OLD SKOOL 57 FORD CUSTOM COUPE...

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
custom
Posts: 124
Joined: Tue Aug 14, 2007 12:12 am

Re: OLD SKOOL 57 FORD CUSTOM COUPE...

Post by custom »

he rico! welkom, mooie cruiser heb je daar. wat een vet model voor een 'gasser'! hoe vet oldskool is dat! en een persoonlijke onderscheiding om eens ff niet mee te gaan in de 'lage landen-lage autos gedachte' :D

ik zeg gasser!

maar je heb zelf al een paar gave ideeen dus ik wens je alle succes! misschien staat een continental-kit er nog wel goed bij. als je laag gaat mottie ook lang lijke 8)

http://www.rodandcustommagazine.com/eve ... to_02.html
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: OLD SKOOL 57 FORD CUSTOM COUPE...

Post by Wilf »

Superstrakke bak man! Ik zou als ik jou was er eerst zo van genieten. Een V8 en airride en dat soort tjap mis je echt niet als je lekker cruist 8) kan altijd later nog. L6 FTW!
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: OLD SKOOL 57 FORD CUSTOM COUPE...

Post by chevystan67 »

old skool wrote:

ik hoop dat jullie het wat vinden ...en als je ideeen heb hoor ik t graag !

:
ja zo laten 8) hooguit ander blok erin, maar tering wat een prachtige wagen.
waar uit de buurt kom je ? kom zelluf ook uit rotterdam
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: OLD SKOOL 57 FORD CUSTOM COUPE...

Post by Joost.... »

De lijn6 gewoon erin houden, dat hoort zo. Het geluid van zo`n straight six met de juiste uitlaat is soms misschien nog wel mooi dan de V8 roffel. A true Bomb-sound.
Gerwin
Posts: 1481
Joined: Sat May 05, 2007 8:20 pm

Re: OLD SKOOL 57 FORD CUSTOM COUPE...

Post by Gerwin »

old skool wrote:
ik weet eerlijk gezegd niet wie er hier in nederland airride systemen netjes kan inbouwen en waar ik mn auto ook aan kan toevertrouwen voor zoiets ..

maar als je een bedrijf weet voor airride dan hoor ik het graag ...

greetz

Ff geduld nog, ik ben wat aan het opzetten ;)
Amerikaanse leveranciers gaan nou niet echt harder lopen als ze ook internationaal kunnen verkopen :?
geef ff een gil als je zover bent ;)
old skool
Posts: 49
Joined: Mon Aug 16, 2010 11:27 pm

Re: OLD SKOOL 57 FORD CUSTOM COUPE...

Post by old skool »

Funk wrote:Mijn steek is 5x5, de wielen passen in elk geval op 4,75" - 5", maar ik weet niet of 4,5" ook past.
Ik kan 't eens nakijken, als een 4,75 steek hub (die ligt nog wel ergens denk ik) nog ruimte over heeft op de unilug dan ga ik er van uit dat 4,5" ook moet lukken.
Ik wil 600 voor de set hebben, banden zijn nog OK al zijn die niks voor onder jouw auto vind ik.

Offset gaat wel lukken denk ik, gezien de ruimte die je nu in je wielkassen hebt. Je kan eens langs komen om te passen, al heb je kans dat je vastloopt op het trekkerbandenverhaal :lol:

verkoop je de velgen ook los ?

dat is denk ik beter omdat er idd tog plattere en smallere banden op moeten bij mij anders past zo en zo niet en is het tog niet mooi ook met die grote banden....
Last edited by old skool on Tue Aug 17, 2010 6:16 pm, edited 1 time in total.
old skool
Posts: 49
Joined: Mon Aug 16, 2010 11:27 pm

Re: OLD SKOOL 57 FORD CUSTOM COUPE...

Post by old skool »

thanx alvast voor de toffe reactie's guy''s ....jofel ! 8)
old skool
Posts: 49
Joined: Mon Aug 16, 2010 11:27 pm

Re: OLD SKOOL 57 FORD CUSTOM COUPE...

Post by old skool »

custom wrote:he rico! welkom, mooie cruiser heb je daar. wat een vet model voor een 'gasser'! hoe vet oldskool is dat! en een persoonlijke onderscheiding om eens ff niet mee te gaan in de 'lage landen-lage autos gedachte' :D

ik zeg gasser!

maar je heb zelf al een paar gave ideeen dus ik wens je alle succes! misschien staat een continental-kit er nog wel goed bij. als je laag gaat mottie ook lang lijke 8)

http://www.rodandcustommagazine.com/eve ... to_02.html

thanx man !!

ziet er zeker stoer uit en een gasser is zeker old skool shit ,maar ik moet je helaas toch ook meegeven dat ik toch ook vd wielen in kasten ben..t kan mij niet laag genoeg zijn ..maakt elke auto zoveel mooier...maar bedankt voor het meedenken man !!

de conti kit is zeker een optie voor de toekomst...!
old skool
Posts: 49
Joined: Mon Aug 16, 2010 11:27 pm

Re: OLD SKOOL 57 FORD CUSTOM COUPE...

Post by old skool »

Wilf wrote:Superstrakke bak man! Ik zou als ik jou was er eerst zo van genieten. Een V8 en airride en dat soort tjap mis je echt niet als je lekker cruist 8) kan altijd later nog. L6 FTW!
thanx !!

ik geniet zo en zo wel hoor maak je daar maar geen zorgen om 8) ...

de airride is denk ik tog iets voor wat later in het projekt ,maar een v8 tja de lijn 6 loopt mooi maar niets loopt mooier dan een 600 tpm stationair roffelende v8 of een carburateur gevoede harley (even ter vergelijking) naar mijn mening ,los van het koppel en vermogen .. :D

een v8 is al zijn vormen is voor mij de reden waarom ik amerikanen geil ben zolang ik me kan heugen en sinds me 15de af en aan altijd yanken heb gehad ,zo en zo met een v8 .
mn eerste was een 78'r regal ,daarna een 78'r monte carlo 302,80'r mustang 5.0, 3 Camaro's f-body's ,70'r continental mark 3 Lowrod ,dus dit is eigenlijk mijn eerste amerikaanse 6 cylinder .

daarnaast is mijn daily driver een 94'r F150 Flareside met een 302 tje ..en dat rolt tog ook lekker ..


Image

maar ik begrijp dat je met dit soort auto's (Bombs) het er eigenlijk niet toe doet of het een zes of acht is maar ik geef toch de voorkeur aan een mooi v8 blok ,vind ik optisch toch meer hebben dan de zes ,maar dat is persoonlijk uiteraard.

maar eerlijk is eerlijk ,na een paar x chill gerolt te hebben en lange afstanden hebben gemaakt met de 57´r moet ik zeker toegeven dat een 6 cyl ,een stuk zuiniger is dan een v8 en dat is zeker ook wat waard .

maar ik denk dat er toch stiekem een v8 in gaat met de tijd.. can't help it... 8)
Last edited by old skool on Tue Aug 17, 2010 7:59 pm, edited 2 times in total.
old skool
Posts: 49
Joined: Mon Aug 16, 2010 11:27 pm

Re: OLD SKOOL 57 FORD CUSTOM COUPE...

Post by old skool »

ik hoop dat jullie het wat vinden ...en als je ideeen heb hoor ik t graag !

:[/quote]
ja zo laten 8) hooguit ander blok erin, maar tering wat een prachtige wagen.
waar uit de buurt kom je ? kom zelluf ook uit rotterdam[/quote]


thanx ,

ik kom uit zuid ,opgegroeid in bloemhof en woon nu in de buurt bij de spinozaweg..
perry
Posts: 619
Joined: Sun Sep 07, 2008 12:11 am

Re: OLD SKOOL 57 FORD CUSTOM COUPE...

Post by perry »

ik ken de auto vrij goed,,
is ooit blauw wit geweest,,
de audio is geplaatst omdat deze als promo voor een rene shuman of hoe die gozer ook heet concert moest dienen in valkenburg,,
veel te mooi en netjes om iets zijdeglans of wat dan ook te maken in mijn ogen altans,,
mocht je toch wat kustom touches hebben,,
check dan mijn blog effe , ben op het moment flink bezig met flakes en lace,,
http://perrykustompaint.blogspot.com/


btw , voor degene die het niet op was gevallen,, de voorste bumper is gespoten 8)
old skool
Posts: 49
Joined: Mon Aug 16, 2010 11:27 pm

Re: OLD SKOOL 57 FORD CUSTOM COUPE...

Post by old skool »

Joost.... wrote:Ik blijf nog steeds van mening dat met zo`n ride een custom paintjob niks gaat verbeteren, dit ding is immaculate zo, hooguit nog wat accesoires erbij vinden van destijds en het is af.

ik denk dat er naast mijn accessoires die ik in me hoofd heb misschien alleen een blanke lak met flakes op komt .

wat ik zeg de auto is nog zo vers en strak dat het spuitwerk nog niet voorlopig aan de orde is maar om het toch een subtiele old skool lowrider , bomb, leadsled , OG custom look te geven en ik deze combi en uitstraling tog nog iets te lief vind is dat misschien een passende oplossing .. :pimp:

just add a little juice to the flavor ..

de komende parts op mijn to do list worden zo en zo :

fenderskirts (heb ik al besteld :) )

lake pipes...

wires ,supremes of andere chrome coole rims....

wat chroomwerk hier en daar ..

verlagen...

ik probeer het wel qua parts in dezelfde periode te houden om toch een mooie subtiele OG look te creeen en de 57'r iets bruter te maken met een vleugje stijl en klasse :pimp: ..

komt goed in ieder geval !!

thanx voor de toffe reacties en het meedenken ,alle ideeen zijn welkom ...!!
old skool
Posts: 49
Joined: Mon Aug 16, 2010 11:27 pm

Re: OLD SKOOL 57 FORD CUSTOM COUPE...

Post by old skool »

perry wrote:ik ken de auto vrij goed,,
is ooit blauw wit geweest,,
de audio is geplaatst omdat deze als promo voor een rene shuman of hoe die gozer ook heet concert moest dienen in valkenburg,,
veel te mooi en netjes om iets zijdeglans of wat dan ook te maken in mijn ogen altans,,
mocht je toch wat kustom touches hebben,,
check dan mijn blog effe , ben op het moment flink bezig met flakes en lace,,
http://perrykustompaint.blogspot.com/


btw , voor degene die het niet op was gevallen,, de voorste bumper is gespoten 8)

dat klopt allemaal idd .

ik heb het allemaal meegekregen bij de koop vd auto .

weet je toevallig wie (welk bedrijf ) de auto heeft gerestaureerd ,spuitwerk en body ?

en de voorste bumper is idd gespoten ,daarom staat deze ook nog op mijn lijst om hem opnieuw te laten verchromen.

maar een blanke lak met flakes staat toch wel op mijn lijstje denk ik..ik ga eens op je site kijken .

ik hoor het graag ,

greetz
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Re: OLD SKOOL 57 FORD CUSTOM COUPE...

Post by Tiki God »

Welkom,

weer een mooie Ford erbij in Rotterdam.

Ik vind alleen de dvd en stereo niet echt oldschool en zou ik er persoonlijk uithalen.

Ouwe school roeleert zwaar :thumbs:

Spinazie weg is alleen niet de buurt waar ik mijn auto neer zou willen zetten.

wel als je van de stereo af wil natuurlijk, die is dan zo uitgebouwd.
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Re: OLD SKOOL 57 FORD CUSTOM COUPE...

Post by Tiki God »

btw, kijk ook eens op www.pre66.com
Post Reply