1930 sedan rodje en chevy 1934
-
- Posts: 142
- Joined: Thu Jul 22, 2010 2:24 pm
1930 sedan rodje en chevy 1934
Dit is dus mijn project het is mijn eerste rod dus alles is nieuw voor me, alle tips en opmerkingen zijn dus welkom.
Ik ben geen specialist maar probeer zoveel mogelijk zelf te doen, het moet uiteindelijk een traditional/old school rod worden.
De dingen die ik niet zelf kan moet ik laten doen
De wagen zoals ik hem kocht:
Ben eerst wat gaan rijden en de kleine mankementen die je dan tegenkomt meteen aangepakt: nieuwe accu , bobine en bougie's vervangen ed.
De wagen hobbelde nogal en eerst dacht ik dat de banden vierkant waren geworden door het stilstaan maar het bleek de achtervering te zijn.
De veervoorspanning stond op max waardoor de vering bij elk klein hobbeltje helemaal uitsloeg , toen ik deze halverwege zette was het weg alleen scheelt het wel weer zo'n 2 cm veerweg en dat heeft hij al niet zo veel.
De uni bolts van de 4 link moet ik ook nog vervangen want daar zit ook speling op,waarschijnlijk zorgt dit voor het gebonk wat ik soms hoor bij hard remmen.
Ik ben geen specialist maar probeer zoveel mogelijk zelf te doen, het moet uiteindelijk een traditional/old school rod worden.
De dingen die ik niet zelf kan moet ik laten doen
De wagen zoals ik hem kocht:
Ben eerst wat gaan rijden en de kleine mankementen die je dan tegenkomt meteen aangepakt: nieuwe accu , bobine en bougie's vervangen ed.
De wagen hobbelde nogal en eerst dacht ik dat de banden vierkant waren geworden door het stilstaan maar het bleek de achtervering te zijn.
De veervoorspanning stond op max waardoor de vering bij elk klein hobbeltje helemaal uitsloeg , toen ik deze halverwege zette was het weg alleen scheelt het wel weer zo'n 2 cm veerweg en dat heeft hij al niet zo veel.
De uni bolts van de 4 link moet ik ook nog vervangen want daar zit ook speling op,waarschijnlijk zorgt dit voor het gebonk wat ik soms hoor bij hard remmen.
Last edited by dennisv1930 on Sat Feb 12, 2011 2:08 pm, edited 2 times in total.
-
- Posts: 142
- Joined: Thu Jul 22, 2010 2:24 pm
Re: 1930 sedan rodje
Momenteel zit ik zelf even met een knie revisie dus heb genoeg tijd om wat foto's te posten.
De stoelen die erin zaten waren veel te modern naar mijn zin en zaten veel te hoog , je kreeg gewoon pijn in je nek van het naar voor buigen om wat te zien tijdens het rijden.
Doordat ze zo hoog waren leek de wagen ook veel kleiner van binnen en als m'n zoontjes achter in zaten zag je ze niet eens zitten.
Op marktplaats een paar oude mg stoelen gevonden welke een stuk lager staan en er qua model beter bij passen.
Ze worden later uiteraard opnieuw bekleed.
hier kan je goed het verschil zien:
De stoelen die erin zaten waren veel te modern naar mijn zin en zaten veel te hoog , je kreeg gewoon pijn in je nek van het naar voor buigen om wat te zien tijdens het rijden.
Doordat ze zo hoog waren leek de wagen ook veel kleiner van binnen en als m'n zoontjes achter in zaten zag je ze niet eens zitten.
Op marktplaats een paar oude mg stoelen gevonden welke een stuk lager staan en er qua model beter bij passen.
Ze worden later uiteraard opnieuw bekleed.
hier kan je goed het verschil zien:
-
- Posts: 142
- Joined: Thu Jul 22, 2010 2:24 pm
Re: 1930 sedan rodje
Zat eerst zowat tegen het dak met m'n hoofd dat is nu een stuk lager.
Enige nadeel is dat je de spatborden bijna niet meer ziet wat vooral met parkeren lastig is maar het rijd wel comfortabel zonder nekpijn 8)
-
- Posts: 142
- Joined: Thu Jul 22, 2010 2:24 pm
Re: 1930 sedan rodje
Dash was ook niet echt old school te noemen
'32 dash besteld:
leer van de dashrail gehaald en de 32 dash gemonteerd en gaten voor de meters geboord:
Alles netjes laten spuiten en de boel gemonteerd , onder de dash heb ik een klein paneeltje gemaakt voor contactslot en schakelaars zodat deze uit het zicht zitten voor de cleane look.
Hierdoor moest de middenconsole wijken ivm. de ruimte voor dat paneeltje maar de console zag er toch niet uit, het volgende wordt dus een nieuwe transmissie tunnel maken.
'32 dash besteld:
leer van de dashrail gehaald en de 32 dash gemonteerd en gaten voor de meters geboord:
Alles netjes laten spuiten en de boel gemonteerd , onder de dash heb ik een klein paneeltje gemaakt voor contactslot en schakelaars zodat deze uit het zicht zitten voor de cleane look.
Hierdoor moest de middenconsole wijken ivm. de ruimte voor dat paneeltje maar de console zag er toch niet uit, het volgende wordt dus een nieuwe transmissie tunnel maken.
Re: 1930 sedan rodje
1e interieur best wel....smaakgebonden ,ziet er zo beter uit!!
-
- Posts: 142
- Joined: Thu Jul 22, 2010 2:24 pm
Re: 1930 sedan rodje
Inderdaad 1e was meer streed rod maar ik wil meer richting old school dus....Ranch73 wrote: 1e interieur best wel....smaakgebonden ,ziet er zo beter uit!!
Re: 1930 sedan rodje
Welkom hoor enne... mooie rod !
-
- Posts: 748
- Joined: Thu Dec 28, 2006 8:35 pm
Re: 1930 sedan rodje
Das mooi speelgoed
Re: 1930 sedan rodje
Hey Dennis,
Leuk rodje, een beter begin dan waar de meeste een traditional rod mee beginnen.
Om te beginnen moet je andere velgen en banden monteren, gewoon stalen velgen, doe eens wild met een kleur, en whitewall banden van Coker of zo (Oldtimer BV, Heeze) , ik zal niet meteen diogonaalbanden aanbevelen maar dat kan altijd nog.
Met het interieur ben je al goed bezig, die stuurkolom kan echt niet. Probeer een oud stuur van een fifties yank of iets anders ouds op de kop te tikken en zet het op een eenvoudige as met een steun onder het dashboard. Shifter, ook iets ouds of probeer het te maken. Ruk alle panelen eruit en maak iets simpel van alu panelen met wat mooie ronde gaten erin of panelen met een sobere stof bekleed b.v. van een Mexican Blanket. Haal al de glimmers eraf, te beginnen met je buitenspiegel en die vogel op je radiateur. ook een traditioneel luchtfilter van een oude Cadillac doet het altijd leuk.
De kleur gaat op zich wel, een beetje zonde om meteen Rustoleum erover te spuiten. Wel kun je een logo van een oude speedshop op je deuren en achterkant schilderen.
Spatborden en treeplanken kunnen er evt. ook nog af.
Probeer je in te beelden wanneer deze traditinele rodjes rond reden en bedenk wat voor onderdelen er bij horen, er zijn al teveel rodjes waar drie stijlen door elkaar gebruikt worden.
succes en hou ons op de hoogte
Leen
Leuk rodje, een beter begin dan waar de meeste een traditional rod mee beginnen.
Om te beginnen moet je andere velgen en banden monteren, gewoon stalen velgen, doe eens wild met een kleur, en whitewall banden van Coker of zo (Oldtimer BV, Heeze) , ik zal niet meteen diogonaalbanden aanbevelen maar dat kan altijd nog.
Met het interieur ben je al goed bezig, die stuurkolom kan echt niet. Probeer een oud stuur van een fifties yank of iets anders ouds op de kop te tikken en zet het op een eenvoudige as met een steun onder het dashboard. Shifter, ook iets ouds of probeer het te maken. Ruk alle panelen eruit en maak iets simpel van alu panelen met wat mooie ronde gaten erin of panelen met een sobere stof bekleed b.v. van een Mexican Blanket. Haal al de glimmers eraf, te beginnen met je buitenspiegel en die vogel op je radiateur. ook een traditioneel luchtfilter van een oude Cadillac doet het altijd leuk.
De kleur gaat op zich wel, een beetje zonde om meteen Rustoleum erover te spuiten. Wel kun je een logo van een oude speedshop op je deuren en achterkant schilderen.
Spatborden en treeplanken kunnen er evt. ook nog af.
Probeer je in te beelden wanneer deze traditinele rodjes rond reden en bedenk wat voor onderdelen er bij horen, er zijn al teveel rodjes waar drie stijlen door elkaar gebruikt worden.
succes en hou ons op de hoogte
Leen
Re: 1930 sedan rodje
Hey 'baas' , welkom op het forum, toch gelukt nu!
Weet Shir dat je haar als avatar gebruikt hebt?
Weet Shir dat je haar als avatar gebruikt hebt?
-
- Posts: 142
- Joined: Thu Jul 22, 2010 2:24 pm
Re: 1930 sedan rodje
Mean Lean:
Stalen '40 ford velgen met ford hubcaps staan id. op mijn lijstje, zoek nog een adresje liefst in nl maar ik heb een beetje een moeilijke steek 4,25 (volvo) en uiteraard met white walls.
Stuurkolom moet er id. uit maar ik wil wel een tilt kolom ivm. een beetje comfort maar het moet wel clean zijn.
Interieur incl panelen moet bruin leer worden met ouderwetse stiksels ( verticaal)
Vogel op radiateur gaat ook verdwijnen , ik heb al een '32 grill liggen , de zijkanten moeten dichte panelen met loevers worden.
Spatborden en treeplanken er af vind ik op zich super maar ik weet niet hoe oom agent hier tegen aan kijkt , heb geen zin om steeds aangehouden te worden.
Kleur ben ik nog niet over uit , misschien blijft hij zwart met rode velgen en wat rood accenten of geel met rood of een oud wit/creme achtige kleur met rood.
Logo van een oude speedshop vind ik een goed idee.
Thanks for your coments.
Stalen '40 ford velgen met ford hubcaps staan id. op mijn lijstje, zoek nog een adresje liefst in nl maar ik heb een beetje een moeilijke steek 4,25 (volvo) en uiteraard met white walls.
Stuurkolom moet er id. uit maar ik wil wel een tilt kolom ivm. een beetje comfort maar het moet wel clean zijn.
Interieur incl panelen moet bruin leer worden met ouderwetse stiksels ( verticaal)
Vogel op radiateur gaat ook verdwijnen , ik heb al een '32 grill liggen , de zijkanten moeten dichte panelen met loevers worden.
Spatborden en treeplanken er af vind ik op zich super maar ik weet niet hoe oom agent hier tegen aan kijkt , heb geen zin om steeds aangehouden te worden.
Kleur ben ik nog niet over uit , misschien blijft hij zwart met rode velgen en wat rood accenten of geel met rood of een oud wit/creme achtige kleur met rood.
Logo van een oude speedshop vind ik een goed idee.
Thanks for your coments.
-
- Posts: 142
- Joined: Thu Jul 22, 2010 2:24 pm
Re: 1930 sedan rodje
Ja kon toch niet achterblijven he? ( dat doe ik al achter die ouwe 440 8) )gtx440 wrote:Hey 'baas' , welkom op het forum, toch gelukt nu!
Weet Shir dat je haar als avatar gebruikt hebt?
Heb het haar nog niet verteld
Re: 1930 sedan rodje
superdikke rod! waar komtie vandaan? ist een stalen body? wat voor blok ligt erin? chevy 350? zou persoonlijk voor een flathead v8 kiezen en wat voor voorvering? als je onafhankelijke vering hebt of een tube axle (jaren '70), dan zou ik persoonlijk een i-beam axle al dan niet dropped met split wishbones, geen fourlink... is wel veel spartaanser maar het is ook mijn persoonlijke mening
pinstripes!!!! goed te oefenen met een herstellende knie!
maar ik benijd je wel een beetje, wat een superproject!
houd ons op de hoogte aub!!
zoek anders voor inspiratie eens naar 'Bonneville speedweek ' of struin het H.A.M.B. forum eens af... 8)
pinstripes!!!! goed te oefenen met een herstellende knie!
maar ik benijd je wel een beetje, wat een superproject!
houd ons op de hoogte aub!!
zoek anders voor inspiratie eens naar 'Bonneville speedweek ' of struin het H.A.M.B. forum eens af... 8)
-
- Posts: 142
- Joined: Thu Jul 22, 2010 2:24 pm
Re: 1930 sedan rodje
Thanks,
Ik heb hem bij Perry vandaan,Hij is all steel en er ligt een ford 302 in waar het een en ander aan gedaan is en een c4 bak.
Voor heb ik inderdaad ifs maar een i beam zou inderdaad veel mooier staan al weet ik totaal niet hoe dat rijd.
Flathead vind ik ook super maar ik laat de motor/bak combinatie zoals het nu is , (flathead misschien ooit in een volgend project.... wensen genoeg 8) )
Ik heb hem bij Perry vandaan,Hij is all steel en er ligt een ford 302 in waar het een en ander aan gedaan is en een c4 bak.
Voor heb ik inderdaad ifs maar een i beam zou inderdaad veel mooier staan al weet ik totaal niet hoe dat rijd.
Flathead vind ik ook super maar ik laat de motor/bak combinatie zoals het nu is , (flathead misschien ooit in een volgend project.... wensen genoeg 8) )
Re: 1930 sedan rodje
gaaf man, veel plezier ermee!!