code in (35, 37, 41, 49, 67)
49 = 4 door sedan

nog even verder is de Nova alleen in de 400 (meest luxe) serie gebruikt als toevoeging, Chevy II is de officiele benaming, later pas werden ze allemaal Nova genoemd

739 = Blue Cloth/Vinyl Bench
paint kleur kan ik nu even niet achterhalen.

aangezien we wel erg off-topic gaan moet ik jelron nog wel even melden dat ik zijn wagen top vind!! Ik had m te koop zien staan.....en vond t een supergaaf project.
Succes ermee!
Meetingfoto's
Posts: 5092
Joined: Mon Aug 01, 2005 12:58 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by Meetingfoto's »

Ook in Noord Amerika was een schakelbak de standaard transmissie.
Power Glide was een optie van US$ 167.00

Rear axles with 3.36 or 3.55 gear ratio: US$ 2.00 option.... 8)
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by jelron »

Zoals gezegd , volgende week ga ik de body en het al gerestaureede shassis ( alles is al gebeurd ball joints , remmen , Schokbrekers etc, etc , alles al schoon en gespoten ) ophalen . Onlangs eens door de diverse Sikkens kleur waaiers gelopen en de kleuren bepaald . Wordt in een kleur van Acura ( Regal Plum Pearl Metallic 2c ) zwart met een paarse gloed . En BMW Luxor Beige metallic 2c . (Antraciet kleur ). Het liefst zou ik er een Tri 5 Shassis onder gooien , maar is aan de hoge kant v.w.b de prijs . Tis geen coupe dus gaan we niet doen , waarschijnlijk wel een andere achteras van de zelfde Firma en voor verlagen met Drop Spindels . Wat ik tot nog aan toe heb gevonden is tot 2 " maar wil wel wat meer verlaging . Tis omdat deze wagen zo Knetterhard is , anders was ik er niet aan begonnen , wat er van gaat komen is een vette ride , globaal in orginele uitvoering , hier en daar een beetje aangepast met een lekker vermogend nieuw turn Key blok .

Groet , Ronnie
Meetingfoto's
Posts: 5092
Joined: Mon Aug 01, 2005 12:58 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by Meetingfoto's »

Graag gedaan hoor :thumbsup: !
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by jelron »

Eens rond gekeken op het intranet , wat andere er van hebben gemaakt van hun 55er . De eerste foto zonder al te veel emblemen, en zonder deurhendels vind ik wel gaaf, behalve dan de kleurstelling . De andere twee in zwart en in two tone weliswaar twee deurs uitvoeringen, maar wel zoiets wat ik zelf in gedachten heb . Dus waarschijnlijk deurhandels en al te veel emblemen weg . En dan in two tone zoals op de foto’s is te zien of geheel zwart

Image
Image
Image

Ronnie
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by basezum »

laat er wel chroom op zitten aub ;)
67Camaro
Posts: 1007
Joined: Mon Mar 21, 2005 8:13 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by 67Camaro »

Meetingfoto's wrote:Zoals ik al eerder veronderstelde, dat is een typeplaatje dat er in Frankrijk bij import in werd gezet.

Hier een plaatje van een modeljaar 1967 Camaro, gebouwd in Biel/Bienne (CH):

Image
Dat is een foto die ik gemaakt heb van mijn tag :D ...

Hier is nog een website die info heeft over o.a. de GM plants in Europa (zie #7)...Frankrijk staat er ook bij!
http://clubs.hemmings.com/clubsites/che ... ndex1.html

En Sakoe KAN gelijk hebben... De zwitserse tags en wellicht ook enkele andere landen in Europa hielden er een andere manier van tags opstellen op na.
De meeste zaken zijn wel gelijk (cowl vin 12637 op de coupe) maar enkele codes kunnen de mensen in de USA ook niet oplossen. (al de tags die ik in Europa fotografeer stuur ik op naar Kurt van http://www.camaros.org met zoveel mogelijk info zoals kleur, automaat, achteras, opties, etc. etc. omdat zij een grote database hebben em al jaren bezig zijn met het decoderen)

De cowltag VIN etc. is het zelfde als in de USA, echter de chassis code etc. is moeilijk te decoderen... De motor is gewoon in de USA gemaakt en verscheept vandaar de Tonowanda Plant 10 19 MJ (19 oct 1966, MJ= Zwitsers export engine 283ci)


Ik weet niet hoe het bij de MoPars zit, maar ik denk dat het mogelijk is dat de USA decoders er moeite mee kunnen hebben.

just my .02...........Ennuh: ZWART met CHROME 8)
TheBigE
Posts: 966
Joined: Sun Feb 08, 2004 4:07 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by TheBigE »

Tsja , als tie zo kei hard is, zou ik hem mooi zo in die patina look laten. Zie ook de andere items hier op het forum waarin ik een mooie gepatineerde, Mercury en een Packard voorbij zag komen. Technisch in orde maken, leeker comfortabel intertier erin en verder conserveren maar.


Maar das mijn idee maar

E
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by jelron »

Vandaag dus de 55er Bel Air, gehaald in Amsterdam in de Bijlmer bij Steve, die er al het nodige werk en spullen aan heeft besteed . Moest de Bel Air wegdoen vanwege omstandigheden . Hij wordt dan ook een van de eerste die er een dag mee mag gaan sturen zodra die klaar is .Hierbij wat foto’s zoals hij nu is .
Image
Image
Image
ImageSteve en ik in oranje trui.
Image
Image
Deze foto’s en een afgeladen Kangoo, met allerlei lossen onderdelen terug naar huis met een gangetje van 80 km en een grote grijns op me porrem .

Groet, Ronnie
el diablo
Posts: 108
Joined: Fri Feb 20, 2009 4:44 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by el diablo »

ik had hem ook op marktplaats zien staan
daar heb je echt een goede deal aan :)

mooie complete basis volgens mij
ben benieuwd ,ga zeker je project volgen !
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by jelron »

Nog effe wat foto’s zoals ie was , en wat foto’s van wat er al gebeurt is door Steve , waaronder het body off en geheel uit elkaar .

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Cd-rom meegekregen van Steve, met veel foto’s wat er zoal aan gebeurt is .

Groet, Ronnie
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by camaro rs »

[quote="jelron"]Eens rond gekeken op het intranet , wat andere er van hebben gemaakt van hun 55er . De eerste foto zonder al te veel emblemen, en zonder deurhendels vind ik wel gaaf, behalve dan de kleurstelling . De andere twee in zwart en in two tone weliswaar twee deurs uitvoeringen, maar wel zoiets wat ik zelf in gedachten heb . Dus waarschijnlijk deurhandels en al te veel emblemen weg . En dan in two tone zoals op de foto’s is te zien of geheel zwart

Hello
Van deze doe ik regelmatig het onderhoud
de zwarte lak is nieuw de witte is nog altijd de origineele

groeten jan

Image
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by jelron »

Vandaag, op zondag nog wel. Vechtgenoot en de kids niet echt blij met pa zijn actie op deze stralende zondag .Toch een begin gemaakt met de bodem aan de binnenkant ( alle paardenhaar met pek etc. Verwijderd uit de bodem wat er nog op zat, sommige delen waren afgegoten met pek, waaronder openingen naar de kokerbalken . Nadat deze vrij waren deze geopend, en tot mijn verbazing niet behandeld en nog gewoon zoals af fabriek, blank onbehandelt metaal met een lichte roest waas ) Verder de body , aan de achterkant blank gemaakt .

Image
Image
Image
Image

Was het weer , Ronnie
Edson Dually
Posts: 41
Joined: Sat Jan 03, 2009 5:55 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by Edson Dually »

zoooohééééé!!! wat een dikke bak zeg!

ben benieuwd wat het eindresultaat gaat worden.. al een kleur in gedachte?

succes ermee.. :D


cheers
Erik64SS
Posts: 1372
Joined: Sun Jan 09, 2005 4:29 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by Erik64SS »

Leuk project. Succes ermee 8)
Post Reply