70er Chevelle UPDATE Apr-2016 na 7 jaar bijna APK klaar.
-
- Posts: 37
- Joined: Fri Jun 12, 2009 9:20 pm
Re: 70er Chevelle Resto-Mod
Sorry voor de overlast Robin,
je kan m'n berichten verwijderen, ik zit maar wat te proberen,
gr.JJ.
je kan m'n berichten verwijderen, ik zit maar wat te proberen,
gr.JJ.
Re: 70er Chevelle Resto-Mod
8) dit wordt een topper
Re: 70er Chevelle Resto-Mod
Mooi die nieuwe motorkap scharnieren, zie er ook netjes uit 8)
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: 70er Chevelle Resto-Mod UPDATE: motor in laten lopen
Het is weer tijd voor een update dacht ik zo, helaas is het ff niet mogelijk aan de body te werken (verbouwing/ruimte/tijd probleem) maar daarom kon ik wel wat andere dingen doen.
Zie hier het resultaat
En gisteravond om een uurtje of 8 was het dan zover:
De aller eerste keer dat ie gestart wordt, alles nieuw dus gelijk ff 20 minuten op 2000rpm houden om de nokkenas in te laten lopen.
En daarna de rest van het inloop verhaal zoals aanbevolen in de papieren van Lunati die bij de nokkenas zaten.
Het was spannend, schrok er zelf gewoon van dat ie zo snel aansloeg en gelijk bleef lopen.
Oja sorry dat ie afsloeg, moest natuurlijk toch nog ff met mijn vingers aan de carburateur zitten.
(vond die 2000rpm als stationair toerental wat veel, bleek dat ie een beetje bleef hangen)
Jazekers waren de buren blij
Oliedruk bleef bij 2000rpm minimaal 5bar en temp. was na 10 minuten 95graden en aan het eind van het inloop verhaal zat ie tegen de 110graden aan.
Wat je hoort en ziet lopen is het volgende:
396ci V8 hue oke nu zo'n 408ci (6,7ltr)
March Serpentine Belt Drive systeem
March dynamo and stuurbekrachtigings pomp (al lag het stuurbekrachtigings pompje er ff naast)
Edelbrock Victor serie waterpomp
Patriot Clippster Mid-lenght Ceramic Headers
Holley carburetor 750cfm vac.secondary met ff een elektrisch benzine pompje ervoor.
Edelbrock perfromer RPM Air-Gap inlaat spruitstuk
Lunati VooDoo 60202 camshaft
Comp Cams BeeHive Valve Springs
Comp Cams pro magnum full roller rocker arms
MSD ignition system
Zie hier het resultaat
En gisteravond om een uurtje of 8 was het dan zover:
De aller eerste keer dat ie gestart wordt, alles nieuw dus gelijk ff 20 minuten op 2000rpm houden om de nokkenas in te laten lopen.
En daarna de rest van het inloop verhaal zoals aanbevolen in de papieren van Lunati die bij de nokkenas zaten.
Het was spannend, schrok er zelf gewoon van dat ie zo snel aansloeg en gelijk bleef lopen.
Oja sorry dat ie afsloeg, moest natuurlijk toch nog ff met mijn vingers aan de carburateur zitten.
(vond die 2000rpm als stationair toerental wat veel, bleek dat ie een beetje bleef hangen)
Jazekers waren de buren blij
Oliedruk bleef bij 2000rpm minimaal 5bar en temp. was na 10 minuten 95graden en aan het eind van het inloop verhaal zat ie tegen de 110graden aan.
Wat je hoort en ziet lopen is het volgende:
396ci V8 hue oke nu zo'n 408ci (6,7ltr)
March Serpentine Belt Drive systeem
March dynamo and stuurbekrachtigings pomp (al lag het stuurbekrachtigings pompje er ff naast)
Edelbrock Victor serie waterpomp
Patriot Clippster Mid-lenght Ceramic Headers
Holley carburetor 750cfm vac.secondary met ff een elektrisch benzine pompje ervoor.
Edelbrock perfromer RPM Air-Gap inlaat spruitstuk
Lunati VooDoo 60202 camshaft
Comp Cams BeeHive Valve Springs
Comp Cams pro magnum full roller rocker arms
MSD ignition system
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: 70er Chevelle Resto-Mod UPDATE: motor in laten lopen
Mooi zo'n rekje!
Als je het zo hoort op het filmpje geloof ik niet dat het 2000 rpm was......klinkt lager.
O ja, die oorbeschermers..............watje!
Als je het zo hoort op het filmpje geloof ik niet dat het 2000 rpm was......klinkt lager.
O ja, die oorbeschermers..............watje!
-
- Posts: 4629
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 70er Chevelle Resto-Mod UPDATE: motor in laten lopen
gaat ie lekker robin? het mooiste vindt ik nog de wielen
ps , ik heb een temp metertje voor je voor op de motor , ik wip binnenkort wel even langs .
ben ook wel benieuwd hoe het met het dak gaat
ps , ik heb een temp metertje voor je voor op de motor , ik wip binnenkort wel even langs .
ben ook wel benieuwd hoe het met het dak gaat
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: 70er Chevelle Resto-Mod UPDATE: motor in laten lopen
tja als je zo een tijdje achter de motor staat met open headers wil je wel oorbeschermers op doen, heb me gehoor al teveel verpest met snerpende 50cc tweetaktjes, ongedempt natuurlijkmercury1970 wrote:Mooi zo'n rekje!
Als je het zo hoort op het filmpje geloof ik niet dat het 2000 rpm was......klinkt lager.
O ja, die oorbeschermers..............watje!
(met de smoes "dan kan ik hem beter afstellen"), op de testbank belast 16000rpm
Leuk dat je wat gevonden heb, geen probleem we zien je wel.gaat ie lekker robin? het mooiste vindt ik nog de wielen
ps , ik heb een temp metertje voor je voor op de motor , ik wip binnenkort wel even langs .
ben ook wel benieuwd hoe het met het dak gaat
Met jouw wielen eronder is het wel ideaal om hem op de brug te krijgen, het past goed en je kan overal beter bij
Het dak? tja wat een puinhoop geeft dat, het schiet wel op. We hopen dat voor de bouwvak alle oude troep eraf is en dat alles dan dicht ligt met nieuwe planken,folie en latten.
Re: 70er Chevelle Resto-Mod
Hoe merk je dat de lock-up nog wel of niet meer werkt?Robin_Chevelle wrote: En ondertussen ff de 4L80e opengemaakt zodat ik nieuwe solenoids kan bestellen. (de lock-up had af en toe geen zin)
Verderz een zeer net project welke ik met plezier steeds lees!! Zit nu op het werk maar vanavond zeker even het filmpje kijken MET GELUID!
Re: 70er Chevelle Resto-Mod UPDATE: motor in laten lopen
Lekker he, als je een blok voor het eerst start !
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: 70er Chevelle Resto-Mod
Mijn compushift LCD scherm gaf een foutcode en de melding dat de lock-up het niet deed. Eerst pas als de olie boven de uhh ik dacht 75graden kwam en op een gegeven moment deed ie het gewoon helemaal niet meer. Met die controller kan ik precies instellen bij hoeveel km/h hij inschakelt en wanneer ie uitschakeld. Als de koppel omvormer in lock-up gaat draaide de motor bij mij nog net ff zo'n 200rpm minder bij dezelfde snelheid. De 4L80e heeft 4 versnellingen en in zijn 4de leek het net alsof ie nog een keertje opschakelde, dat was dan de lock-up.Jeroen_Sp wrote: Hoe merk je dat de lock-up nog wel of niet meer werkt?
Verderz een zeer net project welke ik met plezier steeds lees!! Zit nu op het werk maar vanavond zeker even het filmpje kijken MET GELUID!
Of er ook een echte test voor is weet ik zo niet, bij mij was het erg duidelijk te merken.
-
- Posts: 37
- Joined: Fri Jun 12, 2009 9:20 pm
Re: 70er Chevelle Resto-Mod UPDATE: motor in laten lopen
Hoi Robin, je maakt me helemaal gek met die vorderingen die je boekt!
supergaaf man zo'n opstelling om je motor te starten buiten de auto,
ik blijf het in de gaten houden!
Succes en ga doorrr. . .
gr. JJ.
supergaaf man zo'n opstelling om je motor te starten buiten de auto,
ik blijf het in de gaten houden!
Succes en ga doorrr. . .
gr. JJ.
-
- Posts: 4629
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 70er Chevelle Resto-Mod UPDATE: motor in laten lopen
volgens mij zag ik je vanmorgen rijden op je super dragbike , kan dat kloppen?
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: 70er Chevelle Resto-Mod UPDATE: motor in laten lopen
haha dat kloptrene74monte wrote:volgens mij zag ik je vanmorgen rijden op je super dragbike , kan dat kloppen?
Ik zag je net te laat... zat meer op die gast voor me te letten, die drukte me ff daarvoor met zijn aanhanger van de weg af
Neem morgen wel gewoon de auto-weg.... is vast veeellll veiliger...
Re: 70er Chevelle Resto-Mod UPDATE: motor in laten lopen
bij het inbreken moet je veel toerental veranderen...
regelmatig ff gas geven 2000 toeren is minimaal..
voodoo nokkenassen zijn rollercam's dacht ik? die hoeven helemaal niet "in te breken"
mooi "inloop bankie"
ben benieuwd hoe die stationair klinkt..
keep it up!!
regelmatig ff gas geven 2000 toeren is minimaal..
voodoo nokkenassen zijn rollercam's dacht ik? die hoeven helemaal niet "in te breken"
mooi "inloop bankie"
ben benieuwd hoe die stationair klinkt..
keep it up!!
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: 70er Chevelle Resto-Mod UPDATE: motor in laten lopen
zo het wordt weer is tijd voor een update.
Nadat iedereen zei dat ik gek was de body niet van het chassis af te halen (ik had zoiets van, ach je ziet het chassis toch niet en er mankeert niets aan dus waarom zou ik)
gingen de 8 bouten wel erg snel los. Eigenlijk alleen om de body-bushings te vervangen, maarja de body staat nu in de hoek. Het plan is om eerst het chassis helemaal klaar te maken en op te bouwen.
vorige week ook de LCA's versterkt zodat die meekonden naar de straler. Alles is ook maar gelijk geschopeert. Nu het chassis toch kaal is, dan maar gelijk echt goed
ff strip ijzer in model buigen en erop lassen
Dit om te voorkomen wat je hieronder kan zien. (= niet mijn auto, maar gebeurt vaker bij chevelle's)
Body in de takel
Het chassis klaar om richting de straler te gaan
En een paar dagen later terug van de straler
Nadat iedereen zei dat ik gek was de body niet van het chassis af te halen (ik had zoiets van, ach je ziet het chassis toch niet en er mankeert niets aan dus waarom zou ik)
gingen de 8 bouten wel erg snel los. Eigenlijk alleen om de body-bushings te vervangen, maarja de body staat nu in de hoek. Het plan is om eerst het chassis helemaal klaar te maken en op te bouwen.
vorige week ook de LCA's versterkt zodat die meekonden naar de straler. Alles is ook maar gelijk geschopeert. Nu het chassis toch kaal is, dan maar gelijk echt goed
ff strip ijzer in model buigen en erop lassen
Dit om te voorkomen wat je hieronder kan zien. (= niet mijn auto, maar gebeurt vaker bij chevelle's)
Body in de takel
Het chassis klaar om richting de straler te gaan
En een paar dagen later terug van de straler