1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 21/10 winterwerk

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
duff
Posts: 306
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:01 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 20/5 rijklaar

Post by duff »

het seizoen zit erop dus we kunnen weer verder puzzelen.ik demonteerde de voorste bank om te kijken als ik deze enkele centimeters kon verlagen...het zou wel kunnen lukken maar voor mezelf is het niet echt nodig.het probleem was er pas als ik grote mensen meenam.de bank is in redelijk slechte staat dat ik bang heb om hem nooit meer terug in mekaar te krijgen...plan gaat even verhuizen naar de achtergrond...
heb ondertussen de riemen van waterpomp,servo en alternator vervangen.
ik had een heel klein luchtlek,probleem zit in een magneetventiel,hier heb ik een nieuwe voor besteld.
ik wou een twingo-vouwdak monteren om op deze manier mijn probleem van de zijruiten op te lossen.remember...ik kreeg de zijruiten niet bewegend gemaakt.ik heb een dakje gehaald op de sloop en even gepast.de lengte is goed maar de breedte valt zwaar tegen...dit wordt het toch maar niet dan.ben nu aan het nadenken om een systeem te maken met wegneembare zijruiten...we zien wel.fotos volgen wat het word....hier een paar fotos van het twingo-vouwdak op mijn auto,even gelegd om te checken.is niet echt wat ik in gedachten had...er blijft aan de zijkanten teveel dak over langs het vouwdak.foto's volgen als er weer iets gebeurd is.

Image

Image

Image
HiP #2
Posts: 684
Joined: Mon Jan 18, 2010 12:54 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 21/10 winterwerk

Post by HiP #2 »

Een kennis van mij heeft op zijn kever een systeem gemaakt, dat de voorruit open kan. Die kantelt dan gewoon naar voren open... misschien ook een idee?

Image

Image

Image
duff
Posts: 306
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:01 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 21/10 winterwerk

Post by duff »

HiP #2 wrote:Een kennis van mij heeft op zijn kever een systeem gemaakt, dat de voorruit open kan. Die kantelt dan gewoon naar voren open... misschien ook een idee? kan zo gauw ff geen foto vinden
bedankt voor je idee maar ik heb 25 uur geslepen en gezandstraald aan mijn voorruit.ze zit erin en goed,deze wil ik echt niet bewegend maken!!! :oops: :D
is dat glas of plexi bij de kever??
warriorair
Posts: 832
Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 21/10 winterwerk

Post by warriorair »

Voorruit openklappen is NIET prettig rijden neem maar van mij aan :D
Mijn wagen heeft arko[alle ramen kunnen open} en het prettigste vind ik persoonlijk een open achterruit,weinig windgeruis en geen tocht,maar dat zal ook wel niet eenvoudig te maken zijn bij de caddy zie ik.
Vindt trouwens dat kleine dakje wel wat hebben dan blijf je ook nog wat van het creatieve laswerk zien. :D
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 20/5 rijklaar

Post by enrique »

duff wrote:
Image

Twingo dakkie lijkt wel een zakdoek zo :lol:
DutchTBI
Posts: 1087
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:57 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 21/10 winterwerk

Post by DutchTBI »

Ik heb geen idee hoe zo'n Twingo dakje in elkaar zit, maar is het niet zo om te bouwen dat je het in de breedte in kan bouwen, dus zeg maar 90 graden gedraaid? Dan moet wel het doek over de korte kanten schuiven. :?: :?:
duff
Posts: 306
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:01 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 21/10 winterwerk

Post by duff »

DutchTBI wrote:Ik heb geen idee hoe zo'n Twingo dakje in elkaar zit, maar is het niet zo om te bouwen dat je het in de breedte in kan bouwen, dus zeg maar 90 graden gedraaid? Dan moet wel het doek over de korte kanten schuiven. :?: :?:
neen,lukt niet.dakje word weer doorverkocht en we zoeken naar een oplossing.volgende week paar dagen vrij dus kunnen we weer verder puzzelen.
HiP #2
Posts: 684
Joined: Mon Jan 18, 2010 12:54 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 21/10 winterwerk

Post by HiP #2 »

duff wrote:is dat glas of plexi bij de kever??
Glas... Heeft wel een paar ruiten gekost voordat het snijden en slijpen gelukt was geloof ik :lol:
corey
Posts: 9
Joined: Mon Dec 08, 2008 4:59 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 21/10 winterwerk

Post by corey »

heb gezien dat hij ingeschreven is als oldtimer, gaat die zomaar door de keuring?
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 21/10 winterwerk

Post by 29er Hot Rod »

corey wrote:heb gezien dat hij ingeschreven is als oldtimer, gaat die zomaar door de keuring?
en waarom niet ???
corey
Posts: 9
Joined: Mon Dec 08, 2008 4:59 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 21/10 winterwerk

Post by corey »

in belgie zijn de regels ivm auto niet zo soepel vrees ik, of heb ik ongelijk?
duff
Posts: 306
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:01 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 21/10 winterwerk

Post by duff »

was gekeurd en ingeschreven op mijn naam voordat ik begon met de slijpschijf!! 8)
corey
Posts: 9
Joined: Mon Dec 08, 2008 4:59 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 21/10 winterwerk

Post by corey »

moet ik onthouden als ik er ook aan begin!! ;-)
corey
Posts: 9
Joined: Mon Dec 08, 2008 4:59 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 21/10 winterwerk

Post by corey »

btw, nice work, vanwaar ben je ergens?
duff
Posts: 306
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:01 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 21/10 winterwerk

Post by duff »

diepenbeek,vlakbij hasselt.
jij??
Post Reply