chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan
Posted: Wed Jul 22, 2009 12:32 am
al 2 jaar ben ik bezig met oude auto's.
Voordat ik er mee begon wou ik eerst wat kennis opbouwen hoe zon ding nou precies in elkaar zat, want het is heel ander speelgoed dan een brommertje.
Natuurlijk wilde ik een mooie oldtimer en het liefste nog een amerikaanse auto.
Het leek me makkelijker om te beginnen met een redelijk simpele auto, maarja welke moet je nou kiezen? want er rijd zoveel rond...
uiteindelijk zon 10 jaar geleden in de macdrive bij duiven stonden we achter een oude auto met een redelijk in de buurt komend v8 geroffel, een opel commodore uit 1968 wel te verstaan.
Na lang zoeken toch een leuke commodore gevonden, weliswaar een iets nieuwer type uit 1972.
Het was allemaal leuk zon 6 cilinder in lijn maar de drang naar iets groters en wat meer geroffel onder de kap bleef knagen....
Ik heb ooit eens bij mn opa in het foto album wat fotos gezien toen hij nog in Suriname woonde en daar de trotse bezitter was van een Chevrolet uit 1968. hij meende dat het een bel air was
maar goed waar vind je nou zon ding tegenwoordig?
Na even op google gezeten te hebben wat meer afbeeldingen kunnen vinden van dit type.
En op een zekere dag liet ik mn oog vallen op een Chevrolet caprice uit 1968 die op marktplaats stond.
n paar dagen daarna toch maar eens opgebeld en een afspraak gemaakt om te kijken en m in principe mee te nemen.
Eenmaal daar bleek de chevy toch in een hele andere toestand dan op de foto.
hij starte zelfs niet, maar had gelukkig een goeie accu meegenomen(voorgevoel?)hij klonk verder echt geweldig en het model was perfect. maar met pijn en moeite toch maar de wagen laten staan omdat er ineens veel meer aan mankeerde dan dat de verkoper in de advertentie had staan.
Gelukkig is de auto wel bij een echte liefhebber terecht gekomen!
had mn zinnen iig al wel gezet op het model Caprice uit 1968.
Daarna kon ik bij de Chevrolet impala van tim op het forum kijken.
maar moest en zou n caprice hebben, dus de zoektocht ging door.
Na bijna alles afgestruind te hebben leek het me handiger om over de grens eens een kijkje te nemen. en kwam uit in Texas. en wel te verstaan hier
Uiteindelijk een caprice gevonden die al ruim een paar maanden tekoop stond. bijna alles was er aan vernieuwd alleen hij is nooit afgebouwd...
oa:
- nieuw lederen dakje
- opnieuw gespoten
- automaat gereviseert
- motor gereviseerd
- body off restauratie dus chassis ed was ook gerestaureerd
(datum op de fotos klopt niet)
Uiteindelijk via "Texasboy" de prijs kunnen achterhalen en die bleek redelijk mee te vallen.
Na de aanvraag van wat meer fotos toch maar besloten de wagen te kopen!
maar goed zoiets koop je niet zomaar na een of 2 fotos gezien te hebben.
want was hij wel compleet en hoe was het chroom werk?
uiteindelijk kreeg ik de volgende fotos door gemaild en het antwoord dat de auto overcompleet was aan onderdelen.
alles zat ook netjes per deur verpakt in n vuilniszak met diverse zakjes samen met t glas en de panelen.
de rest van de fotos zal ik niet posten want het zijn er nogal wat
Uiteindelijk n afspraak gemaakt om de auto te bezichtigen en te halen. was een spannende dag maar uiteindelijk is alles goed verlopen.
de auto stond netjes met alle onderdelen buiten op de oprit geparkeerd
en vervolgens ging de wagen op de "carhauler" mee naar de ranch in texas.
n dag daarna kreeg ik het bericht dat de auto er al stond en vroeg om nog meer fotos. wat ik toen te zien kreeg sloeg werkelijk alles. er is ongelovelijk veel werk aan de auto geweest als je op alle details gaat letten:eek: de verkoper vertelde ook ALLE TECHNISCHE DELEN zijn vervangen/gereviseerd
zelfs alle boekjes en rekeningen zitten er netjes bij in een zakje
inmiddels helemaal volgepakt met onderdelen staat de auto te wachten op verscheping naar Nederland. toevallig stond er ook n charger bij die mee ging dacht ik .
Uiteindelijk was het zo ver, de auto kon op transport richting Nederland. ben heel benieuwd wanneer hij aan komt.
wel grappig eigenlijk, die containers zie ik wel eens op de goederentreinen zitten
vandaag was het na lang wachten eindelijk zo ver !!
vandaag vroeg op gestaan aangezien ik bezig ben met verhuizen. na de Opel goed vol te hebben gepropt met allerlei dozen naar de nieuwe locatie gereden en daar de zooi uitgeladen.
uiteindelijk rond een uur of half 4 smiddags ging de deurbel, er stond een man voor de deur met een reflecterend hesje aan.
ik dacht in eerste instantie niet dat het de gene was die de auto kwam brengen
dus zo gezegd zo gedaan de deur van de garage open gedaan, waarop de man antwoordde "ik heb hier een auto voor je"
gelijk de Opel uit de garage gehaald en om de hoek geparkeerd.
toen ik aan kwam lopen zag ik de auto die ik tot voor kort alleen maar op de foto had gezien in het echt !!
helemaal geweldig !! ding zat vol met onderdelen en spullen etc
na ongeveer 5 minuutjes de auto aan het verlossen van alle klemmen en spanbanden mocht hij eindelijk er van af komen
aangezien de klinken nog niet op de deur zitten moest ik er op de Dukes of Hazzard manier in
auto naar beneden gerold en toen kwam het grote moment, sleutel omdraaien en hij liep meteen. man man wat een geluid een big block zonder uitlaat (wel headers uiteraard)
bij alle huizen stond er wel iemand in de tuin te loeren wat er nou precies gaan de was voor hun huis.
uiteindelijk de wagen n klein stukje naar huis gereden, dat alleen al was een hele ervaring wat een schip haha
toen kwam het volgende obstakel de garage deur. omdat er klapdeuren in zitten met scharnieren die iets uitsteken ben ik iets van 5 centimeter kwijt aan beide kanten waardoor maar 1.5 cm had om de auto naar binnen te rijden (hoe bedoel je t past net )
(fotos aan t begin van de garage)
uiteindelijk de bumpers naar binnen gedragen en alles was binnen.
daarna gelijk begonnen met het leeghalen van de aut hij was echt volgepropt met onderdelen .
Ik kwam van alles tegen, veel sierstrips, nieuwe mechanische delen, veel koplampen, zelfs een achterdeur in perfecte staat etc
en ook nog een soort van papieren zak die toch wel heel zwaar was.
dus gauw open gemaakt en wat ik daarin aan trof :shock:
allemaal chevy boekjes, sommige zelfs nog in de verpakking
er zitten zelfs 2 werkplaatshandboeken bij een van de types van 1968 tot ergens in de jaren 70 en eentje van 1968 netjes in een klapper
inmiddels was het een enorme bende(hier een stukje er van)
maar na n uurtje sorteren en opruimen had alles een plekje gevonden in de garage
viel niet mee om de auto naar achter te duuwen.
overmorgen maar weer eens even verder kijken 8)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
vandaag maar eens begonnen aan de achterdeur.
er zat helemaal niks meer in, dus alles moest er weer terug in komen.
eerst maar eens begonnen met de geleiders van de ramen er in te zetten, na even puzzelen en lang staren was het toch gelukt)
daarna moest het slot er nog in komen, maarja die was nergens te bekennen.
gelukkig zat er nog een achterdeur bij, ook de zelfde kant die wel compleet was.
dus na veel wd40 kwamen de boutjes eindelijk los en kon het geheel over worden gezet. er zit echt een zee van ruimte in zon deur.
wat er verder nog moet gebeuren is de deur volspuiten of smeren met textyl zodat hij nooit meer van binnen zal roesten.
(fotos van de donor deur) alles zit inmiddels netjes in de deur van de auto verwerkt
het begon inmiddels al laat te worden dus kon het niet laten om toch wat kleine dingetjes te poetsen, zoals de motorruimte van de auto en de voorkant
inmiddels stond de klok alweer op 1 uur maar toch begon het te kriebelen om nog meer schoon te maken, dus gelijk de binnenkant gestofzuigt en het hele dashbord gereinigd
ziet er weer als nieuw uit
nu de rest van de deuren
Hans(texas boy) heel erg bedankt !!
more to come 8)
Voordat ik er mee begon wou ik eerst wat kennis opbouwen hoe zon ding nou precies in elkaar zat, want het is heel ander speelgoed dan een brommertje.
Natuurlijk wilde ik een mooie oldtimer en het liefste nog een amerikaanse auto.
Het leek me makkelijker om te beginnen met een redelijk simpele auto, maarja welke moet je nou kiezen? want er rijd zoveel rond...
uiteindelijk zon 10 jaar geleden in de macdrive bij duiven stonden we achter een oude auto met een redelijk in de buurt komend v8 geroffel, een opel commodore uit 1968 wel te verstaan.
Na lang zoeken toch een leuke commodore gevonden, weliswaar een iets nieuwer type uit 1972.
Het was allemaal leuk zon 6 cilinder in lijn maar de drang naar iets groters en wat meer geroffel onder de kap bleef knagen....
Ik heb ooit eens bij mn opa in het foto album wat fotos gezien toen hij nog in Suriname woonde en daar de trotse bezitter was van een Chevrolet uit 1968. hij meende dat het een bel air was
maar goed waar vind je nou zon ding tegenwoordig?
Na even op google gezeten te hebben wat meer afbeeldingen kunnen vinden van dit type.
En op een zekere dag liet ik mn oog vallen op een Chevrolet caprice uit 1968 die op marktplaats stond.
n paar dagen daarna toch maar eens opgebeld en een afspraak gemaakt om te kijken en m in principe mee te nemen.
Eenmaal daar bleek de chevy toch in een hele andere toestand dan op de foto.
hij starte zelfs niet, maar had gelukkig een goeie accu meegenomen(voorgevoel?)hij klonk verder echt geweldig en het model was perfect. maar met pijn en moeite toch maar de wagen laten staan omdat er ineens veel meer aan mankeerde dan dat de verkoper in de advertentie had staan.
Gelukkig is de auto wel bij een echte liefhebber terecht gekomen!
had mn zinnen iig al wel gezet op het model Caprice uit 1968.
Daarna kon ik bij de Chevrolet impala van tim op het forum kijken.
maar moest en zou n caprice hebben, dus de zoektocht ging door.
Na bijna alles afgestruind te hebben leek het me handiger om over de grens eens een kijkje te nemen. en kwam uit in Texas. en wel te verstaan hier
Uiteindelijk een caprice gevonden die al ruim een paar maanden tekoop stond. bijna alles was er aan vernieuwd alleen hij is nooit afgebouwd...
oa:
- nieuw lederen dakje
- opnieuw gespoten
- automaat gereviseert
- motor gereviseerd
- body off restauratie dus chassis ed was ook gerestaureerd
(datum op de fotos klopt niet)
Uiteindelijk via "Texasboy" de prijs kunnen achterhalen en die bleek redelijk mee te vallen.
Na de aanvraag van wat meer fotos toch maar besloten de wagen te kopen!
maar goed zoiets koop je niet zomaar na een of 2 fotos gezien te hebben.
want was hij wel compleet en hoe was het chroom werk?
uiteindelijk kreeg ik de volgende fotos door gemaild en het antwoord dat de auto overcompleet was aan onderdelen.
alles zat ook netjes per deur verpakt in n vuilniszak met diverse zakjes samen met t glas en de panelen.
de rest van de fotos zal ik niet posten want het zijn er nogal wat
Uiteindelijk n afspraak gemaakt om de auto te bezichtigen en te halen. was een spannende dag maar uiteindelijk is alles goed verlopen.
de auto stond netjes met alle onderdelen buiten op de oprit geparkeerd
en vervolgens ging de wagen op de "carhauler" mee naar de ranch in texas.
n dag daarna kreeg ik het bericht dat de auto er al stond en vroeg om nog meer fotos. wat ik toen te zien kreeg sloeg werkelijk alles. er is ongelovelijk veel werk aan de auto geweest als je op alle details gaat letten:eek: de verkoper vertelde ook ALLE TECHNISCHE DELEN zijn vervangen/gereviseerd
zelfs alle boekjes en rekeningen zitten er netjes bij in een zakje
inmiddels helemaal volgepakt met onderdelen staat de auto te wachten op verscheping naar Nederland. toevallig stond er ook n charger bij die mee ging dacht ik .
Uiteindelijk was het zo ver, de auto kon op transport richting Nederland. ben heel benieuwd wanneer hij aan komt.
wel grappig eigenlijk, die containers zie ik wel eens op de goederentreinen zitten
vandaag was het na lang wachten eindelijk zo ver !!
vandaag vroeg op gestaan aangezien ik bezig ben met verhuizen. na de Opel goed vol te hebben gepropt met allerlei dozen naar de nieuwe locatie gereden en daar de zooi uitgeladen.
uiteindelijk rond een uur of half 4 smiddags ging de deurbel, er stond een man voor de deur met een reflecterend hesje aan.
ik dacht in eerste instantie niet dat het de gene was die de auto kwam brengen
dus zo gezegd zo gedaan de deur van de garage open gedaan, waarop de man antwoordde "ik heb hier een auto voor je"
gelijk de Opel uit de garage gehaald en om de hoek geparkeerd.
toen ik aan kwam lopen zag ik de auto die ik tot voor kort alleen maar op de foto had gezien in het echt !!
helemaal geweldig !! ding zat vol met onderdelen en spullen etc
na ongeveer 5 minuutjes de auto aan het verlossen van alle klemmen en spanbanden mocht hij eindelijk er van af komen
aangezien de klinken nog niet op de deur zitten moest ik er op de Dukes of Hazzard manier in
auto naar beneden gerold en toen kwam het grote moment, sleutel omdraaien en hij liep meteen. man man wat een geluid een big block zonder uitlaat (wel headers uiteraard)
bij alle huizen stond er wel iemand in de tuin te loeren wat er nou precies gaan de was voor hun huis.
uiteindelijk de wagen n klein stukje naar huis gereden, dat alleen al was een hele ervaring wat een schip haha
toen kwam het volgende obstakel de garage deur. omdat er klapdeuren in zitten met scharnieren die iets uitsteken ben ik iets van 5 centimeter kwijt aan beide kanten waardoor maar 1.5 cm had om de auto naar binnen te rijden (hoe bedoel je t past net )
(fotos aan t begin van de garage)
uiteindelijk de bumpers naar binnen gedragen en alles was binnen.
daarna gelijk begonnen met het leeghalen van de aut hij was echt volgepropt met onderdelen .
Ik kwam van alles tegen, veel sierstrips, nieuwe mechanische delen, veel koplampen, zelfs een achterdeur in perfecte staat etc
en ook nog een soort van papieren zak die toch wel heel zwaar was.
dus gauw open gemaakt en wat ik daarin aan trof :shock:
allemaal chevy boekjes, sommige zelfs nog in de verpakking
er zitten zelfs 2 werkplaatshandboeken bij een van de types van 1968 tot ergens in de jaren 70 en eentje van 1968 netjes in een klapper
inmiddels was het een enorme bende(hier een stukje er van)
maar na n uurtje sorteren en opruimen had alles een plekje gevonden in de garage
viel niet mee om de auto naar achter te duuwen.
overmorgen maar weer eens even verder kijken 8)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
vandaag maar eens begonnen aan de achterdeur.
er zat helemaal niks meer in, dus alles moest er weer terug in komen.
eerst maar eens begonnen met de geleiders van de ramen er in te zetten, na even puzzelen en lang staren was het toch gelukt)
daarna moest het slot er nog in komen, maarja die was nergens te bekennen.
gelukkig zat er nog een achterdeur bij, ook de zelfde kant die wel compleet was.
dus na veel wd40 kwamen de boutjes eindelijk los en kon het geheel over worden gezet. er zit echt een zee van ruimte in zon deur.
wat er verder nog moet gebeuren is de deur volspuiten of smeren met textyl zodat hij nooit meer van binnen zal roesten.
(fotos van de donor deur) alles zit inmiddels netjes in de deur van de auto verwerkt
het begon inmiddels al laat te worden dus kon het niet laten om toch wat kleine dingetjes te poetsen, zoals de motorruimte van de auto en de voorkant
inmiddels stond de klok alweer op 1 uur maar toch begon het te kriebelen om nog meer schoon te maken, dus gelijk de binnenkant gestofzuigt en het hele dashbord gereinigd
ziet er weer als nieuw uit
nu de rest van de deuren
Hans(texas boy) heel erg bedankt !!
more to come 8)