1987 Camaro IROC-Z

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Stimpy »

:?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

wat wou je zeggen? :lol:
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Thing »

dat de waarde van de wagen zelf is verdubbelt in koppelingen en gevlochten slang.... LOL


Volgend jaar kijken wat ie doet op de 1/4?
chevycaprice91
Posts: 653
Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by chevycaprice91 »

heb je hem al helemaal klaar??
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

nee, tijdje geen schot in de zaak. Wachten op onderdelen, heb mijn 82er trans am ook nog uit elkaar gerukt enz...enz.

Motorisch is hij nu wel klaar, 1 schroefdraad van de inlaat is kapot en zit te wachten op een 7/16 time sert setje, had die maat natuurlijk weer niet :(

Meeste werk is gegaan in het aanleggen van allerlei kabels en prut maar hij is nu zo goed als klaar voor de spuiter. Moet alleen het deurscharnier nog fixen

Image

Image
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by CVPI »

Ziet er gelikt uit, ook mooi die kleine details zoals rode bougiekabels e.d.

Word dit een mooi-weer auto?
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Stimpy »

Dit wordt een Garage auto :D
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

nietus....en moet je horen wie dat zegt :lol:
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Stimpy »

:D
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

He, laat ik eens een update doen...

Waterkoeler voor de intercooler, is eigenlijk een oliekoeler maar ik had m nog liggen en past redelijk met wat modificaties en is al met -12 aansluitingen dus mooie maat
Image

Hobbs schakelaar voor de intercooler. Ga hem denk ik ook sturen met 't IAT signaal van mijn cartridge MAF. Ff kijken of ik de EGR sturing daarvoor kan gebruiken, ik gebruik toch geen EGR en heb het liefste niet nog meer externe schakelaars en prut

Image

ruitenwisservloeistof vaatje...heb mezelf een beetje vernaaid, een normale dop past zo niet meer ivm motorkap... wordt een verzonken dop zoeken

Image

Image

Potverdikkie...het past nog onder de kap ook :D krap is 't wel

Image

Image

maar hij is dicht en in het slot

Image

De slangen p[ de bumper zijn voor water intercooler en lopen naar de meziere pomp

Het loopt op de gemodificeerde mask voor triple range extended MAF signaal met HPX cartridge maf enz...

Hobbs schakelaar anders gemonteerd

Image

De water kant van de intercooler kostte toch meer slang en koppelingen dan ik had gedacht omdat 't anders weer eens niet past.

Image

Nu nog de tuning verfijnen. Ben er best wel trots op, helemaal omdat ik 't zo gebouwd heb dat de auto er niet door wordt verneukt. Ik heb een pesthekel aan gaten boren en zagen en probeer altijd om spullen te monteren vanaf originele of ongebruikte montageplekken en dat is me grotendeels gelukt

Image

Image

Eigenbouw subframe connectors

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Extra verstevigingen

Image

Image


Image

extra bochten zodat 't zo dicht mogelijk langs de vloer en de SFCs loopt

Image

niet zoveel ruimte

Image

1 kant klaar op aflassen e.d. na

Image

Image

Image

Klaar

Image

Image

Image

De andere kant is wat complexer

Image

Bijna klaar, zal een Z stap in moeten voor de uitlaat

Image

Ook zo goed als klaar

Image

Image

Image

Image

Image

Heb ook een versteviging tussen de 2 front subframes, doet ook dienst als inrij beveiliging voor 't carter..liever die balk beschadigd dan 't carter

Image

Image

Klaar voor de poedercoater

Image

Image

En de prut terug van de coater (incl zooi van andere projecten)

Image

Image

Image

Image

Image

Vaatje voor radiator overflow en een expansie vaatje voor de intercooler

Image

Image


Jongbloed velgen, die gaan erop. Lekker old school

Image

Image

Houdt niet over kwa ruimte

Image

De hawks spoiler past voor geen meter, draadeinden op de verkeerde plek, vorm helemaal naadje... andere klep gekocht waar hij op moet passen..mooi niet duis!

Dus dan maar de draadeinden eraf hakken, de klep losbikken van de ruit omdat deze anders niet mooi uitlijnt, ook nog wat geklopt en getrokken aan de body omdat er daar een keer wat op is gevallen (denk ik, de klep en de boven rand waren verbogen)

Image

Image

Kon er niet meer rotzooi in proppen..is wel genoeg zo

Image

Image

M6 neppers erop om te kunnen verrijden

Image

Image

Terug op de brug, 1 van de draden van het trans crossmember is kapot, de andere 3 had ik al opgetapt naar M12, dacht dat de laatste wel OK was...nou niet voor lang... dus die ook maar doen

Image

Had de uitlaat ook nog afgezaagd omdat de einden niet pastten met de SFCs dus dan maar iets anders bouwen...een soort boom tube dus. Ruikt ook lekker zo onder de deur :D

Image

De tune is nu een stuk beter.. na lang pielen en prutsen. Onderin had ik toch nog flinke tip in en soms stotteren, kreeg het er niet uit dus alles controleren...bleek dat er iets niet in de haak is met mijn splinternieuwe MSD billet verdeler. De ontsteking haalt bij lange na de graden niet die ik opgegeven heb in de tabel met de juiste reference angle van 6* ingesteld met EST bypass. Andere verdeler erin en bam.. probleem zo goed als opgelost. Incl de explosies in de uitlaat bij gas los zoals hier

RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by RickyV8 »

Superdik project!
Johan82
Posts: 3383
Joined: Sun Apr 10, 2005 4:09 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Johan82 »

Dat kennen jullie wel he! :thumbs:
Hoe staat het met de 82 vette?
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Nick_nl »

Erg mooi project.
Een vraag, heb je nog een hitteschild tussen de uitlaat en de luchtfilter zitten? Het lijkt alsof je nu erg veel warmte aanzuigt.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by kikkegek »

VETTE S.H.I.T.! 8)
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

De 82er staat al jaren in de hoek, binnenkort gaan we er weer mee verder

Ik heb getest met een koude luchtvoorziening naar het filter. Was spuuglelijk en scheelde niet of nauwelijks. In mijn hpx maf zit een interne iat en kan de temp monitoren via datastream en de intercooler pomo gaat daarmee geschakeld worden. Verschil met en zonder CAI was nihil dus nutteloos. Headers zijn gewrapped dus zo warm wordt het daar niet. De inlaatbuis heat soaked ook iets door de warmte van de rad. De water/lucht IC koelt dat weer af met gemak.
Post Reply