Prijzen Torino spuiten redelijk?

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Dillybird
Posts: 109
Joined: Sat Aug 16, 2008 11:17 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Dillybird »

Ook een leuke optie! Maar dan moet de auto wel helemaal strak zijn! Anders beginnen jullie er nog niet aan toch?
Vader van mn collega heeft het ook gedaan met zijn Buick, en is best mooi geworden, alleen is er een fiets tegenaan gevallen, en daar kan zo`n folie niet echt tegen :D[/quote]


als er een fiets tegenaan valt kunnen we de folie verwijderen en opnieuw kleven dat stuk
bij spuitwerk wordt dit lastiger. :P
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Funk »

Maurice wrote: Ja, zo kan 'ie wel weer hè!
Ik houd m'n muil wel weer.
Zo zou ik 't niet opvatten, als je bv 5 duizend voor een paintjob betaalt juist dán wens je niet een auto te krijgen die wavey of op een ander vlak slordig gedaan is.
Veel mensen nemen al gauw genoegen met iets, maar zoals Joost ook al zei zijn de mensen tegenwoordig kritischer dan ooit, wat op zich een goed iets is want het trekt de scene wel naar een hoger niveau op dat vlak.
Zelfde geldt voor serieus gebouwde pro tourings bijv, waar je tegenwoordig ook niet meer mee wegkomt zonder gepolijste intercoolers bijvoorbeeld.
Maar vaak denken mensen wel dat ze met zo'n kwaliteit (op welk vlak dan ook) voor een dubbeltje op de 1e rang kunnen zitten.

Bij mijn project ('74 Impala) heb ik ook in het begin niet de intentie gehad om 'm helemaal als nieuw te maken, gewoonweg omdat het niet m'n meest favoriete model is. Maar naarmate je je meer verdiept in de materie, meer ideeen via internet en shows opdoet, door je vrienden dingen laat aanpraten (thanks CM & custom), en bijv bij personen als Joost ziet hoe je voor jezelf die lat ook steeds hoger legt.

Maar als je je auto 'gewoon' weer in 'n frisse kleur wilt hebben zijn er volgens mij beunhazen of lokale spuiterijen genoeg die voor veel minder zoiets kunnen/willen doen. En dat is niet negatief bedoeld, ik snap ook dat niet iedereen de kunde/tijd/ruimte heeft om zelf voor te bereiden of gewoonweg de financiele middelen om een 6K paintjob te kunnen betalen. Maar dan kan je naderhand niet gaan vergelijken met een 6K paintjob natuurlijk, tenzij je echt het juiste adres hebt gevonden ;)
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by olof »

Mikeyy25 wrote:
Als ik mijn lak eraf kan halen met afbijt o.i.d. kan ik dit best zelf gaan doen ja.
Valt ook niet meer mee om een bedrijf te vinden die de "bon" laat schieten.
8) 8) 8) 8)
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Firefly »

rene74monte wrote:nou , sorry hoor , maar ik vindt het belachelijk die bedragen ,
tegenwoordig zal het allemaal wel niet meer voor minder kunnen ,
en volgens mij is dat de schuld van de verzekerings maatschappijen .
maar ik zal er allemaal wel niets van snappen.

in de gulden tijd betaalde je toch ook geen 14000 gulden voor een verflaagje.
Vergeet je niet dat geld ook devalueert? De Gulden uit 1999 was nu ook niet meer waard geweest wat hij in 1999 waard was. Plus de devaluatie van andere munten waaraan de Gulden gekoppeld was etc. etc. etc.
Het komt erop neer dat het helemaal niet in de buurt komt van 14.000 Guldens uit de tijd dat de Gulden nog bestond, maar veel minder. Je betaalde in 1960 toch ook niet hetzelfde voor een pakje boter als in 1970? Omrekenen met de koers uit de tijd van het invoeren van de Euro slaat nergens op. Die 2,nogwat omrekenkoers zou tegenwoordig eerder rond de 1,1 liggen. Maar er zijn online vast berekeningen te vinden.
MopariO
Posts: 5261
Joined: Wed Apr 21, 2004 9:50 am

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by MopariO »

maar eh hoe gaat het met het project ???
Mikeyy25
Posts: 332
Joined: Fri Dec 18, 2009 4:59 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Mikeyy25 »

Project gaan van de winter weer verder :)
Ben er net mee naar Luxemburg geweest, straks langzaam strippen etc.
MopariO
Posts: 5261
Joined: Wed Apr 21, 2004 9:50 am

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by MopariO »

maak dan eens foto's en gooi ze in dit topic klopt het weer :lol: :lol: :D
Mikeyy25
Posts: 332
Joined: Fri Dec 18, 2009 4:59 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Mikeyy25 »

Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Funk »

Firefly wrote: Vergeet je niet dat geld ook devalueert? De Gulden uit 1999 was nu ook niet meer waard geweest wat hij in 1999 waard was. Plus de devaluatie van andere munten waaraan de Gulden gekoppeld was etc. etc. etc.
Het komt erop neer dat het helemaal niet in de buurt komt van 14.000 Guldens uit de tijd dat de Gulden nog bestond, maar veel minder. Je betaalde in 1960 toch ook niet hetzelfde voor een pakje boter als in 1970? Omrekenen met de koers uit de tijd van het invoeren van de Euro slaat nergens op. Die 2,nogwat omrekenkoers zou tegenwoordig eerder rond de 1,1 liggen. Maar er zijn online vast berekeningen te vinden.
2.20371.

Één van de dingen die ik op miraculeuze wijze wel onthoud, itt dingen waar je in de praktijk wel baat bij kan hebben. :?
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Firefly »

Funk wrote: 2.20371.

Één van de dingen die ik op miraculeuze wijze wel onthoud, itt dingen waar je in de praktijk wel baat bij kan hebben. :?
Soms denk ik wel eens dat je Asperger hebt :lol:
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Funk »

Deels, op sociaal vlak kom ik ook nog wel 'n redelijk eind.

Ik zou 't meer functioneel autisme noemen :P
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by paulv »

jongens hier even een goede tip.
laat je auto in duitsland spuiten !!

veel (de meeste)"spuiters in duitsland hebben" azubies" in dienst. dit zijn dus leerling autospuiters die 3 jaar stage moeten lopen bij een spuiter/autoschadebedrijf en zijn al opgeleid als automonteur en werken voor 350-600 euro in de maand (32 uur per week , 1 dag school)
Deze "stagelopers" worden vooral ingezet voor demontage, montage en schuren schuren en nog eens schuren... en zijn dus lekker goedkoop en er kan dus voor een vele lagere prijs gespoten worden..
we hebben al enkele auto's laten spuiten rond de 2500-3000 euro per auto incl. btw bij diverse spuiters.

veel succes,
groeten paul
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Jeroen_Sp »

vriend van me heeft net zijn bronco laten spuiten in two tone, Wel zelf kaal gemaakt een voorgeschuurd.

Afgeschuurd plamuur etc door de spuiter. Total kosten 1400 euro.

Laat je alles door hem doen op het demonteren na zit je ergens tegen de 2000 euro aan.

en het ziet er verdomde netjes uit moet ik zeggen!
CharlieCamaro
Posts: 1326
Joined: Mon Feb 02, 2004 11:20 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by CharlieCamaro »

Jeroen_Sp wrote:vriend van me heeft net zijn bronco laten spuiten in two tone, Wel zelf kaal gemaakt een voorgeschuurd.

Afgeschuurd plamuur etc door de spuiter. Total kosten 1400 euro.

Laat je alles door hem doen op het demonteren na zit je ergens tegen de 2000 euro aan.

en het ziet er verdomde netjes uit moet ik zeggen!

dat is niet veel voor een nieuwe lak laag maar de vraag is hoe ziet het er over 10 - 15 jaar uit.. en dat is mijninziens een van de punten die de beroeps op dit forum proberen te maken. Als je de lange duur ook kwaliteit wil dan gaat dat gewoon geld kosten, simpel weg omdat er veel uren in gaan zitten.
Mikeyy25
Posts: 332
Joined: Fri Dec 18, 2009 4:59 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Mikeyy25 »

Je kan voor dat geld wel 3x te spuiten in vergelijking met de prijzen die ik kreeg :)
Post Reply