1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 21/10 winterwerk

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 08/02/10

Post by Wilf »

Ja die van Bottrop is erg mooi inderdaad 8) maar wat jullie uitspoken met deze '67er is ook magie hoor; ik had niet verwacht dat er uit zoveel roest zoiets getoverd kon worden zonder eigenlijk een nieuwe auto te maken, maar jullie bewijzen dat het kan als je het maar echt wil :thumbsup: en het leuke is dat het voor de lol is begonnen met een oud goedkoop barrel maar hij steeds dikker wordt 8) gewoon doohgaaoon!
duff
Posts: 306
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:01 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 08/02/10

Post by duff »

ik vind het beiden vette caddy's!!die modelen van 1955-1958 lenen zich perfect voor een topchop....als ik er zo één tegenkom in slechte staat voor een aanvaardbare prijs bedenk ik me niet!!om zo een auto in showroomstaat beginnen te verzagen zou ik niet over mijn hart krijgen...
@wilf:thanx for the motivation!!
perry
Posts: 619
Joined: Sun Sep 07, 2008 12:11 am

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 08/02/10

Post by perry »

duff wrote:ik vind het beiden vette caddy's!!die modelen van 1955-1958 lenen zich perfect voor een topchop....als ik er zo één tegenkom in slechte staat voor een aanvaardbare prijs bedenk ik me niet!!om zo een auto in showroomstaat beginnen te verzagen zou ik niet over mijn hart krijgen...
@wilf:thanx for the motivation!!

ja als ik dat had geweten duff,,, :?
Image
duff
Posts: 306
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:01 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 08/02/10

Post by duff »

zonde van die auto,was een mooie basis geweest.in de us of a kom je ze wel tegen aan schappelijke prijzen,enkel het transport hé...
riffraffmercury
Posts: 1116
Joined: Mon Jul 21, 2008 7:32 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 08/02/10

Post by riffraffmercury »

au !! wat doet dat zeer die foto.. ik koop hem wel........
Dit is nog erger dan een extra binnenbocht
Sebastard
Posts: 813
Joined: Fri Apr 04, 2008 5:05 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 08/02/10

Post by Sebastard »

perry wrote:
ja als ik dat had geweten duff,,, :?
Image

gvd..heel me dag verziekt door dat horror fototje :cry:

dit lijkt me wel leuk als goedmakertje:

http://www.classiccarauto.com/impala/ar ... anch.shtml
perry
Posts: 619
Joined: Sun Sep 07, 2008 12:11 am

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 08/02/10

Post by perry »

die heeft een aardige verzameling staan daar,,
hopen dat het daar wel goed mee afloopt,,
ik heb de foto van de cadillac ooit eens op internet gevonden,,
ging over een oude verzamelaar/sloperij waarvan de eigenaar overleden was en de zoons geen intresse in hadden,, deze moest dan op verzoek van de overheid geruimd worden,, vandaar dat dus niet aleen deze cadillac in de pers is beland,,
en omdat ik duff zijn topic niet wil bestoke met fotos en jullie de afgrijselijke beelden wil besparen zal ik de rest maar niet poste :D
toch hoor je tegenwoordig wel vaker dat sloperijen geruimd worden ivm milieu-eisen en dergelijke,,
Sebastard
Posts: 813
Joined: Fri Apr 04, 2008 5:05 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 08/02/10

Post by Sebastard »

ik heb die foto's ook gezien perry,verdomde deprimerend :x
duff
Posts: 306
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:01 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 08/02/10

Post by duff »

hoi,er is weer wat vooruitgang...de spatborden,motorkap,kofferdeksel,voorste bank zijn terug gemonteerd.ik heb de spatborden van mijn witte sedan gebruikt,die bij de coupé geleverd waren zijn in te slechte staat om zo te gebruiken.ik heb geen zin om dagen aan een spatbord te werken,vandaar...ook de voorste en achterte vensters zijn terug ingelijmd,inclusief de lijsten er rond.dit viel goed mee...
de vriend die me kwam helpen met de airride heeft het erg druk,hier ben ik dus nog niets verder mee...
ik kon ondertussen bij carglass mijn zijramen op maat gaan ophalen.om deze er in te krijgen valt heel hard tegen.de standaard vensters die er in zaten stond vrij bol,zakten schuin bij het naar beneden gaan...ik wil dus geen ventwindows gebruiken,heb recht glas laten snijden.ik zal dus de raamgeleiding + raammechanismes moeten ombouwen...de zijramen komen ook heel schuin te staan,wat het er niet makkelijker op maakt.dit lijkt de moeilijkste klus te worden.
goede ideeen zijn meer als welkom!!!mensen die me voor gingen??
tnx duff
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 03/03/2010

Post by Streetrod »

Je zou hier eens kunnen informeren http://www.dk.nl/page5.htm

Ronnie
lowrida
Posts: 1551
Joined: Sun Sep 20, 2009 11:02 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 03/03/2010

Post by lowrida »

[offtopic]
Grappig, de voorbeeld foto van die mini is van schadebedrijf Remy Vos waar ik gewerkt heb...

http://www.miniv8.com/
[/offtopic]
perry
Posts: 619
Joined: Sun Sep 07, 2008 12:11 am

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 03/03/2010

Post by perry »

zeg tege remy dat ie die f-100 als de bliksem verlaagt!!!
die ziet er zo goed uit ,aleen hij schreeuwt om wat lager te liggen!!
lowrida
Posts: 1551
Joined: Sun Sep 20, 2009 11:02 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 03/03/2010

Post by lowrida »

Zit airride onder.. kan aardig laag gelegd worden. Ding bestaat 2/3 uit een BMW 330D.. motor, bak, bedrading,
cockpit, interieur. ;)
klik

Maar spreek hem niet zo vaak meer.. hij heeft een jaar of 2 geleden een hersenbloeding gehad en
gesprekken met hem gaan soms moeizaam. Vooral in het begin kwam er geen zinnig woord uit.
Zie of spreek hem nu alleen nog op meetings en evenementen, hij herkend me wel meteen..

Die mini V8 heb ik ook nog een blauwe dag aan het plaatwerk gezeten, was in de tijd dat ik nog
voor het Mini Centre in huissen werkte!

Maaruh.. topic ging toch over een cadillac? :oops: :D
duff
Posts: 306
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:01 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 03/03/2010

Post by duff »

hier zijn we weer.nog wat dingen gemonteerd,voor+achter venster inclusief de lijsten gelijmd,airride geplaatst,remmen ontlucht,...wat deed het deugd om een blokje rond te rijden op onze wijk na 500 uren werk..
voorrut ingelijmd

Image
airride in koffer

Image

wieltjes eronder,hoogste stand,zal niemand boeien zeker... :P

Image

down


Image


Image

Image

Image

raam rechts voor geplaatst,wat een gekut!!ik liet vlak glas snijden,dit komt zo schuin te staan om hem te laten afsluiten tegen de deurrubber bovenkant dat ik hem niet beweegbaar kon maken.na 2 dagen slijpen,meten en proberen gaf ik het op,ik heb ze er vast ingelast!!voor de linkerkant ga ik toch proberen de ventwindow te gebuiken na aanpassing,die wil ik graag beweegbaar hebben.

Image

de volgende klussen;

-airride + oliepan aanpassen om nog een 2 à 3 cm lager te kunnen aan de voorkant
-probleempjes airride oplossen/zie technische vragen
-schuren/mastiek/schuren/mastiek/...
-venster + mechanisme links voor proberen te maken
-...
Timmie
Posts: 773
Joined: Wed Mar 18, 2009 4:43 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 17/3 airride+vel

Post by Timmie »

Wat een werk 8) :thumbs:
Post Reply