1987 Camaro IROC-Z

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Streetrod »

Zoo :eek: lekker bezig daar, hij word nog beter dan een nieuwe :thumbs: .

Ronnie
firebird79
Posts: 727
Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by firebird79 »

dat ziet er idd erg goed uit :thumbs:
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

Had nog wat zitten prutsen met wat spul
Wederom iets dat niet past, TPIS billet IAC behuizing en Accel Billet TB gaan niet zomaar samen:
Image

Beetje vijlen ook weer opgelost
Image

KRC block mount beugel binnen en serp poelie, alleen nog naar voren shimmen en dat zit ook weer goed
Image

Heb de KRC pomp opgespaced, zit nu perfect. Ook heb ik de dynamo poelie verwisseld voor een KRC model met 3 groeven, past ook beter bij de rest. Heb ik dus alleen een custom krukas poelie nog nodig.

Image

De blauwe slang is de hige druk leiding voor de stuurbekrachtiging
Image

Image


Edelbrock STB heeft ruzie met de inbus bout van de inlaat :(

Image

Verder met het overdoen van de naden en het dyanamat achtige spul
Image

Image

Kachelhuis klaar, heb de originele beugel voor 't relais aangepast door er een 90 graden bocht in te zetten, nu monteert 't netjes aan de voorkant
Image

Zelfde recept voor de bobine, heb de meegeleverde alu blokjes gebruikt om het geheel aan elkaar te zetten.
Alleen nog ff die rode overspray weghalen :)
Image


Besloten om de warm waterklep te verplaatsen
Image

VSC3000 alarm aan het installeren, wil alles er factory uit laten zien heb dus alle kabels gesoldeerd en netjes weggewerkt en oem stekkers enzo gebruikt, ook een oem zekeringhoudertje
Image

De hoorn hier maar gelaten, tussen de bumper en de voorkant.
Image

Alarm compleet geinstalleerd, was toch nog een boel werk zeg.

Dit zijn de zekeringhouders, 1 voor alarm, 1 voor extra benz pomp en de andere is de originele die er al hing
Image

Ellendige gerol ook klaar, ben het helemaal beu. Wil geen kit en alubutyl meer zien :)
Image

Kachel en KC4 oliekoeler gemonteerd, overal die veerklemmen gebruikt. Ik vind slangklemmen lelijk. Ook beschermhoezen tegen schuren.
Image

Vind het een stuk netter met de waterklep hier, zie je het niet zo dominant zitten en er loopt maar 1 slang van het spatbord naar de motor.
Image

Benzine leidingen ook klaar, incl. FMU. Superfueler gaat 't niet worden.
Image
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Krultang72 »

:eek: 8) 8)
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Pavement Pounder »

Mooi man,
als je de superfueler niet gaat gebruiken zul je toch de chip in de ecm moeten gaan aanpassen ?
Bij mijn supercharger kit voor mijn motor zat ook een spacer met 2 extra injectoren maar ik vond het ook te vol/lelijk worden.
Ik ben nu flink bezig met het veranderen en branden van de chip met behulp van Tunerpro rt.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

Nee, de FMU verhoogt de benzinedruk mbt de inlaatdruk. Wel een cru systeem maar het werkt. De ontsteking gaat via een druk gerefereerde verstelbare retard (crane fireball)
Wat voor een plaat met 2 injectoren heb je precies?

Als ik zelf wat ga knoeien met chipjes dan wil ik wat state of the art hebben. Vroeger met de crossfire spullen zitte knoeien met promp brander, wisser ez enz. Man wat een ellende, dat nooit weer. Misschien een megasquirt maar dat is een beetje hobbymatig in mijn ogen net als die moates spullen

Origineel moet zo'n supercharger op een std. motor kunnen worden geinstalleerd. Nou is de motor niet meer helemaal standaard maar ik voorzie geen grote problemen.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Pavement Pounder »

Ja dat was van Paxton een alu spacer onder de tbi met 2 injectoren dat liep via een computer kastje met een vacuum aansluiting naar de intake met boost injecteren ze en meer boost= meer brandstof.
Ik gebruik inderdaad het simpele Moates spul Burn II en wat chips, dit had ik eigenlijk moeten nemen was gemakkelijker geweest: http://www.dynamicefi.com/
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

als ik wat ga doen wordt 't denk ik een XFI systeem. Er is een plug & play EZ EFI systeem maar dat hele EZ EFI kan alleen de benzine regelen, niet de ontsteking en ook alleen atmosferisch
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Pavement Pounder »

Ez efi is mooi maar werkt niet op geblazen motoren.
De XFI is wel erg gaaf
Deze heb je ook nog: http://www.massfloefi.com/
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

Ik had ook nog weer wat dingen gedaan...dus hier wat foto's (veel) en een 2 tal filmpjes.

Kabelboom gemaakt voor US stijl achterlichten, dus alles rood en weg met het amber/oranje.

Image

Werkt dus mooi niet, kastje is een trailer light converter voor als je een US trailer hebt met een Euro/Jap auto. Als je de rem intrapt werkt 't niet meer. Chinese troep dus. Dan maar zelf wat maken met 3 wisselrelais en wat fröbelen.

Kastje, mist 1 relais voor 1 setje lampen, kwam er 1 te kort maar alles werkt wel
Image

Moet nog een 8 polige stekker aan, spul van Rick Donkers was niet binnen
Image

Toch wel netjes zo in dat kastje, haat dat als je relais ziet hangen met hobbywerk bedrading

1 lamp vast rood gemaakt, kleur is bijna perfect egaal. Binnenkant is gespoten, buiten niet

Image

FILMPJE



Waar laat je een Boost Timing master/ontstekingskastje?? Ik vind 't niet mooi als hij in het zicht zit en bij een warme uitlaat gaan ze snel kapot, dan maar hier...achter de bumper

Montageplaatje met gat, en dat gat weer gevormd zodat 't er wat grappiger uit ziet..je ziet 't tenslotte nooit weer zitten ;)

Image

Image

zo...weg ermee.., ook een lekkere plek om gaatjes te boren (gelukig heb ik zo'n 90* adapter ding voor de boormachine)

Image

Flink deel v.h. interieur er alweer in
Image

Hier maar een stekker tussen gezet, dat zat met...kroonsteentjes! jonge wat een armoe!!

Image

Hatch motor, incl automatisch lampje en alarm op de ontgrendelign allemaal klaar. Ok past de klep goed met de slotbeugels die ik erin heb gelast.

Image

Image

Micro schakelaar voor alarm zit op de pulldown motor, te zien aan de bestuurderskant. Simpel ff met een beugeltje vast gezet en klaar. Werkt perfect. Als iemand mij de trunk popt loeit 't alarm (klep gaat trouwens ook met de keyfob open)

En dan de tegenvaller van deze week, er is altijd wel wat maar hier erger ik me groen en geel aan...die spoiler van hawks is zo krom als een hoepel...heb het nog niet met ze opgelost, 1e reactie was dat ik die niet van hun gekocht had (wel waar) en dat die niet van hun was, want die van hun werd op een auto gemaakt en pastte perfect...jaja!!!

Image

Image

Heb een beugeltje gemaakt voor een KRC stuurbekrachtigingsvaatje

Image

Image

Image


Ik heb het eindelijk klaar met die snaren, lijnt allemaal perfect uit! Ik ben d'r weer blij mee :)

Image

Image

Image

past ook maar net die p.st. pomp

Image


Ik heb mijn radiator ook klaar, heb het ding maar verlast zodat de slang nu past, zat niks anders op en had geen zin om weer een andere slang te kopen. Deze heb ik van mijn 82er vette af gepakt, dan regel ik daar in de toekomst wel weer een andere voor. Wel een boel vuil in dat aluminium.

Image

moest de montageplaat ook nog weer aanpassen. Is nog helemaal niet zo heel gek.

Image

de bak koeler is nu ook klaar, heb er ook maar een extern filter opgezet. Leidingen zijn flex vanaf bak naar bulkheads, dan harde leidingen en achter weer staalflex (voor is het proclassic slang)


Image

Image

Image

Heb de uitlaat klaar. Nu nog kijken of tzt de apk boer dit ook leuk vind :0

chronoligische volgorde van opbouw

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Ook nog wat andere dingen zoals een verlengkabel voor de O2 sensor zodat de bekabeling niet (weer) wegfikt

Image

Image

de poelies helemaal klaar, lijnt mooi uit en het past allemaal net

Image

Image

Image

een paar fatsoenlijke stoelen, staan mi ook nog erg goed vanwege het hoekige, past mooi bij het dashpad.

Image

Image

intercooler & bov binnen, is ook wel weer pas te maken. Mooi compact.

Image

oh, en zo ziet de uitlaat er aan de zijkant uit...was ik vergeten

Image

Image

plaatje gemaakt voor 3 tellertjes ipv radio. Had er 3 maar besloten de wideband commander II op een a pillar pod te monteren vanwege het zicht en de warning led. Dan maar een olie temp meter kopen met een schakelaartje erbij zodat ik hem kan switchen tussen motor en bak want er passen geen 4 tellers

Image

Image

Image

en dit wordt mijn tankdeksel. Moet nog wel een adapterring maken en wat van de vulpijp afzagen om het passend te krijgen

Image

Heb de kleppendeksels er eindelijk op. Zijn de enigen die passen ivm de tuimelaars en guideplates. Moest wat slijpen aan de binnenrand en moest er 1 verlassen om hem onder de ruitensproeierpomp door te krijgen


Image

Image

2 Bar map sensor voor boost retard maar hier neer gezet, aan boutje van ruitenwissermotor. Ik heb een hekel aan extra gaatjes boren

Image

Voorste deel van de uitlaat toch maar gewrapped ivm de hitte

Image

En.....hij loopt. Nog wel atmosferisch, heb de intercooler pijpen e.d. nog niet klaar. Klinkt wel goed al zeg ik het zelf

http://www.youtube.com/watch?v=-KOpmXbppjc

Nog weer wat gedaan. Vaatje gemaakt voor carterdamp afzuiging, komt nog een dop op

Image

Image

ff ermee gereden, nog steeds NA omdat de inercooler niet is aangesloten...ff foto met zijn broertje :)

Image

Filmpje van beetje gassen, ongeveer 1/4 tot 1/3 gas, nog een beetje poko aan ivm alles nog nieuw



Zat nog weer te denken aan andere velgen, vind dit wat bruter staan. Is een fotosoep dus er zitten van die elastieken banden op, als ik ze erop zet komen er sloffen op met een stuk hogere wang en dan 19" voor & achter.

Image

Ben eigenlijk al om ;)

Intercooler montagebeugel gemaakt. Zo gemaakt dat er alleen fabrieksgaten worden gebruikt, zoals gezegd heb ik een hekel aan gaten boren als het enigszins vermeden kan worden

Image

Image

Image

Het stel stangetje om de Ic aan te trekken wordt nog anders, had geen materiaal om draad te tappen dus maar ff 2 moertjes op een massief asje....tijdelijk dus
Image

Past allemaal net met de kleppendeksels, een schuim kussentje zorgt ervoor dat 't niet rammelt en krast. Ik hoop dat de kap nog dicht kan. Zo kan 't net met de radiator dop enzo.....anders maar een andere kap (zou wel jammer zijn, vind de iroc kap eigenlijk 't mooiste)
Image
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Jeroen_Sp »

wow, wat een super werk! Ziet er allemaal erg mooi uit!

is dit nu een watergekoelde intercooler?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

ja da's een water naar lucht intercooler. Compacter en vele malen efficienter dan een lucht/luht koeler.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by kn@pestaart »

:eek: Nice!! Waar heb je die externe filter voor je bak vandaan?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

is gewoon een normale remote filter adapter met een klein ford fitler. Je kunt ze ook gewoon kopen van BeCool en weet ik veel wat voor een merken allemaal.
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by thenewpappa »

Schitterend. Handige donder ben je...
Post Reply