chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968

Post by Groove_Champion »

matthijs-air wrote:cool model 8) heb zelf een impala 68 vierdeurs en ben negentien 8)
Image
Deze dus
mooie auto, en een erg mooie leeftijd voor zon bak
dr is ook n meisje genaamd kate, die heeft ook een caprice uit 1968 en ze is 20
komt je wagen toevallig uit arnhem?daar heeft ook ooit een gele gereden
8)
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968

Post by Groove_Champion »

nou hier weer een update, heb nog niet zo heel veel kunnen doen aangezien ik midden in een verhuizing zit waarbij echt maar dan ook echt alles mee moet(van huur naar koop huis)
dus ben de afgelopen dagen druk bezig geweest met het sjouwen van tuin tegels, hekken, houten vloeren etc en ook nog n boel oude radio's

maargoed gelukkig heeft elke dag wel zn late uurtjes dus kon ik in de avond uurtjes nog wat kleine dingetjes doen.
aangezien de ramen er voor zover in hangen en goed sluiten werd het tijd voor de neus van de auto.

als eerst begonnen met de bumper, de ophang beugels van de bumper waren een kleinbeetje roestig dus heb dat als eerste helemaal opgeschuurt en in de tectyl gezet, dus heb daar inprincype ook geen omkijken meer naar.
daarna kwam de enorme klus om de bumper er in mn eentje op te hangen. tis iig niet de lichtste bumper die ik ooit heb gezien :shock:
Image
uiteindelijk met behulp van een krik heb ik de bumper voorzichtig op zn plaats kunnen zetten en er dan snel een boutje in kunnen zetten met n moer zodat hij niet zou vallen.

Image
Daarna moest er ook rekening worden gehouden met het bovenste stuk van de bumper zodat het niet te dicht op elkaar zou zitten of schuin dat het er niet netjes uit zag

Image
iig alles hing uiteindelijk netjes op zn plek dus kon het zaakje ook vast 8)

de grille was een iets ander verhaal, volgensmij zat deze ooit eens gepopnagelt op sommige stukjes, dus moest eerst nog alle verhuis dozen afstruinen naar een geschikt boortje om ze er uit te boren.
verder was hij niet al te moeilijk te monteren :lol:
heb ipv popnagels nieuwe boutjes en moertjes gebruikt
en zo zag het er uit :
Image

daarna was het tijd voor de koplampen, na even zoeken een "head light adjuster set" gevonden in n doos
Image
daarna konden de houdes van de lamp worden gemonteerd, was opzich het werk ook niet om ze er op te zetten hij zit inprincype door een veertje vast en die 2 afstel schroefjes
Image

daarna konden de koplampen er in, helaas zitten er bij deze auto allemaal sealed beam lampen bij. maargoed heb ze er maar in gezet zodat het alvast al ergens op begon te lijken.
Image
en natuurlijk ook getest 8)
Image

daarna volgde de andere kant en begon het eindelijk op een auto te lijken
Image
helaas begon een van de lampen te roken binnen in dus heb er aan de linker kant van de wagen(rechts op de foto) een oude lamp in gezet, hij brand iets minder fel dan de rest
Image

Daarna hoefde er inprincype alleen nog een chevolet logo aan de voorkant te komen en dan was het zo goed als af
Image

van de week weer n update als het internet aangesloten is
(was een beetje duur oploaden via de telefoon :lol: )
matthijs-air
Posts: 510
Joined: Thu Jun 28, 2007 8:18 pm

Re: chevrolet caprice 1968

Post by matthijs-air »

hij komt inderdaad uit arnhem :) vorige eigenaar was trouwens echt een hele relaxte kerel ook. Impala volk 8)
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: chevrolet caprice 1968

Post by Ranch73 »

Goed bezig!wees voorzichtig met tetyl over roest ,roest het lekker door naar de andere kant :?
marcpijlman63
Posts: 61
Joined: Fri Dec 29, 2006 7:01 pm

Re: chevrolet caprice 1968

Post by marcpijlman63 »

Heb je al gekeken of je nog deurlijsten of een voorste embleem over hebt ?

vrg Marc
Haakert
Posts: 1699
Joined: Tue Apr 10, 2007 3:55 pm

Re: chevrolet caprice 1968

Post by Haakert »

Die pampers? Voor de wilde ritten straks? :lol: :D
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: chevrolet caprice 1968

Post by Texas Boy »

Hoi Michael, zie nu pas dit mooie foto verslag, erg leuk om te lezen, heb altijd respect voor mensen die zoiets weer in elkaar krijgen, ik was na 5 minuten al gestopt. Succes met de opbouw en maak veel pics, maar dat zal wel lukken :)
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968

Post by Groove_Champion »

Texas Boy wrote:Hoi Michael, zie nu pas dit mooie foto verslag, erg leuk om te lezen, heb altijd respect voor mensen die zoiets weer in elkaar krijgen, ik was na 5 minuten al gestopt. Succes met de opbouw en maak veel pics, maar dat zal wel lukken :)
Hoi Hans,

het was inderdaad een enorme puzzel :lol:
lijkt me wel een enorme klus om alle onderdelen zo netjes te verpakken
iig heel erg bedankt voor het mogelijk maken van deze auto 8)

de auto is nu inprincype alweer bijna af.
alleen de achterkant afmaken, het interieur is zo goed als klaar

weer een kleine update, het werd eens tijd om de oude luidsprekers uit de auto te halen en te vervangen door nieuwe exemplaren.
toevallig had ik nog n doos nieuwe speakers liggen dus die mochten de caprice in.
de maat klopte exact, ik hoefde niks te boren oid kon ze zo op de bestaande plek voor de speakers bevestigen
hier een foto van de oude en de nieuwe speaker :
Image
daarna na even zoeken naar de clipjes om de andere speaker er op te zetten zaten ze er eindelijk allebij op.
moet alleen nog bedrading trekken van voor naar achter, nu licht er een enkele kabel want er was maar 1 luidspreker origineel.
Image

bij de boxen zat ook eerst een oud roestig stukje metaal. dus puur uit nieuwschierigheid heb ik het uit elkaar geschroeft om eens te kijken wat het was. ging er eerst van uit dat het een luidspreker zou kunnen zijn omdat er in de hoedenplank een soort afdek plaat zat wat leek op iet van een luidspreker.
maar toen ik m er eindelijk af had bleek het een ventilator te zijn. had nog een nieuwe liggen dus gelijk maar even vervangen
Image


voor de voorkant moet ik nog opzoek naar passende witte knipperlichten, heb de originele oranje er wel bij, maar de houders daarvan zijn aardig aangevreten door de roestduivel. en wit vind ik zoizo iets mooier staan aangezien alles al wit is aan de voorkant.
Image

toen was het tijd voor de achterbumper. hebm maar eens helemaal gepoetst. hij ziet er op het oog goed uit, maar zo gauw de zon er op schijnt zie je veel roest spikkels helaas. dus het word of n keer opnieuw verchromen of een nieuwe uit the states halen. denk dat dat het 2e gaat worden.
maargoed eerst de bumer maar eens monteren
daarvoor moet de auto de garage uit en omgekeerd er weer in
Image


nu zoek ik nog 2 dingetjes voor de voordeur, een raamslinger(ik mis het plastic knopje wat er op zit)
http://www.impalas.com/images/T/wcb6776_big.jpg
en het knopje om de deur op slot te doen(bovenkantje van het plastic is afgebroken)in het zwart
Image



gister ook nog n leuke roadtrip gemakt met de opel, en weer veel amerikaans spul gezien!!

Image




gisteravond de achterdeur ontdaan van n paar roestspikels aan de binnenkant met dank aan de slijptol, vervolgens in de menie gezet en de deur in zn geheel in de tectyl gezet
Image
na een nachtje uitlekken kon hij eindelijk bekleed worden, het rezultaat mag er wel wezen. nu is het interieur bijna zo goed als af
Image

ook de kleine dingetjes moeten helaas gedaan worden, dus toen kon maar de kofferbak vol met lijsjes en sierstrips open gemaakt.
heb de sierstrips op de motorkap en op de hoekjes van de spadborden gemonteerd. alleen moet de motorkap nog wel iets afgesteld worden zodat ze ook mooi tegenover elkaar komen te staan
Image
ben nog niet helemaal tevreden over de chromen plaat waar de ruitenwissers overheen vallen, je zou bijna zeggen dat hij iets uit vorm is want hij drukt de sierstrip van de voorruit lichtelijk omhoog. dus haal m er voorloopig weer af denk ik.

na nog verder grabbelen lag er een lang dun doosje met daarin een chromen staaf. dat bleek dus de antenne te zijn=O
ding is bijna n meter lang als hij volledig uitgeschoven is, ben benieuwd hoe de ontvangst is
Image

verder kon er aan de achterkant nog het een en ander op aan sierstrips. volgensmij zijn dit wel hele zeldzame stripjes die alleen op de caprice zitten ?
ook maar gelijk het kofferbak slot er ingezet
Image

en de hoekjes achterop de auto uiteraard ook niet vergeten te versieren met een stripje :lol:
Image



ruitenwissers zijn ook bovenwater
koop er nieuwe ruitenwisers voor in de zelfde lengte op mn werk en zet het rubber ervan over zodat ik de chromen ruitenwisser kan behouden
Image

ergens onderin de kofferbak lag iets zwarts, dus toch maar er uit gehaald om te kijken wat het was.
bleken het 4 rubberen matten te zijn voor in de auto.
ook maar gelijk even schoongemaakt
Image
links zoals hij uit de kofferbak kwam, en rechts is schoon.
viel niet mee om in al die ribbeltjes te komen maar het is gelukt :mrgreen:
de voormatten ook maar schoongemaakt:
Image

ook nog een paketje sierlijsten gevonden in n hoekje. het waren 4 nieuwe lijsten voor de spadbord randen, en 2 oude.
de oude zijn nog wel te redden maar zitten helemaal onder de aanslag
Image
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

Re: chevrolet caprice 1968

Post by mohmie »

Kicke, wat een leuke post! Keep it up!
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968

Post by Groove_Champion »

weer tijd voor n update :

net even n potje belgom gehaald om de instaplijsten op te poetsen, en het resultaat mag er wezen. had eerst al overwogen om nieuwe lijsten te kopen maar aangezien dit erg mooi uitpakt hoeft dat niet meer

hier 2 fotos waar het verschil goed op te zien is
Image
Image

en uiteraard ook nog op de plek waar hij moet komen:
Image

en nog even n ruitenwissertje mee gepakt, denk dat ik straks nog wat kleine dingen ga doen

Image


weer wat leuk uitgepakt namelijk n nieuw ruitensproeier bakje,dekseltje en een beugel waar hij in kan. er zat ook een nieuwe ruitensproeierpomp bij, die ook maar gelijk even gemonteerd


Image

Image



Image
duff
Posts: 306
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:01 pm

Re: chevrolet caprice 1968

Post by duff »

mooi posts!!je maakt er goed werk van!!word een leuke ride...
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968

Post by Groove_Champion »

even n kleine update
de uitlaat is besteld uit amerika, het word n cross over systeem van 2,5 inch
en er zitten nieuwe lampen op de auto, het gaat om h4 units die geschikt zijn voor op de nederlandse wegen
de glazen hiervan zijn doorzichtig en dat geeft een heel apart gezicht.
Image
Image
(was vergeten het zwarte dingetje er nog uit te halen waar de h4 lamp moet komen)

ik vind ze zelf erg mooi staan, heb helaas nog geen 4 h4 lampjes die het zelfde zijn dus er zitten nu 3 verschillende type lampen in
morgen even op het werk 4 de zelfde halen
heb ze toch maar even geprobeert:
Image
Image
Image
Image
Image
wil het liefste wit licht, geen blauw of geel maar gewoon wit achtig (1 lampje geeft ongeveer zon gloed)
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968

Post by Groove_Champion »

inmiddels begonnen met de achterbumper.
Eerst de boel aan de achterkant goed kaal gemaakt en vervolgens in de tectyl gezet dus die kan inprincype ook weer jaren mee.
Image

nu zit ik er nog wel over in of het nou verstandig is om de auto van onder in de tectyl te zetten, maar vind het aan de ene kant zonde omdat hij er nog zo mooi uit ziet aan de onderkant
Image

maarja gister heb ik toch maar een deel van de auto in de tectyl gezet omdat dit gedeelte nog wel eens wil roesten(heb t vaker gezien dat het onder de vliegroest zat)
het gaat hierbij om het gedeelte wat achter de achterbumper zit:
Image
viel opzich niet mee om met een lamellenschijf het chassis choon te maken
maar toen alles in de tectyl ging was het resultaat erg mooi
Image

toen werd het tijd voor de bumper, echter die lag nog aan de voorkant va nde auto.
inprincype moest de auto de garage uit en achterstevoren er weer in maar dat was teveel werk aangezien er nog n stapel banden voor ligt en er nog een auto voor staat
dus moest de bumper langs de auto op. maar uiteindelijk is het wel gelukt
Met behulp van een krik heb ik de bumper op zn plek gekregen
de kofferklep hangt nog iets te laag omdat er nog geen rubber in izt
Image
gelukkig viel het ook niet mee om de lampen aan te sluiten
alleen wat ik wel jammer vond is dat maar 2 lichten per kant werken.
is dat inprincype gewoon op te lossen door de kap gewoon los te schroeven en er 2 extra lampjes bij te maken?
Image
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968

Post by Groove_Champion »

update pagina 3
Last edited by Groove_Champion on Fri Jan 08, 2010 6:46 pm, edited 1 time in total.
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Joost.... »

uhhhhhhmm, ik weet niet maar lees ik nou dat je delen kaal gemaakt hebt met een lamellenschijf en toen tectyl eroverheen? Dit is enkel een soort afwerklaag die vooral beschermt tegen steenslag maar geeft 0,0 bescherming tegen roest...
Post Reply