Page 1 of 8

chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Posted: Wed Jul 22, 2009 12:32 am
by Groove_Champion
al 2 jaar ben ik bezig met oude auto's.
Voordat ik er mee begon wou ik eerst wat kennis opbouwen hoe zon ding nou precies in elkaar zat, want het is heel ander speelgoed dan een brommertje.
Natuurlijk wilde ik een mooie oldtimer en het liefste nog een amerikaanse auto.
Het leek me makkelijker om te beginnen met een redelijk simpele auto, maarja welke moet je nou kiezen? want er rijd zoveel rond...
uiteindelijk zon 10 jaar geleden in de macdrive bij duiven stonden we achter een oude auto met een redelijk in de buurt komend v8 geroffel, een opel commodore uit 1968 wel te verstaan.
Na lang zoeken toch een leuke commodore gevonden, weliswaar een iets nieuwer type uit 1972.
Het was allemaal leuk zon 6 cilinder in lijn maar de drang naar iets groters en wat meer geroffel onder de kap bleef knagen....

Ik heb ooit eens bij mn opa in het foto album wat fotos gezien toen hij nog in Suriname woonde en daar de trotse bezitter was van een Chevrolet uit 1968. hij meende dat het een bel air was
maar goed waar vind je nou zon ding tegenwoordig?
Na even op google gezeten te hebben wat meer afbeeldingen kunnen vinden van dit type.
En op een zekere dag liet ik mn oog vallen op een Chevrolet caprice uit 1968 die op marktplaats stond.
n paar dagen daarna toch maar eens opgebeld en een afspraak gemaakt om te kijken en m in principe mee te nemen.
Image


Eenmaal daar bleek de chevy toch in een hele andere toestand dan op de foto.
hij starte zelfs niet, maar had gelukkig een goeie accu meegenomen(voorgevoel?)hij klonk verder echt geweldig en het model was perfect. maar met pijn en moeite toch maar de wagen laten staan omdat er ineens veel meer aan mankeerde dan dat de verkoper in de advertentie had staan.

Image
Image


Gelukkig is de auto wel bij een echte liefhebber terecht gekomen!
had mn zinnen iig al wel gezet op het model Caprice uit 1968.
Daarna kon ik bij de Chevrolet impala van tim op het forum kijken.
maar moest en zou n caprice hebben, dus de zoektocht ging door.




Na bijna alles afgestruind te hebben leek het me handiger om over de grens eens een kijkje te nemen. en kwam uit in Texas. en wel te verstaan hier
Image

Uiteindelijk een caprice gevonden die al ruim een paar maanden tekoop stond. bijna alles was er aan vernieuwd alleen hij is nooit afgebouwd...
oa:
- nieuw lederen dakje
- opnieuw gespoten
- automaat gereviseert
- motor gereviseerd
- body off restauratie dus chassis ed was ook gerestaureerd

Image

Image

Image


Image
(datum op de fotos klopt niet)


Uiteindelijk via "Texasboy" de prijs kunnen achterhalen en die bleek redelijk mee te vallen.
Na de aanvraag van wat meer fotos toch maar besloten de wagen te kopen!
maar goed zoiets koop je niet zomaar na een of 2 fotos gezien te hebben.
want was hij wel compleet en hoe was het chroom werk?
uiteindelijk kreeg ik de volgende fotos door gemaild en het antwoord dat de auto overcompleet was aan onderdelen.

Image

Image

Image

Image

Image


alles zat ook netjes per deur verpakt in n vuilniszak met diverse zakjes samen met t glas en de panelen.
de rest van de fotos zal ik niet posten want het zijn er nogal wat
:lol:

Uiteindelijk n afspraak gemaakt om de auto te bezichtigen en te halen. was een spannende dag maar uiteindelijk is alles goed verlopen.
de auto stond netjes met alle onderdelen buiten op de oprit geparkeerd

Image

Image

Image

Image


en vervolgens ging de wagen op de "carhauler" mee naar de ranch in texas.
Image

Image


n dag daarna kreeg ik het bericht dat de auto er al stond en vroeg om nog meer fotos. wat ik toen te zien kreeg sloeg werkelijk alles. er is ongelovelijk veel werk aan de auto geweest als je op alle details gaat letten:eek: de verkoper vertelde ook ALLE TECHNISCHE DELEN zijn vervangen/gereviseerd

Image

Image

Image

Image

zelfs alle boekjes en rekeningen zitten er netjes bij in een zakje
Image

inmiddels helemaal volgepakt met onderdelen staat de auto te wachten op verscheping naar Nederland. toevallig stond er ook n charger bij die mee ging dacht ik .

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Uiteindelijk was het zo ver, de auto kon op transport richting Nederland. ben heel benieuwd wanneer hij aan komt.
wel grappig eigenlijk, die containers zie ik wel eens op de goederentreinen zitten

Image


vandaag was het na lang wachten eindelijk zo ver !!
vandaag vroeg op gestaan aangezien ik bezig ben met verhuizen. na de Opel goed vol te hebben gepropt met allerlei dozen naar de nieuwe locatie gereden en daar de zooi uitgeladen.
Image
Image


uiteindelijk rond een uur of half 4 smiddags ging de deurbel, er stond een man voor de deur met een reflecterend hesje aan.
ik dacht in eerste instantie niet dat het de gene was die de auto kwam brengen :lol:
dus zo gezegd zo gedaan de deur van de garage open gedaan, waarop de man antwoordde "ik heb hier een auto voor je"
gelijk de Opel uit de garage gehaald en om de hoek geparkeerd.
toen ik aan kwam lopen zag ik de auto die ik tot voor kort alleen maar op de foto had gezien in het echt !!
Image

helemaal geweldig !! ding zat vol met onderdelen en spullen etc
na ongeveer 5 minuutjes de auto aan het verlossen van alle klemmen en spanbanden mocht hij eindelijk er van af komen
aangezien de klinken nog niet op de deur zitten moest ik er op de Dukes of Hazzard manier in :lol:

auto naar beneden gerold en toen kwam het grote moment, sleutel omdraaien en hij liep meteen. man man wat een geluid een big block zonder uitlaat (wel headers uiteraard)
bij alle huizen stond er wel iemand in de tuin te loeren wat er nou precies gaan de was voor hun huis.
uiteindelijk de wagen n klein stukje naar huis gereden, dat alleen al was een hele ervaring wat een schip haha

toen kwam het volgende obstakel de garage deur. omdat er klapdeuren in zitten met scharnieren die iets uitsteken ben ik iets van 5 centimeter kwijt aan beide kanten waardoor maar 1.5 cm had om de auto naar binnen te rijden (hoe bedoel je t past net :lol: )
(fotos aan t begin van de garage)
Image
Image

uiteindelijk de bumpers naar binnen gedragen en alles was binnen.
daarna gelijk begonnen met het leeghalen van de aut hij was echt volgepropt met onderdelen .
Ik kwam van alles tegen, veel sierstrips, nieuwe mechanische delen, veel koplampen, zelfs een achterdeur in perfecte staat etc
en ook nog een soort van papieren zak die toch wel heel zwaar was.
dus gauw open gemaakt en wat ik daarin aan trof :shock:

Image
allemaal chevy boekjes, sommige zelfs nog in de verpakking
er zitten zelfs 2 werkplaatshandboeken bij een van de types van 1968 tot ergens in de jaren 70 en eentje van 1968 netjes in een klapper

inmiddels was het een enorme bende(hier een stukje er van)
Image

maar na n uurtje sorteren en opruimen had alles een plekje gevonden in de garage
viel niet mee om de auto naar achter te duuwen.
overmorgen maar weer eens even verder kijken 8)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
vandaag maar eens begonnen aan de achterdeur.
er zat helemaal niks meer in, dus alles moest er weer terug in komen.
eerst maar eens begonnen met de geleiders van de ramen er in te zetten, na even puzzelen en lang staren was het toch gelukt)
daarna moest het slot er nog in komen, maarja die was nergens te bekennen.
gelukkig zat er nog een achterdeur bij, ook de zelfde kant die wel compleet was.
dus na veel wd40 kwamen de boutjes eindelijk los en kon het geheel over worden gezet. er zit echt een zee van ruimte in zon deur.
wat er verder nog moet gebeuren is de deur volspuiten of smeren met textyl zodat hij nooit meer van binnen zal roesten.
(fotos van de donor deur) alles zit inmiddels netjes in de deur van de auto verwerkt
Image


het begon inmiddels al laat te worden dus kon het niet laten om toch wat kleine dingetjes te poetsen, zoals de motorruimte van de auto en de voorkant
Image

inmiddels stond de klok alweer op 1 uur maar toch begon het te kriebelen om nog meer schoon te maken, dus gelijk de binnenkant gestofzuigt en het hele dashbord gereinigd
ziet er weer als nieuw uit

Image
nu de rest van de deuren

Hans(texas boy) heel erg bedankt !!
more to come 8)

Re: chevrolet caprice 1968

Posted: Wed Jul 22, 2009 11:20 am
by basezum
das net een boek zo`n mooi verhaal!!

Te gek, van harte!! mooi model ook!!

Top van Hans ook weer!!!

Re: chevrolet caprice 1968

Posted: Wed Jul 22, 2009 11:28 am
by silentchaos
Netjes :thumbsup:
Succes ermee :D Mooi model!

Re: chevrolet caprice 1968

Posted: Wed Jul 22, 2009 2:31 pm
by Supervaags
wat een mooie auto, daar heb je zeker een goede koop aan gehad met al die onderdelen erbij :eek: :thumbsup:
(tenminste.. ik weet niet hoeveel die koste, maar dan nog :P )

Re: chevrolet caprice 1968

Posted: Wed Jul 22, 2009 6:06 pm
by SS502RAT
veel plezier met je auto en het verder af bouwen .
en als je nog dingen zoekt of onderdelen enz
weet aris hier op het forum nog wel wat nuttige tips te geven denk ik hij heb als in mijn niet vergis een 68 caprice wagon gehad ook met een 396 cid
suc7 al vast oja en tevens welkom :lol:

Re: chevrolet caprice 1968

Posted: Wed Jul 22, 2009 7:22 pm
by rockatansky
leuk stukje!!!

Mooie wagen!!Veel succes met de opbouw :thumbsup:

Re: chevrolet caprice 1968

Posted: Wed Jul 22, 2009 7:49 pm
by michiel
Leuk verslag en dikke auto :thumbsup:

Succes met het laatste beetje resto...... weer een mooie yank op de weg binnenkort 8)

Re: chevrolet caprice 1968

Posted: Wed Jul 22, 2009 9:12 pm
by mohmie
Leuk verhaal en zo te lezen heb je flink mazzel :thumbsup: ! Ben benieuwd hoe je dit gaat afronden! Keep it up :D !

Re: chevrolet caprice 1968

Posted: Thu Jul 23, 2009 12:26 am
by 29er Hot Rod
mooi verhaal, Nog VEEL mooiere wagen !!! 8)

greetz Ep

Re: chevrolet caprice 1968

Posted: Fri Jul 24, 2009 2:25 am
by Groove_Champion
tnx voor de leuke reacties !! 8) wou het liefste op mn 18e een amerikaan hebben, maar uiteindelijk nu 2 jaar later is het gelukkig toch gelukt :D

heb een paar fotos van voor de restauratie gevonden, zag me er uit :eek: maar gelukkig is t weer netjes
Image

ook leuk, met het doorzoeken van de papieren die bij de auto zit kwam ik de lijst met opties tegen(van de 1e eigenaar)1967:


vandaag het ergste (volgens mij dan) klusje gedaan, het inhangen van de ramen.
viel niet mee om dat in je eentje te doen zonder enig idee hoe het nou precies moet. maar met een beetje pielen lukte het om de ramen er in te zetten.
het eerste raam had ik ongeveer 2.5 uur voor nodig(was gelijk het moeilijkst aangezien het een raam was van de voorkant)
maar de rest ging aardig snel ongeveer 45 minuuten per raam (inc redelijk afstellen)


daarna wou ik bezig met de voorkant, dus als eerste begonnen met het er in zetten van de stadslichtjes, ging allemaal prima tot dat het chromen randje vast geschroeft moest worden.. je raad het al waar zijn de schroefjes. uiteindelijk alle zakjes met onderdelen doorgespit maar niks kunnen vinden, ook in de grote zak met schroefjes zat niks dus de lampjes maar gelaten voor wat ze waren..
Image
Image

inmiddels was de voorbumper aan de beurt. het chroom was dof en hij zat onder de stof.

Image
en een erna foto:

Image

Re: chevrolet caprice 1968

Posted: Fri Jul 24, 2009 11:01 am
by 68Impala
nice! wat ziet je dash er nog goed uit! (zelfde bij mij) maar mijnes ziet er niet meer uit na 40 jaar cali zon 8)

Re: chevrolet caprice 1968

Posted: Fri Jul 24, 2009 11:13 am
by Groove_Champion
Gaaf dat je ook zon model hebt 8)
ik kom uit arnhem das niet eens zo heel ver van nijmegen

Re: chevrolet caprice 1968

Posted: Fri Jul 24, 2009 8:03 pm
by Olds_98_1960
He gave auto man. Lijkt me een super spannende onderneming, zo'n auto uit het buitenland laten komen. En dan nog helemaal vol cadeautjes.. Ik kom trouwens uit Huissen. Tussen Arnhem en Nijmegen!

Groeten Paul

Re: chevrolet caprice 1968

Posted: Sat Jul 25, 2009 7:41 pm
by marcpijlman63
Cool ding man en leuk verslag.

Over die extra onderdelen..
Ik mis nog een voorste embleem, en de stootlijsten van de achterdeuren.
Heb jij die toevallig dubbel.

vrg Marc

Re: chevrolet caprice 1968

Posted: Sun Aug 02, 2009 3:40 pm
by matthijs-air
cool model 8) heb zelf een impala 68 vierdeurs en ben negentien 8)
Image
Deze dus