topshoppen

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
thunder
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 2009 10:09 am

topshoppen

Post by thunder »

hallo, wil een thunderbird van 71 top shoppen
kan iemand mij vertellen hoe ik het ramen probleem kan oplossen??
hier ben ik niet mee bekend en kan er ook geen info over vinden.
Taximan
Posts: 3130
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:59 pm

Re: topshoppen

Post by Taximan »

Autoglas D&K
H. Kamerlingh Onnesweg 19b
2408 AX Alphen aan den Rijn

http://www.dk.nl/richtlijnmallen.pdf
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: topshoppen

Post by Ranch73 »

thunder wrote:hallo, wil een thunderbird van 71 top shoppen
kan iemand mij vertellen hoe ik het ramen probleem kan oplossen??
hier ben ik niet mee bekend en kan er ook geen info over vinden.
Waar ga je shoppen? :) ?al eerder gedaan?
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: topshoppen

Post by transam-400 »

thunder wrote:hallo, wil een thunderbird van 71 top shoppen
kan iemand mij vertellen hoe ik het ramen probleem kan oplossen??
hier ben ik niet mee bekend en kan er ook geen info over vinden.

hoe ver wil je choppen ??
misschien gewoon de raamstijlen schuiner zetten. kan je de originele ruit gewoon gebruiken.
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: topshoppen

Post by smokey »

Projecten Forum
Laat hier zien dat er ook in jou een Troy Trepanier of Chip Foose schuilt. Show your projects !!
1 topic per auto aub, dus geen meerdere topics aanmaken over het dezelfde project.
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: topshoppen

Post by Martin71RS »

Image



maar hij heeft wel gelijk :D
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: topshoppen

Post by 29er Hot Rod »

top CHOPPEN bedoel je, anders ga je een nieuw dakje kopen amigo....

je moet het dak verbreden en verlengen mocht je je dak laten zakken, de spijlen naar binnen brengen is geen porem, daar krijg je echt een raar dakje van ten opzichte van de rest van de wagen......

dus chop het aub op de juiste manier !!! :D

greetz Ep.............mocht je hulp nodig hebben hoor ik het wel !!!

je ramen kan je waarschijnlijk weer gebruiken nadat je ze het laten frezen of stralen zodat deze ook weer passen !!
Taximan
Posts: 3130
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:59 pm

Re: topshoppen

Post by Taximan »

29er Hot Rod wrote:je moet het dak verbreden en verlengen, de spijlen naar binnen brengen is geen porem,
daar krijg je echt een raar dakje van ten opzichte van de rest van de wagen......
dus chop het aub op de juiste manier !!! :D
greetz Ep!
Dan is deze Chrysler zeker verkeerd gedaan?
Dakstijlen naar binnen en voorraam achterover gekanteld...
Image
perry
Posts: 619
Joined: Sun Sep 07, 2008 12:11 am

Re: topshoppen

Post by perry »

gewoon niet choppen!!
iedereen praat er zo makkelijk over,, maar goede resultaten heb ik nog niet veel gezien,,
ja hier en daar wat rodjes van de jare 20-30..
maar dit is toch wel iets heel anders,, weet waar je aan begint,,
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: topshoppen

Post by Wilf »

Als je auto's van na '55 chopt gewoon niet te veel choppen. De daken werden al een stuk lager en het ziet er al gauw overdone uit. Die Chrysler hierboven vind ik goed gedaan, da's niet zo'n extreme chop.
hot rod
Posts: 526
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:09 am

Re: topshoppen

Post by hot rod »

een chop moet bij de auto passen en niet elk model leent zich voor de zoveel genoemde 10 cm maar soms is 3 a 4 cm genoeg om het meer gestroomlijnder te maken en het model anders te maken,(dat was de bedoeling van een chop), so more is not always better
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: topshoppen

Post by Caddy_v8 »

Ik denk dat een gechopte 71er Thunderbird er best vet uit kan zien. Maar inderdaad niet TE laag maken. Heb je een coupe of ene met suicide-doors?
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: topshoppen

Post by 29er Hot Rod »

laat maar een een foto van de voorkant van die gechopte chrysler zien mocht je die hebben, van de zijkant zie je het verschil idd nauwlijks als je het dak niet verbreed.....

heb er helaas al teveel gezien waarbij het dak na de chop in het niets valt mocht die niet verbreed zijn :? vergeet niet dat je dak kleiner gaat lijken als die dichter op de rest komt te liggen.....
probeer het maar een met een bouwpakketje :)

O ja, als je de stijlen niet naar binnen brengt hoef je de ramen alleen maar aan de bovenkant in te korten,dan weet je ook gelijk hpeveel er tussen je dakkie moet, je dak word dus langer en breder !! (ook al ist maar iets,een vriendin van me zegt ook altijd, alle kleine beetjes helpen :D )

greetz Ep
thunder
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 2009 10:09 am

Re: topshoppen

Post by thunder »

Caddy_v8 wrote:Ik denk dat een gechopte 71er Thunderbird er best vet uit kan zien. Maar inderdaad niet TE laag maken. Heb je een coupe of ene met suicide-doors?
ik heb een coupe
thunder
Posts: 36
Joined: Thu Jan 01, 2009 10:09 am

Re: topshoppen

Post by thunder »

29er Hot Rod wrote:top CHOPPEN bedoel je, anders ga je een nieuw dakje kopen amigo....

je moet het dak verbreden en verlengen mocht je je dak laten zakken, de spijlen naar binnen brengen is geen porem, daar krijg je echt een raar dakje van ten opzichte van de rest van de wagen......

dus chop het aub op de juiste manier !!! :D

greetz Ep.............mocht je hulp nodig hebben hoor ik het wel !!!

je ramen kan je waarschijnlijk weer gebruiken nadat je ze het laten frezen of stralen zodat deze ook weer passen !!
bedankt voor je reactie,
heb jij nog een adres voor de ramen
wil eerst weten waar ik ramen kan laten maken of vermaken eer ik begin
dacht eerst aan 8 tot 10 cm, maar 5 a 6 cm is mooier denk ik
Post Reply