Prijzen Torino spuiten redelijk?

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Mikeyy25
Posts: 332
Joined: Fri Dec 18, 2009 4:59 pm

Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Mikeyy25 »

Issie weer :)

Ben vandaag langs een aantal spuiters geweest om prijzen op te vragen.
Ben benieuwd of dit redelijke prijzen zijn.

Torino staat in zn eerste lak, sier strippen en vynil gaan eraf en blijven eraf.
Demonteer zelf de auto, schuren laat ik doen.
Rondom wat kleine deukjes en gaatjes van de strippen wegwerken laat ik doen.
Binnenzijde deuren, motorkap, kofferklep worden meegespoten.
Image

Prijzen te Noord Holland en bij Focwa bedrijven.
A) € 5500,--
B) € 7000,-- - €8000,--
C) €5000,--
D) € 5000,-- - € 6000,--
E) € 6500,-- - € 7500,--
F) € 2500,-- (niet Focwa, apart volk )

Waar moet ik op letten en hoeveel lagen (en welke) verf is er nodig?


Mike
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Jeroen_Sp »

Mikeyy25 wrote:Waar moet ik op letten
Dat de auto helemaal kaal gaat

Verder....wat een bedragen zeg, heb je een mooie amerikaan voor! :(
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Maurice »

Wat een bedragen zeg! :eek:

Dat dillemma heb ik dus ook, de mijne moet ook overgespoten worden, maar voor die bedragen hierboven plus de inruilwaarde van m'n Lincoln kan je toch iets heel moois kopen waar je verder weinig aan hoeft te doen.
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Joost.... »

Dat zijn hele redelijke bedragen op die fooi onderaan de lijst na. Als je zo een bedrag neerpleurt in zn volledigheid lijkt het veel maar het is een opsomming.

Neem bv 6000 euro gemiddeld. Gaat er eerst 19% btw vanaf, kom je op 5000 euro. Haal je er nog een keer 1000 vanaf voor alle afbijt, borstels, slijpschijven, schuurpapier, plamuur, epoxyprimer, grondverf, basislak en blanke lak, kom je op 4000 euro uit. Uitgaande van een tarief van 50 euro excl btw per uur voor arbeid (waartoe je in nederland gewoon gedwongen wordt als officieel bedrijf vanwege hoge bruto lonen + toeslagen, belasting, afdrages) zou je op 80 uur uit komen. Dat is voor kaalmaken, strakmaken, afpassen, demonteren, preppen, spuiten, opbouwen, daar zit je zo op.

Echter mag je voor die bedragen wel een perfecte afwerking verwachten met nette sponningen, strakke afwerking, weinig tot geen structuur in je blank, etc etc. Ik wil je auto ook best doen, ik zou m ook ingeschat hebben op 6000 euro incl btw.

Het probleem is ook een beetje dat je waarschijnlijk bij meerdere schadeherstellers geweest bent, die zitten comfortabel. Van de verzekering krijgen ze nog best wat uurtjes tegen toptarief uitgekeerd per schade, waardoor zij niet op je auto zitten te wachten tenzij het voor een vrij gelijk bedrag gaat als wat ze van een verzekeraar gekregen zouden hebben.

Alternatief is een restaurateur of een bedrijf zoals mijne, waar de meerderheid van de klanten particulier is, die rekenen gemiddeld iets minder geld. Verder zou je ook naar een `beunhaas` kunnen gaan, maar dan is een garantieverhaal moeilijk omdat je geen factuur hebt en vaak veel langere wachttijd omdat zij niet fulltime werken maar savonds na werk.
Mikeyy25
Posts: 332
Joined: Fri Dec 18, 2009 4:59 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Mikeyy25 »

@ Joost, liggen jou prijzen ook in die richting?

Het is dat je ver weg woont, vind jou werk altijd mooi om te zien :D
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Joost.... »

Mijn prijzen zitten ook in die richting, maar meer naar de lage kant als de hoge kant als je die 2500 ff buiten beschouwing laat. Precies kan ik je niet zeggen dan zou ik de auto willen zien en meten met mijn laagdiktemeter ivm evt prutsreparaties uit het verleden.

De afstand zou geen probleem moeten zijn. De meerderheid van onze klanten komen van minimaal 100km afstand. Op dit moment heb ik autos uit amsterdam, utrecht, onder rotterdam en de veluwe staan bv. Wat telt is je paintjob, daar moet je nog jaren naar kijken.

Laat je trouwens ook niet misleiden door het focwa-luchtbelletje. Dat zou een soort teken van kwaliteit zijn waar de verzekeraars grote waarde aan hechten, terwijl de grootste beunhazen en prutsers ook vaak zo`n bordje op de gevel hebben. In geval van een onenigheid of ruzie tussen het bedrijf en de klant zal als het er echt op aankomt de focwa helemaal niks kunnen doen omdat zij geen juridisch bindende uitspraken mogen doen. Je zult bij een probleem uiteindelijk voor de geschillencommisie komen, of dat bedrijf nou focwa aangesloten is of niet.
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Joost.... »

dankjewel voor de props trouwens :)
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by olof »

Joost,
de prijzen zijn bij die schadebedrijven ook aardig naar beneden gegaan,maar die kunnen dit werk helemaal niet...!!, Voor dit soort klussen zit je op ongeveer 50 tot 55 euro per uur,dit vanwege milieu en onkosten,personeel enz. enz.
wij berekenen het anders,je kan zo`n auto niet meer in de zogenaamde loze uurtjes doen,omdat er fases zijn in het hele proces,waar je zo snel mogelijk voorbij wil zijn i.v.m vocht.vet enz.enz....
dus moet je daar ook een redelijke prijs voor vragen...!
je bent met zo`n auto maar zo 100 tot 150 uur bezig,dat is echt peanuts als je bezig bent,en dan ongeveer 25% materiaal kosten moet je berekenen,omdat je met deze auto`s de beste epoxy`s gebruikt en veel meer na werk hebt als op een gewoon schade auto..!!
Dus tuusend e 6000 en 7000 euro mag je verwachten dat je de beste behandeling krijgt die een auto verdient,en dan is die prijs in deze tijden best redelijk...!!
Voor zulke bedragen maakt de afstand helemaal niks uit,als je zoveel geld uitgeeft,neem ik aan dat je dan ook het beste wilt,dus wat maakt dan 100 km. uit./...????
Ik heb vele klanten uit belgie en duitsland en die maakt het echt niet uit hoor om 200km. heen en 200km. terug te rijden..!

succes met je zoektocht...!
hoop dat je de juiste voor jouw vind,
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by rene74monte »

nou , sorry hoor , maar ik vindt het belachelijk die bedragen ,
tegenwoordig zal het allemaal wel niet meer voor minder kunnen ,
en volgens mij is dat de schuld van de verzekerings maatschappijen .
maar ik zal er allemaal wel niets van snappen.

in de gulden tijd betaalde je toch ook geen 14000 gulden voor een verflaagje.
bundie
Posts: 488
Joined: Tue Mar 17, 2009 2:23 am

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by bundie »

maar we hebben geen guldens meer.....vroegah betaalde ik bij de lokale kroeg ook 1 gulden 50 voor een flessie.


mijn mening is wel dat als jet dan doet en je heb niet de intentie om de auto weg te doen. DOE het dan goed.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Ranch73 »

rene74monte wrote:in de gulden tijd betaalde je toch ook geen 14000 gulden voor een verflaagje.
Begrijp wat je bedoelt,echter de gulden moet je skippen,heb dit ook een tijd gedaan,kwel je alleen jezelf mee,gaat niet terug of veranderen,ook je salaris niet :D ,
cheers,
bees
Posts: 2084
Joined: Fri May 26, 2006 7:12 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by bees »

rene74monte wrote:nou , sorry hoor , maar ik vindt het belachelijk die bedragen ,
tegenwoordig zal het allemaal wel niet meer voor minder kunnen ,
en volgens mij is dat de schuld van de verzekerings maatschappijen .
maar ik zal er allemaal wel niets van snappen.

in de gulden tijd betaalde je toch ook geen 14000 gulden voor een verflaagje.
Nee, maar toen had ook nog niemand gehoord van allerlei wazige milieu en arbo eisen. :D
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Stimpy »

Lonen zijn duurder geworden, en inderdaad, als je wat apparatuur hebt en wat milieu belasten afval dan zal dit denk ik gauw op lopen tot 50 per uur.
En als je zon wagen goed wil doen verf er af en opnieuw op bouwen dan ben je aardig wat uurtjes zoet denk ik.
Mobart
Posts: 662
Joined: Sun Nov 05, 2006 9:54 am

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Mobart »

Joost.... wrote:Dat zijn hele redelijke bedragen op die fooi onderaan de lijst na. Als je zo een bedrag neerpleurt in zn volledigheid lijkt het veel maar het is een opsomming.

Neem bv 6000 euro gemiddeld. Gaat er eerst 19% btw vanaf, kom je op 5000 euro. Haal je er nog een keer 1000 vanaf voor alle afbijt, borstels, slijpschijven, schuurpapier, plamuur, epoxyprimer, grondverf, basislak en blanke lak, kom je op 4000 euro uit. Uitgaande van een tarief van 50 euro excl btw per uur voor arbeid (waartoe je in nederland gewoon gedwongen wordt als officieel bedrijf vanwege hoge bruto lonen + toeslagen, belasting, afdrages) zou je op 80 uur uit komen. Dat is voor kaalmaken, strakmaken, afpassen, demonteren, preppen, spuiten, opbouwen, daar zit je zo op.

Echter mag je voor die bedragen wel een perfecte afwerking verwachten met nette sponningen, strakke afwerking, weinig tot geen structuur in je blank, etc etc. Ik wil je auto ook best doen, ik zou m ook ingeschat hebben op 6000 euro incl btw.

Het probleem is ook een beetje dat je waarschijnlijk bij meerdere schadeherstellers geweest bent, die zitten comfortabel. Van de verzekering krijgen ze nog best wat uurtjes tegen toptarief uitgekeerd per schade, waardoor zij niet op je auto zitten te wachten tenzij het voor een vrij gelijk bedrag gaat als wat ze van een verzekeraar gekregen zouden hebben.

Alternatief is een restaurateur of een bedrijf zoals mijne, waar de meerderheid van de klanten particulier is, die rekenen gemiddeld iets minder geld. Verder zou je ook naar een `beunhaas` kunnen gaan, maar dan is een garantieverhaal moeilijk omdat je geen factuur hebt en vaak veel langere wachttijd omdat zij niet fulltime werken maar savonds na werk.
Zo is het!
Vakwerk kost tijd en tijd=geld. Laat het dan doen door iemand die dezelfde intresses heeft..!

Ik zou zeggen, ga eens bij Joost op de koffie!

Joost een klus, wij een nieuw topic, jij tevreden, iedereen blij!! :thumbs:
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by rene74monte »

dat onze mooie florijn weg is dat snap ik ook wel natuurlijk , maar ik reken toch altijd nog even om , en dan schrik je je de pleuris.
het gaat mij ook niet alleen om een spuitbeurt , maar om alles .

maar goed , ik vindt 7000 euro een idioot bedrag , maar ik heb er geen verstand van en zal verder mijn bek houden
Post Reply